Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:04

Ik kan niet op een 2 wieler fietsen. Vandaar dat dat geen optie is :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:19

0091, hoeveel wegen jouw honden samen?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:23

De Schotse collie 26
De Heidelwachtel 24
De Vizsla gok ik rond de 30

Dus rond de 80 kilo wegen ze samen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:28

hm, interessant. Fietst dat wel prettig?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:39

Je merkt alleen met optrekken of heuvels op dat de ondersteuning het zwaar heeft, maar verder merk je niet dat je zoveel gewicht meeneemt. En de batterij gaat iets sneller leeg, maar heen en weer naar de duinen (15km enkele reis) red hij met gemak.

De honden vinden het overigens veel leuker dan de auto. Lekker neus in de wind. De Vizsla is in de auto wagenziek, maar in de fiets heeft hij nergens last van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:18

DiantaM schreef:
Ik vind de vormgeving plastic en te rond. Ondanks de prijs Haha.

Ja ziet hij er toch plasticerig uit...? Dat vroeg ik me ook af inderdaad. Dat ronde / compacte vind ik juist wel mooi :)

Oh grappig zeg die Slim versie! Alleen zo'n lange fiets op 2 wielen blijf ik er toch eng uit vinden zien... maar is een kwestie van proberen denk ik gezien de 1 het dan toch engig blijft vinden en de ander het prima stabiel aan vindt voelen. En driewielers schijnen dan weer lastiger te sturen. Maar toch heb ik daar een veel veiliger gevoel bij :=

Die honden bakfiets :))
Lijkt me inderdaad 100.000 keer leuker voor een hond dan in de auto zitten :j

Jaren geleden kwam ik de Taga 2.0 ook eens tegen. Geen mooie fiets om te zien maar lijkt wel heel praktisch met een mooi subtiel bakje en hij kan in je kofferbak :oo En heeft ook allemaal leuke accessoires.

Hoewel....een waterpistool onderweg...daar moet je wel goede instructies bij geven aan je kind denk ik :=

https://www.fietskarren-bakfietsen.be/n ... fiets.html

Ik zou deze eigenlijk wel willen proberen :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:58

Bedankt KenJeMe en 0091 :)

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:59

Hier ook de beslissing gekomen om opzoek te gaan naar een bakfiets.
We zijn er alleen nog niet of of we een elektrische nemen of een gewone bakfiets.
Voorkeur gaat wel uit naar 1 met 3 wielen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:22

Op zich zijn er volgens mij best goede mogelijkheden om een normale bakfiets om te (laten) bouwen naar een elektrische variant dus dat zou je dan altijd nog achteraf kunnen doen. Als kind(eren) zwaarder worden ofzo :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 19:03

pmarena schreef:
Op zich zijn er volgens mij best goede mogelijkheden om een normale bakfiets om te (laten) bouwen naar een elektrische variant dus dat zou je dan altijd nog achteraf kunnen doen. Als kind(eren) zwaarder worden ofzo :)

Alleen is dit wel vrij prijzig ☺️
Een doe het zelf set is al snel rond de 800 euro en dan moet het dus nog geplaatst/ gemonteerd worden. Dat was voor ons de reden om gelijk voor een nieuwe electrische te gaan .

Ohh ik kan niet wachten tot ie binnen is. Ik had gisteren en vandaag zon zin om te fietsen hahaha. Dus maar goed dat ie nog niet binnen is

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:04

In Purmerend zit volgens mij iemand die tweedehands ebakfietsen opknapt en weer verkoopt :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:05

Heeft iemand enig idee tussen de 'gewone' elektrische bakfiets van Babboe (Big of Curve) en die met Qwic systeem? Met het Qwic systeem kun je de ondersteuning instellen. Maar is dit ook prettiger? Of maakt het eigenlijk geen verschil?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 04:50

Paulusjuh schreef:
Heeft iemand enig idee tussen de 'gewone' elektrische bakfiets van Babboe (Big of Curve) en die met Qwic systeem? Met het Qwic systeem kun je de ondersteuning instellen. Maar is dit ook prettiger? Of maakt het eigenlijk geen verschil?

Je moet daarvoor echt even langs een juizz winkel. Die gasten weten het zo goed uit te leggen en het is heel persoonlijk of je dat wel of niet prettig vindt. Dan kun je het direct uitproberen

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 04:14

Slapen jullie kindjes wel eens in de bakfiets? Als ze nog in een schaal zitten kan dit natuurlijk makkelijk . Maar op het bankje wordt het al lastiger . Waar laten ze hun hoofdje dan

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:04

Ik zit dus nog te kijken naar zo’n zitje in de babboe. Los op de bank vind ik voor mijn 2 jarige nog niets. En die kleinste heeft sowieso nog een stoeltje nodig.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:36

sita12 schreef:
Slapen jullie kindjes wel eens in de bakfiets? Als ze nog in een schaal zitten kan dit natuurlijk makkelijk . Maar op het bankje wordt het al lastiger . Waar laten ze hun hoofdje dan

In de maxi cosi wel ja. Op bankje lijkt me niet handig

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:57

Mijn zoon is halverwege wel eens in slaap gevallen op het bankje. Zn hoofd heb ik toen omringt met wat jassen want het slaapt inderdaad niet lekker. Ook is hij weleens op de grond van de bak in slaap gevallen, ook op een stapel jassen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 12:23

