Zwangerschappen/omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: Zwangerschappen/omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 09:29

Oke.. ook met de olie?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:25

Ik heb zelf te maken gehad met jaloezie toen ik zwanger was; eerlijk? Ik had liever diegene niet in de buurt dan de onbedoelde snijdende opmerkingen of blikken. Dat deed meer pijn dan wanneer diegene uit de buurt bleef.

Bij mij hebben ze met contrast gekeken of de eileiders open waren alleen. Dat was al geen pretje :') Ze konden de rechter niet zien maar zagen de vloeistof wel vrij in de buik aan die kant. Nooit geweten hoe en wat met die eierstok tot ik zwanger was en hij ineens met de echo's wel te zien was. Ik bleek ook zwanger op rechts dus blijkbaar werkte het wel goed :=

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:27

Eileiders doorspuiten, is dat een HSG? Dat vond ik heel goed te doen, was een eitje vergeleken met de hevige menstruatiepijn die ik elke maand had. Maar de follikelpunctie tijdens de 1e IVF-poging was voor mij ongelooflijk pijnlijk. Echt niet te doen! Zo zie je maar dat iedereen anders reageert en op andere zaken reageert.
Ik ben overigens van die 1e IVF-poging wel zwanger geworden én gebleven! Latere pogingen (met de punctie onder narcose) zijn helaas niet gelukt. Soms wel even zwanger, maar dat ging altijd al heel snel weer mis.
Achteraf was mijn schildklier toch niet goed, ondanks dat de uitslagen nog jarenlang binnen de norm bleven. Het heeft meer dan 10 jaar geduurd voordat dat bloeduitslagen TSH/FT4 eindelijk gingen afwijken. Ik bleef erop testen, omdat het flink in de familie zit én ik steeds duidelijker symptomen kreeg. Mijn huisarts wilde helaas nog steeds geen schildkliermedicijnen voorschrijven. Hij wilde het TSH eerst verder door laten stijgen. Terwijl ik het altijd steenkoud had, spierkrampen had, flinke concentratieproblemen, futloos, vocht vasthouden enz. Gelukkig wilde een natuurarts (ex-gyneacoloog), waar ik al langer liep me wel helpen. Hij heeft me de schildkliermedicijnen voorgeschreven. Wat voel ik me nu goed! Ik kan alles weer *\o/*
Als je de naam van mijn Natuurarts wilt weten, dan mag je een pb sturen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:59

Ik heb helaas geen ervaring met dit soort dingen maar wil je graag sterkte en doorhoudingsvermogen wensen en een knuffel jouw kant opsturen! :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:08

TS ontzegt niemand hun geluk! Het doet haar alleen onbeschrijflijk veel pijn dat haar eigen geluk niet ‘aan komt waaien’. Dat is haar goed recht!

Ga lekker ergens ander je gal spuwen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:10

Mijn eileiders zijn inderdaad ook doorgespoeld, tevens zijn er eicellen weg gelaserd o.i.d. Ik had vooral last van mijn buik vol gas, maar had niet veel pijn.

Of dat met olie was weet ik niet, het was met een gekleurde vloeistof.

Na de operatie sloegen de medicatie (Clomifeen) wel aan. Daarvoor reageerde mijn lichaam op geen enkele medicatie.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:18

Ik heb niet in hetzelfde schuitje gezeten, maar wil je sterkte wensen. Ik hoop heel hard dat jullie in de nabije toekomst blijvend zwanger mogen zijn.
Ik ken het gevoel van een hele grote kinderwens. Als "iedereen" om je heen zwanger wordt en je zelf een miskraam hebt (gehad) dan is dat ontzettend pijnlijk (die ervaring hen ik zelf wel gehad). Natuurlijk was ik blij voor een ander, maar nog liever werd ik zelf moeder. Is dat een oneerlijke of onaardige en egoïstische gedachte? Ja waarschijnlijk wel... Maar toch voelde het zo voor mij, terwijl ik geen egocentrisch persoon ben, dat durf ik wel te zeggen.
Ik duim voor jullie en houd moed!

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:47

Lieve meid, ik volg stilletjes dit topic omdat dit mij ook zó aangrijpt.... Jammer genoeg ook ervaringsdeskundige :( .
Ik heb vorig jaar, op nog geen 10 maand tijd 3 miskramen gehad...
In april, september en januari. Telkens "pech" werd ons gezegd. Ik heb mij in dat jaar nog nooit zó hulpeloos gevoeld |( . Ik voelde mij ongelofelijk gefaald, terwijl dit absurd was natuurlijk. Ik kon geen zwangere vrouwen zien, ik werd er echt slecht van !! Waarom zij wel en ik niet....
Ik heb het vreselijkste jaar van mijn leven achter de rug van telkens hoop naar extreem verdriet en complete wanhoop ...

