Nog mensen bewust geen smartphone?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:54

Ik vind het vooral handig voor de veiligheid. Je locatie delen met iemand, voor als je ergens alleen in the middle of nowhere op pad bent met paard of je honden, navigatie gebruik ik via de mobiel, ook handig als je verdwaald bent :+ . Whatsapp gebruik ik eigenlijk nooit, praat met de meeste mensen via messenger. Whatsapp groepen doe ik al helemaal niet aan, irritant gedoe. Fb en Instagram vind ik wel leuk om beetje te kijken, verder heb ik weinig apps eigenlijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:02

Tot voor anderhalf jaar had ik alleen een vaste telefoon.Een heel eenvoudig basistoestel. Toen moest ik verhuizen en had daardoor 7 weken helemaal geen aansluitingen. Toen moest ik noodgedwongen een mobieltje kopen, dat werd een bejaardenmobieltje voor alleen bellen en gebeld worden. daar heb ik een prepaid kaart in en nu ik mijn vaste telefoon weer heb gebruik ik het bijna nooit. Wel handig voor op stal. Maar meer hoef ik niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:51

tengeltje11 schreef:
@Shaggy,daar heb ik moeite mee om te geloven.
Er zijn zoveel tieners die dromen van bv model worden,maar als dat ene,magische meisje voorbij komt en die heeft geen smartphone,dan geloof ik echt niet dat ze gaan zeggen van 'geen smartphone,jammer,maar helaas'

Nee maar dat zeg ik ook niet. ;)
Ik zeg dat de bij modellenbureaus vaak veel waarde hechten aan je social media, met name Instagram, en dat je daarbij als voorbeeld dus niet carrière kan maken eigenlijk zonder dat je je social media op orde hebt. Dus als je besluit om geen Facebook of Instagram te nemen of jezelf op social media te presenteren dan heb je veel kans dat de modellenbureaus niet met je gaan werken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:51

spannend zo'n mobieltje :j

Afbeelding

tengeltje11

Re: Nog mensen bewust geen smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 20:55

'prachtige' foto Kimmie,net wat ik bedoel.

bv daarnet was ik 5 min te vroeg om mijn zoontje naar de les te brengen,dus we staan wat te wachten,praten wat en doen wat gek.
op 1 na,zaten alle overige mama's en papa's te wachten met hun mobiel voor hun neus en hun kind stond dat gewoon naast hun,voor zich te staren...…

zoiets vind ik altijd zoooo erg....
hoe kan een mobiel nu belangrijker zijn dan gewoon leuk bezig zijn met je kind als je daar ff 5 minuten tijd voor hebt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:01

kimmie261 schreef:

[ Afbeelding ]

En wat is de maker van de foto aan het doen dan? :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:02

" Fotograaf Eric Smith nam de foto toen hij in Californië op een boot ging om walvissen te spotten. “Een kleine zeilboot vaarde heel dicht tegen de bultrug, maar de man op de boot merkte er niets van”, zegt hij tegen ABC News. “Ik nam zeker vijf foto’s en heel die tijd bewoog hij niet. Hij bleef maar naar zijn gsm staren. Het kan natuurlijk dat hij bijvoorbeeld een berichtje naar zijn zieke moeder in het ziekenhuis stuurde, maar ik vond het gewoon zo jammer voor hem dat hij het moment miste.”

“We zijn allemaal wel eens geobsedeerd door onze telefoons, zelfs ik”, zegt de fotograaf. “Soms denken we dat het leven op onze gsm interessanter is, maar daardoor missen we wat er om ons heen gebeurt.” "
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-01-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:07

En ik mag hopen dat die man gewoon mag doen waar ie zin in heeft :=

Hij zit op een boot. Je weet niks van hem. Misschien ziet hij dagelijks walvissen en gelooft hij het wel. Misschien heeft hij net zelf een foto gemaakt en bekijkt hij het resultaat.

Leven en laten leven, weet je nog?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:10

tja, dan mag je eigenlijk dus nergens iets van vinden ,want dan is het hele leven wel "leven en laten leven "toch??

ik zie echt om mij heen dat mensen heel veel missen doordat ze krom op die telefoon hangen,en prima hoor,mogen ze inderdaad allemaal zelf weten ,zonde want je kan best iets heel moois missen,maar ook dan,dat moeten ze dan allemaal zelf weten

:roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:12

Wat ik gewoon zeg is dat het heel makkelijk oordelen is van een foto dat het boehoeh zo verschrikkelijk is dat de mens het mooie van het leven niet meer ziet terwijl je NIKS van die hele situatie weet.

Dus als de niet-smartphoneclub niet beschuldigd wil worden van een wijzend vingertje, dan moet je ook niet dit soort opmerkingen maken :o

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:17

wie zegt dat ik geen wijzend vingertje wil?? maakt me niets uit hoor...die wijzende vinger krijg ik al heel vaak van wel smartfone gebruikers,schouders ophalen en van mijn rug af laten glijden...

leven en laten leven is het dan toch?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:19

Shaggy09 schreef:
Mijn moeder heeft hier ook een handje van maar ik vind het vreselijk irritant. Als er wat met haar gebeurt onderweg of er is met mij iets aan de hand kan ik dr niet bereiken.

