Welke leuke dingen stel jij al heel lang uit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Welke leuke dingen stel jij al heel lang uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:57

Jij gaat de rest van de mensen uit dit topic online Spaanse les geven dus?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:19

Daten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:55

Sheran schreef:
Jij gaat de rest van de mensen uit dit topic online Spaanse les geven dus?

Ha, echte beginners zou nog wel lukken, maar ik durf niet te zeggen dat ik zelf geen fouten meer maak. Maar ondersteuning, ja, geen probleem.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:15

MoniqueT schreef:
Ha, nee joh, ik rijd al 100 jaar niet meer :-) En in ons gebied heb je bijna geen paarden, we zitten in het allerdroogste stukje Europa.

Maar bijlessen geef ik inderdaad nu al wel, met name Engels. Maar ook daarvoor willen mensen meestal wel dat er een stuk continuïteit in zit, dus niet ineens drie maanden er tussenuit. En dat gebeurt bij ons zomaar :-) Ik weet dat het klinkt alsof ik uitvluchten zoek, maar juist lesgeven heb ik al op diverse manieren geprobeerd. En eerlijk gezegd ben ik dan ook nog te benauwd om er gewoon een normaal bedrag voor te vragen, dus kost het me meestal ook nog geld. En dat is nou ook weer niet helemaal de bedoeling ... Ik beheer ook een paar websites voor bevriende kleine ondernemers, allemaal liefdewerk oud papier :-)

Ik blijf hier maar eens meelezen, misschien doe ik inspiratie op. En die groep Spaanse les, die moet er gewoon komen :-)

Nou, ga sites professioneel maken en beheren? Dat kun je overal doen, zolang je maar internet hebt.

Andere tak: automatisering en dan niet de standaard ICT maar "het echte werk" in de industriële automatisering :D

@Ineke2: zie je wel, je kan het! Stapje-voor-stapje regelen, dan komt het vanzelf goed :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 13:19

lotthje schreef:
Oh ik heb er nog een, en dat is naar Japan voor de kersenbloesem. Wil ik al jaaaaaren. Nu heb ik net even de kosten etc berekend en een nieuw spaardoel opgezet. Dit topic werkt motiverend haha

Wat is dit dan voor iets speciaals? Het is vast meer dan alleen maar een paar bomen met kersenbloesem, want bv een kersenbloesempark heb je in het Amsterdamse Bos ook. Ik weet erg weinig over Japan hoor, dus het zal wel een domme vraag zijn :P

Volgende week ga ik trouwens door de wasstraat! YAY! :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:23

Afvallen van ''slechts'' 5 kilo, :o duurt me nu al 6 jaar, :')
op het strand rijden! Ik heb een paard, en een trailer, en wil het al vanaf m'n 6de. |o
Een dagrit maken, alleen heeft Roosje artrose, dus dat gaat niet perfect samen.

Meer kan ik me even niet bedenken.. Leuk topic, :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:23

Naar IJsland :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:53

ikke schreef:
Nou, ga sites professioneel maken en beheren? Dat kun je overal doen, zolang je maar internet hebt.

Andere tak: automatisering en dan niet de standaard ICT maar "het echte werk" in de industriële automatisering :D

Daar komt het dus weer: kan ik dat wel? Ben ik goed genoeg om het echt tegen betaling te doen? Hoe begin ik? En vooral: er zijn er al zo ontzettend veel die dat doen. Ik ben gewoon een vreselijke twijfelkont.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:03

Sheran schreef:
lotthje schreef:
Oh ik heb er nog een, en dat is naar Japan voor de kersenbloesem. Wil ik al jaaaaaren. Nu heb ik net even de kosten etc berekend en een nieuw spaardoel opgezet. Dit topic werkt motiverend haha

Wat is dit dan voor iets speciaals? Het is vast meer dan alleen maar een paar bomen met kersenbloesem, want bv een kersenbloesempark heb je in het Amsterdamse Bos ook. Ik weet erg weinig over Japan hoor, dus het zal wel een domme vraag zijn :P

