Ik zou het geen buitenlander direct aanbieden als NL specialiteit. Het eerste wat ze zullen zeggen: waar is de korst?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik vind het dan ook een verademing dat ik in het buitenland bijna alleen maar ´goed´ brood kan vinden. Goed is natuurlijk voor iedereen anders, mijn vriend eet het liefst alleen maar wit brood of witte bollen en vind al het brood wat een stevige korst of zaden bevat niet de hachelen.
Ieder zijn ding. Sizzle schreef:Dat vierkante ding die allemaal identiek uit de oven komen, absurt lang houdbaar is in gesneden vorm, heel slap van structuur is en geen noemenswaardige korst heeft: dat is inderdaad Nederlands te noemen denk ik
Ik zou het geen buitenlander direct aanbieden als NL specialiteit. Het eerste wat ze zullen zeggen: waar is de korst?
Shaggy09 schreef:´Nederlands´ brood is idd echt een schandeIk vind het dan ook een verademing dat ik in het buitenland bijna alleen maar ´goed´ brood kan vinden. Goed is natuurlijk voor iedereen anders, mijn vriend eet het liefst alleen maar wit brood of witte bollen en vind al het brood wat een stevige korst of zaden bevat niet de hachelen.
Ieder zijn ding.
SusanH schreef:IsaCalixa schreef:Uit Groningen: de eierbal
Ik heb even gegoogled maar ik ken dat als een Scotch egg. Typisch Nederlands zou ik dus niet zeggen.
Shaggy09 schreef:moonsparkle schreef:Nederlands brood een schande? Heb je weleens brood geprobeerd uit de supermarkt in Amerika? Dan ben ik blij met wat er hier in de supermarkt te koop is.
Vertel!Is dat zeker van dat gezoete witbrood ofzo?
Qimm schreef:Sizzle schreef:Dat vierkante ding die allemaal identiek uit de oven komen, absurt lang houdbaar is in gesneden vorm, heel slap van structuur is en geen noemenswaardige korst heeft: dat is inderdaad Nederlands te noemen denk ik
Er is meer keus dan supermarkt - brood natuurlijk