Bij de Taga 2.0 kan je het zitje in slaapstand doen :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:50

Hebben jullie ervaring met het peuter zitje? Op de site staat van 8-18 maanden maar vind hem er vrij groot uitzien. Mijn jongste is ca 74 cm en 8 kilo. Dit zou dus gewoon moeten passen?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:20

Jaaaaa!!! Hier ook een hele blije. Bakfietser. Ik heb de babboe city-e. Heel fijn. Heb m nu een jaar en hij is nog als nieuw. Hij staat wel altijd binnen maar heb al meer dan 1000km gemaakt
@ineke2 & karineken: Ik heb juist gekozen voor het 2 woelig model voor de veiligheid.
Ik heb veel bekenden die juist met een 3 wieler zijn omgevallen als ze over een hobbel gingen of met 1 wiel naast het fietspad gingen.
En als hij electrisch ondersteund wordt ga je op den duur soms toch echt wel hard (ookal ben je dat nu van te voren niet van plan) dan is de 2 wieler veel veiliger. Heb je m al eens getest? Daarna was ik om.

@sita12, mijn dochter slaapt heel vaak in de bakfiets tegen de tas of buggy aan (leg daar dan een dekentje of jas op)
M'n zoontje zit voorop in de Maxi-Cosi, ze gaat ook wel eens voorover op z'n voeten liggen slapen. Maar tegenwoordig trekt hij aan haar haar dus is minder geslaagd...

Dianta: zo'n peuterstoel is vrij klein, mijn dochter en die van m'n zus zaten allebei al los voor hun 2e. Voor m'n zoontje overweeg ik wel zo'n peuterschaal omdat de Maxi-Cosi zo veel ruimte inneemt.

Afbeelding

PS:. Als Bokker kun je natuurlijk niet zonder stro-touw

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:30

Lindar bedankt voor je reactie!

Wel grappig want wij hebben juist uitgetest hoeveel moeite we moesten doen om met die driewieler om te gaan en dat was best lastig. Je moet gewoon rustig door bochten gaan en rekening houden met het feit dat je een driewieler bestuurt. Ik en mijn man hebben dus op de tweewieler gereden en ik vond het dood en doodeng. Heel persoonlijk dus hoe je dat dus ervaart.

Dat peuterstoeltje zou dan ook voor mijn jongste van 10 maanden zijn en dan zat ik voor mijn oudste naar zo’n kleuterstoel te kijken.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:45

DiantaM schreef:
Lindar bedankt voor je reactie!

Wel grappig want wij hebben juist uitgetest hoeveel moeite we moesten doen om met die driewieler om te gaan en dat was best lastig. Je moet gewoon rustig door bochten gaan en rekening houden met het feit dat je een driewieler bestuurt. Ik en mijn man hebben dus op de tweewieler gereden en ik vond het dood en doodeng. Heel persoonlijk dus hoe je dat dus ervaart.

Dat peuterstoeltje zou dan ook voor mijn jongste van 10 maanden zijn en dan zat ik voor mijn oudste naar zo’n kleuterstoel te kijken.

Haha ja grappig is dat hoe het kan verschillen de ervaring. 3 wieler lijkt ook veel stabieler. Maar m'n zus en een van m'n beste vriendinnen zijn al omgekieperd met een 3 wieler op weg naar mij, omdat het fietspad niet helemaal glad is en ook smal, en dan lig je met het minste of geringste om (m'n zus heeft geen trap ondersteuning, dus ging sowieso niet hard, is ook nog vals plat daar). Ik heb met mijn bakfiets al heel vaak langs de weg gereden omdat er brede tegenliggers aan kwamen en dat ging prima.

Voor een kindje van 10 maanden is een peuterstoel denk wel n oplossing.
Mijn bijrijder heeft m ook. Ik heb nog al forse kinderen dus die zijn er zo uitgegroeid. Dus denk dat ik daarom de babyschaal ook maar oversla

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:21

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:49

Paulusjuh schreef:
Wat gaan we nu weer krijgen? Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee zal vallen eerlijk gezegd. Het is toch niet anders dan een “gewone” elektrische fiets? Behalve dat er meer kindjes in mee kunnen...

https://www.ad.nl/binnenland/ook-veilig ... ~adfc87c4/

Ik vind het wel fijn dat er extra naar de veiligheid gekeken wordt. Een bakfiets blijft anders sturen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:54

DiantaM schreef:
Paulusjuh schreef:
Wat gaan we nu weer krijgen? Ik denk persoonlijk dat het allemaal wel mee zal vallen eerlijk gezegd. Het is toch niet anders dan een “gewone” elektrische fiets? Behalve dat er meer kindjes in mee kunnen...

https://www.ad.nl/binnenland/ook-veilig ... ~adfc87c4/

Ik vind het wel fijn dat er extra naar de veiligheid gekeken wordt. Een bakfiets blijft anders sturen.

Tuurlijk, is ook zo. Vraag mij alleen af wat het risico kan zijn voor de eigenaar. Mocht er iets aan aangepast moeten worden oid, wie draait er dan voor die kosten op?