Christelijk/reformatorisch mbo groen college

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:33

amado7 schreef:
Bij ons werden er nooit bladzijde uitgescheurd hoor. En ja wij hebben ook zeker les gehad over evolutie. Niet te snel oordelen.

Ik vraag me oprecht af of dat nog iets van 'nu' is. Het lijkt me dat er ook gewoon prima lesmateriaal is waarin de evolutietheorie niet ter sprake komt.
Ik kan me wel voorstellen dat dergelijke zaken 20/30 jaar geleden voorvielen. Toen had je nog niet van die enorme scholengemeenschappen, waren de boeken in eigendom van de school en niet van een apart bedrijf die de pakketten samenstelt...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:50

...ik kan mij weinig goed onderwijs in biologie voorstellen zonder evolutietheorie.

En afdeling kennis en oordelen: juist. NA de jaren 1980 kwam dat ""geloof"" in 'de bijbel en dat de aarde 6000 jaar oud is en de evolutietheorie niet klopt' op.

Ja, Darwin zelf heeft nog fiks tegengas gekreken, dat klopt.

Maar velen doen maar net alsof de storm niet na een paar jaar is gaan liggen, maar 'dat die domme christenen tot op de huidige dag er niet aan willen - maar met die bedrijven die schoolboeken bezitten gaat het niet meer'.

De boer waar mijn paard staat kan het soms zo mooi zeggen "als je er niets van weet, hoe,kun je er dan een mening over hebben?"

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:13

amado7 schreef:
Bij ons werden er nooit bladzijde uitgescheurd hoor. En ja wij hebben ook zeker les gehad over evolutie. Niet te snel oordelen.

Ik oordeel niet, dit gebeurd echt op de school in ons dorp.
Mijn kinderen hebben ook op een christelijke school gezeten maar dat is wel een heel groot verschil met de plaatselijke gereformeerde school.

Amado7

Re: Christelijk/reformatorisch mbo groen college

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:35

Ik heb het ook over een reformatorische school en niet over een christelijke school.

En ook niet over 20 jaar geleden :D

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:01

Even ongeacht wel of niet gereformeerd onderwijs. Ik zou mijn dochter afraden MBO Paardenhouderij gaan te doen. Zwaar werk en heel slecht betaald. Geen optie de havo af te maken?

juliusceasar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 12:52

Daar ben ik weer! Ik vind het wel zo netjes om nog te laten weten wat ik ga doen dus vandaar na Behoorlijke tijd offline geweest om me volledig te focussen op school. Daarnaast heb ik een gesprek met mijn decaan en net zijn de rapportvergaderingen geweest. Door bijles voor natuur- scheikunde ben ik erachter gekomen dat die vakken toch wel heel leuk zijn :+. Ik krijg nu ook faalangsttrainingen waardoor ik veel minder onvoldoendes haal. Met een beetje geluk zelfs een voldoende voor wisB, wat ik volgend jaar verplicht ben. Tijdens het gesprek met mijn decaan hebben we het er over gehad om de opleidingen die me momenteel aanspreken op mbo niveau te bekijken. Civiele techniek of watermanagement spreekt me dus behoorlijk aan. Civiele techniek zou een mbo opleiding zijn van 4 jaar, niet bepaald iets waar ik zin in heb om het zo maar even te noemen. Watermanagement konden we niet zo snel vinden dus is dat m niet geworden. Mede door de trainingen die ik heb gehad zijn mijn cijfers stukken omhooggegaan waardoor ik nu bijna uit de bespreekzone ben! Bijles heeft ook veel geholpen, met een halfuurtje bijles begreep ik het hele hoofdstuk en haalde ik met gemak een 8, dit heeft er voor gezorgd dat ik volgens mijn leraar en de jongen die me bijles gaf verwachten dat ik het zelf ook alleen aankan. Tot nu toe gaat dit me redelijk af. Daardoor heb ik besloten om toch een natuur & techniek profiel te gaan doen met informatica. Mijn keuzevak is nog een twijfelgevalletje tussen ak en Frans. Een mbo-opleiding is dus volledig uitgesloten. Overigens is er bij de rapportvergaderingen uitgekomen dat ze meer in me zien bij de talen terwijl ik alleen voor Engels en Nederlands een 8 sta. Sorry voor dat het zo chaotisch is opgeschreven :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:09

Super fijn dat je lekker de HAVO afmaakt +:)+ Goed je best blijven doen dan komt het wel goed! Je hebt nog even de tijd om te bedenken wat je later wil doen. Misschien kan je eens een beroepskeuzetest doen? In elk geval fijn dat de paardenopleiding van de baan is.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:48

juliusceasar schreef:
Daar ben ik weer! Ik vind het wel zo netjes om nog te laten weten wat ik ga doen dus vandaar na Behoorlijke tijd offline geweest om me volledig te focussen op school. Daarnaast heb ik een gesprek met mijn decaan en net zijn de rapportvergaderingen geweest. Door bijles voor natuur- scheikunde ben ik erachter gekomen dat die vakken toch wel heel leuk zijn :+. Ik krijg nu ook faalangsttrainingen waardoor ik veel minder onvoldoendes haal. Met een beetje geluk zelfs een voldoende voor wisB, wat ik volgend jaar verplicht ben. Tijdens het gesprek met mijn decaan hebben we het er over gehad om de opleidingen die me momenteel aanspreken op mbo niveau te bekijken. Civiele techniek of watermanagement spreekt me dus behoorlijk aan. Civiele techniek zou een mbo opleiding zijn van 4 jaar, niet bepaald iets waar ik zin in heb om het zo maar even te noemen. Watermanagement konden we niet zo snel vinden dus is dat m niet geworden. Mede door de trainingen die ik heb gehad zijn mijn cijfers stukken omhooggegaan waardoor ik nu bijna uit de bespreekzone ben! Bijles heeft ook veel geholpen, met een halfuurtje bijles begreep ik het hele hoofdstuk en haalde ik met gemak een 8, dit heeft er voor gezorgd dat ik volgens mijn leraar en de jongen die me bijles gaf verwachten dat ik het zelf ook alleen aankan. Tot nu toe gaat dit me redelijk af. Daardoor heb ik besloten om toch een natuur & techniek profiel te gaan doen met informatica. Mijn keuzevak is nog een twijfelgevalletje tussen ak en Frans. Een mbo-opleiding is dus volledig uitgesloten. Overigens is er bij de rapportvergaderingen uitgekomen dat ze meer in me zien bij de talen terwijl ik alleen voor Engels en Nederlands een 8 sta. Sorry voor dat het zo chaotisch is opgeschreven :)

Ik breek even in in dit topic, je moet volgens je leraren wiskunde B voor een NG profiel, maar NG kan toch ook met wiskunde A? Ik heb zelf 3 jaar geleden mijn diploma gehaald van de havo, NG met wiskunde A

Super dat je weet wat je nu wil! Heel veel succes, je kunt het!

juliusceasar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 13:53

jasmijn16 schreef:
juliusceasar schreef:

Ik breek even in in dit topic, je moet volgens je leraren wiskunde B voor een NG profiel, maar NG kan toch ook met wiskunde A? Ik heb zelf 3 jaar geleden mijn diploma gehaald van de havo, NG met wiskunde A

Super dat je weet wat je nu wil! Heel veel succes, je kunt het!

Dankje! Klopt! Heb je helemaal gelijk in maar dat is natuur en gezondheid ik ga natuur en techniek doen, daar ben je wiskunde B verplicht

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:54

Als je iets met watermanagement of civiele techniek leuk vindt, zal ik zeker aardrijkskunde kiezen en geen Frans!