Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:52

Oh dat geeft de burger moed! Het idee is idd enkel om haar even rustig genoeg te houden om eens rondom rond fatsoenlijk te bekappen. Tot nu toe was ze het na 2 voeten altijd goed zat en een arabisch trekpaard dat gaat rondstuiteren met haar 800kg is niet zo tof, leert de ervaring.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:02

Waarom mensen eerst blij zijn om met je af te spreken voor een buitenrit en als puntje bij paaltje komt dan kunnen ze opeens niet meer (te druk, paard wil niet :') enz)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:31

Meliaforever schreef:
Stel je bent aan het autorijden en je wilt hem in zijn 4 zetten, maar per ongeluk zet je hem in z'n achteruit. Wat gebeurt er dan? :=

Boven een bepaalde snelheid werkt dat niet. (wel eens geprobeerd met m'n oude auto)
Je kan het gerust proberen als je de koppeling maar ingetrapt houdt ;)

Als je auto heel erg afgeragd is, dan wil het nog wel eens wel lukken.

Zelf heb ik 'm voor de 1 zitten (Duits) en ook die werkt niet als ik nog op 10 km/h rol. Zit een blokkering op.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:35

Ja bij mij zit die dus onder de 5. Ik vroeg het me dus af, want soms spookt dat door mijn hoofd en ben ik bang dat ik hem per ongeluk erin zet. := Bang dat ik dan over de kop ga ofzo.
Ga het zelf niet proberen, doodeng. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:51

Zou mij kunnen overkomen :') , les nu nog en dat is indrukken en onder de 1 . Maar ben gewend aan 6 versnellingen , stel heb een 5 versnellingen auto straks en gewend aan 6 en wil hem in de 6 zetten maar dat is dan achteruit :') . Hmm vroeg het ook al even af

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:56

Rebecca schreef:
Zou mij kunnen overkomen :') , les nu nog en dat is indrukken en onder de 1 . Maar ben gewend aan 6 versnellingen , stel heb een 5 versnellingen auto straks en gewend aan 6 en wil hem in de 6 zetten maar dat is dan achteruit :') . Hmm vroeg het ook al even af

Valt wel mee joh, ik heb ook heel vaak dat ik vanuit de 5 wil opschakelen en vergeet dat ik geen 6 heb.
Op het moment dat je de pook omlaag trekt denk je al: Oh ja, die heb ik niet.
Zet je 'm terug, je haalt je schouders op en lacht jezelf uit.

Meliaforever, zou het toch een keer proberen voor je eigen gemoedsrust :P Op een rustig landweggetje desnoods probeer je van de 2 naar de R... Even goed om denken dat je de koppeling ingetrapt houdt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:15

Mijn simpele autootje uit 2005 doet idd ook KGGGGGHGG. Schrok me helemaal dood :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:57

Leuke op!

Op de rijlaarzen mee op vakantievraag: ootie 1 is idd al aandoen, maar weet niet hoe makkelijk je ze aan en uitkrijgt? Aangezien ze uit moeten als je door de douane gaat..

Je kan ze ook in elkaar schuiven, of kan dat alleen met rubberen? (ik rijd altijd met van die ouderwetse rubberen rijlaarsen waarvan ik de schachten in elkaar schuuf, zodat ik 1 laars en een beetje overhoud. Past precies in mijn koffer.)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:31

meintje schreef:
Froukje schreef:
Wat werkt nou écht tegen menstruatiekrampen?

Vrouwenmantelcapsules :j

Helpt dat echt goed? Ook tegen hevige krampen?
Ik zit elke maand aan de Aleve feminax. Niks helpt, ik weet me geen raad van de pijn. Maar het is wel troep, dus een alternatief is welkom! :j
Als het écht werkt tenminste. Brufen+2 paracetamol doet niks bij mij.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:08

Bij mij wel. Ik hoef er niks meer bij te slikken, mits ik op tijd begin. Paar dagen van te voren al capsules nemen bij het eten. Het helpt ook goed tegen de andere symptomen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:05

Had iemand misschien nog antwoord op mijn vraag?

Leren blinde mensen dat je je ogen open doet als je tegen iemand praat?of is het een soort reflex dat als je wakker bent je je ogen open doet of je nou blind bent of niet

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:09

Veel blinde mensen hebben hun ogen juist dicht volgens mij. Kijk maar naar mensen als Andrea Bocelli. Stevie Wonder draagt standaard een zonnebril, ik vermoed dat dat ook is omdat hij z'n ogen eigenlijk altijd dicht heeft. Ray Charles ook trouwens.

