Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:22

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik lees enkele zaken hier dat het ‘maar’ telefoontjes zijn dat vind ik best kwalijk. Bedreigd worden is echt ernstig. En zeer zeker dat het andere situaties zijn, ik dacht alleen dat je vond dat het één erger i dan het andere dat had ik misgegrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:35

Is de stem die nare dingen zegt een mannen of vrouwenstem?

De tip om de telefoon aan te laten staan en niks te zeggen (dus dan geluid gedempt, microfoon gedempt) vind ik een goede tip voor als het om prepaidtelefoons gaat. Dan word t idd een duur grapje.

Gaat t niet om prepaidtelefoon kan je bij de provider stappen ondernemen. (Zou ik sowieso al doen, moet je niet weg laten jagen) Abonnementen staan vaak op naam ook.

Denk toch echt dat de oplossing bij de provider ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:39

Autumnn schreef:
Misschien een prijzige optie, maar een ander nummer nemen en alleen aan je ex geven? Als je daar op gestalkt wordt weet je al genoeg ;)
Daarbij is natuurlijk het risico dat ze het andere nummer gaan proberen, maar goed, niet geschoten is altijd mis

Hoeft niet prijzig te zijn, prepaidkaartjes heb je al gratis ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:54

MariekeTV schreef:
kwita schreef:
Neem een ander nummer, verbreek alle relaties met gezamenlijke contacten. En verhuis...
En doe geen dingen die je altijd doet op dat tijdstip ...je moet je hele leven veranderen uitje eigen routine!
Ga dus ook van social media!. doe je locatie vermelder uit!

En als je aangifte doet bij de politie laat je pers gegevens als telfnr en adres als anoniem vermelden anders als er een rechtzaak van komt gaat dit mee op de papieren naar de advocaat van de tegenstander ...en weten ze weer alles van je! ( zelf meegemaakt !!).

Hier duurde het 10 jaar! dus voor iedereen die denkt dat het wel stopt,dat klopt.....maar je weet nooit wanneer...( denk even na voor je iets op typt...dat kan hard aankomen bij het slachtoffer.heb dat zelf zo vaak moeten aanhoren en dat was echt kwetsend!)

Vind dit ook wel heel erg drastisch hoor.
Het is ook maar net hoe je in elkaar zit denk ik.
Ondanks dat ik ook echt wel bang ben geweest, heb ik het vertikt om vanalles aan te passen vanwege de stalkers.

tja toen ik op de ok lag deed de politie eindelijk iets ...maar toen was het wel veel te laat hoe dan ook ik kan het nog navertellen de andere 2 niet!
Natuurlijk is het alleen nog maar bellen maar tja ook dat kan veranderen...
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 02-05-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:25

WoW kwita klinkt alsof je wat heel heftig hebt meegemaakt. Lifaya ook. Brrr.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 08:10

@emptyy: het is een computerstem. Deze hoor ik alleen niet altijd. Meestal zeggen ze niks of drukken ze meteen weg als ik opneem. Vandaar dat ik de laatste tijd niet opneem.

De telefoontjes zelf zijn opzich niet eng. Wel weten ze waar ik woon en dat ik niet weet waar ze toe in staat zijn maakt het heel eng. Een "normaal" iemand houd het namelijk niet zolang vol met stalken. Het wordt nog steeds niet minder namelijk.

Om nog een extra nummer te pakken en deze alleen aan mijn ex te geven om te testen vind ik wel n goed idee. Weet alleen niet in hoeverre ik de stalker dan stimuleer om juist door te gaan. En ik moet hem dit nummer dan met een goed verhaal geven als mijn eigen nummer actief blijft.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:45

Gewoon zeggen dat je wegens al het stalken een nieuw nummer genomen hebt zodat je ‘s avonds je werkgsm uit kan zetten.
Maar dat je graag beschikbaar bent voor noodsituaties moest het bij hem ook zo erg worden als bij jou.

Word je dan gebeld op dat nummer, of ineens door de dag gebeld. Dan weet je eigenlijk genoeg

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:34

Ik heb niet alles gelezen dus wellicht is het al gesuggereerd.

Je kan oproepen van anonieme nummers blokkeren op je telefoon. Misschien blokkeer je dan mensen die je wel moet spreken, maar die kunnen dan inspreken alsnog. Ik heb het ook wel eens aangezet als ik teveel gebeld werd door telemarketeers etc. Lekker rustig hoor! Ik hou niet van anonieme nummers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:50

GUSTIxBILL schreef:
Gewoon zeggen dat je wegens al het stalken een nieuw nummer genomen hebt zodat je ‘s avonds je werkgsm uit kan zetten.
Maar dat je graag beschikbaar bent voor noodsituaties moest het bij hem ook zo erg worden als bij jou.

Word je dan gebeld op dat nummer, of ineens door de dag gebeld. Dan weet je eigenlijk genoeg

Ik zou die specifieke reden niet geven. Als haar ex de dader is, en een beetje slim is, blijft hij doorbellen op het oude nummer, zodat hij als dader buiten schot blijft.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:10

Mwah, als het echt is om haar het leven zuur te maken denken ze vaak niet zo ver door dat het een val is.
Als ‘s avonds bellen geen nut meer heeft zoeken ze andere opties.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:55

ik ben benieuwd hoe het nu gaat met TS?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:09

Ik heb alleen de openingspost gelezen maar ik denk eerlijk gezegd dat het de ex zelf is die jou stalkt. En dus zegt dat hij zelf ook gestalkt wordt zodat jij niet aan hem als stalker denkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:17

he ts hoe is het nu? Word het al rustiger?

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 00:52

Excuses dat ik even niks gepost heb.
Helaas is het bellen niet minder geworden. Heb iets meer rust door dat andere nummer maar ik blijf nog steeds ongerust en over mijn schouder kijken als ik bijv de hond uit laat of ergens alleen fiets. Het blíjft gewoon eng dat iemand zoveel energie er al maanden in steekt.

Ik heb overlegd met mijn wijkagent om dus een 3e nummer te pakken en deze alleen aan mijn ex te geven om te kijken of het uit zijn hoek komt. Dit vond mijn wijkagent geen goed idee dus weet niet zo goed of het nu wel of niet slim is om te doen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 02:00

Matheno schreef:
Huh, waarom zou een nieuwe vriendin van je ex jou gaan stalken? En hem ook?
Zeker nu jullie geen contact meer hebben.

Hahaha je wilt niet weten wat nieuwe vriendinnen van je exvriend kunnen bedenken.

De nieuwe vriendin van mijn eerste serieuze relatie werd zo jaloers dat wij nog contact hadden over koetjes en kalfjes dat ze zelf een whatsapp gesprek in elkaar had gezet met mijn telefoonnummer en zo kon 'bewijzen' dat haar vriend mij naakt fotos van zichzelf stuurde. Ze had bedacht dat het leuk was alsof ze deed dat ik haar geappt had dat ik die fotos had.

Ten eerste, iel, hoe zou ik aan een naaktfoto moeten komen als ik die gast al ruim 1,5 jaar niet heb gezien? En ten tweede... Iel.

Hij vroeg me 1 maal: was jij het? Ik zeg eerlijk 'hell no'. En hij geloofde me. Niet lang erna was het uit. Ze heeft op verjaardagen dit verhaal ook in geuren en kleuren vertelt. Helaas voor haar zaten er vriendinnen van mij bij die me alles doorzeiden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:44

Fashionstyle schreef:
Helaas is het bellen niet minder geworden. Heb iets meer rust door dat andere nummer maar ik blijf nog steeds ongerust en over mijn schouder kijken als ik bijv de hond uit laat of ergens alleen fiets. Het blíjft gewoon eng dat iemand zoveel energie er al maanden in steekt.

Ik heb overlegd met mijn wijkagent om dus een 3e nummer te pakken en deze alleen aan mijn ex te geven om te kijken of het uit zijn hoek komt. Dit vond mijn wijkagent geen goed idee dus weet niet zo goed of het nu wel of niet slim is om te doen?

Wat een vervelend verhaal zeg.

Ik ben het wel eens met je wijkagent. Zo'n extra derde nummer is behoorlijk omslachtig en is in feite ook weer aandacht voor de ex/stalker/vriendin. En aandacht of moeite.... dat verdienen ze niet. Jij kunt je energie wel beter besteden.
Hou het bij deze 2 nummers. Lekker rustig in de avond.
Ik hoop dat je snel weer relaxed rondloopt.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-03-19 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op gevoelige informatie uit de openingspost verwijderd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:08

Waarom vond de wijkagent dat geen goed idee?
Krijg je niet meer rust wanneer je zeker weet dat het uit die hoek komt? (Als dat wordt bevestigd en anders weet je net zoveel als daarvoor)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:11

Ik kan het niet meer herinneren maar heb je al contact gehad met slachtofferhulp en bv veilig thuis? Misschien hebben zij nog goede tips.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:53

Jaren terug alweer kreeg mijn vader een nieuwe vriendin 16 jaar jonger.
Zij en haar vriendin stalkte ons ook via de telefoon.
Altijd bellen en ophangen.

Als kind kregen wij dat ook door en pakte we bv onze blokfluit en haalde het onderste deel eraf en bliezen dan heel hard :+
Triest en grappig tegelijkertijd.

Hoop dat je duidelijkheid krijgt ts

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:55

Ik zou je ex wel als enige dat nummer geven. Als daar dat gezeur weer opnieuw mee begint dan weet je in ieder geval in welke hoek je het moet zoeken en kun je maatregelen nemen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:13

Ik zou niet tegen advies van de wijkagent in gaan, hij is degene die je nog kan bijstaan. Ander nummer nemen is inderdaad bullshit en al helemaal als je een zaak hebt, dat gaat gewoon niet. Ik begrijp je gevoel van onmacht. Wordt zelf de laatste tijd af en toe ge'smst met vragen over mijn huidige relatie. Ik weet niet wie het is, maar het moet iemand uit mijn directe omgeving zijn en dat gevoel maakt me echt heel naar. Is ook een prepaid telefoontje van Lebara. Ik weet zo geen oplossing voor je, maar ik wil je sterkte wensen! Hopelijk komt er snel verandering in de zaak.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:50

Dat ben ik niet met jou eens dat de wijkagent de enige is. Als zij zeker weet dat haar ex haar stalkt en dat weet ze dan zeker door alleen hem het nummer te geven dan kan ze maatregelen nemen daartegen. Desnoods ga je via de rechter afdwingen dat hij een contactverbod krijgt. Maar je moet het wel zeker weten en dat weet ze nu dus niet.
Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt en dat het dan ook afgelopen is met het gestalk. Heel vervelend voor je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:58

Fashionstyle schreef:

Als je wijkagent het geen goed idee vindt dan zou ik hem vragen of hij dan een idee heeft. Dat je zo niet door kan gaan en graag hulp ontvang van hem....

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 08:15

Het verhaal heeft een beetje een andere wending gekregen.
Mijn ex heeft aangifte gedaan voor stalking (gericht op mij, maar geen bewijs dus is het een algemene aangifte). Mijn wijkagent belde me hiervoor gisteren op, dus wanneer hij dit gedaan heeft weet ik niet. Daarop heb ik mijn logboek naar hem gemaild en hij gaat het langs die aangifte leggen. Hoe het verder in zijn werk gaat weet ik niet. Ik ga vandaag weer de wijkagent bellen, maar was gisteren een beetje gechoqueerd dus heb gedaan wat hij vroeg en verder eigenlijk niks aan hem gevraagd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:19

Zou het niet iemand kunnen zijn die jullie allebei stalkt?
Weet niet hoor.. kwam zo in me op