Vond dit zo grappig.Ik ben ook zo'n moeder en ga richting de 60 ,heb echt 50 jaar zonder mobiel overleefd :')

Ik heb nu ook een paar jaar een smartfoon maar dat is omdat op het werk veel over WA gaat.Ik zeg altijd wel ,verwacht niet direkt antwoord ,hij ligt gewoon niet altijd in mijn buurt,dat weten ze onder tussen wel.

WA is gewoon goedkoop als je veel moet comminuceren met buitenland en het foto's en filmpjes mee sturen is handig.

Laatst kwam ik bij vrienden aan in NL op een verjaardag toen bleek dat mijn telefoon nog thuis was.De halve verjaardag was het hoofdonderwerp hoe gevaarlijk het niet was dat ik mijn gsm niet bij had :')
Ik heb het overleefd :-)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:22

kimmie261 schreef:

[ Afbeelding ]

Misschien houd hij niet van walvissen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:23

Ik wil altijd mijn telefoon bij me hebben in de auto. Als ie ermee kapt, kan ik tenminste gelijk bellen voor hulp. Of als je onderweg 112 moet bellen ofzo. Zonde van je tijd als je dan eerst nog iemand moet zoeken die voor je kan bellen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:27

nou ja dat is dan het enige wat handig is,als ik alleen wegga geeft mijn vriend dan ook altijd zijn telefoon mee ,die ik dan weer vergeet ,maar ik stond eens met een lekke band en dan denk je wel ff,ships,maar naar een huis gelopen daar mocht ik bellen en ook weer geregeld.

toen ik op de OK begon waren er geen mobiele telefoons,dan had een pieper,en als dat ding afging was het echt ergens een telefoon zoeken, dus ach..toen redde ik dat , nu dan toch ook wel in een wereld waarin je gewoon overal wel iemand kan vinden die zo'n telefoon op zak heeft :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:32

Ik snap niet hoe ik bijna 60 heb kunnen worden waarvan 57 jaar zonder smartphone. Alle pech onderweg en alle andere dingen die voorbijkomen, ik ben er nog :D :) . Maar helaas, ondanks dat ik het heel lang uit heb kunnen stellen heb ik sinds een jaar of drie toch, op aandringen van vooral de kinderen en mijn man, toch een telefoon die alles kan. De allerleukste functie?? Foto's maken en verder staat hij regelmatig gewoon uit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:36

bigone schreef:
Ik snap niet hoe ik bijna 60 heb kunnen worden waarvan 57 jaar zonder smartphone. Alle pech onderweg en alle andere dingen die voorbijkomen, ik ben er nog :D :) . Maar helaas, ondanks dat ik het heel lang uit heb kunnen stellen heb ik sinds een jaar of drie toch, op aandringen van vooral de kinderen en mijn man, toch een telefoon die alles kan. De allerleukste functie?? Foto's maken en verder staat hij regelmatig gewoon uit.

Je overleeft het ook zeker wel zonder smartphone. Maar het maakt mijn leven wel een stuk makkelijker :j
Vroeger had ik zo’n telefoonkaart waarmee je in zo’n telefooncel kon bellen als mn fietsband lek was, maar die zijn er ook niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:49

Klopt, door de vooruitgang van alle technische ontwikkelingen zijn de cellen voor 99% van alle mensen overbodig. Ik vind een smartphone ook echt wel handig, alleen lach me wel kapot wanneer mensen echt in paniek raken wanneer ze dat ding eens vergeten of niet zo snel kunnen vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:01

tengeltje11 schreef:
'prachtige' foto Kimmie,net wat ik bedoel.

bv daarnet was ik 5 min te vroeg om mijn zoontje naar de les te brengen,dus we staan wat te wachten,praten wat en doen wat gek.
op 1 na,zaten alle overige mama's en papa's te wachten met hun mobiel voor hun neus en hun kind stond dat gewoon naast hun,voor zich te staren...…

zoiets vind ik altijd zoooo erg....
hoe kan een mobiel nu belangrijker zijn dan gewoon leuk bezig zijn met je kind als je daar ff 5 minuten tijd voor hebt?

Sorry maar als ik net een mooi woordje kan leggen moet het kind even wachten.

Wordfeudnaam: Kim_Kardashi-Un

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:07

Onderweg alleen met pech nu probleem. Geen praatpalen meer -O-

Maar lieveli wordfeut :))

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:28

Afbeelding
:+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

karuna schreef:
Onderweg alleen met pech nu probleem. Geen praatpalen meer -O-

Maar lieveli wordfeut :))

Ook met niet-smartphones kun je bellen he :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:43

Klopt maar je locatie wordt dan lastiger :P zeker op niet snelwegen waar ze vroeger ook nog stonden hier

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:48

Elke 100m staat er zo'n mooi groen bordje. Ook op zo ongeveer alle procinciale wegen. En anders hoor je te weten waar je bent :Y)

Alleen op snelwegen inderdaad nog een Re en Li erbij om de goede kant van de weg aan te duiden. O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:49

Ja met gewone telefoons kan je ook bellen, maar een aantal zeiden nooit de telefoon in de auto mee te nemen en dat is nu juist zo’n ding waarbij ik hem wel altijd mee heb :j