Radio aan tijdens het avondeten, waarom doet ze nou zo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:34

Shaggy09 schreef:
Want al die andere topics op bokt zijn wel 1st world problems? :?

Rare conclusie om uit mijn zin te trekken.

Shaggy09

Re: Radio aan tijdens het avondeten, waarom doet ze nou zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:17

Ook een beetje raar om die opmerking dan te gaan maken.. Is compleet offtopic.

TS, mag ik vragen hoe oud jij en je zusje zijn?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:27

Als moeder zijnde zou mijn oplossing zijn: Dag 1 mag ik kiezen, Dag 2 mag jij kiezen, Dag 3 mag zij kiezen. Met een maximaal volume. Staat de muziek iemand niet aan? Dan eet je maar op een andere plek in het huis (niet de slaapkamer)

Wellicht zoiets voorstellen aan je moeder?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:42

maria1990 schreef:
De oorzaak zit bij de genen zelf en tuurlijk kun jezelf last hebben van eetgeluiden maar dan moet jezelf in therapie gaan om met die geluiden te leren omgaan en de oorzaak of schuld niet buiten jezelf zoeken.

De genen? Een paar posts hiervoor zei je nog dat het een verzinsel is, maar nu komt het uit de genen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:50

Tiggs schreef:
maria1990 schreef:
De oorzaak zit bij de genen zelf en tuurlijk kun jezelf last hebben van eetgeluiden maar dan moet jezelf in therapie gaan om met die geluiden te leren omgaan en de oorzaak of schuld niet buiten jezelf zoeken.

De genen? Een paar posts hiervoor zei je nog dat het een verzinsel is, maar nu komt het uit de genen?

Ik denk dat je Maria iets minder serieus moet nemen. Ze is me in meerdere topics al opgevallen om haar neerbuigende houding en denigrerende manier van reageren op mensen. Niet echt een fijne forum discussie partner.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:18

Volgens mij bedoelt ze “degene” en niet “de genen” als genetica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:29

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat je Maria iets minder serieus moet nemen. Ze is me in meerdere topics al opgevallen om haar neerbuigende houding en denigrerende manier van reageren op mensen. Niet echt een fijne forum discussie partner.

Ik kan dit alleen maar beamen.

@TS: Hoe lastig het ook is , probeer het weer bespreekbaar te maken bij je moeder.
Geef aan hoe jij je erbij voelt , en wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn.
Er worden meerdere goede tips gegeven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:35

Sanet schreef:

Hm, goed spellen is ook vooral een kwestie van gewoon willen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:49

Tiggs schreef:
Sanet schreef:

:j Daar heb je ook "therapie" voor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:52

Tiggs schreef:
Sanet schreef:

Ja, gewoon niet zo aanstellen en normaal de letters in de goede volgorde schrijven :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:00

Keet schreef:
Als moeder zijnde zou mijn oplossing zijn: Dag 1 mag ik kiezen, Dag 2 mag jij kiezen, Dag 3 mag zij kiezen. Met een maximaal volume. Staat de muziek iemand niet aan? Dan eet je maar op een andere plek in het huis (niet de slaapkamer)

Wellicht zoiets voorstellen aan je moeder?

Als er zoveel gekibbel over is zou ik als moeder zelf kiezen welke zender erop gaat.
Als er weer normaal gedaan word dan zien we wel verder.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:15

Spoiler:
Afbeelding

Dit kwam net op mijn tijdlijn voorbij en moest gelijk aan dit topic denken :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:16

Ibbel schreef:
Als TS nou gewoon zélf eens een goeie (desnoods noise reducing) koptelefoon op zet? OK, kan ze de dag niet doorspreken , maar zo hoeft ze zich ook niet groen en geel te ergeren aan 538 (want daar zou ik ook hels van worden :+ )

Misschien valt het kwartje bij haar zus (of haar moeder!) dan zonder dat je er ellelange discussies voor nodig hebt...

