amado7 schreef:Bij ons werden er nooit bladzijde uitgescheurd hoor. En ja wij hebben ook zeker les gehad over evolutie. Niet te snel oordelen.
Ik vraag me oprecht af of dat nog iets van 'nu' is. Het lijkt me dat er ook gewoon prima lesmateriaal is waarin de evolutietheorie niet ter sprake komt.
Ik kan me wel voorstellen dat dergelijke zaken 20/30 jaar geleden voorvielen. Toen had je nog niet van die enorme scholengemeenschappen, waren de boeken in eigendom van de school en niet van een apart bedrijf die de pakketten samenstelt...
. Ik krijg nu ook faalangsttrainingen waardoor ik veel minder onvoldoendes haal. Met een beetje geluk zelfs een voldoende voor wisB, wat ik volgend jaar verplicht ben. Tijdens het gesprek met mijn decaan hebben we het er over gehad om de opleidingen die me momenteel aanspreken op mbo niveau te bekijken. Civiele techniek of watermanagement spreekt me dus behoorlijk aan. Civiele techniek zou een mbo opleiding zijn van 4 jaar, niet bepaald iets waar ik zin in heb om het zo maar even te noemen. Watermanagement konden we niet zo snel vinden dus is dat m niet geworden. Mede door de trainingen die ik heb gehad zijn mijn cijfers stukken omhooggegaan waardoor ik nu bijna uit de bespreekzone ben! Bijles heeft ook veel geholpen, met een halfuurtje bijles begreep ik het hele hoofdstuk en haalde ik met gemak een 8, dit heeft er voor gezorgd dat ik volgens mijn leraar en de jongen die me bijles gaf verwachten dat ik het zelf ook alleen aankan. Tot nu toe gaat dit me redelijk af. Daardoor heb ik besloten om toch een natuur & techniek profiel te gaan doen met informatica. Mijn keuzevak is nog een twijfelgevalletje tussen ak en Frans. Een mbo-opleiding is dus volledig uitgesloten. Overigens is er bij de rapportvergaderingen uitgekomen dat ze meer in me zien bij de talen terwijl ik alleen voor Engels en Nederlands een 8 sta. Sorry voor dat het zo chaotisch is opgeschreven