Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 02:34

Kelly_ann schreef:
Van 'de andere kant' merk ik dat ik zo blij ben met de kans/ baan die ik heb gekregen. Dat ik het echt moeilijk zou hebben als ik niet had 'mogen' gaan.

Ook merk ik dat het weg zijn als vrouw nog niet altijd maatschappelijk is geaccepteerd. Ik krijg heel vaak vragen of opmerkingen die erop neer komen dat ik toch wel snel weer thuis moet komen en blijven. De ergste: "Ja, want vrouwen wachten wel op hun man, maar andersom...."

Och ja :roll: herkenbaar. De keren dat mensen aan mij vroegen "Maar hoe gaat hij dat dan doen als jij weg bent?!" of "Dat wordt zeker elke dag McDonalds voor hem!" zijn niet op 1 hand te tellen. Het is 2019, kom op zeg...

Fijn dat het al wat beter gaat TS! Hopelijk kun je dit weekend ook wat afleiding vinden.

nardxash

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 07:14

Ik meld mijn eigen hier ook,

Sinds kort een relatie met mijn vriend die in het dagelijkse leven touringcarchauffeur is en vaak op de pendel zit naar het buitenland voor meerdere dagen.
Vaak rijd hij wel dezelfde stukken en weet ik wanneer hij dan rijd en wanneer we de mogelijkheid hebben om even te bellen/whatsappen. Maar het blijft elke keer wennen als hij een paar dagen of in dit geval 2 weken elke avond thuis komt en dan weer weg gaat op de pendel

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:28

Varekaj schreef:
Waar ik vaak tegenaan loop is kritiek omdat ik nog (parttime) werk zodat ik mijn paarden kan onderhouden, maar we geen kinderen hebben. Ik krijg ontzettend vaak dus te horen dat die paarden maar de verkoop in moeten, voltijds huismoeke spelen, handje ophouden en kinderen op de wereld zetten.

En anders is het wel "als mijn partner zo'n job wil doen kan hij maar zorgen dat hij me volledig gaat onderhouden ook. voor wat hoort wat".

2 stellingen waar ik me absoluut niet in kan vinden. Mijn vriend heeft wel vrouwelijke collega's, maar hun partner zit vaak of binnen hetzelfde bedrijf met soortgelijke functie, of doet ook een job die veel onregelmatige uren heeft of lange werkdagen.
Wat wél opvallend is: de mannen wiens partner nog werkt (zoals ik) is heel vaak ofwel leerkracht ofwel verpleegkundige. Zoals ik :')

Wat een grove, brutale opmerkingen :oo
De bemoeizucht van mensen soms....

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:35

Wauw Varekaj, klinkt alsof je in een omgeving woont waar het jaren 50-huishouden nog de standaard is :o Wat een vreselijke opvattingen van mensen!

Jettie, ook geen toffe opmerkingen over jouw vriend! Alsof hij compleet reddeloos is en niks kan en jij ook maar de huisslaaf bent die alles voor hem moet doen. Bah...

Hier gisteren het nieuws dat ik m'n lief waarschijnlijk maar heel kort ga zien rond eind maart. Omdat hij een kloteconstructie heeft qua inkomen (buitenlands bedrijf, dagtarief i.p.v. vast maandloon en geen betaalde verlofdagen) en we eind april een weekje vrij hebben, werkt hij door tot ergens rond 20 april om alles te compenseren.

Hij zou na het afronden van de cursussen die hij nu heeft wel in een 20 op 10 af (of incidenteel 30/15) rooster gaan werken, dus ik hoop dat dat wat meer stabiliteit gaat bieden qua leefritmes en salaris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:47

Mijn vriend zit theoretisch in een 1/1 formule (6 op 6 af) maar laat het me zo stellen, het is vaker uitzondering dan regel :+

Jaren '50 instelling... bwoah. Eerder golddigger instelling zou ik zeggen. Ofwel zijn ze faliekant tegen ofwel dus het andere uiterste. De meeste keren nogal snel als hun muntje valt dat bij zulke Jobs vaak een best aangenaam loon hoort. Je ziet net de dollars nog niet in de ogen verschijnen. Wat er allemaal bij komt kijken, dat is echter wel een koude douche.

