Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelynn schreef:moonsparkle schreef:Overigens zou ik ook pas gaan nadenken over kopen als je echt een vast contract hebt
Zal waarschijnlijk ook pas een hypotheek krijgen als ik een vast contract heb, eerder zullen ze zoiets niet verstrekken verwacht ik.
Maar er moet wel iets heel geks gebeuren wil ik geen vast contract krijgen denk ik, heb deze baan aangeboden gekregen, heb ook nooit hoeven solliciteren, er werd na een tijdje nog net niet gesmeekt of ik meer uren wou gaan werken![]()
Mocht er echt iets op mijn pad komen dan zal ik aan mijn werkgever vragen of ze zo'n soort garantie willen geven dat ik een onbepaald contract krijg als mijn jaarcontract verlopen is, begreep dat dit wel kan
TessaVB schreef:Herkenbaar! Ik ben na lang zoeken tegen een nieuwbouwproject in Utrecht aangelopen waar ik wel door de inkomensgrens kwam als starter. Betaal nu iets minder dan €1000,- inclusief per maand voor 35m2 met balkon.Wel in het centrum van Utrecht met uitzicht op de Domtoren
moonsparkle schreef:Oef ik vindt de opmerkingen wel heftig 1700 bruto voor fulltime is niet veel maar om het nou uitbuiting te noemen...
Ik zou inderdaad ook nog even thuis blijven wonen, misschien zakt de huizenmarkt wel weer dan is 80.000 n met wat eigen geld wel te doen.
bobje26 schreef:Voor het salaris wat je krijgt zul je echt alles wat binnenkomt op zij moeten leggen voor de komende paar jaar.
Ik ben nu ook als starter op zoek, ik kan +- 155/160.000 euro lenen in mijn eentje en dan verdien ik ook niet eens de hoofdprijs. Maar denk ook na over je maandelijkse kosten want met alleen een hypotheek ben je er niet. Denk aan boodschappen, stookkosten, water, electra, verzekeringen enzovoorts. Als je een laag maandinkomen hebt kan dat best snel aantikken.
Vanillia schreef:Ja die kosten heb je met huren ook Nirvana. Waar veel mensen alleen niet bij stilstaan is dat je bij huur geen onderhoudskosten hebt en dat die er bij koop allemaal bovenop komen. Denk aan onderhoud van je CV ketel, een kraan die kapot gaat etc.
purny schreef:Ben je al ingeschreven bij de woningbouw? Zelf heb ik mij zodra ik m'n huis kreeg weer opnieuw ingeschreven.
LovingTweety schreef:Weet niet of het al genoemd is, maar hou er ook even rekening mee dat je ook nog met de kosten koper zit. Dat zijn ook hele flinke bedragen die je bij voorkeur gespaard moet hebben.
lucifertje schreef:Ik heb niet je gehele topic doorgelezen en ik weer ook niet of de optie al aangedragen is. Kunnen/willen je ouders garant staan voor het bedrag wat je niet kan lenen?
mvdbijl schreef:moonsparkle schreef:Oef ik vindt de opmerkingen wel heftig 1700 bruto voor fulltime is niet veel maar om het nou uitbuiting te noemen...
Ik zou inderdaad ook nog even thuis blijven wonen, misschien zakt de huizenmarkt wel weer dan is 80.000 n met wat eigen geld wel te doen.
Dat vind ik indd ook, denk namelijk dat heel veel mensen in nl dit niet verdienen met een mbo opleiding.
mvdbijl schreef:moonsparkle schreef:Oef ik vindt de opmerkingen wel heftig 1700 bruto voor fulltime is niet veel maar om het nou uitbuiting te noemen...
Dat vind ik indd ook, denk namelijk dat heel veel mensen in nl dit niet verdienen met een mbo opleiding.
ual_95 schreef:Wat ik je wil meegeven is dat je gewoon eens moet gaan praten met een hypotheekadviseur. Een oriënterend gesprek is altijd gratis, totdat je overgaat naar de adviesfase. In de meeste gevallen valt het mee en kun je meer lenen. De rente zal nu wel gunstiger zijn dan wanneer de huizenprijzen gaan dalen. Voor jezelf moet je je natuurlijk wel bedenken dat het niet enkel bij de koop van het huis blijft. Je wordt erg hebberig van een eigen huis
moonsparkle schreef:Het is niet dat ik alleen hoogopgeleide mensen om mij heen heb, zelfs heel veel mbo’ers, maar geen een die zo bizar weinig verdient voor 40 uur.
De meeste mbo banen betalen juist veel beter omdat er een tekort aan mbo’ers is in de maatschappij en een overschot aan hoger- en wetenschappelijk opgeleiden.
10€ per uur is bizar weinig, zeker voor geschoold werk. Dat verdien je al met een simpel bijbaantje zoals schoonmaken. En trouwens, die komen al niet eens meer voor een tientje per uur.
proven02 schreef:moonsparkle schreef:Het is niet dat ik alleen hoogopgeleide mensen om mij heen heb, zelfs heel veel mbo’ers, maar geen een die zo bizar weinig verdient voor 40 uur.
De meeste mbo banen betalen juist veel beter omdat er een tekort aan mbo’ers is in de maatschappij en een overschot aan hoger- en wetenschappelijk opgeleiden.
10€ per uur is bizar weinig, zeker voor geschoold werk. Dat verdien je al met een simpel bijbaantje zoals schoonmaken. En trouwens, die komen al niet eens meer voor een tientje per uur.
Er is überhaupt een tekort aan mensen op de arbeidsmarkt, zowel Mbo'ers als hoger opgeleiden. Juist om deze reden kan je tegenwoordig ook veel meer eisen, dat is iets wat mensen vaak niet doen/durven. Zo zonde want als dit bedrijf je dat niet wil geven staan er 10 andere op de stoep die het wel geven. Sowieso is het salaris trouwens helemaal niet het belangrijkste, dat je het leuk heb staat op nummer 1. Maar ik vind je salaris wel erg laag voor 40 uur met een opleiding. Maargoed als er tegenoverstaat dat je ergens moet zitten wat je niet leuk vind en wel 400 meer verdient dan zou ik daar ook niet voor kiezen.
melissa_93 schreef:Ga hier even meelezen, intressant om ervaringen van anderen te delen.
Ik ben rustig aan het rondkijken voor een koopwoning. Komende woensdag een vrijblijvend gesprek bij de bank om te kijken wat ik uberhaupt kan. Dan kan ik ook een beetje gericht gaan zoeken.