Maarrrrr.... mijn koppigheid en volharding heeft het gehaald,terug geprobeerd, wat vreselijk was wetende dat je een paar weken later terug in de kliniek kan belanden, maar ik was terug zwanger...
De eerste weken waren een hel, maar het is blijven plakken <3.
Ik ben nu 24 weken en ik blijf enorm bang om ze te verliezen.... maar alles gaat super ... Ik tel af, want van de zwangerschap kan ik niet genieten... Ik ben té bang...

Moraal van het verhaal, hoe extreem zwaar, probeer niet op te geven....
Ik heb heel veel verhalen gelezen, positieve verhalen en dat deed mij deugd. Zo bleef ik hoop houden....
Vandaar hoop ik dat mijn verhaal jou beetje moed kan geven <3 .

Succes !!!! +:)+

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 17:29

Ik reageer later even weer uitgebreid op alle reacties. Dank ook voor de lieve woorden en aan/bemoediging.
De arts belde een uur te vroeg. Gelukkig moest ik vanochtend naar de kapper en ga ik daarna altijd naar mijn moeder. Beiden zijn op een uur rijden van mijn eigen huis..
De arts gaat niets doen. We moeten maar weer een jaar afwachten.
Als ik wilde kon ik met gelijkgestemden in een praatgroep komen :n nee dank je.
Daarnaast had ze toch wel het dringende advies om naar de huisarts te gaan voor psychische bijstand. Waarop ik ook duidelijk gevraagd heb of er uberhaupt geluisterd is naar mijn verhaal?
Of het emc (val niet aan op de man af) wel begrip heeft dat 'elk jaar wachten' mij elk jaar dichter bij de 43 brengt. Dat ze dan helemaal niets meer doen?
En dat ik psychisch geen onstabiel persoon ben, wél iemand die hier al jaren mee bezig is en dat ik vind dat iemand die verdriet heeft niet direct in een depressie zit.

In die praatgroep deelnemen betekende ook meer 'onderzoekjes'. Nog wat bloedtestjes en een 3d echo van mn baarmoeder.
Heb haar op de man af gevraagd of ik dan sneller zwanger word?
Nee. Waarom zou ik nog meer parade en circus aan mn lijf willen? Ik win er dan toch niets mee?

Anyhow. Als ik haar nog wilde spreken kon ik bellen.
Ben vrii duidelijk geweest.

Ik en vriend hebben besloten het de komende 6 mnd te laten voor wat het is.
Ik heb gezegd dat ik er echt even klaar mee ben.
Niet weet welke kant ik opmoet met álle gevoelens en verdriet.
Ben gewoon even 'op'.

Na dat gesprek met de arts natuurlijk in snikken uitgebarsten bij mama thuis. Niemand vangt je zo op als je eigen mama. Dus het was fijn dat ik daar was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:18

En toch, zo'n praatgroep. Is het niet voor je emotionele gestel dan wel voor de berg kennis die alle lotgenoten meebrengen. Denk er gewoon nog even over na.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 18:30

Ik denk er ook wel over na.
K heb nog een jaar om te beslissen of ik die stap wil nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:38

Vumana89 schreef:
Ik reageer later even weer uitgebreid op alle reacties. Dank ook voor de lieve woorden en aan/bemoediging.
De arts belde een uur te vroeg. Gelukkig moest ik vanochtend naar de kapper en ga ik daarna altijd naar mijn moeder. Beiden zijn op een uur rijden van mijn eigen huis..
De arts gaat niets doen. We moeten maar weer een jaar afwachten.
Als ik wilde kon ik met gelijkgestemden in een praatgroep komen :n nee dank je.
Daarnaast had ze toch wel het dringende advies om naar de huisarts te gaan voor psychische bijstand. Waarop ik ook duidelijk gevraagd heb of er uberhaupt geluisterd is naar mijn verhaal?
Of het emc (val niet aan op de man af) wel begrip heeft dat 'elk jaar wachten' mij elk jaar dichter bij de 43 brengt. Dat ze dan helemaal niets meer doen?
En dat ik psychisch geen onstabiel persoon ben, wél iemand die hier al jaren mee bezig is en dat ik vind dat iemand die verdriet heeft niet direct in een depressie zit.

In die praatgroep deelnemen betekende ook meer 'onderzoekjes'. Nog wat bloedtestjes en een 3d echo van mn baarmoeder.
Heb haar op de man af gevraagd of ik dan sneller zwanger word?
Nee. Waarom zou ik nog meer parade en circus aan mn lijf willen? Ik win er dan toch niets mee?

