Aan de deur wordt niet gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:06

Deurverkopers zijn echt irritant, ze blijven maar doorgaan en soms zijn ze hartstikke brutaal ook nog!

RenskeFrea

Re: Aan de deur wordt niet gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:33

Ik had laatst een of ander goed doel aan de deur die mij iets maandelijks wilde aansmeren. Toen vroeg jk om een foldertje of zoiets om het eens rustig te bekijken en dan eventueel via internet alsnog donatie te doen maar ze hadden helemaal niks. Ja dan houdt het snel op, ik zet echt niet zomaar mijn handtekening voor iets wat ik niet ken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:11

Ik geef alleen voor lokale verenigingen uit het dorp, of aangekondigde collectes.
Iets waarbij ik regelmatig moet overmaken als donateur begin in niet (meer) aan, als in gewoon niet!

Verkoop aan de deur of Jehova?
Dan zeg ik geen interesse, wens een fijne dag en dan gaat de deur dicht, heel simpel, ik wens daar geen tijd aan te verdoen of me te ergeren.
Ga maar lekker iemand anders lastig vallen.
Idem met telefonische verkoop, geen interesse, fijne dag en klik....opgehangen.

Deurbel was kapot, we hebben nog geen nieuwe opgehangen, en ik twijfel ook of we dat wel moeten doen in de toekomst, mensen die op bezoek willen komen sturen doorgaans een berichtje van te voren.
Wel lekker rustig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:44

Ik geef geld als ze met een bak aan de deur staan, laatst stond er een met een tablet, daar doe ik dus niet aan mee..

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:47

Heb een sticker op de deur, dat ik niet aan verkoop, geloof enz doe.
En als ze dan als nog aanbellen, wijs ik ze de sticker aan, met de vraag of ze kunnen lezen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:17

Ach, Jehova's zijn vaak heel vriendelijke beleefde mensen, alleen wat te opdringerig. :+ Hier in de stad stond ooit en meneer in de regen met z'n Wachttoren foldertjes en iedereen negeerde hem, toen heb ik even een praatje gemaakt. Hij stond daar zo zielig en wanhopig, hij beurde direct helemaal op <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 13:39

Relaxed schreef:
Ik geef geld als ze met een bak aan de deur staan, laatst stond er een met een tablet, daar doe ik dus niet aan mee..

Oeh dat hebben we ook eens gehad ja, moest je een periodieke donatie opgeven en eenmalig kon alleen vanaf x bedrag... tja dan niet hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:45

lor1_1984 schreef:
Ik kijk gewoon langs ze heen, als je oogcontact maakt ben je gelijk de sjaak nl. :+
Spreken ze me alsnog aan dan zeg ik 'nee dank je' of 'nee, geen interesse'.

Zo doe ik het tegenwoordig met de pakketbezorger wanneer ik geen pakketje verwacht.
Soms loop ik per ongeluk langs het raam wanneer hij de straat binnen rijdt en dan ben ik gelijk de sjaak om alle pakketjes aan te nemen van mensen die niet thuis zijn.
Af en toe een pakket aannemen vind ik helemaal niet erg, maar bijna iedere dag werd me te gortig :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:46

Ik heb 5 herders in de voortuin lopen,kan geen sticker tegen op :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 13:56

Ontvang je verder wel post of staat de brievenbus aan de andere kant van het hek? :+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:05

beatje schreef:
Ik heb 5 herders in de voortuin lopen,kan geen sticker tegen op :D

Ik heb 1 pup lopen, die nu lekker waaks wordt, helpt ook al een hele hoop :) Ik had er gisteren welgeteld 3 in een uur voor de deur. Ik geef aan de deur niks, ook niet aan de collecte. Mijn vriend en ik kijken aan het einde van de maand wat we over hebben en dat schenken we aan het doel wat wij samen graag willen. :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:49

Cayenne schreef:
Ontvang je verder wel post of staat de brievenbus aan de andere kant van het hek? :+

Ja geen probleem de vaste bezorgers kennen ze en weten dat ze getraind zijn.We hebben een brievenbus buiten het hek.Bel is niet nodig :') .

De postbode heeft altijd koekjes bij ,ze zijn altijd heel blij hem te zien en hij ook om hun te zien.Ze krijgen altijd een knuffel bij het koekje.
Ik woon voor de duidelijkheid niet in een rijtjes woning :-)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:39

Als ik deurverkopers zie doe ik nooit open, ze blijven door drammen. Mijn ex is deur-tot-deur verkoper geweest en die had gerust 10/15 nieuwe klanten ‘geworven’ het werkt dus blijkbaar toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:42

Veraaaaah schreef:
Als ik deurverkopers zie doe ik nooit open, ze blijven door drammen. Mijn ex is deur-tot-deur verkoper geweest en die had gerust 10/15 nieuwe klanten ‘geworven’ het werkt dus blijkbaar toch wel.

