Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:59

Vaak AH uit gemakzucht, ik weet gewoon wat ze hebben. Jumbo ook wel eens omdat het geld scheelt ten opzichte van de AH en ze vaak een ander assortiment van vega/vegan dingen hebben. Maar dat is bij beide winkels ook per regio heel verschillend. En ik ga ook vaak naar de Ekoplaza. Ik vind het wel te duur om al m'n boodschappen daar te doen, dus haal de dingen die ik wil halen bij de Eko en groenten en fruit op de markt of Turkse winkel en ter aanvulling AH of Jumbo. Ik doe om deze reden wel maar een keer per week boodschappen, anders is het te veel gedoe. ;)

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:05

Eerder voornamelijk de Aldi en de Emte. Helaas is de emte hier om de hoek nu een Coop geworden en dat vind ik echt 3 keer niks. Groente en fruit ziet er niet al te vers uit en het vlees is schrikbarend duur.

Tegenwoordig ga ik eens in de week/2 weken naar de Lidl & Aldi, voor de overige boodschappen en 1+1 gratis artikelen die ik daar niet kan krijgen de AH. En als de plusmarkt of de Dirk goede aanbiedingen hebben ga ik daar ook leuk heen :')

Jumbo kom ik eigenlijk alleen voor luxe producten, bloemen voor mijzelf (weet precies wanneer ze vers binnen komen dus sla dan mijn slag, dan staan ze vaak met een beetje geluk 2 weken :D ) of als ik snel een cadeau nodig heb; de bonbons zijn van een plaatselijke bakker en er is een ruime keuze in cadeaubonnen. Ik vind wel dat de Jumbo altijd slechte aanbiedingen heeft.

Ook ga ik vaak naar Duitsland, de Aldi en de Lidl en vervolgens naar de drogist. Daar kan je echt een hoop mee besparen!

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:14

Hoe vinden jullie dat PicNic zich verhoudt qua prijs tot de Lidl trouwens?

_Nadia_

Berichten: 2660
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:16

Toen we nog in Nederland woonden kwamen we het meeste bij de AH, soms Jumbo of Aldi. Groenten/fruit/kip kwam allemaal van de markt, brood bakten we zelf.
Als we nu in Nederland zijn gaan we naar de AH om spullen in te slaan om mee terug te nemen.

Hier doen we boodschappen bij Tesco, de enige winkel die 85-90% korting geeft op producten met de datum van die dag.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:16

Matheno schreef:
Blackflag schreef:
Ik kom eigenlijk overal wel. Werk zelf bij de Lidl dus haal daar veel groente/fruit en sommige dingen die stuk goedkoper zijn zoals wc papier en bepaalde wasmiddelen.
Verder ga ik veel naar de Jumbo voor brood/bepaalde merk producten.

Net even berekend wat ik normaal per maand kwijt ben ruim 450 euro per maand. Voor 2 personen..... oeps, kan dus een hoop op bespaard worden.

Lijstjes maken, tas mee en maar 1 a 2 keer per week gaan boodschappen ipv iedere dag en een hoop weggooien....


Hoe dan?!
Wij zijn met zn 2'en ongeveer 50 euro per week aan boodschappen kwijt.

Moet wel zeggen: Wij drinken geen cola oid, en eten geen koekjes of ander junkfood. Schrok me laatst een hoedje toen ik zag wat zo'n 6 pack cola kostte.


Wij drinken ook geen cola. Ik eet zelf helemaal geen junkfood en vriend alleen chocola of koek. Wel heb ik wel eens kaasblokjes ofzo. Of suikerwafels als koek maar dat is het geld niet. En toch toen wij bij ah en jumbo kochten waren wij dus nog meer kwijt met zijn tweeën. Met eten voor de kat en snacks voor de hond niet eens zijn eten erbij.

En het ging dus pas opvallen sinds ik bij liddl koop.

Ik heb nog eens mijn schoonmoeder verteld wat ik kwijt ben bij jumbo of ah. Mijn schoonmoeder keek er niet van op die doet daar ook haar boodschappen en is alleen en is niet veel goedkoper uit blijkbaar, ik voelde me eigenlijk net een krent. Maar dacht het zal dan wel normaal zijn.

Mijn moeder heeft 5 kinderen praktisch alleen moeten voeden met een uitkering die deed voor heel wat minder boodschappen vroeger. Bij de Konmar, buurtsuper, buurt Turk wat je toen al had etc. Ik kan me niet herinneren dat we ooit honger hadden ofzo. We hadden eigenlijk best luxe eten altijd. Er werd wel op andere dingen bespaard en we hadden geen merken. Maar wel gewoon groente, brood, vlees, beleg, drinken. In deze tijd had het haar waarschijnlijk niet gelukt.