Anyhow. Als ik haar nog wilde spreken kon ik bellen.
Ben vrii duidelijk geweest.

Ik en vriend hebben besloten het de komende 6 mnd te laten voor wat het is.
Ik heb gezegd dat ik er echt even klaar mee ben.
Niet weet welke kant ik opmoet met álle gevoelens en verdriet.
Ben gewoon even 'op'.

Na dat gesprek met de arts natuurlijk in snikken uitgebarsten bij mama thuis. Niemand vangt je zo op als je eigen mama. Dus het was fijn dat ik daar was.

En daarvoor kan die praatgroep van pas komen. Je bent niet alleen. Dit kan echt een serieuze steun zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:53

Een kennis heeft meerdere miskramen gehad (ik meen vijf), het laatste vruchtje is blijven zitten, ze zijn lang bezig geweest en hebben allerlei testen gehad. Ze konden niets vinden en nu is ze mama, terwijl ze dacht het nooit te worden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :) dat houdt ik mezelf ook voor, ook hier nog geen succes. Wilt niet zeggen dat het nooit kan komen, maar is wel frustrerend. Houd je sterk TS

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:47

Laat alles even bezinken.
Lekker janken de komende dagen en elkaar ook veel knuffelen.

Daarna een schop onder je kont (Ja ik weet waar ik over praat, ik kreeg die schop van andere mensen) en op zoek gaan naar een nieuwe weg.

Willen zij je niet helpen ga je verder op.
Misschien wel buitenland.

Kletsen met anderen is nooit slecht.
Daarin moet ik meegaan met de rest hier.

Hele dikke knuffel.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:02

lang getwijfeld of ik zou reageren,maar doe het toch.

hier al 7 mk gehad, 1x 6w, 1x 7w, 1x 8w, 1x 13w, 2x 16w en de laatste was op 19w.

we hebben daartussen wel 3 kindjes en nu voor de 12de keer zwanger(was nu wel niet meer gepland,er stond een sterilisatie gepland en week voor de ingreep bleek ik plots zwanger,maar sinds een week terug geen goed gevoel meer over zwangerschap,dus erg onzeker en weinig goeie hoop dat deze wel nog goed komt)

ook hier is nooit iets gevonden,alle testen waren altijd goed en bij de dode kindjes die naar het lab gingen(ook placenta naar het lab),is nooit iets gevonden.
alle,toch wel,bij de 19w mk kwam enkel een beginnende ontstekingswaarde naar boven,maar gyn zei dat dit evengoed al kon doordat uren ervoor mijn water gebroken was....dus een aanwijsbare reden voor de mk was ook dat niet.

ook hier gekozen om niet verder te gaan.
onze eerste zoon was er gelukkig na mijn 2de zwangerschap en dan heb je een kind en wou ik niet mijn leven in het teken zetten van per se nog een kind willen,niet ten koste van alles(want als je verderop gaat,zit je telkens uren en uren in het zh en je leven staat uiteindelijk nog meer in net dat gene waar je met je gedachten zo min mogelijk wil aan denken)

wou je gewoon een hart onder de riem steken,niet op geven,het wil echt niet zeggen dat het onmogelijk is.

na mijn mk heb ook ik telkens minstens 6 maanden mogen wachten om terug zwanger te zijn,soms ook langer,maar ook lichamelijk kreeg mijn lijf een enorme deuk,en snapte ik ook wel dat vooral mijn lijf tijd nodig had om te recupereren en terug sterk te beginnen aan de volgende poging(behalve na het laatste mk,na 3 maand was ik plots terug zwanger,daarom dat het ook niet meer gepland was,niemand had daar nog rekening mee gehouden...)

laat je ook niet pushen om dit of dat al dan niet te doen of te laten,voel vooral wat je wil,waar je wel of niet klaar voor bent.

hier wel belgie,dus het is echt niet zo dat ze hier altijd standaard doorzoeken tot ze een reden van de miskramen vinden.

(om je moed te geven,tussen onze beide dochters zaten miskramen van 7w,8w,13w en 16w en dan plots zwanger en zonder enige complicatie een prachtige dochter....)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:08

Sowieso, voor allen die zich zorgen maken.
Mijn huisarts is een bekende sexuoloog. Dus ik maak daar maandag een afspraak mee.
Praten, hart luchten en zijn visie.
Wellicht ook wat kalmerends. Merk dat ik gewoon echt moe ervan ben. En snachts pieker.
En dat kalmerends is voor mij dan het minste medicijn. Zo min mogelijk.
Maar soms moet t lijf even tot kalmte gemaand worden en is er even genoeg gestreden.
Dat laatste punt heb ik nu. Natuurlijk gaat mn zoektocht door.
Maar voor nu is het even goed zo.

Over 6 maanden kijken we nog een keer wat we kunnen en willen.
Maar nu even rust, vooral in mn hoofd en in mn agenda.

Ik mag morgen nog even in de 'ikbenzielig' mode zitten.
Daarna is het klaar. Kop omhoog, doorgaan en eer aan jezelf houden.
Ben daarin vrij hard voor mezelf. 3 dagen een soort nationale rouw is voor mij heeeeuuuul lang ;)
Morgen nog een dag naar moeders en lekker shoppen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:22

Wat fijn dat je bij je moeder terecht kon!

Wat betreft de praatgroep denk ik dat je die los moet zien van alles, los van de onderzoeken, los van het feit dat je gewoon te horen krijgt probeer het maar weer een jaar . Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat het fijn is om daar je hart te luchten. Je kunt altijd een keer gaan en zien wat je ervan vind toch?
En wees niet te hard voor jezelf, want dit is iets waar je verdriet van mag hebben, zolang je jezelf er maar niet in verliest. Sterkte meid!!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 11:55

peach2001 schreef:
Ik heb zelf te maken gehad met jaloezie toen ik zwanger was; eerlijk? Ik had liever diegene niet in de buurt dan de onbedoelde snijdende opmerkingen of blikken. Dat deed meer pijn dan wanneer diegene uit de buurt bleef.

Bij mij hebben ze met contrast gekeken of de eileiders open waren alleen. Dat was al geen pretje :') Ze konden de rechter niet zien maar zagen de vloeistof wel vrij in de buik aan die kant. Nooit geweten hoe en wat met die eierstok tot ik zwanger was en hij ineens met de echo's wel te zien was. Ik bleek ook zwanger op rechts dus blijkbaar werkte het wel goed :=

Het is ook wel pittig. Zwangere vriendinnen die ontwijken mij en ergens heb ik liever dat ze dat idd doen.
Maar aan de andere kant ook niet. Dus ze kunnen niet heel veel goed doen zo gezien. En dat is heel oneerlijk. Gister zat ik op een verjaardag en daar waren zoveel kinderen in de leeftijd van baby tot 5.
Ik kan daar gewoon echt niet mee dealen. Maar dat komt ook omdat mijn gevoel van up naar down en weer up gaat. Momenteel echt een hormonenbommetje.

Albertina71 schreef:
Eileiders doorspuiten, is dat een HSG? Dat vond ik heel goed te doen, was een eitje vergeleken met de hevige menstruatiepijn die ik elke maand had. Maar de follikelpunctie tijdens de 1e IVF-poging was voor mij ongelooflijk pijnlijk. Echt niet te doen! Zo zie je maar dat iedereen anders reageert en op andere zaken reageert.
Ik ben overigens van die 1e IVF-poging wel zwanger geworden én gebleven! Latere pogingen (met de punctie onder narcose) zijn helaas niet gelukt. Soms wel even zwanger, maar dat ging altijd al heel snel weer mis.
Achteraf was mijn schildklier toch niet goed, ondanks dat de uitslagen nog jarenlang binnen de norm bleven. Het heeft meer dan 10 jaar geduurd voordat dat bloeduitslagen TSH/FT4 eindelijk gingen afwijken. Ik bleef erop testen, omdat het flink in de familie zit én ik steeds duidelijker symptomen kreeg. Mijn huisarts wilde helaas nog steeds geen schildkliermedicijnen voorschrijven. Hij wilde het TSH eerst verder door laten stijgen. Terwijl ik het altijd steenkoud had, spierkrampen had, flinke concentratieproblemen, futloos, vocht vasthouden enz. Gelukkig wilde een natuurarts (ex-gyneacoloog), waar ik al langer liep me wel helpen. Hij heeft me de schildkliermedicijnen voorgeschreven. Wat voel ik me nu goed! Ik kan alles weer *\o/*
Als je de naam van mijn Natuurarts wilt weten, dan mag je een pb sturen.

Ik heb inmiddels uitgevonden dat mijn TSH hormoon 0.9 is. deze moet tussen 0.4 en 4.x liggen.
Die is dan wel weer aan de lage kant. Ik kan niet zeggen of het invloed heeft, what so ever. Ik denk zelf ''Nou, das vrij dicht bij de ondergrens''. Anderzijds. Als dat zo zou zijn dan zou die arts dat toch ook wel aangeven?
IVF heeft mijn zus ook inderdaad gehad, ook zij ervaarde dit als zeer pijnlijk.
Ik ontvang inderdaad graag de naam van deze arts. Just in case.

