Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:18

Buiten dat ik absoluut naar de baas zou gaan: wie zegt dat hij daardoor meteen zijn baan kwijt is? De kans is er dat hij gewoon op zijn kop krijgt.

Vind het allemaal nogal wat, gegevens nemen waar je niets mee te doen hebt, achter de rug van je baas om werken (vermoederlijk) en dan ook nog iemand lastig blijven vallen.

Nee, ik zou me naar de baas toe al verplicht voelen dit te melden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:25

BarbaravdW schreef:
Evt vragen bij de garage hoe ze met jouw prive gegevens omgaan? Avg is een ding tegenwoordig....

Bij mij in de garage is mijn nummer gewoon bekend, mocht er bij een apk of beurt iets bijzonders ontdekt worden(lees: hoge kosten) wordt er gebeld voor overleg. En dat belletje komt dan van de monteur die met mijn auto bezig is.
En is de auto klaar om op te halen komt er ook een belletje/sms. Avg of niet, voor mij werkt het prettig.

Tallie1979

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:28

Het is heel simpel in de AVG. Men mag jou pas benaderen indien ze daar specifiek toestemming voor hebben gevraagd.

Deze knakker heeft de regels gebroken door zelf contact te zoeken zonder dat hij daar toestemming voor heeft gekregen van de TS.

Alleen daarom dient de eigenaar van het bedrijf het te weten. Hij moet maatregelen nemen. Dit kan hem nml 20 miljoen kosten.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:31

@Sizzle iemand die het naast zijn werk doet, doet het toch zwart?

@Chanicha haha het leven is al duur genoeg snel dat nummer vragen en deze meneer appen :):)

TS als ik jou was zou ik gewoon even vragen aan de garage wat er vervangen moet worden en wat de verwachten kosten zijn en dan deze meneer contacten voor welke prijs hij het kan doen. Maar dat ben ik.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:33

Tallie1979 schreef:
Het is heel simpel in de AVG. Men mag jou pas benaderen indien ze daar specifiek toestemming voor hebben gevraagd.

Deze knakker heeft de regels gebroken door zelf contact te zoeken zonder dat hij daar toestemming voor heeft gekregen van de TS.

Alleen daarom dient de eigenaar van het bedrijf het te weten. Hij moet maatregelen nemen. Dit kan hem nml 20 miljoen kosten.

Serieus, sla je niet een heel klein beetje door??. Waarschijnlijk staat het nummer gewoon op de werkbon o.i.d.
Geen slimme actie van die gast, zeker niet en onbeschoft naar zijn werkgever, maar deze mug wordt nu een Olifant, en dat vind ik toch overdreven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:34

Tallie1979 schreef:

Niet overdrijven. Boetes zijn max 0,4% van z'n omzet. Ik moet de eerste garage met een miljardenomzet nog tegenkomen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 09:35

nouklime schreef:
@Sizzle iemand die het naast zijn werk doet, doet het toch zwart?

@Chanicha haha het leven is al duur genoeg snel dat nummer vragen en deze meneer appen :):)

TS als ik jou was zou ik gewoon even vragen aan de garage wat er vervangen moet worden en wat de verwachten kosten zijn en dan deze meneer contacten voor welke prijs hij het kan doen. Maar dat ben ik.

Ik weet al wat het ongeveer gaat kosten maar zou er nog over gebeld worden. Ik laat de auto sowieso maken bij een garage in verband met garantie en waarschijnlijk gewoon bij deze.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:35

Ben ik de enige die denkt; Waarom niet, scheelt me centen?! :')

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:47

Ibbel schreef:
Tallie1979 schreef:

Niet overdrijven. Boetes zijn max 0,4% van z'n omzet. Ik moet de eerste garage met een miljardenomzet nog tegenkomen.

:') :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:48

Er is niks mee als die jongen wat wilt bijbeunen maar dit zou niet over de rug van de baas moeten gaan.

Zoals ik in mijn bericht ook al heb aangegeven: ik zou aan de werkgever vragen of deze op de hoogte is dat zijn werknemer dergelijke acties onderneemt. Kan goed dat die jongen mag bijklussen maar gewoon even terug gefloten wordt dat die zelf zijn klanten moet zoeken ofzo.