Voor zover ik begrepen heb komt de mijne in de loop van volgende week weer thuis na 7 weken. Hij is vertrokken op 29/1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:36

Hoe gaat het intussen met je TS? Kan je je draai alweer wat vinden?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 22:21

Het gaat best goed eigenlijk. Even gezien het feit dat ik hem nogsteeds enorm mis en nogsteeds de leegte enorm voel.
We hebben elke dag contact en vandaag heeft ie wel drie keer gebeld haha.
Hij vertelde zaterdag dat hij nu best wel veel rust ervaart omdat hij savonds vaak alleen is. Hierdoor mist hij thuis (en mij voornamelijk, jeej:')) heel erg maar daarnaast denkt hij ook na over hoe hij in het leven staat en wat hij wil in het leven. Dit vind ik echt een geweldig iets en ben echt heel erg blij en trots dat hij zijn vrije tijd daar gebruikt om over zulke dingen na te denken.

Ikzelf heb opzich wel een structuur/draai gevonden. Het is veel, maar fysiek wel te doen. Werkdruk en gemis maken het mentaal lastig maar wel dragelijk. Ik probeer niet na te denken over de dagen die we nog moeten. Probeer niet af te tellen.
Ik eet wel, maar mondjesmaat (haha).
Ik probeer wat te koken en dan de volgende dag de tweede helft opwarmen. Probeer de was bij te houden.
T gaat me wel lukken.
Scheelt dat we elkaar vaak spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:26

Wel goed voor jezelf zorgen hoor! Dat koken doe ik op dezelfde manier, of ik warm het de dag nadien op, of ik vries die portie in.

Als je dagelijks kan bellen en elkaar kan spreken is het natuurlijk wel fijn. Mocht zijn internet ginds goed zitten of hij heeft een keer wifi, dan kan je altijd skypen. Daar hebben wij een paar jaar terug dagelijks echt uren gebruik van gemaakt toen hij aan land zat. Gewoon laptop aanzetten, skype aan met webcam en zo de hele avond tegen elkaar zitten kletsen en leuteren. Dat voelde zo goed, alsof hij toch elke avond bij me op de bank had gezeten.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 01:14

Fijn dat je een beetje je draai begint te vinden (en je vriend ook!) :) Over een tijdje ga je hopelijk ook merken dat er momenten zijn dat je eens niet stil staat bij het alleen zijn. Das een heel gek moment als je dat de eerste keer hebt, maar ook een stuk groei en verwerking.

Qua eten, probeer in ieder geval zo veel mogelijk voedingsstoffen uit je eten te halen als je weinig eet door de stress van het alleen zijn. Veel verse groenten enzo :) Als je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt voel je je vaak ook minder meh-ish.

Op de vroege en nachtdiensten kook ik voor mezelf (kleine portie) en op de laatste dag voor de middagdiensten prep ik een aantal bakjes met rijst/groenten/kip. Moet wel bekennen, soms ben ik lui en eet ik gewoon een pizza :')

Ennn, TS, bedankt voor het openen van dit topic! Toch best fijn om een soort van praatgroepje te hebben :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 01:53

Ik vind dit topic ook heel fijn dioxide. Het was heel fijn om mijn hart te luchten (en nog steeds) en te horen dat het beter zou worden. Dat merk ik nu gelukkig al wel. Ik spring nog steeds een gat in de lucht als ik morgen wakker zou worden en we ineens twee maanden verder zijn. Hihi.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:25

Hier nu duidelijkheid, dat is wel fijn moet ik zeggen. Het aftellen kan beginnen... Zondag is hij weer thuis na 4 maanden.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:43

Ik herken me ook in jullie verhalen! Het missen, het je dagen maar volplannen en afwachten tot hij weer terug is.

