Ashleytjuhh schreef:Vjestagirl en yolandee
voor 2 tientjes zal niemand naar de politie gaan maar voor 15000 crimineel geld ook niet!
maar die 30 euro die jullie niet aangeven kan voor iemand met schulden ook veel geld zijn en het kei hard nodig hebben of maanden voor gespaard hebben om iets van te kunnen kopen net zo goed. is dan toch wel egoïstisch vind ik als je een groter bedrag wel zou aangeven maar een klein bedrag niet het is tenslotte geld wat je niet zelf hebt verdiend of gekregen of dat nou 1 euro is of 100000 euro.
De €30,- geef ik wel aan
.
En tuurlijk, iedereen heeft zo z'n grens. Maar ik kan me zo voorstellen dat je als je je briefje van €50,- verliest je nog we een belletje naar de gemeente waagt om te vragen of het gevonden is. Ik kan me dat van €20,- niet voorstellen. Ik vind €1,- ook niet in verhouding staan tot €100.000,-. Zou een briefje van €20,- ook niet houden omdat ik het mezelf gun, maar omdat ik denk dat iemand het het verliest het niet op die manier gaat zoeken.
En een crimineel zal idd niet om ie €15.000,- komen vragen. Iemand die dat geld op zak had om een auto of een paard of een wat dan ook te kopen misschien wel. Of iemand van wie de kluis vannacht leeggeroofd is. Of een winkel die overvallen is...
Ik ben zelf ooit een envelop met €150,- kwijtgeraakt, waar mijn naam levensgroot op stond. Was mijn vrijwilligersvergoeding voor een festival, waar ik 6 dagen 16 uur per dag voor gewerkt had. Waarschijnlijk verloren tussen onze festivalstand en de vrijwilligerscamping, zo'n km verderop. Toen studeerde ik nog, dus het was voor mij veel geld. Ik heb daar echt een paar dagen veel moeite voor gedaan om het terug te krijgen (festival gemaild, locatie gemaild, plaatselijke gemeente en politie gebeld), teruggegaan en gezocht. Nooit meer teruggevonden. Daar heeft ook iemand van gedacht om het 'lekker gemakkelijk' te houden. Ik snap dat niet. Oprecht niet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-04-19 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt