Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:30

5 personen 5 auto's. Allen voor het werk nodig. Passen in principe op de oprit (eigen terrein), maar omdat ze dan 2 en 3 achter elkaar staan soms lastig met wie als eerste weg moet. Verder nog 3 plaatsen voor de deur (gemeente) waar dus soms 1 of 2 auto's staan en anders bij de sauna verderop in de straat

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:37

Mijn vader en ik hebben beide een auto, dus 2 auto's op 2 personen.
Binnenkort komt er nog een persoon met een auto bij, dus dan 3 auto's en 3 personen :+
Ik woon in een woonwijk.

We hebben zelf een oprit en een parkeerplaats voor de deur, op die parkeerplaats kan je makkelijk 2 kleine auto's kwijt dus past precies als we binnenkort met zn 3e zijn :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 16:42

Wat veel auto’s! :wow:

Luna2006

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:44

ik en mijn vriend hebben elk eigen auto :) Ik landrover hij saxo

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:49

Wij hebben 1 auto.
Die staat samen met de motor van mijn man op eigen terrein.
Zoon heeft een elektrische fiets, die spaart voor zijn rijbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:52

Hier 4 personen in het huishouden. Allen hebben een auto.

Daarnaast staan er nog een camper, 4 motoren en scooter geparkeerd.

Hebben grote erf + schuur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:01

Hier 2 mensen en 2 auto's Op eigen oprit staat de trailer en de auto's staan voor de deur. We wonen aan een woonerf en niet iedereen houdt rekening met elkaar. Soms plekken over en soms staat alles vol. Trailer kon eerst niet bij de paarden staan, toen mocht het wel en nu weer niet, dus dat is wel vervelend.

Onze zoon woont in zelfde dorp en leent weleens een auto. Hij vindt een eigen auto niet nodig, alles is binnen het dorp of met de trein. Station ligt midden in dorp, dus heel makkelijk.

Mijn man rijdt in kleinere zuinige auto en 4x4 voor de paarden staat voor de deur. Ik doe veel op de e-bike. Kan de 4x4 niet missen, maar gaan ook de kleinere auto niet wegdoen en de 4x4 dagelijks rijden. Die heeft echt een drankprobleem.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:02

3 met z'n 2en, maar de 3e staat te koop. Heel even hadden we er zelfs 4. En 2 motoren, daar hebben we er nu ook maar 1 van, maar ik denk volgend jaar weer 2 :+ Maar wij hebben ze op het eigen terrein staan, dus niemand heeft er last van.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:15

2 personen en alleen 1 bedrijfsauto die wel behoorlijk groot is maar altijd netjes in parkeervak gezet word. Horen we wel vaak wat over dat die zo groot is. Maar wel 1 van de weinigen die keurig in het vak staat.

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:22

Wij hebben thuis 2 auto's op het moment
1 normale
1 grote
Binnenkort wordt ik 18 en krijg ik ook mijn eigen auto.
Bij ons thuis past dat makkelijk op de oprit.
Wij wonen onder een 2 onder 1 kap huis

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:31

Wij hebben 2 auto’s, mijn ouders hebben er 1 en ik heb er 1. Mijne staat altijd voor het huis en die van mn ouders op de oprit. Zou mijn auto ook nog naast passen, maar mijn vader heeft een piaggio ape dus die staat daar.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:08

2 personen, 2 auto's (landrover en kleine peugeot) en een grote trailer. Gelukkig hebben we zelf plek zat op eigen terrein om alles te parkeren.

Bij mijn ouders is het een ander verhaal; 3 personen, 1 auto en als je na de spits thuiskomt is het vechten om een parkeerplaats. Ze wonen in een doodlopende hof maar veel mensen uit de buurt hebben 2 of meer auto's waardoor het altijd bomvol staat.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:09

Voorheen 3 auto's op 4 personen. 1 onder de carport en de andere 2 op de parkeerplaats achter huis. Lukt achter huis niet meer, dan is er nog genoeg plek aan de zijkant. Wijk is uit 2005 ofzo.

Nu 1 auto op 2 personen maar die gebruiken we bijna niet meer. Staat op de gewone parkeerplaats. Moeten nog plekken bijkomen maar ook nog niet alle huizen zijn af dus dat is even zien hoe dat tegen die tijd gaat. Anders is er achter huis nog plek maar dan moeten we wat verder lopen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:13

Ikzelf 1, vriend 2(oldtimer en "gewone"), schoonouders beide 1.
En een omgebouwde trailer als werkaanhanger ;)

Wonen in een woonwijk. Staan meestal 2 auto's aan straat voor, 2 aan de achterkant langs de schutting en de laatste + trailer staat voor de garage van de buurman(die gebruikt hij niet haha).
Overdag staan ze nooit alle 5 thuis, maar snachts meestal wel.
Worden wel alle 5 ook gebruikt, is zelden dat er een een dag blijft staan lol. Zelfs de oldtimer dagelijks.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:17

Wij zijn met zijn 4 en heb 2 volwassen kinderen ook 4 auto`s in een woonwijk.
Er staat er 1 op de dam de rest in de straat.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:22

Wij hebben 2 auto's, mijn vriend een en ik een. Wij werken allebei vrij ver van huis, waarbij OV qua reistijd geen optie is.
Parkeren is nog wel een dingetje, wij wonen in een straat/hofje met enkel flats. Vrijwel niemand heeft dus een eigen oprit en iedereen moet op de parkeerplaatsen voor parkeren. Het is regelmatig een gedoe om je auto kwijt te kunnen. -O-
Is ook niet zo gek aangezien ik veel buren heb die een auto hobby hebben (3-4 auto's op een één- of tweepersoonshuishouden. Een deel daarvan wordt niet eens in gereden, maar alleen aan gesleuteld). :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:28

2 personen
2 auto’s
Staan nu nog allebei op eigen terrein
Maar dat word 1 op eigen terrein en 1 op straat.
Alle huizen in de straat Hebben een eigen oprit, meeste huizen hebben Er 1 (of geen) en een paar huizen Met twee auto’s
Maar Er is hier eigenlijk altijd meer dan voldoende plek op straat (nogal een grijze buurt hier)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:30

Ik woon alleen en heb geen auto. Ook niet nodig, want woon in een grote stad en het openbaar vervoer is een droom. Zou niet weten waar ik een auto voor nodig heb, behalve die twee of drie keer per jaar dat ik de stad uit wil en er geen fatsoenlijke verbinding is :P

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:32

3 Personen 4 Autos. 3 op de tuin en 1 in de geïsoleerde garage

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:38

Gezin met 2 volwassenen en 2 jonge kinderen. 1 oud skodaatje.
Man heeft de auto nodig om op zijn werk te komen (met ov is ruim 2 keer zo lang).
We wonen in een Vinex dorp met veel parkeergelegenheid voor de deur. Alle buren hebben er 2 of 3 per gezin.
Ik werk op het moment niet, ben wel hard op zoek, maar is door beperking niet zo makkelijk.
Als ik werk heb kijken of ik het zonder red en anders of er een autotje bij kan op den duur (als we dan nog iets van mijn inkomsten overhouden).
Ik vond het altijd maar onzin, maar inmiddels lijkt het me hemels om. Er 1 boodschappenwagentje bij te hebben.
Ik ben nu regelmatig heel blij als man thuis werkt en ik niet twee kinderen op een aangepaste fiets moet vastsjorren en door de stromende regen ergens naartoe moet. Zeker nu ze ouder worden, clubjes krijgen, er vriendinnetjes willen afspreken aan de andere kant van het dorp etc.
Heel lang woonden we in de stad en hadden we geen auto. Toen miste ik er niets aan en vond ik al die mensen met 2 auto's per gezin maar onzin. Maar nu zie ik in dat het soms gewoon verdomde handig kan zijn...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 31-01-19 18:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:39

Nul. Ik heb ook geen rijbewijs. Mijn huishouden bestaat uit 1 persoon, dat ben ik dus zelf.

Tot voor kort woonde ik in de stad. Paardjes iets buiten de stad en 's ochtends en 's avonds op fietsje daar naartoe. Zo ook naar werk. Momenteel woon ik een paar kilometer buiten de stad... aan de "verkeerde" kant tov paardjes. Afstand naar stal is nu een kilometer of 10. Dus nu heb ik een wat sneller fietsje :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:44

Huishouden met 4 personen en 2 schoolgaande kinderen. Wij wonen in een vrij brede laan met voldoende parkkeergelegenheid. Sommige mensen met een hoekwoning hebben de auto voor de deur. Andere parkeren aan weerszijde van de straat.
Wij hebben 2 auto's vrijwel altijd plek voor de deur.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:45

Wij zijn met zijn 2en en hebben 3 auto's. Beide een privé auto, en vriend een werk auto waar niet privé in gereden mag worden. Wij wonen in een woonwijk dus ze staan hier gewoon op de algemene parkeerplaats.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:45

Ik heb 1 auto maar ben dan ook alleen :')
Toen ik nog bij mijn vorige baas werkte had ik mijn eigen auto en een auto van de zaak.
Al was ik daar blijven werken dan was mijn eigen auto uiteindelijk wel weggegaan.
Heb verder nog twee fietsen en een brommertje (oldtimer) in de schuur staan.
Hopelijk dit jaar of volgend jaar een motor maar die komt ook in mijn eigen tuin :)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:01

Hadden hier van de week 4 auto,s op het erf.
een Opel astra een Opel Corsa een Opel Kadett, das het klusobject van mijn vriend. En een leenauto een Ford Fiesta, maar gelukkig is die weer terug naar
de eigenaar.
Ons huishouden bestaat uit 3 personen.