Janneke2 schreef:Mijn voorstel voor een challenge: doe in de maand februari je boodschappen voor 7,50 per week.
Daarvanmhaal je verse groenten en verzorgproducten. (Dierenvoer, brood en sigaretten vallen er buiten.)
....ik ben benieuwd hoeveel bokkers per 1 maart vinden dat 7,50 veel geld is.
Wanneer je de 30,- aan boodschappen (groente,fruit en nog wat andere spullen)naast 4 pakjes shag legt, is dat een behoorlijk verschil in massa ..
Maar goed, ik vraag me alleen af waarom nog steeds die keuze wanneer je zo weinig geld hebt.
Ik ben ook gek op lekkere dingen waar ik moeilijk mee kan stoppen, máár als er geen geld is, is het ineens een stuk makkelijker (voor mij!) Vandaar dat ik de keuze niet snap. Al snap ik best dat een verslaving een heel ander verhaal is. Neem aan dat er al heel veel minder gerookt wordt dan toen er genoeg geld voor was.

.
Dus zelfs daar zijn oplossingen voor.
.
. Mensen die een begroting hebben waarop ze precies rondkomen kunnen daarbuiten ook níks extra's doen.
Ik heb een oom en die leeft van kant en klaar maaltijden & diepvriesgroenten en hij geeft geld uit aan een tv. Natuurlijk kunnen we mensen hulp bieden met het maken van verantwoorde keuzes. Ook mijn oom heeft iemand die hem helpt met zijn geld besteden.Maar we zijn gestopt met hem te proberen te veranderen; die man leeft zijn leven en is op zijn manier gelukkig. Wie ben jij (ik bedoel hier jij in het algemeen) om dat te bepalen?
.