TS heeft trouwens in het eerste gesprek al meerdere keren aan te geven geen interesse te hebben en hij stopte niet maar ging dan zelfs lopen bellen. Dit is grensoverschrijdend, al is het enkel voor een job na de uren te pakken en kan niet door de beugel. Deze man wordt toch in verband gebracht met de garage.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:49

BarbaLala schreef:

Nee hoor _O-

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:50

Ik vind het ergens wel grappig dat iedereen denkt dat monteurs/kluslui alles wit en netjes doen. Onze CV ketel is ook zwart gezet, terwijl die man ook gewoon in dienst was en via dat bedrijf die ketels kocht. Timmermannen net zo, die gebruiken ook hout van werk om elders zwart te werken, so what. Schilders, tegelzetters, etc. het wordt echt veel gedaan hoor. Verdient toch goed :=

Kijk, dat hij je privé appt zou ik ook niet zo fijn vinden, maar dan geef je dat duidelijk aan. Gewoon zeggen ‘bedankt voor het aanbod, maar ik heb geen interesse. Ik laat de reparatie bij de garage doen, nog een fijne avond’. Of iets dergelijks. En dan gewoon niet meer reageren. Mocht je het wel willen aangeven bij de garage, dan zal hij daar waarschijnlijk niet om ontslagen worden hoor, hoogstens krijgt hij op zijn donder :+

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:54

nouklime schreef:
Ben ik de enige die zijn auto altijd zwart laat doen? Ik zou best blij zijn want vaak scheelt het aanzienlijk op de rekening!

Mijn vriend zou zeggen doe maar alsof je vrijgezel bent scheelt weer geld! Nee hoor grapje :P

Collega van mij had eens met de woningbouw iets dat er schilders moesten komen. Die schilder appte haar of het verzet kon worden/wanneer ze kon ofzo. Dat is opzich al vreemd want zo word dat normaal nooit geregeld.
En daarna appte hij dat ze er zo leuk uitzag :\
We hebben m nog opgezocht op FB en zijn profielfoto was hij...met zijn bruid op zn trouwdag :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:54

Niemand denkt dat monteurs niet bijbeunen in de avonduren, al dan niet met gebruikmaking van materiaal van z'n baas, al dan niet met medeweten van z'n baas.

Hier is echter privéinformatie misbruikt, in een tijd dat iedereen nog zit af te wachten wanneer de eerste rechtzaken op basis van de AVG gaan losbarsten.
Een werkgever moet hier daarom wel even van op de hoogte worden gebracht - juist ook vanwege die AVG-onzekerheid nog. Niemand weet nog precies hoe deze wet precies geinterpreteerd gaat worden.

Én de sukkel doesn't take no for an answer, en dat is ook vervelend.

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:01

Dat er prive informatie is gebruikt is niet zo handig nee. Dat hij het op deze manier heeft gedaan is misschien ook niet zo handig.

Maar er wordt bijna in elke sector wel zwart bij gebeund. Ik kan niet begrijpen dat daar zo hysterisch over gedaan wordt. De meeste bazen weten ook wel dat er bij gebeund wordt. Mijn vriend is altijd stratenmaker geweest. Door de weeks overdag voor de baas, soms savonds en weekends voor jezelf. En de baas die vroeg ook regelmatig van he die en die wil een tuintje bestraat hebben ik heb geen tijd, wil jij? Of wil je helpen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:25

gerpiegorp schreef:
Ik vind het ergens wel grappig dat iedereen denkt dat monteurs/kluslui alles wit en netjes doen. Onze CV ketel is ook zwart gezet, terwijl die man ook gewoon in dienst was en via dat bedrijf die ketels kocht. Timmermannen net zo, die gebruiken ook hout van werk om elders zwart te werken, so what. Schilders, tegelzetters, etc. het wordt echt veel gedaan hoor. Verdient toch goed :=

Kijk, dat hij je privé appt zou ik ook niet zo fijn vinden, maar dan geef je dat duidelijk aan. Gewoon zeggen ‘bedankt voor het aanbod, maar ik heb geen interesse. Ik laat de reparatie bij de garage doen, nog een fijne avond’. Of iets dergelijks. En dan gewoon niet meer reageren. Mocht je het wel willen aangeven bij de garage, dan zal hij daar waarschijnlijk niet om ontslagen worden hoor, hoogstens krijgt hij op zijn donder :+

Probleem is hier natuurlijk wel dat ze al heeft aangegeven dit niet leuk te vinden, en dat hij wel doorgaat.

Ik heb ook niet het idee dat mensen erover vallen dat er bijgebeund wordt, wel dat die meneer, na aangeven dat zij dit niet wil, doorgaat met appen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:25

BarbaLala schreef:

*steekt hand op* ik had t gedaan.

Buiten dat om, als je het contact niet fijn vindt.... wat is er mis met zeggen: Gast, ik vind dit niet oké. Wil je stoppen met mij appen? Ik ben niet geïnteresseerd. Blokkeer hem daarna gewoon.