Ik denk eerder dat licht de reflex is om je ogen open te doen (licht is uiteindelijk ook de reflex om wakker te worden) en dat blinde mensen dus juist geen enkel automatisme kennen om de ogen open te doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:14

Ibbel schreef:
Veel blinde mensen hebben hun ogen juist dicht volgens mij. Kijk maar naar mensen als Andrea Bocelli. Stevie Wonder draagt standaard een zonnebril, ik vermoed dat dat ook is omdat hij z'n ogen eigenlijk altijd dicht heeft. Ray Charles ook trouwens.

Ik denk eerder dat licht de reflex is om je ogen open te doen (licht is uiteindelijk ook de reflex om wakker te worden) en dat blinde mensen dus juist geen enkel automatisme kennen om de ogen open te doen.

Ik keek je zal het maar hebben en die mevrouw had gewoon de hele tijd haar ogen open in de aflevering terwijl ze blind was geboren en zo heb ik het vaker op tv gezien, daardoor kwam ik er ook op.

Andrea Bocelli heeft nu je het zegt inderdaad wel zijn ogen volgens mij altijd dicht. Bedankt voor het meedenken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:29

Het wisselt, nu ik wat meer ga zoeken. Jules Deelder heeft z'n ogen open (maar draagt wel meestal een getinte zonnebril), Vincent Bijlo voornamelijk dicht.
Mogelijk worden je ooglidspieren ook gewoon 'lui' als je ze niet gebruikt/traint, en niet iedere blinde zal zich ervan bewust zijn/ervan bewust gemaakt worden dat ziende mensen hun ogen open hebben. Vandaar misschien ook die donkere zonnebrillen van Ray Charles en Stevie Wonder. Dan hoeven ze geen moeite te doen.
En bij sommige oogaandoeningen verschrompelt de oogbal uiteindelijk (al dan niet door infecties door te weinig knippen bijvoorbeeld), dat is geen fijn gezicht, en ook daarom zullen mensen hun ogen dicht houden/donkere brillen dragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:36

Jules Deelder is niet blind.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:44

Oh, wie is dat dan, oh, wacht, Jules de Corte bedoel ik :)) Het is nog vroeg.
Droeg ook een donkere bril zie ik nu.

Z'n bekendste lied is trouwens: "ik zou wel eens willen weten" :+ Wel heel toepasselijk :D
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 02-03-19 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:45

:') :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:45

moonsparkle schreef:
Ibbel schreef:

Ik keek je zal het maar hebben en die mevrouw had gewoon de hele tijd haar ogen open in de aflevering terwijl ze blind was geboren en zo heb ik het vaker op tv gezien, daardoor kwam ik er ook op.

Andrea Bocelli heeft nu je het zegt inderdaad wel zijn ogen volgens mij altijd dicht. Bedankt voor het meedenken.

Dat was mijn nicht, en haar zusje is ook blind. Beide hebben altijd hun ogen open. Of dit een reflex is weet ik niet, maar op een foto in de aflevering zag je haar volgens mij al als baby met open ogen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:49

Zou je het kunnen vragen als je haar een keer ziet? Dan weten we het van een expert.

@ibbel ik dacht ookal ik wist niet dat Jules deelder blind was :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:34

Volgens mij zit het verschil hem ook redelijk in de definitie 'blind'. Van wat ik begreep van JZHMH, is dat ze niks ziet, maar wel (fel) licht/donker waarneemt. Dat zou dan net het verschil kunnen maken met helemaal totaal niks zien, ook geen fel licht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 11:15

MarcoBorsato schreef:
Jules Deelder is niet blind.

Dan is zwart, wel echt zwart... #robijntje

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:44

meintje schreef:
Bij mij wel. Ik hoef er niks meer bij te slikken, mits ik op tijd begin. Paar dagen van te voren al capsules nemen bij het eten. Het helpt ook goed tegen de andere symptomen :)

Thanks! Dat ga ik eens proberen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:58

Een klein percentage van de blinden is echt 100% blind. De rest neemt idd licht of donker waar, heeft een tunnelvisie of ziet een klein percentage. Dat is wat ik geleerd heb bij een dag bij blindegeleidenhonden opleiders. Toen ook met brillen verschillende aandoeningen mogen 'ervaren'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:13

Wie is Karen en waar komt ze vandaan?

Afbeelding

Ik kende Karen alleen van Emma en Mila, maar Karen kent iedereen in Amerika geloof ik?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 22:15

Ik denk dat ze familie is van de k*t lisa van rumag :+