Veriye schreef:
Ik heb helaas geen ervaring met dit soort dingen maar wil je graag sterkte en doorhoudingsvermogen wensen en een knuffel jouw kant opsturen! :(:)

Dank je wel! Heel lief van je! <3

Balou_k schreef:
TS ontzegt niemand hun geluk! Het doet haar alleen onbeschrijflijk veel pijn dat haar eigen geluk niet ‘aan komt waaien’. Dat is haar goed recht!

Ga lekker ergens ander je gal spuwen.

Thanks! <3

Balou_k schreef:
Mijn eileiders zijn inderdaad ook doorgespoeld, tevens zijn er eicellen weg gelaserd o.i.d. Ik had vooral last van mijn buik vol gas, maar had niet veel pijn.

Of dat met olie was weet ik niet, het was met een gekleurde vloeistof.

Na de operatie sloegen de medicatie (Clomifeen) wel aan. Daarvoor reageerde mijn lichaam op geen enkele medicatie.

Ja dat doet zeer he! Dat kleregas. Had je ook zn last van je schouders?
Ik heb die operatie in 2008 gehad. Ik weet nog dat ik het mee vond vallen maar dat ik zo een pijn had aan mn schouders.

Duc_je schreef:
Ik heb niet in hetzelfde schuitje gezeten, maar wil je sterkte wensen. Ik hoop heel hard dat jullie in de nabije toekomst blijvend zwanger mogen zijn.
Ik ken het gevoel van een hele grote kinderwens. Als "iedereen" om je heen zwanger wordt en je zelf een miskraam hebt (gehad) dan is dat ontzettend pijnlijk (die ervaring hen ik zelf wel gehad). Natuurlijk was ik blij voor een ander, maar nog liever werd ik zelf moeder. Is dat een oneerlijke of onaardige en egoïstische gedachte? Ja waarschijnlijk wel... Maar toch voelde het zo voor mij, terwijl ik geen egocentrisch persoon ben, dat durf ik wel te zeggen.
Ik duim voor jullie en houd moed!

Dank je.
Ik snap je gevoel helemaal. Je gunt de ander alles, maar je gunt het jezelf ook gewoon heel erg.
:(:)

Omany schreef:
Lieve meid, ik volg stilletjes dit topic omdat dit mij ook zó aangrijpt.... Jammer genoeg ook ervaringsdeskundige :( .
Ik heb vorig jaar, op nog geen 10 maand tijd 3 miskramen gehad...
In april, september en januari. Telkens "pech" werd ons gezegd. Ik heb mij in dat jaar nog nooit zó hulpeloos gevoeld |( . Ik voelde mij ongelofelijk gefaald, terwijl dit absurd was natuurlijk. Ik kon geen zwangere vrouwen zien, ik werd er echt slecht van !! Waarom zij wel en ik niet....
Ik heb het vreselijkste jaar van mijn leven achter de rug van telkens hoop naar extreem verdriet en complete wanhoop ...

Maarrrrr.... mijn koppigheid en volharding heeft het gehaald,terug geprobeerd, wat vreselijk was wetende dat je een paar weken later terug in de kliniek kan belanden, maar ik was terug zwanger...
De eerste weken waren een hel, maar het is blijven plakken <3.
Ik ben nu 24 weken en ik blijf enorm bang om ze te verliezen.... maar alles gaat super ... Ik tel af, want van de zwangerschap kan ik niet genieten... Ik ben té bang...

Moraal van het verhaal, hoe extreem zwaar, probeer niet op te geven....
Ik heb heel veel verhalen gelezen, positieve verhalen en dat deed mij deugd. Zo bleef ik hoop houden....
Vandaar hoop ik dat mijn verhaal jou beetje moed kan geven <3 .

Succes !!!! +:)+

Oef, heftig!
En hoelang moet je nog?
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen op Bokt dingen hierover plaats.
Ondanks een aantal mensen die ik ''niet op de man af'' mag aanvallen van modjes, voelt het toch veilig. Ik snap het heel goed. Iemand zei; je kan er pas van genieten als het de 5 maanden gepasseerd is, nou.. nee. Ik denk dat het pas 'veilig voelt als het in mn armen ligt.
Hier is het momenteel ook gewoon erg problematisch om überhaupt zwanger te worden, het werkt niet mee. Stomme eierstokken.

MarcoBorsato schreef:
En toch, zo'n praatgroep. Is het niet voor je emotionele gestel dan wel voor de berg kennis die alle lotgenoten meebrengen. Denk er gewoon nog even over na.