Ik vind de boodschappen echt abnormaal duur. Bij de liddl vind ik het denk gewoon normaal geprijsd. Ik denk niet dat het spotgoedkoop is de prijzen zijn vergelijkbaar met hoogvliet huismerk. Maar Jumbo en Ah zijn echt gewoon duur met hun prijzen oorlog.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:27

Ik ga altijd naar de jumbo.

Schrik me nu met die btw verhogingen wel steeds dood als ik moet betalen. Heb het idee dat alles wel heel erg veel duurder is geworden :=

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:29

Om de week gaan we naar Lidl voor de grote boodschappen, de andere week naar de Deka XL. Kleine boodschapjes tussendoor haal ik bij de kleine Deka aan het eind van de straat of heel soms bij de Vomar die nog dichterbij is (maar ik een minder fijne winkel vind). Voorheen woonden we vlakbij een fijne plus, toen deden we vrijwel alle boodschappen daar.

Het viel ons de afgelopen keren bij Lidl juist zo mee wat we moesten betalen ivm voor de BTW verhoging.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:34

Pantykous schreef:
Hoe vinden jullie dat PicNic zich verhoudt qua prijs tot de Lidl trouwens?


Durf ik niet te zeggen. Bij Picnic bestel ik voornamlijk A merken en die hebben ze bij de Lidl natuurlijk niet. Gebruik Picnic echt alleen maar zodat ik niet meer hoef te sjouwen :o

Groente en vlees wil ik altijd graag live zien, dat bestel ik nooit online.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:35

Ik deed altijd online de boodschappen bij de Appie en heb goede hoop dat wij binnenkort ook Picnic krijgen, was even benieuwd. Tnx.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:41

We doen wekelijks boodschappen bij de Lidl. De Nettorama zit ernaast, dus daar gaan we ongeveer 1x per maand naar toe of ze moeten bepaalde aanbiedingen hebben.
Nu is er laatst een Aldi geopend naast de AH, dus we combineren deze twee winkels ook weleens, maar de Lidl heeft alsnog de voorkeur. Nu helemaal, aangezien we de Vitamini's sparen voor onze dochter ;)

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:43

Pantykous schreef:
Ik deed altijd online de boodschappen bij de Appie en heb goede hoop dat wij binnenkort ook Picnic krijgen, was even benieuwd. Tnx.


De verzendkosten ben je al kwijt in ieder geval. Kan het wel vergelijken met de Hoogvliet, zal wat euro's schelen, maar dat is mij het alles waard i.v.m. een zeer slechte rug. Picnic zet alle tassen op mijn aanrecht en geef ze een fooitje. Ideale winwin :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:44

Ik ga naar de bakker, slager, kaasboer, groentenboer, slijterij (daar koop ik ook frisdrank) en de AH.

Ik gun het de kleine, lokale, ondernemer meer dan een grote supermarkt en daarnaast is de kwaliteit en service ook vele malen beter. Daarnaast worden de producten vaker geproduceerd in de directe omgeving of Nederland. Wat natuurlijk weer allerlei voordelen met zich mee brengt.

Het kost wel wat meer tijd, maar wij doen ook vaak voor elkaar boodschappen dus ik hoef niet elke keer al die winkels af.

Jumbo vind ik echt pure armoe en verschrikkelijke kwaliteit (het huismerk).

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:46

Eigenlijk alles bij de lidl! Heerlijke winkel zonder poespas. Soms haal ik voor vriendlief amstel of hertog Jan bij de ah

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:50

Wekelijks bezorgt de biologische boer onze zuivel, aardappelen, rijst, groenten en fruit. Brood haal ik meestal bij de bakker. De rest van de boodschappen doen we bij de Jumbo.

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57

Voor het gros ga ik naar de Lidl, als ik maar 1 of 2 dingen nodig heb (of zeer lui ben) ga ik naar de AH.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:00

Wij hebben geen echte vaste winkel, soms een poos de AH, dan weer de Jumbo of de Dekamarkt.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:04

Nies_ schreef:
Ik ga naar de bakker, slager, kaasboer, groentenboer, slijterij (daar koop ik ook frisdrank) en de AH.

Ik gun het de kleine, lokale, ondernemer meer dan een grote supermarkt en daarnaast is de kwaliteit en service ook vele malen beter. Daarnaast worden de producten vaker geproduceerd in de directe omgeving of Nederland. Wat natuurlijk weer allerlei voordelen met zich mee brengt.

Het kost wel wat meer tijd, maar wij doen ook vaak voor elkaar boodschappen dus ik hoef niet elke keer al die winkels af.

Jumbo vind ik echt pure armoe en verschrikkelijke kwaliteit (het huismerk).


Dat deed ik vroeger ook en had in Amsterdam bij de zaak en thuis in onze woonplaats echt mn eigen winkeltjes. Super kaaswinkel, even proeven, kletsen en advies.
Heerlijke visboer die ook altijd vriendelijk was, goede spullen verkocht en mee dacht. Slager, groenteman etc.