Bij ons liep het qua planning helemaal de soep in, ik ben voor 3 maanden in het buitenland geweest (Zwitserland). Toen zijn we 7 dagen samen thuis geweest en toen ging hij voor 3 maanden training naar de USA :') Vooral het tijdsverschil vind ik lastig, onze (drukke) schema's draaien precies andersom waardoor we elkaar steeds niet spreken.

Varekaj, wat een opmerkingen zeg :wow: waar mensen zich toch allemaal mee bemoeien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 08:59

Die opmerkingen wordt je gewoon. Meestal spreekt mijn blik boekdelen als er weer eens eentje mee begint.

Ik mag de mijne woensdagavond ophalen in de haven *\o/*
Ik liep te grappen "oh fijn hele planning weer om zeep" maar eerlijk, dat is wel echt zo. Daar kijk ik nu wel wat tegenop, zoals altijd trouwens.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:26

Hoe lang is hij nu weer thuis Varekaj? :D
Het lijkt me best lastig om dan zo vaak te moeten schakelen :o

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:34

Aulaantje_x schreef:
Bij ons liep het qua planning helemaal de soep in, ik ben voor 3 maanden in het buitenland geweest (Zwitserland). Toen zijn we 7 dagen samen thuis geweest en toen ging hij voor 3 maanden training naar de USA :') Vooral het tijdsverschil vind ik lastig, onze (drukke) schema's draaien precies andersom waardoor we elkaar steeds niet spreken.

Das inderdaad pech hebben, kan je beter tegelijk weg zijn.
Maar wel gelijkgestemd en niet bang voor lange perioden in het buitenland allebei. Dat lijkt me ook wel prettig.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:52

Varekaj schreef:
Die opmerkingen wordt je gewoon. Meestal spreekt mijn blik boekdelen als er weer eens eentje mee begint.

Ik mag de mijne woensdagavond ophalen in de haven *\o/*
Ik liep te grappen "oh fijn hele planning weer om zeep" maar eerlijk, dat is wel echt zo. Daar kijk ik nu wel wat tegenop, zoals altijd trouwens.

*\o/* *\o/* *\o/*
Last minute je planning omgooien is natuurlijk wel lastig, maar neem aan dat je wel blij bent dat je vent weer thuis komt! Hoe lang mag je weer fysiek van hem genieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:02

In theorie 6 weken, in praktijk waarschijnlijk korter. Er is in januari een arbeidsongeval aan boord geweest met fatale afloop, het project is daardoor later gestart en er zijn nu dus problemen geweest met de klant wat vertraging heeft gegeven. Hij had in principe al ruim een week thuis moete zijn.
Echter, als hij zijn effectieve 6 weken thuis is, dan zal zijn werkperiode erna ofwel flink korter zijn, ofwel valt heel onze vakantie en reis in het water -O- Want als we 6 op 6 aanhouden, dan zit hij in de voorziene vakantietijd gewoon ergens aan boord.
En ja, die vakantietijd is gewoon ruim op tijd doorgegeven aan zijn werkgever, maar rekening mee houden doen ze amper. Beetje "jammer maar helaas" mentaliteit.

Planning aanpassen is niet alleen last minute. Ik heb nu een dagindeling die voor mij het meest praktisch is. Wanneer hij thuis is, dan dien ik die dagindeling aan hem aan te passen. En dat botst nogal eens.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:03

Wat fijn dat je al een beetje in het ritme komt Hutcherson.

Heerlijk dat hij weer thuiskomt Varekaj maar dat schema omgooien herken ik. Balen dat het niet helemaal soepel verloopt qua werkweken, hopelijk kan jullie vakantie gewoon doorgaan. Lijkt me wel lastig dat hij 6 weken vrij is en jij gewoon moet werken.