Mijn moeder trapt ook altijd overal in.. Al zo vaak gezegd dat ze het beter op dr gemak zelf even uit kan zoeken :+

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:12

Bij mij in de straat is het echt vreselijk met aan de deur verkoop :(
Ik had zelf een bordje gemaakt met geen verkoop, geen geloofsovertuiging. Kwamen ze met die incasso collectes. Nou, die er ook bij.

Belt er wéér een aan, ik zeg kan je niet lezen? Kwamen ze 'advies' geven -:(- over welke energiemaatschappij ik moest kiezen. Help!

Nu dus een hele lijst wat ik allemaal niet wil en voor de zekerheid ook maar een ja gemaakt voor gewone collecte en postpakketten want anders durft niemand meer aan te bellen :=

Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 01:12

Een aantal jaar geleden heb ik gewerkt als deur aan deur verkoper. Helaas zitten er een aantal gladjakkers tussen die het verpesten voor de meer respectvolle verkopers. Wij hadden strikte regels over ouderen en niet Nederlands sprekende mensen. Smeerde je ze toch een contract aan kreeg je gewoon ontslag. Het werk verdiende op zich wel leuk, naast een basis salaris ook de commissie van de sales. Het had ook geen zin om door te drammen bij mensen die eigenlijk geen interesse hadden want bij onze contracten zat een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als mensen annuleren betekende dat geen bonus.
Ik vond het ook wel gezellig werk en had gemiddeld 4 sales op een avond dus het werkt nog steeds. Maar rekende wel altijd goed uit of de mensen er ook echt op vooruit gingen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 01:52

Ik heb er echt een enorme hekel aan.

Toen we hier pas woonden stond bel nog aan en kwamen ze ook voor gwl en wilde eentje zelfs niet weg gaan toen ik zei dat ik geen interesse had. Toen werd ik wel geirriteerd. Het erge is dat mijn man en zoon dan schuin achter me staan en helemaal dubbel liggen om mijn reactie of van degene die aanbelt.......

Onze huidige hondjes slaan snel aan en onze buren kunnen niet tegen geluid, dus bel staat uit. Maar dan gaan ze dus als gekken op je deur staan bonken. Ik negeer het maar gewoon. Heb niet om ze gevraagd, dus jammer dan.

Ze komen ook altijd rond de tijd dat ik sta te koken of als we eten. Dan vind ik het al 2x zo irritant.

JG heb ik weleens voor open gedaan, zag ze en deur weer dicht.

Mijn man kan dat dus niet en laat mensen hun hele verhaal doen. Probeert daarna aardig te zeggen dat ie geen interesse heeft en krijgt dan een foldertje.....

Tja, ik ben dan maar niet aardig, maar het is wel mijn huis en je komt ongevraagd en meestal op een ongelegen moment. De bel staat uit en dat is niet voor niks.

Iedereen die wel welkom is heeft een sleutel of ons telefoon nummer.

Als ik geen pakketje heb besteld doe ik ook niet open voor bezorgers die ergens hun pakketje kwijt willen. Dat is ook echt dagelijks dat ze hier rijden, zeker 2 busjes per dag en als ik thuis ben, ben ik daar gewoon niet voor. Heb verder ook geen contact met de buren en het is niet mijn probleem.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 01:57

zivazoef schreef:
Een aantal jaar geleden heb ik gewerkt als deur aan deur verkoper. Helaas zitten er een aantal gladjakkers tussen die het verpesten voor de meer respectvolle verkopers. Wij hadden strikte regels over ouderen en niet Nederlands sprekende mensen. Smeerde je ze toch een contract aan kreeg je gewoon ontslag. Het werk verdiende op zich wel leuk, naast een basis salaris ook de commissie van de sales. Het had ook geen zin om door te drammen bij mensen die eigenlijk geen interesse hadden want bij onze contracten zat een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als mensen annuleren betekende dat geen bonus.
Ik vond het ook wel gezellig werk en had gemiddeld 4 sales op een avond dus het werkt nog steeds. Maar rekende wel altijd goed uit of de mensen er ook echt op vooruit gingen.

Dat is dan heel netjes. MIjn moeder is 75 en ook al vaak ergens in getrapt, zowel aan de deur als via de telefoon. Heb al heel veel moeten opzeggen etc etc. Maar ze is natuurlijk handelsbekwaam zelf en als zij heeft toegezegd dan is het vaak moeilijk om er vanaf te komen. Ook omdat ik er vaak te laat achter kom en ze het ook niet durft te zeggen. Net als ze geen nee tegen die mensen durft te zeggen.
Daarom heb ik ook gezegd om meteen op te hangen of meteen weer de deur dicht te doen. Niet luisteren, niet op je gevoel laten spelen en klaar. Maar ze vindt dat nog steeds echt heel spannend. Wat dat betreft lijken wij totaal niet op elkaar. Ik heb er geen enkele moeite mee om nee te zeggen of de deur dicht te gooien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 04:02

Collectes geven wij wel geld.

