Autorijden, hoe zonder angst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:27

:D

Ik kom graag in Amsterdam, rondje OVER de grachten ik rijd er wel langs en dan om heen goed :D

Anoniem schreef:
Wanneer kom je naar Amsterdam? Rondje over de grachten doen? ;)

Nee zonder gekheid, dat af laten slaan ik geloof dat iedereen daar wel last van heeft gehad die net hun rijbewijs hebben en die lui die met de vinger naar je hebben gewezen TS. Zij die hebben gewoon geen verstand, laat staan besef en zullen eerder van die stoerdoenerij lui geweest zijn of van die lui die te laat van huis zijn weg gegaan en dus haast hebben maar daar gewoon dikke schijt aan hebben, dan hadden ze maar vervroegd moeten vertrekken of beginnen die lui maar met rijden midden in de nacht wanneer er bijna geen verkeer is hebben zij van niemand geen last.

Volgend jaar heb ik hem alweer 10 jaar, dat ik hem haalde was ik 39.4 zwanger van mijn eerste zoon :'). Waarop examinator op de terugweg aan mij zij van ''en zouden we moeten stoppen bij het ziekenhuis of zou ie nog wel blijven zitten? Waarop ik hem zei van die blijft nog wel even fijn zitten, zit er nog te lekker. zoonlief uiteindelijk geboren bij 41.4 :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:46

SindyKaya schreef:
Autorijden gaat erg goed maar voor vanavond schijt ik hem toch wel een beetje. Ivm de stakingen kan ik niet met de trein naar werk en moet ik met de auto, midden in de pits. Normaal vind ik dat niet zo erg maar omdat het nu extra druk is op de weg zie ik er echt wel een beetje tegen op :

Ik zie dit nu pas. :( Bokt had ook staking denk ik.
Hoe is het gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:47

XFiemoX schreef:
:D

Ik kom graag in Amsterdam, rondje OVER de grachten ik rijd er wel langs en dan om heen goed :D

Anoniem schreef:
Wanneer kom je naar Amsterdam? Rondje over de grachten doen? ;)

Jij bedoelt een rondje ring A10?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:05

SindyKaya schreef:
Autorijden gaat erg goed maar voor vanavond schijt ik hem toch wel een beetje. Ivm de stakingen kan ik niet met de trein naar werk en moet ik met de auto, midden in de pits. Normaal vind ik dat niet zo erg maar omdat het nu extra druk is op de weg zie ik er echt wel een beetje tegen op :

In de drukte rijden is juist makkelijk, je staat toch constant stil of in de file :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:11

verootjoo schreef:
SindyKaya schreef:

In de drukte rijden is juist makkelijk, je staat toch constant stil of in de file :')

Dit is zo waar :') Ik kom alleen altijd wel thuis met een lam linkerbeen van de koppeling na 2 uur file

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:32

Ik ben niet echt een fan van autorijden. Niet bang, maar doe het gewoon niet graag.

Toen we vorig jaar een andere auto kochten, is het wel even wat meer richting de angst gegaan.
De auto was een nieuwer type dan degene die we al hadden en reageerde daardoor heel anders. (sneller)
Eerste bocht stond ik bijna achterstevoren omdat het stuur veel sneller reageerde. Op de snelweg had ik het gevoel de auto niet onder controle te hebben nadat ik over een heuvel was gegaan die niet echt zichtbaar was. (ik was nog aan het optrekken om in te voegen, dus te hard reed ik echt niet)
We hebben de auto wel gekocht, omdat er niets mis mee was en hij gewoon goed reed.
Alleen alle nieuwigheden moest ik erg aan wennen.

En wennen doe je alleen maar door het te doen. Dus te gaan rijden, ook al vind je het niet leuk en zit je met gierende hartkleppen achter het stuur.
Ondertussen ken ik de auto beter en stap ik zonder de gierende hartkleppen achter het stuur.

Het beste leer je het door te oefenen en te doen.

Helaas is dat met drukte op de weg ook zo. Je moet het doen, om er me om te leren gaan.
Maar mijn hobby gaat het niet worden. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:00

Bij een automaat heb je die dingen al niet waar je nu zo bang voor bent geworden. Het enige wat je zal helpen is km-ters maken, dan gaat het vanzelf beter. De ene auto of de andere zal ook veel verschil maken. Misschien toch nog een keer een lesje pakken met een instructeur er naast, die kan je tips geven en op dat moment helpen waar nodig.

Lisa_WB

Re: Autorijden, hoe zonder angst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:31

Ik herken je probleem! ik heb nu sinds december mn rijbewijs, en met lessen was er niks aan de hand. tot ik in onze eigen auto ging rijden. Leswagen = dikke diesel auto, eigen auto = super licht benzine ding. Totaal het tegenovergestelde dus! Ik heb die auto wel 1000x keer aflaten slaan nu, omdat bij de leswagen de koppeling rustig los laten genoeg was, dan reed de auto al snel genoeg. Als ik dit dus bij mijn eigen auto doe, slaat hij 9 vd 10 x af of hij komt in n slakken tempo voorruit.