Ik heb het er deze keer wel zwaarder mee dan normaal, geen paard en geen fulltime werk om me bezig te houden.

Vanochtend voor het eerst wezen zwemmen hier (natuurlijk wel al vaak strand geweest) en dat was echt even lekker. Vanuit mijn vriends werk zijn er 2 ochtenden in de week dat dat kan voor partners dus daar ga ik denk wel gebruik van maken.

Merk dat ik hier wat lui wordt maar vervolgens met opgekropte energie zit.

Ben ook begonnen met yoga, dat probeer in 1 a 2x in de week te doen. Ik werk op oproepbasis dus hoor meestal pas 1 a 2 dagen van tevoren wanneer ik nodig ben en soms zelfs op de dag zelf.

Tegen de stilte in huis heb ik nu bijna standaard spotify aan staan en netflix houdt me ook gezelschap.

Qua opmerkingen, vreselijk altijd. Mensen snappen niet hoe het is tenzij ze in een soortgelijk schuitje zitten. Ik heb ook redelijk wat opmerkingen naar mijn hoofd gekregen over het feit dat ik meeverhuisde en dan al die vragen wat ik hier ging doen en het verwijt dat ik zeker elke dag lekker op het strand ging liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:32

Ik kaats de bal dan terug dat ze ook maar een partner met soortgelijke job moeten zoeken. Dan krimpen ze heul snel in :') Want nee, zij zouden dat niet willen zo lang alleen.
Er zit overal een keerzijde aan hoor.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:52

Nou hier de planning weer om zeep. Schip onderweg naar de volgende haven waar de aflossing zou zijn maar ze liggen vast in het ijs. Wanneer de ijsbreker komt is nog niet duidelijk. Aflossing dus op losse schroeven. Pfff....

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:01

Ach wat balen Eva! Hoe lang zou dit kunnen duren dan? Aangezien je al 3 dagen na dato zit...

Varekaj, veilig thuis gekomen? *\o/*

Ik heb eergisteren m'n ''scharrel'' (?) opgehaald met z'n moeder en zusjes, heel gezellig in de auto, allemaal geen probleem. Maar toen we in de aankomsthal stonden wat het toch wel spannend, m'n buik maakte dan ook even een salto toen ik hem weer zag hoor.

Hoe is het met jou TS?

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:04

Borstnoot, hij zou komende zondag thuis komen... Nog geen vluchtgegevens gezien. Het kan 12 uur duren voor de ijsbreker er is maar ook 24 of 36 en als dan de aflosser ergens een spoedje mag invullen kan het nog lang duren.
Ondertussen rustig afwachten want niemand kan er iets aan veranderen.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:09

Oeps, verkeerd gelezen. Is inderdaad niets aan te doen maar wel balen toch? Ik duim voor je dat het allemaal mee valt!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:11

Hier ook regelmatig op het wachtbankje: meestal zes weken thuis, zes weken offshore. Gelukkig kan ik hem na zes weken wachten vrijdag weer ophalen van het vliegveld. :D Ik lees al een poosje stiekem mee, hoop dat ik aan mag haken.

Wat zuur, Eva. Dat zijn geen fijne berichten om te ontvangen. Duurt allemaal al zo lang, blijkt het nog langer te duren. :(:)

Varekaj, jullie inmiddels weer herenigd? :)

Borstnoot, vliegveld blijft fijn spannend, hè?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:14

Balen Eva! Zou er veel extra tijd bijkomen als de aflos niet direct lukt?

De mijne is veilig en wel thuis :j Ben hem zelf gaan ophalen in de haven dit keer.
Woensdag is hij wel weer 3 dagen weg, men's weekend naar Krakau.

Hoe was het weerzien borstnoot? Niet te awkward?

Chiave, hij is toxh niet aangemeerd in Zeebrugge :')