Volgende week ga ik trouwens door de wasstraat! YAY! :D

Haaha ja klopt ook wel, maar het is meer het gevoel wat ik daarbij heb. Het is in Japan volgensmij ook een groot evenement, straten bezaaid met de blaadjes. Ik wil dat gewoon graag zien, is hier in de buurt niet echt zo. Maarja ik zou dus ook naar Amsterdam kunnen gaan, misschien goedkoper :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:18

Een van de mooiste steden wat betreft kersenbloesem is Washington DC! En dan eind maart, begin april. Aanrader!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:47

Huifkar tocht met mijn beide Shetlanders in tweespan. Dat wil ik ooit nog eens doen in de zomer. Ze lopen nu beide in enkelspan voor de sulky, maar ik moet daarvoor dus eerst nog een tweespan tuig aanschaffen en de boom van mijn vierwieler veranderen. En kilometers maken in tweespan.

Kersenbloesem evenement in Japan lijkt mij ook erg gaaf. Is een complete traditie omheen daar.

En inderdaad voor mij ook op het strand mennen. Maar ik geloof dat die volgend jaar uit gaat komen *\o/*

En qua talen zou ik graag Koreaans leren. Dan versta ik eindelijk eens echt wat mijn artiesten zingen. :j
Vooral nu Taemin, 1 van de vijf uit mijn vorige bericht, een internationale tour gaat houden.

Het puzzelen en meer oefenen is nog steeds niet gelukt, maar ik snap Paradise by the dashboard light nu wel :')
Wel heb ik nu haken opgepakt als nieuwe creatieve hobby.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:03

Nathalie18x schreef:
Leuk topic! Ik zou graag weer willen paardrijden maar op een manege zie ik niet zo zitten.. Leasepaarden zijn hier in de omgeving ook onmogelijk te vinden en heb geen auto om wat verder weg iets te zoeken.

Aan de hand van dit topic/berichtje heb ik Nathalie een pb gestuurd om mijn pony te komen rijden :D Wie weet hoeft ze het niet meer uit te stellen :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:32

Mocht iemand het paardrijden of buiten rijden of mennen aan het uitstellen zijn.....
Ik heb 2 haflingers en een Shetlander die voor de kar staat aan de Veluwe staan.
Dus mocht zoiets op je ' bucketlist ' staan... stuur maar een pb.
Er is ook een binnen en buitenbak voor bijvoorbeeld de 1e x paardrijduitstelmensen lol

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:37

Een keer duikvakantie. Ben nu bezig met mijn 2e duikopleiding en vindt dat ik die eerst af moet hebben.
En eindelijk met E rijbewijs halen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:03

oei dat is zo veel.. Maar ik wil ook altijd veel te veel, dus het zal nooit allemaal realiseerbaar zijn. heb ook een super slecht betaalde baan en mijn plannen kosten precies allemaal best wel veel geld zegmaar _O- Ik zal een paar van de belangrijkste maar noemen, niet alles :')

- motorrijbewijs (al eens mee begonnen, maar was voor het avb examen gezakt en ben met auto ook 5 keer gezakt, dus toen durfde ik niet meer )
- motor kopen, logisch gevolg (ook al een motor gehad, maar dus weer verkocht na dat ik er met de pet naar gegooid had :') )
- Goed cross/eventing zadel
- Een verre reis maken in mijn eentje, maar wel als een georganiseerde (single) groepsreis
- Aanhanger rijbewijs halen.
- en uiteraard de ultieme droom, een vrijstaande woning met paarden aan huis, zo ver mogelijk van de bewoonde wereld <3 Maar dat stel ik niet uit, dat kan gewoon niet _O-

Allemaal best wel grote dingen ook, maar op het moment nog niet te doen door tijd en geld gebrek.

