Geven jullie eerlijk antwoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geven jullie eerlijk antwoord als de verkoper vraagt of je schoenverzorgende producten wilt?

Ik geef eerlijk antwoord
440 (82%)
Ik geef geen eerlijk antwoord (om van de vraag af te komen)
93 (17%)

Totaal aantal stemmen: 533

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:47

Ik denk dat veel mensen zeggen dat ze al hebben omdat sommige verkopers erg opdringerig kunnen zijn. Zeg je "nee bedankt" krijg je een preek over dat het toch wel heel belangrijk is om een spray te kopen, want dit materiaal blablabla.

Als je gewoon kunt aangeven "nee dank je", zou het wat mij betreft ook klaar moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:56

Ik haat upsaling. Moet het zelf ook doen op het werk maar doei. Liever minder bonus dan constant mensen lastig vallen. Ik voel mij er zelf altijd heel erg ongemakkelijk bij als het mij wordt gevraagd. Ik ben in de winkel voor schoenen, niet voor iets anders. Ik snap dat het moet gevraagd worden en er beloningen aan vast hangen, maar toch kan ik er niets meer uitpersen dan: Nee bedankt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:06

Ik vind het sowieso vreemd dat men dat vraagt in een schoenenwinkel. Bij Appie vragen ze toch ook niet als ik diepvries patat koop of ik nog een frituurpan nodig heb. Of als ik kleding koop vragen ze ook niet of ik wasmiddel nodig heb en misschien nog een wasmachine. De meeste mensen hebben al schoenen en waarschijnlijk ook wel poetsspullen en of spuitbussen voor onderhoud. En mochten ze dat niet hebben zullen ze ze waarschijnlijk nooit gaan gebruiken.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:08

Ik geef gewoon eerlijk antwoord, nee bedankt en een fijne dag. 9 van de 10 keer heb krijg ik dan een fijne dag terug en is het daarmee klaar :)
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 11-04-19 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:09

Haha cam, ik beeld me dit nu in _O-
Bij een Primark shirtje van drie euro:
“Wilt u daar een set van twaalf kledinghangers bij voor tien euro? En misschien dit mooie Philips strijkijzer? Slechts 60 euro in combinatie met dit shirt! Alleen vandaag! Uw shirt verdient het!”
Klant: :?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:10

Ik geef eerlijk antwoord, maar geef niet altijd een reden. Ik vind het tegenwoordig niet meer nodig om mijn 'nee' uit te leggen. (Vind ik ook best knap van mezelf :') )

Ik heb er wel een hekel aan, de vragen of ik er nog wat bij wil kopen. Zowel bij schoenen, als bij de weekaanbieding van het tankstation, als de trekpleister die me een niveau lotion voor een euro aan probeert te smeren. Ik vind het niet prettig. En niet omdat ik niet durf te weigeren, maar meer omdat het zo aansmeerderig (is dat een woord?) overkomt.

Maar ik snap wel heel goed dat het orders van hoger hand zijn en het winkel personeel het waarschijnlijk ook liever niet zal doen als wel, dus ik antwoord altijd beleefd.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:10

Het wisselt afhankelijk van de precieze vraag zou ik inderdaad kunnen zeggen dat ik al heb, terwijl ik het gewoon niet gebruik. De opmerking 'dat gebruik ik niet' levert namelijk vaak een preek op waarom ik dat wél zou moeten doen. En daar zit ik niet op te wachten, mijn schoenen, mijn probleem hoe ik ze behandel :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:13

Ik zeg altijd dat ik zo'n spray nog thuis heb, en dat is bijna altijd ook zo. In het enkele geval dat ie wel op is, koop ik een nieuwe bij de Action. Goedkoper dan bij de schoenenwinkel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:14

T is echt een verschrikkelijke vraag!

Net als bij tankstations iedere keer de vraag; wilt u nog 2 ..... voor €2 erbij?

Nee mens, als ik dat wel had gewild, had ik t er zelf wel bij gelegd/gezegd!

Ondanks de inwendige irritatie zeg ik altijd maar: nee hoor, dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:29

Alwiene schreef:
Het wisselt afhankelijk van de precieze vraag zou ik inderdaad kunnen zeggen dat ik al heb, terwijl ik het gewoon niet gebruik. De opmerking 'dat gebruik ik niet' levert namelijk vaak een preek op waarom ik dat wél zou moeten doen. En daar zit ik niet op te wachten, mijn schoenen, mijn probleem hoe ik ze behandel :+

Oh, u heeft 3 lentegeuren mee van Woodwick, wilt u de 4de ook niet proberen? ~~}>

hagelslag

Re: Geven jullie eerlijk antwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:13

Ik zeg dan, nee dankje ik koop liever nieuwe schoenen zodra als dat deze stuk zijn

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:24

Jilletje schreef:
Ja meestal zeg ik dat ik het al heb, omdat ik het idd al heb!!! Ik spray niet zo vaak mn schoenen in dus het gaat lang mee.

Ja, dat! Weet je hoe lang zo'n spuitbus meegaat? Als ik die eenmaal heb, kan ik er jaren mee vooruit :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:31

DeMolenhoek schreef:
Alwiene schreef:

Oh, u heeft 3 lentegeuren mee van Woodwick, wilt u de 4de ook niet proberen? ~~}>

Echt he :') Bij de Holland & Barett ook altijd bij de kassa of ik dat tijdschrift van ze er nog bij wil kopen. Mens als ik je tijdschrift wil kopen dan had ik het zélf wel gepakt/gezegd.

Ik heb geen problemen met bijverkoop, mits het netjes en liefst subtiel gebeurd. Bijvoorbeeld in de horeca als je 2 koffie besteld en men bv zegt van mocht u nog zin hebben in iets lekkers erbij we hebben sinds vandaag weer heerlijk vers aardbeiengebak. Daar heb ik geen moeite mee. Maar inderdaad bij schoenenwinkel/tankstation/H&B word ik er vooral alleen heel recalicitrant van :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:46

Gewoon eerlijke Nee. Verder niets.
Laatst kon ik mijn nieuwe schoenen in de winkel laten behandelen dan hoeft het thuis niet :? . Was iets van 2,99. Waren mensen voor mij die het wel deden maar ik dacht echt wat een geldklopperij. Zo'n bus kost 10 euro(in die winkel) daar kan je echt wel meer dan 5x je schoenen mee doen. Ik denk wel dat de winkel niet de medewerker zelf gewoon profiteert van de mensen die moeilijk nee kunnen zeggen. Of zich makkelijk laten over halen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:49

Wooww dat is wel echt geldklopperij zeg!! :=
Ik zou bijna met mn spray langs de deuren gaan!
Dan spray ik ze voor 1,50!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:51

De meest irritante vraag is en blijft natuurlijk bij een drogist "heeft u een vraag over de medicijnen" iedere keer als je aspirine of nurofen of zo koopt. Grrrr....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:52

Ik denk dat veel mensen dat ook gewoon al hebben. En dat je daarom dat antwoord krijgt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:52

Bloodymary schreef:
De meest irritante vraag is en blijft natuurlijk bij een drogist "heeft u een vraag over de medicijnen" iedere keer als je aspirine of nurofen of zo koopt. Grrrr....

Maar dat is geen upselling. Geloof ook dat ze dat echt moeten vragen. Omdat het een medicijn/geneesmiddel is

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:53

Overigens zeg ik ook vaak nee heb ik al om er van af te zijn. Maar eigenlijk klopt het wel, want hier in huis staat nog wel ergens zo'n bus, maar die gebruik ik nooit. Ik heb dus ook ingevuld dat ik geen eerlijk antwoord geef. Dat zijn in verhouding maar heel weinig mensen. En dan vraag ik me weer af hoeveel daarop eerlijk antwoord hebben gegeven...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:53

Jilletje schreef:
Bloodymary schreef:

Maar dat is geen upselling. Geloof ook dat ze dat echt moeten vragen. Omdat het een medicijn/geneesmiddel is

Klopt, is verplicht. Maar dan nog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:05

Bloodymary schreef:

O nee dat vind ik niet irritant. Wat ik wel irritant vind is de vraag kon u alles vinden bij de H en M. Die winkel is zo onlogisch ingedeeld. Of ze hebben net de maat niet die ik zoek. En nooit iemand te vinden om je te helpen. Volgenx mij horen ze bijna nooit nee want met dat antwoord kunnen ze niet zoveel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:41

Bloodymary schreef:

En toen stelde ik een keer een vraag, vroegen ze of het niet in de bijsluiter stond, en dat stond het niet, en wisten ze het antwoord alsnog niet :')
Logisch, want ze zijn geen apotheek, maar wilde gewoon even kijken of ze eventuele vragen wel kunnen beantwoorden :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:59

Tigra_ schreef:
Gewoon eerlijke Nee. Verder niets.
Laatst kon ik mijn nieuwe schoenen in de winkel laten behandelen dan hoeft het thuis niet :? . Was iets van 2,99. Waren mensen voor mij die het wel deden maar ik dacht echt wat een geldklopperij. Zo'n bus kost 10 euro(in die winkel) daar kan je echt wel meer dan 5x je schoenen mee doen. Ik denk wel dat de winkel niet de medewerker zelf gewoon profiteert van de mensen die moeilijk nee kunnen zeggen. Of zich makkelijk laten over halen.

Dat doen ze hier gratis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:13

DeMolenhoek schreef:
Ik haat upsaling. Moet het zelf ook doen op het werk maar doei. Liever minder bonus dan constant mensen lastig vallen. Ik voel mij er zelf altijd heel erg ongemakkelijk bij als het mij wordt gevraagd. Ik ben in de winkel voor schoenen, niet voor iets anders. Ik snap dat het moet gevraagd worden en er beloningen aan vast hangen, maar toch kan ik er niets meer uitpersen dan: Nee bedankt.

Ik zie het juist wel echt als service, indien correct gebracht. Straks sta ik met mijn nieuwe suede schoenen ergens, en begint het te regenen. Dan vervloek ik wel echt de winkel even datz e er mij niet aan herinnerd hebben.
Als ze het mij voorstellen en ik wil niet en ik verpest vervolgens zelf mijn schoenen, kan ik alleen nog mezelf de schuld geven :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:34

verootjoo schreef:
Bloodymary schreef:

En toen stelde ik een keer een vraag, vroegen ze of het niet in de bijsluiter stond, en dat stond het niet, en wisten ze het antwoord alsnog niet :')
Logisch, want ze zijn geen apotheek, maar wilde gewoon even kijken of ze eventuele vragen wel kunnen beantwoorden :+

Afbeelding