Ik snap je gedachten helemaal. En ik ben pro praatgroepen/dit soort initiatieven.
Alleen weet ik ook, mede door vrijdag, dat dit heeeeeel diep zit.
Ik denk niet dat ik iets kan met hetgeen zij mij kunnen informeren/aanraden.

DeMolenhoek schreef:
En daarvoor kan die praatgroep van pas komen. Je bent niet alleen. Dit kan echt een serieuze steun zijn.

Dat snap ik, ik ben zeker niet alleen. het aantal PB's is niet te tellen. Zoveel dat ik velen nog moet antwoorden.
Alleen.. Ik heb meer dan genoeg aan mn eigen verdriet. Misschien druk ik het wat boers uit daarmee. Maar ik moet daarmee dealen en dat eerst een plekje kunnen geven. Dat in balans brengen zeg maar...

Eight schreef:
Een kennis heeft meerdere miskramen gehad (ik meen vijf), het laatste vruchtje is blijven zitten, ze zijn lang bezig geweest en hebben allerlei testen gehad. Ze konden niets vinden en nu is ze mama, terwijl ze dacht het nooit te worden. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :) dat houdt ik mezelf ook voor, ook hier nog geen succes. Wilt niet zeggen dat het nooit kan komen, maar is wel frustrerend. Houd je sterk TS

Klopt, de verhalen ken ik.. Zo is er een nieuwslezeres in Amerika die heeft 52 miskramen gehad. Heel bizar.
Alleen, medisch gezien, speelt er meer. Dat geeft gewoon een bepaalde angst hier. Bijv. een hoge bloeddruk, maar ook onverklaarbare bloedingen tussen mijn 17e en 23e. Daarvoor heb ik destijds de laparoscopie gehad. hier zijn diverse ''afwijkingen'' bij gezien.
De artsen denken echter dat deze niets van doen hebben met de miskramen. Ik vraag het me af. in 2012 nog onvruchtbaar verklaard wegens geen baarmoederslijmvlies en op de plaatsen waar het wel zat was het minder dan 0.1 mm.
Dit is reversable. Dus het is weer terug. Echter bleek bij de waterecho wel dat het weer wat verdunt was. Voor mijn gevoel zijn echt veel zaken die hier de hand in hebben maar die artsen overslaan, of niet zien, omdat ze de procedure volgen zoals die geldt voor de ''normale'' mensen.

linnie050 schreef:
Laat alles even bezinken.
Lekker janken de komende dagen en elkaar ook veel knuffelen.

Daarna een schop onder je kont (Ja ik weet waar ik over praat, ik kreeg die schop van andere mensen) en op zoek gaan naar een nieuwe weg.

Willen zij je niet helpen ga je verder op.
Misschien wel buitenland.

Kletsen met anderen is nooit slecht.
Daarin moet ik meegaan met de rest hier.

Hele dikke knuffel.

Ik heb voor morgen inderdaad een afspraak met de huisarts gemaakt.
Ik ben heel benieuwd hoe en wat.

tengeltje11 schreef:
lang getwijfeld of ik zou reageren,maar doe het toch.

hier al 7 mk gehad, 1x 6w, 1x 7w, 1x 8w, 1x 13w, 2x 16w en de laatste was op 19w.

we hebben daartussen wel 3 kindjes en nu voor de 12de keer zwanger(was nu wel niet meer gepland,er stond een sterilisatie gepland en week voor de ingreep bleek ik plots zwanger,maar sinds een week terug geen goed gevoel meer over zwangerschap,dus erg onzeker en weinig goeie hoop dat deze wel nog goed komt)

ook hier is nooit iets gevonden,alle testen waren altijd goed en bij de dode kindjes die naar het lab gingen(ook placenta naar het lab),is nooit iets gevonden.
alle,toch wel,bij de 19w mk kwam enkel een beginnende ontstekingswaarde naar boven,maar gyn zei dat dit evengoed al kon doordat uren ervoor mijn water gebroken was....dus een aanwijsbare reden voor de mk was ook dat niet.

ook hier gekozen om niet verder te gaan.
onze eerste zoon was er gelukkig na mijn 2de zwangerschap en dan heb je een kind en wou ik niet mijn leven in het teken zetten van per se nog een kind willen,niet ten koste van alles(want als je verderop gaat,zit je telkens uren en uren in het zh en je leven staat uiteindelijk nog meer in net dat gene waar je met je gedachten zo min mogelijk wil aan denken)

wou je gewoon een hart onder de riem steken,niet op geven,het wil echt niet zeggen dat het onmogelijk is.

na mijn mk heb ook ik telkens minstens 6 maanden mogen wachten om terug zwanger te zijn,soms ook langer,maar ook lichamelijk kreeg mijn lijf een enorme deuk,en snapte ik ook wel dat vooral mijn lijf tijd nodig had om te recupereren en terug sterk te beginnen aan de volgende poging(behalve na het laatste mk,na 3 maand was ik plots terug zwanger,daarom dat het ook niet meer gepland was,niemand had daar nog rekening mee gehouden...)

laat je ook niet pushen om dit of dat al dan niet te doen of te laten,voel vooral wat je wil,waar je wel of niet klaar voor bent.

hier wel belgie,dus het is echt niet zo dat ze hier altijd standaard doorzoeken tot ze een reden van de miskramen vinden.