Energie verkopers hebben wij elk jaar wel een paar aan de deur.
Ze blijven je overhalen en zeggen altijd goedkoper te zijn.
Ik doe het nooit maar geen idee of het echt goedkoper is.
Moeilijk na te gaan vind ik zelf.

Jehova een tijdje kwamen ze heel vaak toen ik nog alleen woonde.
Had een keer een folder aangenomen en een gesprekje aan de deur gehad.
Stom natuurlijk.
Te aardig geweest.
Het waren altijd 2 mannen en daarna bood 1 van de mannen aan om met zijn vrouw eens langs te komen.
Toen echt afgekapt.
Zie ze weleens lopen maar slaan de deur nu over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:11

Nav dit topic sticker besteld en van de week naast de bel gehangen. Ben benieuwd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:41

Ik moet zeggen dat de Jehova's die ik aan mijn deur heb gehad echt heel vriendelijk waren.

Vervelendste figuur wat ik aan mijn deur heb gehad was een verkoper voor beveiligingssystemen.
Zijn eerste zin was: 'Goedemiddag is uw man thuis?'.
Waarop ik zei dat ik geen man had :+ Vroeg hij of hij dan de hoofdbewoner van de woning kon spreken.
Toen ik zei dat ik de hoofdbewoonster was kreeg ik echt een scheve blik :')
Toen hij zei waar het over ging zei ik direct al dat ik geen interesse had.
Die man bleef echt opdringerig en bleef doordrammen hoe slecht mijn huis beveiligd was.
Heb gezegd dat ik het daar niet zo mee eens was en meneer succes gewenst en de deur dicht gedaan.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:55

De jehova’s lopen hier gelukkig snel door sinds ik een Rottweiler heb (en een bordje bij de deur).

Verkopers blijven het proberen. Als ze echt te opdringerig worden roep ik de hond erbij en vraag ik wat ze niet begrijpen van het woordje nee. Meestal zijn ze er dan snel weg. (Al is mijn hond de goedheid zelve. Hij likt eerder dan dat hij bijt)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:57

Hier komen eigenlijk bijna nooit echt verkopers aan de deur. Maar ik ga er nooit op in. Ik wil altijd graag rustig dingen op een rij kunnen zetten en uit kunnen zoeken of ik daadwerkelijk beter daar ben en goedkoper uit ga zijn.

Collectes geef ik ook praktisch niets meer aan. Deze week de hartstichting, maar daar geef ik niets aan. Zij geven veel geld aan dierproeven, bijv. de proef waarbij bij heel veel honden zeer lang zeer pijnlijke hartritmestoornissen, hartinfarcten en hartfalen opgewekt werden. Een deel stierf daar aan. De meesten hebben dit overleefd, echter werden ze allemaal gedood bij een opofferingsexperiment dat een dag duurde en waarbij alle honden omkwamen. Dit complete onderzoek kreeg code 5 mee, de op één na hoogste pijn voor de dieren. Ik vind dit echt niet kunnen en ga dus niet meebetalen aan dergelijke dingen.

Jehova's komen hier ook wel eens en zijn enorm vriendelijk en totaal niet opdringerig. Nog nooit meegemaakt dat ze niet weg wilden gaan of opdringerig waren. Wel ben ik altijd vriendelijk en geef netjes aan dat ik geen interesse heb.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:00

Lieszje schreef:
Vervelendste figuur wat ik aan mijn deur heb gehad was een verkoper voor beveiligingssystemen.
Zijn eerste zin was: 'Goedemiddag is uw man thuis?'.
Waarop ik zei dat ik geen man had :+ Vroeg hij of hij dan de hoofdbewoner van de woning kon spreken.

Volgende keer vragen of-ie weet in welke eeuw we leven. Wat zijn dit voor bizarre Victoriaanse aannames van dat soort gasten?

Hier komt gelukkig nooit iemand aan de deur. Buitengebied, hek aan de weg, geen bel bij het hek, drie loslopende honden en een oprit van 50 meter voor je bij het huis bent 8-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:03

Laatst werd ik wederom gebeld. Gaf netjes aan dat ik m'n energie zaken zelf regel. Daarna ging mevrouw door met haar verhaal. Mevrouw onderbroken met het verhaal dat ik dus geen interesse heb.
Tot nu toe maar 2 keer gebeld door die maatschappijen