watchthesky schreef:__Sannne schreef:Ik werk trouwens ook in een winkel, als advisor voor een bepaald merk. (Geen verkoper dus, geen gedram of targets die gehaald moeten worden godzijdank). En ik begroet mensen altijd als ze langs lopen. Zie ik ze bij "mijn" machines staan wacht ik altijd even af of ze gewoon aan het kijken zijn, of oprecht opzoek (die mensen pik je er zo uit) en dan loop ik wel altijd heen om te vragen of ik ze ergens mee kan helpen. 9 van de 10 keer hebben ze wel wat vragen.
Oh als ik mensen in de buurt van iets wat ik wil zie rondhangen peer ik hem direct... Ik geloof er niks van dat er geen targets op zitten, wie betaalt anders jouw loon?
Gelukkig kom ik sowieso bijna nooit in winkels, tenzij het gratis is om je online bestelling in de winkel af te halen
Prima dat je mij niet gelooft, maar ik heb toch echt géén targets als ik aan het werk ben. Ik hoef niet te pushen om mensen maar zo veel mogelijk te laten kopen. Ik ben er om advies te geven, en de mensen te informeren over het merk en ze zo een leuke associatie te geven met het merk. Tuurlijk wil het merk sales maken, maar het is een wat luxer merk wat gaat voor de relatie met de klant op de lange termijn. Dus ligt de focus op het adviseren en helpen van de juiste keuze maken ipv de eerste de beste machine aan te smeren.
Dat mensen hem peren als ik in mn eentje bij het merk sta merk ik inderdaad soms ook. Simpel op te lossen door gewoon wat afstand te houden.

Misschien zijn ze hier in het Noorden een stuk nuchterder, maar ik word echt max twee keer aangesproken (als ze niet hebben gezien dat ik al aangesproken ben) maar na een simpele "oh nee hoor, ik kijk even!" laten ze je gewoon je ding doen. Soms wordt er bij de kassa gevraagd of ik alles heb kunnen vinden/een extra product mee wil voor een paar euro/ik een klantenkaart wil, maar dat ervaar ik echt niet als lastig ofzo. Bedank ze gewoon vriendelijk en dan is dat ook klaar.