(om je moed te geven,tussen onze beide dochters zaten miskramen van 7w,8w,13w en 16w en dan plots zwanger en zonder enige complicatie een prachtige dochter....)

Heel heftig zeg.
Ik weet ook dat het niet onmogelijk is. Maar zo voelt het vaak wel.
Artsen die puur en alleen kijken naar wat de papieren regels zeggen.
En ik hoef écht geen uitzondering te zijn, of voorkeursbehandeling of wat dan ook. Maar leg me uit, waar het dan stopt.
We gaan niet linksom, dus geen medicatie die bijv. de eigroei stimuleren, of IUI. Prima.
Maar na hoeveel miskramen, of aantal maanden geen zwangerschap gaan we wél wat doen.
En juist daarop krijg ik geen antwoord. Dat geeft een ontzettend grijs gebied. Voor ons waar we ''naartoe'' leven, maar ook in mn kop.
Bij mij is het altijd zwart of wit. Grijs vind ik afschuwelijk en staat inherent aan onzekerheid.

Duc_je schreef:
Wat fijn dat je bij je moeder terecht kon!

Wat betreft de praatgroep denk ik dat je die los moet zien van alles, los van de onderzoeken, los van het feit dat je gewoon te horen krijgt probeer het maar weer een jaar . Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat het fijn is om daar je hart te luchten. Je kunt altijd een keer gaan en zien wat je ervan vind toch?
En wees niet te hard voor jezelf, want dit is iets waar je verdriet van mag hebben, zolang je jezelf er maar niet in verliest. Sterkte meid!!

Mijn moeder is echt een schat.
Als ik die niet had.
Nee, ik mag best 2 dagen bloedchagrijnig zijn en gewoon even onderduiken. Maar daarna is het wel klaar.
Ik ben ook 'gewoon' aan het werk. Masker op en gaan. En juist dat masker baart me zorgen. Want ik heb het nog geen plek kunnen geven en mijn gevoel is gewoon numb.

Daarom heb ik vanochtend wel gelijk de huisarts gebeld. Ik wil weten hoe zij erin staan, misschien kunnen zij mij, objectief uitleggen, waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn.
Ik ken mezelf, van die arts assistenten neem ik het toch niet aan.
En als ze HA enigszins het idee heeft dat ik op een depressie afga dan ben ik de laatste die hulp afslaat. Zowel in de zin van anti depressiva of psychologische hulp.
Wel ben ik van mening dat ik de laatste arts zich gewoon serieus 'bot' heeft opgesteld. er had zeker meer begrip kunnen zijn. Ookal zien ze 1000 van deze gevallen per dag. Je kan niet zo roepen naar een patient dat ze niet op zoek moet naar een goede gynaecoloog in België maar wel naar een psycholoog.
Dat is buiten alle grenzen, niet professioneel en getuigd van een gebrek aan empathie.

Met partner de volgende afspraak gemaakt.
We doen 6 maanden lekker helemaal niets..
We hebben seks wanneer we daar zin in hebben, of juist niet. glas wijn hier en daar. we sporten wanneer we willen.
Het enige positieve wat de laatste arts meegaf was dat we, medische gezien, alles correct deden dus daar waren geen opmerkingen over.
Alles doen we, behalve ons bezig houden met een baby.
Al merk ik dat ik diep in mn hart gewoon wil weten of het ooit lukt.
Gewoon óóit. Nee of onvruchtbaar is ook een antwoord. En dat kost me ook best wat energie. Kortom, bezoekje bij de huisarts is zo gek nog niet.

Mn baas weet van alles af. Ik had een uur verlof ingeschoten voor morgen, hij wist waarvoor en hij heeft hem afgekeurd.
Ik moet gewoon gaan en dat mag mij geen verlof kosten. superlief.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 15:45

Uitslag
Datum/Tijd: 19-9-2019 10:40
Bepaling: Progesteron
Uitslag: 59.3
Ref. waarde: < 41.1

Zojuist wel deze uitslag binnen gehad.
Ik weet niet wat je progesteron exact inhoud, wel dat het in verhouding/balans moet zijn met je oestrogeen.
Die laatste is nog niet binnen. Deze uitslag staat rood gearceerd en is dus echt te hoog volgens de standaarden van het EMC.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:04

En je bent nu zeker weten niet zwanger?

Of in welk moment van je cyclus zit je nu? Voor of na de eisprong?

Ik ben ook benieuwd naar de oestrogeen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 23-09-19 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de wijzig-knop gebruiken.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:16

Er zijn verschillende topics waar je bij zou kunnen aanschuiven. de ervaringen daar zijn zeer divers, van jarenlange trajecten tot kortere trajecten. Er zijn daar ook veel tips te vinden.

Hier de oudste na 6 jaar IVF, de 2e was 1 eileider toch open dus alleen ovulatie inductie, en nu zwanger van nummer 3. Tussen oudste en middelste 9 miskramen , geen reden voor gevonden. Er zijn een aantal supplementen ( gewoon in webshop te koop) die de innesteling kunnen verbeteren. Ik geloof daar wel in, zeker met de laatste 2 zwangerschappen die dus zijn blijven plakken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 16:26

peach2001 schreef:
En je bent nu zeker weten niet zwanger?

Of in welk moment van je cyclus zit je nu? Voor of na de eisprong?

Ik ben ook benieuwd naar de oestrogeen.

Ik moet woensdag ongesteld worde. 19-09 is geprikt..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:15

TS wat zou je willen dat de artsen gaan doen?
Want heel cru gezegd: iui gaat je niet helpen. Je kan zelf zwanger worden (het duurt lang maar het kan wel) en dan krijgen vrouwen waar het echt niet bij lukt gewoon voorrang. Want er zijn hele grote wachtlijsten.

Voor nu is de kans dmv kansberekening gewoon groter dat je zelf zwanger wordt en blijft dan wanneer je aan iui start.
En het EMC heeft echt een hele goede fertiliteitsafdeling. Als zij dachten je nu echt Goed te kunnen en moeten helpen hadden ze dat echt gedaan.
Want (en dat is niet kwetsend bedoeld) 2 miskramen is redelijk veel voorkomend en niet uitzonderlijk.

En ik weet waar ik het over heb. Ik kan niet zomaar zwanger worden en ben ook dmv fertitleitsbehandelingen moeder geworden van 2 dochters.
Jij ziet het door de emoties en hormonen anders, maar artsen kijken veel statischer ergens naar. En dat is niet altijd leuk, maar over het algemeen weten ze wel wat ze doen.

Wellicht niet wat je wilde horen dit en het is niet gemeen bedoeld.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:25

Ja erg veel pijn aan mijn schouders en het voelde enorm gek al dat geborrel en geplop. Ik voelde met een wandelende cola fles die continu geopend werd. :+

Hoe gaat het nu TS?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:05

_lautje_ schreef:
TS wat zou je willen dat de artsen gaan doen?
Want heel cru gezegd: iui gaat je niet helpen. Je kan zelf zwanger worden (het duurt lang maar het kan wel) en dan krijgen vrouwen waar het echt niet bij lukt gewoon voorrang. Want er zijn hele grote wachtlijsten.

Voor nu is de kans dmv kansberekening gewoon groter dat je zelf zwanger wordt en blijft dan wanneer je aan iui start.
En het EMC heeft echt een hele goede fertiliteitsafdeling. Als zij dachten je nu echt Goed te kunnen en moeten helpen hadden ze dat echt gedaan.
Want (en dat is niet kwetsend bedoeld) 2 miskramen is redelijk veel voorkomend en niet uitzonderlijk.

En ik weet waar ik het over heb. Ik kan niet zomaar zwanger worden en ben ook dmv fertitleitsbehandelingen moeder geworden van 2 dochters.
Jij ziet het door de emoties en hormonen anders, maar artsen kijken veel statischer ergens naar. En dat is niet altijd leuk, maar over het algemeen weten ze wel wat ze doen.

Wellicht niet wat je wilde horen dit en het is niet gemeen bedoeld.

Maar Lau, TS is al enkele jaren bezig, en heeft (zoals ik het lees want de chronologie is soms wat lastig en ook de tijdsduur omdat het geschreven is uit emoties natuurlijk) in enkele jaren alleen 2 miskramen gehad. 2 miskramen komt voor, maar al dossier op aan het bouwen sinds 2002, al meer dan 2 jaar bezig met zwangerschapswens klinkt niet echt alsof TS echt een standaard situatie heeft...
Overigens zou ik ook niet zo snel voor IUI kiezen maar eerder een ICSI of IVF-traject, waarbij de eerste celdeling toch beter te volgen is...