Dit zou ik ook doen. Weg van de minste weerstand. Die dag doorspreken kan je ook doen als je zus na het eten weer naar haar kamer verdwijnt om te snapchatten en jij nog even helpt met afruimen, bijvoorbeeld.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:21

Ts: als jij je zo aan de radio/zusje stoort zou ik je moeder zeggen dat je voortaan apart eet. Misschien nietde gezeligste oplossing, maar dan heb je daar geen last van. Misschien ziet je moeder dan ook hoe erg het jou stoort, en wil ze misschien dan wel een oplossing bedenken die jou en je zusje tegemoet komen.
Enigszins manipulatief wel, maar wellicht effectief :Y) .

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 19:32

Eef_Bam schreef:
Ts: als jij je zo aan de radio/zusje stoort zou ik je moeder zeggen dat je voortaan apart eet. Misschien nietde gezeligste oplossing, maar dan heb je daar geen last van. Misschien ziet je moeder dan ook hoe erg het jou stoort, en wil ze misschien dan wel een oplossing bedenken die jou en je zusje tegemoet komen.
Enigszins manipulatief wel, maar wellicht effectief :Y) .

Liever dit dan een koptelefoon kopen :P
Uiteindelijk de enige oplossing als niks blijkt te werken.

Iig allemaal bedankt voor jullie berichtjes, of het nou first world problem is of niet :P

Suzanne F. schreef:

:P :j

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:20

Ik vind het ook niet prettig al die smakgeluiden. Is het een idee als je zusje de muziek aan mag, maar jij de liedjes mag bepalen? Zo hebben jullie er beide 'plezier' van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:20

Hier staat de radio de hele dag aan , gewoon op de achtergrond . Niks mis mee ....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:27

Bij ons staat de radio ook aan, of de tv soms. Ik haat eetgeluiden ook echt :+ verschrikkelijk. Vooral smekken. Maar bij ons is het ook omdat het anders zo stil is. Er is toch ook geen een restaurant waar geen muziek is?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:34

Jawel hoor :) genoeg :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:37

Het punt is toch niet of de radio aanstaat of niet? Het punt is volgens mij dat zusje een probleem heeft, wat op zich begrijpelijk is, maar dan eist dat iedereen zich aan haar aanpast, op een manier die heel vervelend is voor TS.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:38

sureido schreef:
Bij ons staat de radio ook aan, of de tv soms. Ik haat eetgeluiden ook echt :+ verschrikkelijk. Vooral smekken. Maar bij ons is het ook omdat het anders zo stil is. Er is toch ook geen een restaurant waar geen muziek is?

Nee? In de restaurants waar ik kom heb ik nooit muziek/radio kunnen ontdekken hoor :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:46

Ik ga verrekkes vaak uiteten en heb werk ook in de horeca maar nee sorry ik ken ze niet.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:47

Als iemand die echt niet tegen gesmak en geslurp kan begrijp ik je zusje erg goed. Sterker nog, ik eet soms met oortjes in terwijl ik youtube aan heb staan... Gelukkig word ik thuis wel begrepen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:14

Voor Maria1990 die sondevoeding opperde: zo'n apparaat maakt ook (minimaal) geluid, een soort geratel bijvoorbeeld. :Y)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat zijn de leeftijden van jou en zusje?

Helaas is het enige gedrag waar je echt invloed op hebt je eigen gedrag. Dat kun je dus het makkelijkste aanpassen, bijvoorbeeld door je niet meer aan de radio te storen, door continu met je moeder te praten aan tafel en daardoor de radio te overstemmen, door een (noise cancelling-)koptelefoon op te zetten, door niet meer thuis avond te eten of alleen op een ander moment, door op jezelf te gaan, door via meditatie het geluid van de radio te negeren/accepteren.. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je klinkt in je eerste bericht ook wat verongelijkt, waardoor je zelf ook eerder in de rol van puber lijkt te zitten ipv de rol van volwassene. Je lijkt iig het tegendraadse gedrag van zusje te voeren wat een averechts effect heeft.
Je moeder bepaalt de regels is huis, waardoor thuis wonen gelijk staat aan het accepteren van die regels. Zoals ik eerder schreef weet ik niet hoe oud je bent, maar je klinkt qua houding rijp om het huis uit te gaan. Dat kan je frustratie zeker verminderen, hoewel er ook verantwoordelijkheden en nieuwe ergernissen voor in de plaats kunnen komen.

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:37

misschien van die zachte oordopjes?