Hier wel geprobeerd, maar ze zijn super onvriendelijk en alles werd steeds duurder afgelopen jaren. Parkeren is soms een ramp voor een winkel en alles ligt wat uit elkaar. Tja, als ik 3x een chagerijnige kop krijg ben ik er klaar mee.
Alleen de dierenwinkel is super vriendelijk en komen we wel nog.

Online doen we nog niet, want betaal niet graag verz kosten, maar als ik naar 3 winkels zou moeten met de auto, ben ik het ook kwijt.
Haal ook wel met de fiets, maar kan niet alles kwijt in de fietstassen en daar kwam ik steeds te laat achter en stond ik steeds............. :o :+

Anoniem

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:07

Eigenlijk alleen maar bij de AH. Het is deels gemakzucht, de AH is makkelijker te bereiken en heeft een parkeerplaats waar je makkelijk kan staan in tegenstelling tot de Lidl waar maar een paar plekken zijn. We haalden eerst dingen als bevroren zalm bij de Lidl maar zijn tot de conclusie gekomen dat het met onze manier van boodschappen doen eigenlijk enorm weinig scheelt. Wij zijn met zn tweeën meestal wel voor 60 euro per week klaar en dan letten we wel op maar laten we eigenlijk niets.

Wij krijgen hier binnenkort wel Picnic en staan op de wachtlijst om dat te proberen. Altijd gratis thuisbezorgd en bezorgen vanaf 25 euro ipv de 70 van Appie klinkt voor mij best goed, vooral omdat we acht trappen op moeten met onze boodschappen.

dieseltje09

Berichten: 1881
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:12

Pantykous schreef:
Hoe vinden jullie dat PicNic zich verhoudt qua prijs tot de Lidl trouwens?


Hij is iets duurder, prijs vergelijkbaar met jumbo/hoogvliet etc maar zeker niet zo duur als de AH. Daarbij vind ik de kwaliteit prima. Ik ben goedkoper uit picnic maar dat is gewoon puur omdat ik voor de week boodschappen doe en verder niet meer in de super te vinden ben en geen "troep" meer meeneem daardoor :+

san4nie
Berichten: 3600
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:13

Jumbo en Lidl. Bepaalde dingen van de jumbo vind ik lekkerder, brood en fruit bijvoorbeeld. En de jumbo is vaak sneller, dus uit gewoonte ga ik voor snelle boodschappen daar heen.
1 keer in de week ongeveer naar de Lidl voor grote boodschappen. En het vlees van de Lidl vind ik best lekker.

Wij hebben een Aldi, Lidl, jumbo en Albert Heijn vlakbij.

In het dorp een coop, maar die is echt duur en het vlees echt niet te eten, zo smerig, altijd weer.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:16

Ik bestel bij Picnic en voor brood etc ga ik naar de AH. Als ik in de trein zit maak mijn boodschappenlijst en bestel ik voor de hele week. Het bespaart zoveel tijd!

dieseltje09

Berichten: 1881
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:18

ArankaM schreef:
Ik bestel bij Picnic en voor brood etc ga ik naar de AH. Als ik in de trein zit maak mijn boodschappenlijst en bestel ik voor de hele week. Het bespaart zoveel tijd!


Ik heb op de gok het brood ook bij picnic een keer besteld en moet zeggen het is goed! Een stuk lekkerder als bij de Jumbo of Lidl :j

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:23

Ik haal bij Lidl alleen maar polderbruin. Die vind ik wel lekker. Maar ander soort brood vind ik sws niet erg lekker. Ja, echt grof stokbrood en dergelijke, maar dat is niet praktisch doordeweeks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:25

Wij bestellen altijd bij de plus, lekker makkelijk. Gedurende de hele week zet ik “aparte” dingen die ik nodig ben of dingen die op zijn in de app, daar voeg ik één keer per week alle vaste boodschappen en eventueel aanbiedingen bij. Vaak zijn er acties voor gratis bezorgen en ze bezorgen vanaf €25, maar eigenlijk haal ik het altijd op omdat ik er vaak toch wel langskom :) Ik haal vaak doordeweeks nog wel wat bij want ik bestel nooit in een keer alle groenten en vlees, dat wil ik toch liever “vers” halen, daarnaast vergeet ik wel vaak dingen te bestellen dus moet ik er toch langs :')

Eieren haal ik altijd bij de boer, €1 per doosje van 10 stuks en het zijn echt hele lekkere eieren :)) Heeel af en toe kom ik bij de spar hier in het dorp, maar dat assortiment is heel beperkt, kwaliteit van groenten is slecht en ze zijn erg duur. Ik rijd dan liever wat verder naar een andere winkel.

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:07

Ik haal de kaas en vleeswaren bij de AH, vlees en groente bij jumbo of dirk. Drinken en snoeperij bij de aldi en bij de lidl haal ik de non food. Overige boodschappen dirk of jumbo.

Ik ben zo'n muts die niet van de A merken af wil/durft te stappen.