Toen gaf iemand mij de tip om van te voren al gas te geven, om het zo te oefenen. Dat heeft bij mij enorm geholpen en mijn angst is nu zo goed als helemaal weg. Omdat je van te voren al een beetje gas geeft kan het inderdaad zijn dat je auto een beetje gaat 'brommen', maar op deze manier kom je áltijd weg!

En zoals vaak al gezegd, oefenen oefenen oefenen!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:47

Tica, Nee nee om de grachten heen want erover heen dat lukt toch nooit met een auto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:00

XFiemoX schreef:
Tica, Nee nee om de grachten heen want erover heen dat lukt toch nooit met een auto :D

De straten heten bijvoorbeeld Herengracht, Prinsengracht, Keizersgracht en je rijdt over die straten en vergeet de vele bruggen niet, die gaan toch ook echt over het water.
Dus nee, rondje OVER de grachten doe je met mij. Rondje door de grachten kan ook hoor, maar dan met rondvaartboot of waterfiets. :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 11:04

Anoniem schreef:
SindyKaya schreef:

Ik zie dit nu pas. :( Bokt had ook staking denk ik.
Hoe is het gegaan?

Het ging wel oke, ik was alleen wel een beetje gefrustreerd dat mensen steeds voor mij schoten en dat ik daarom de afstand tussen mijn voorganger kwijt was en dat ik daarom weer volop op de rem moest.
Vervolgens toeteren dan de mensen achter mij weer omdat ik moet remmen, ja sorry :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:16

Niks van aantrekken hun hebben het ook niet in 1 dag geleerd :)

Mijn eerste ritje paar weken terug met mijn zus ging niet soepel :') , zo heb ik voor de rotonde gestaan en kreeg de auto niet aan haha . Gewoon rustig blijven , al gaan ze je asociaal voorbij gewoon kalm je ding doen en laat ze maar lekker gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:20

Nou je hebt het toch maar weer gedaan!
Maar je hoeft toch niet vol op de rem als er even iets meer afstand is? Even je gas los en opnieuw afstand creëren is meestal wel genoeg. Als dat "veel" gebeurt dat mensen daarom toeteren naar je is het heel misschien een teken dat je iets te fanatiek remt? Dat kan ik zo niet beoordelen natuurlijk he, dat vooropgesteld! Maar ik zou het me goed voor kunnen stellen, gezien jouw stress er voor. Of je hebt gewoon te maken met een stel irritante, ongeduldige eikels en daar rijden er ook heel veel van rond!
Ik vond het rijden in de stad Milaan geweldig, dus aan mij heb je een slechte graadmeter voor wel of niet chaotisch verkeer. :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 12:16

Het was meer dat mensen dachten dat ze nog wel tussen mij en mijn voorganger konden invoegen vanaf de linkerbaan en dat dat gewoon niet paste :)

Normaal laat ik indd gewoon gas los, maar deze mensen rijden dan net iets harder dan dat ik rij en willen dan toch nog tussen mij en mijn voorganger in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:20

Ahhh dat soort ja. Die zijn irritant.
:j

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:28

SindyKaya schreef:
Het was meer dat mensen dachten dat ze nog wel tussen mij en mijn voorganger konden invoegen vanaf de linkerbaan en dat dat gewoon niet paste :)

Normaal laat ik indd gewoon gas los, maar deze mensen rijden dan net iets harder dan dat ik rij en willen dan toch nog tussen mij en mijn voorganger in

Heel banketstaaf. Maar als ze moeten in ritsen betekend dat meestal dat er toch al niet zo heel hard gereden wordt.. immers je moet veilig kunnen kijken en richting aangeven. Als je het dan vervelend vind dat ze voordringen. Gewoon toch even het gat klein houden tussen je voorganger zodat ze er niet tussen kunnen. Hoef je zelf ook niet steeds op de rem te gaan. Meestal hebben ze al tijd en ruimte zat gehad als het zo krap wordt.

Tuurlijk is sociaal zijn in het verkeer heel belangrijk. Maar het is net zo belangrijk om even rekening te houden met je achterliggers. En dus niet elke twee seconden op je rem te trappen. En gewoon vlot doorrijden met het verkeer mee als je je in zo'n situatie bevind. Scheelt een hoop ergenis bij jezelf en bij anderen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 12:34

Ben het met je eens hoor, ik probeerde ook zo soepel mogelijk met anderen mee te rijden en probeerde van voor en achter voldoende afstand te houden en de rem gebruik ik eigenlijk nooit op de snelweg.
Het irriteert me gewoon een beetje dat mensen die harder rijden alsnog voor mij willen invoegen terwijl er niet voldoende ruimte is :)