Wel heb ik deze week de piano die ik al heel lang wil kunnen realiseren, *\o/* een 2e hands sebastian steinwald, echt een prachtige piano, er is nu dan dus weer alleen even geen geld voor lessen, dus hoop dat ik het door middel van online cursussen ook een beetje onder de knie kan krijgen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 19:15

Waar woon je Faelynn? Anders kan ik misschien wel helpen met je pianolessen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:22

Ik wil ooit nog een keer in een luchtballon, maar ik ben bang dat ik dan hoogtevrees krijg en eruit wil springen :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:23

Sheran schreef:
Waar woon je Faelynn? Anders kan ik misschien wel helpen met je pianolessen

Wat een lief aanbod! Ik woon in Wijk bij Duurstede.
Moet wel nog 2 weekjes geduld hebben voor die geleverd word, kan echt niet wachten. :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:25

Cayenne schreef:
Ik wil ooit nog een keer in een luchtballon, maar ik ben bang dat ik dan hoogtevrees krijg en eruit wil springen :')

Dat heb ik een keer gedaan! Mijn moeder had het als cadeau gekregen voor 2 personen, dus ik mocht mee *\o/*
Maar het valt echt heel erg mee! Ik heb ook mega hoogtevrees en het opstijgen is wel wat spannend, dat gaat echt super snel, maar als je eenmaal vliegt is het heel mooi.
De mandjes zijn ook heel hoog en stevig dus je hebt totaal niet het gevoel dat je over de rand kan kukelen zegmaar, dat was vooral mijn angst

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:29

Oeh wat gaaf! *\o/*
En het landen? Dat lijkt me het meest spannende deel?
Of dat je bijna in een kerkspits terecht komt ofzo :=
In mijn gedachten passeer je gewoon vliegtuigen enzo :') Ik vind het idee heel eng maar ook weer supergaaf! Echt iets om mijn grenzen op die manier te verleggen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:37

Cayenne schreef:
Oeh wat gaaf! *\o/*
En het landen? Dat lijkt me het meest spannende deel?
Of dat je bijna in een kerkspits terecht komt ofzo :=
In mijn gedachten passeer je gewoon vliegtuigen enzo :') Ik vind het idee heel eng maar ook weer supergaaf! Echt iets om mijn grenzen op die manier te verleggen.

Ja het landen is ook wel wat spannend, vooral het moment dat je de grond raakt, dat is zegmaar gerust niet zacht :') Maar je bent dan al wel bij de grond dus wat betreft hoogtevrees maakte ik mij niet zo'n zorgen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:41

Een ballon vaart -O- :Y)

Ballonvaren is magisch , de rust etc. Heb hoogtevrees maar spring gerust in een luchtballon , landen hangt ervan af maar stelt niet veel voor. Het loskomen van de aarde met opstijgen is het mooiste , dat moment van stilte en dan buldert de brander <3 en hoor je iedereen op de grond roepen en zwaaien :)) .

Zou wel een bedrijf uitzoeken die wat duurder is maar wel kleinere manden heeft , met 20 man de lucht in doet afbreuk aan de ervaring vind ik

Afbeelding

Eerste keer vanaf evenement in dorp

Afbeelding

2de keer gewoon , in de verte is de motor ballon de grootste ballon van Europa

Eerste keer 10 man en 2de keer 6 , beide mooi maar de 2de was toch wat rustiger en gezelliger

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:51

20 man in een mand hoeft van mij ook niet. Dan ga ik liever met een kleinere groep en betaal wat meer.
Oeh heel mooi <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:06

Cayenne schreef:

Vrienden van ons hebben niet zo heel ver bij jou vandaan een eigen ballon en varen al heel veel jaren veilig met klanten. Mocht je info willen, dan hoor ik het wel.

Vliegtuigen zitten meestal wel een stuk hoger hoor :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:14

Monique je maakt mij nieuwsgierig terwijl ik niet nieuwsgierig mag zijn , ken sowieso 2 bedrijven in die regio. 1 wat groter de ander wat kleiner :+