Ik was niet naar zijn baas gegaan, zijn niet mijn zaken wat hij allemaal doet. Je weet niet wat je veroorzaakt, misschien heeft hij het financieel zwaar en heeft ie wel kinderen te voeden. Geen idee.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:31

Ik vind de reacties van niet melden zo raar. Deze man kan blijkbaar niet vertrouwd omgaan met klantgegevens. Dat vind ik nogal een vergrijp en zou ik zeker melden.

Ik ben ook eens op Facebook benaderd door een vrijwilliger van de Dierenambulance, nadat mijn kat was overleden. Ging hij flirten. Dat heb ik ook gemeld. Bleek dat hij een kennis van mij ook al eens via Facebook had benaderd en hoewel hij niet met haar flirtte stuurde hij toch vreemde berichten. Hij viste dus gewoon namen uit het bestand om te contacteren. Dat kan echt niet.

Zeker melden. Ook omdat hij niet ophield nadat je aangaf het vreemd te vinden.

Zwart bijbeunen in zulke beroepen word veel gedaan en daar heb ik weinig moeite mee, maar gegevens van het bedrijf voor je eigen privé gebruiken, om klanten te stelen van je werk of te flirten, gaat veel te ver.

Dat hij daarmee in de problemen komt op zijn werk is niet jouw probleem. Dan had hij zich maar als goede werknemer moeten gedragen. Dit is zijn fout en zijn verantwoordelijkheid.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:37

Ik vind dat we allemaal nogal een beetje doorslaan hoor met het hele probleem over privé gegevens. tot voor kort was er gewoon nog een telefoon boek waar je telefoonnummer en adres in stond...

En als hij niet stopt met appen zeg je toch gewoon dat als hij niet stopt je naar zijn baas gaat? Schrikt vast af probleem opgelost. En lekker blokkeren. Leven en laten leven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:38

nouklime schreef:
Ik vind dat we allemaal nogal een beetje doorslaan hoor met het hele probleem over privé gegevens. tot voor kort was er gewoon nog een telefoon boek waar je telefoonnummer en adres in stond...

En als hij niet stopt met appen zeg je toch gewoon dat als hij niet stopt je naar zijn baas gaat? Schrikt vast af probleem opgelost. En lekker blokkeren. Leven en laten leven.

Niet meer denkbaar hè. :D Alles moet zooooo strikt geheim blijven. Maar we plaatsen wel alles op internet.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:40

Giolli schreef:
nouklime schreef:

Niet meer denkbaar hè. :D Alles moet zooooo strikt geheim blijven. Maar we plaatsen wel alles op internet.

Haha ja vind het echt bizar. Beetje over de top. Maar misschien sta ik er ook gewoon iets te simpel in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:40

Codewoord is hier toestemming volgens mij. Als je alles op internet plaatst, deel je bewust je gegevens, dat is heel iets anders als wanneer iemand zonder jouw toestemming je gegevens uit een klantenbestand haalt en je begint te appen, en niet ophoudt nadat je aan hebt gegeven dit raar te vinden.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:45

TS, gaat hij eigenlijk nog altijd door met appen, nu nog?
Denk dat dat de essentie is, of hij ondertussen inderdaad gestopt is of niet.
Is hij dat wel, oké, laten rusten, geen man over boord.
Is hij dat niet, zou ik er zelf ook mee doorgaan.

Ben ook van mening dat het niet oké is wat hij gedaan heeft, maar fouten maken kan en mag iedereen. Er moet gewoon mogelijkheid zijn/gegeven worden om te herpakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:45

Bijbeunen in eigen tijd, geen probleem dat is een normaal verschijnsel. Maar je werkgever van klanten beroven is iets heel anders. Wanneer ik mijn huis wil schilderen, bedrijf spreekt datum af en een van de schilders benadert me dat hij het ook wel zwart wil doen dan had ik wel een beunhaas gezocht . Deze vent geeft aan dat nooooit bij anderen te doen dus gaat het hem niet om het werk maar om haar , punt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:48

Ik zou het melden bij zijn baas.

Raakt hij dan zijn baan kwijt? Jammer dan. Had hij eerder moeten bedenken. Terecht misschien ook wel.

Ik vind het geen verklikken. Ik vind het opkomen voor mijn privacy die hier zwaar overtreden wordt!

Als ik werkgever zou zijn zou ik heel graag willen dat klanten dit melden! Je wilt dat je klanten op hun privacy kunnen vertrouwen en niet lastig gevallen worden door je personeel. Dus ik zou dit gewoon willen weten als personeel zich misdraagt.

Dat je alleen al overweegt naar een andere garage te gaan omdat je je ongemakkelijk voelt is toch van de zotte. Nee. Hup. Melden en zonder zorgen volgende keer gewoon weer naar diezelfde garage gaan.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 17-04-19 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt