Relaxed schreef:Pompadour, waar staat dat ik dure merken koop
Dat zeg ik toch niet. Ik gaf het aan als voorbeeld.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

).
Ruby1995 schreef:Weet niet of t al is benoemd want heb niet alles gelezen maar ik heb sindskort een nieuwe spaarrekening bij Rabobank, namelijk Periode Sparen. Als ik het geld van die rekening haal dan duurt het 3 maanden voordat ik t heb, dus geen dure impulsieve aankopen meer
Alhoewel, heb nog wel een ‘nood spaarrekening’ voor als er iets is met de kat, auto etc. Maar hier haal ik nu wel iets te makkelijk geld vanaf. Maar ik ben blij met mijn periode sparen rekening
Sassy schreef:Nu moet ik ook zeggen, wij gebruiken alles tot het echt op is, ik denk dat wij een van de weinige fossielen zijn die nog een oude beeldbuis tv hebben staan, zolang dat ding het nog prima doet zie ik er gewoon de noodzaak niet van in een nieuwe te halen, nog meer onnodig op de afvalberg?
Ik koop dan liever een keer iets van goeie kwaliteit, die dan ook 30 jaar meegaat.
Goed voor mijn beurs, en voor het mileu
Ik ben de kleur echt spuugzat, maar ze gaan maar niet kapot en ik vind het zonde om iets weg te doen en wat nieuws te kopen terwijl het gewoon nog hartstikke goed is. enny schreef:Sassy schreef:Nu moet ik ook zeggen, wij gebruiken alles tot het echt op is, ik denk dat wij een van de weinige fossielen zijn die nog een oude beeldbuis tv hebben staan, zolang dat ding het nog prima doet zie ik er gewoon de noodzaak niet van in een nieuwe te halen, nog meer onnodig op de afvalberg?
Ik koop dan liever een keer iets van goeie kwaliteit, die dan ook 30 jaar meegaat.
Dat herken ik, ik heb ongeveer 15 jaar geleden handdoeken voor m’n uitzet gekocht en op aanraden van mijn moeder neutrale kleuren van een goed merk en die gebruik ik nu nog steeds. HelaasIk ben de kleur echt spuugzat, maar ze gaan maar niet kapot en ik vind het zonde om iets weg te doen en wat nieuws te kopen terwijl het gewoon nog hartstikke goed is.
enny schreef:Sassy schreef:Nu moet ik ook zeggen, wij gebruiken alles tot het echt op is, ik denk dat wij een van de weinige fossielen zijn die nog een oude beeldbuis tv hebben staan, zolang dat ding het nog prima doet zie ik er gewoon de noodzaak niet van in een nieuwe te halen, nog meer onnodig op de afvalberg?
Dat herken ik, ik heb ongeveer 15 jaar geleden handdoeken voor m’n uitzet gekocht en op aanraden van mijn moeder neutrale kleuren van een goed merk en die gebruik ik nu nog steeds. HelaasIk ben de kleur echt spuugzat, maar ze gaan maar niet kapot en ik vind het zonde om iets weg te doen en wat nieuws te kopen terwijl het gewoon nog hartstikke goed is.
)
Ook met beddengoed, zie ik een mooie set, terwijl ik er 3 heb waarvan ik er eigenlijk 2 gebruik.. Meer is ook echt niet nodig
Dus ook daarin kan ik me wel inhouden.. Tancreda4 schreef:Ik heb voor bepaalde doelen een budget bepaald. Als je dat bv van te voren bepaald: 200 boodschappen, 200 leuke dingen doen, 100 benzine, 50 euro leuke dingen voor paard (niet nodige dus) etc.... En regelmatig even bijhoudt wat je tot nu toe hebt uitgegeven en hoeveel je nog over hebt voor de rest van de maand. Zo probeer ik het. Soms ga ik er wat over en spaar ik minder, soms hou ik over
Prairy schreef:Bij Centraal Beheer kun je een spaarrekening openen zonder dat je een betaalpas krijgt. Je kunt ook maar alleen naar je spaarrekening overmaken, en het duurt een dag voor het er op staat.
Daar wordt ook elke maand de rente bijgeschreven en die is iets hoger (maar ja, nog steeds niks haha) als bijvoorbeeld bij de Rabobank of ING.
En inderdaad, omdat je hem niet in je dagelijkse bankieren ziet, schrijf je ook veel minder snel terug naar je betaalrekening!