[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:39

Ook dat is luguber overigens. Een regering die koste wat kost probeert iets in de doofpot te houden.

Hiermee kunnen complotdenkers hun lol op. Evenals de moord op JFK en 9-11...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:43

Niet lugubere, lugubere, maar heeft bij mij wel zo'n indruk achtergelaten.

Het Shell Shock Syndroom. Zo intens heftig.

Ook de ontwikkeling van rabiës bij mensen heeft echt een indruk bij me achter gelaten. Vanaf de beet en ziekenhuis opname tot het kwijlen, uitdrogen en overlijden.

Bijzonder luguber.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:44

Zo dat vind ik van tetanus ook! Dat is ook eng hoor :oo

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:45

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:55

Paar jaar geleden in het ossuarium van Sedlec in Tsjechië geweest, heel bijzonder en ook best creatief :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:58

Ik moest meteen denken aan Lindsey Fitzharris. Ze heeft een instagramaccount (@drlindseyfitzharris) en deelt heel vaak “lugubere” verhalen uit de (medische) geschiedenis! Ontzettend interessant. Ook inderdaad over de Victoriaanse ‘traditie’ om overledenen te fotograferen alsof ze levend waren, mits daar geld voor was. Of “the student’s dream”, waarin medicijnstudenten zich lieten fotograferen alsof zij werden ontleed door een groep lijken. Toentertijd overleden studenten aan secties tijdens hun opleiding, doordat zij bijvoorbeeld via wondjes aan de handen geïnfecteerd werden. Maar ik zie ook wel eens foto’s voorbijkomen van soldaten na de eerste Wereldoorlog die een “gezichtsreconstructie” moesten ondergaan omdat er delen waren weggeblazen. Geen fijn gezicht. Fitzharris deelt veel van die interessante verhalen, foto’s en tradities!

Ze heeft onlangs ook een boek geschreven. Zelf heb ik het niet gelezen maar nu ik de pagina`s van dit topic heb doorgebladerd, zijn er hier vast geïnteresseerden!!
https://www.bol.com/nl/f/the-butchering ... 073644002/

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:04

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:05

Offline schreef:
wat leuk!! Ik volg ook!

Ik vond het Egyptisch museum erg interessant :j
Daar lagen mummies waarbij ze vroeger de hersenen via de neus eruit haalde %)
Echt heel apart om te zien...

Daarnaast ben ik bij de Maya tempels geweest in Mexico wat ook als graf functioneerde .

Ook een erg interessant verhaal! :j

Wat?????

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:07

Ik heb voor school The Cleaners moeten kijken. (docu staat op NPO en alleen te bekijken na 10 s' avonds) Gaat over de mensen die de content van Facebook moeten bewaken. Dus die zien alle IS filmpjes langskomen etc en moeten beslissen of het erop mag of niet. Oorlogsfilmpjes mogen wel in sommige gevallen, maar onthoofdingen niet etc.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:08

Marjoow schreef:
blokje schreef:
http://www.ja.be/ontspanning/diverse-we ... nazis.html

De (Duitse) artsen in de tweede wereld oorlog die mochten experimenteren met gevangen...
Walgelijk...

Japanners waren al net zo slecht http://www.flabber.nl/artikel/eenheid-7 ... fde-mensen

(En waarschijnlijk wel meer landen)

Rabiës is echt dood eng bah...
Walgelijke dood.

Ik wist dat er gruwelijke experimenten waren, maar welke niet precies. Halleluja een onderkoeld persoon in kokend water? Jakkes!

Twee tweelingen opensnijden en met de aders aan elkaar verbinden, kijken of ze dat overleven...
De ene iets aandoen en kijken hoe die zich verder ontwikkeld tov. de andere 'gezonde' tweeling.
Met name Mengele (Engel des Doods) hield er de meest verschrikkelijke praktijken op na in naam van de wetenschap. Tweelingen hadden zijn voorkeur...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:08

thirteenn schreef:
Ik heb voor school The Cleaners moeten kijken. (docu staat op NPO en alleen te bekijken na 10 s' avonds) Gaat over de mensen die de content van Facebook moeten bewaken. Dus die zien alle IS filmpjes langskomen etc en moeten beslissen of het erop mag of niet. Oorlogsfilmpjes mogen wel in sommige gevallen, maar onthoofdingen niet etc.

Zag ik laatst iemand over bij de DWDD... dit zijn dingen die ik niet graag zie, die MH17 lichamen kan ik wel mee dealen. Maar dit soort dingen echt niet... Net als pedofilie... Walgelijk...
Ik vind het ontzettend knap en heb ontzettend veel respect voor de mensen die die taak op zich nemen. Wel afschuwelijk dat Facebook zo zo slecht behandelt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:10

Xyris schreef:
Twee tweelingen opensnijden en met de aders aan elkaar verbinden, kijken of ze dat overleven...
De ene iets aandoen en kijken hoe die zich verder ontwikkeld tov. de andere 'gezonde' tweeling.
Met name Mengele (Engel des Doods) hield er de meest verschrikkelijke praktijken op na in naam van de wetenschap. Tweelingen hadden zijn voorkeur...

Die verhalen ken ik inderdaad ook, fascinerend...
Maar ik vraag me af of we deze gedachtengangen in deze tijd zo moeten veroordelen, zover was de wetenschap toch nog niet?
Niet dat het ook maar iets goed praat natuurlijk. Maar ik kan het gewoon niet zo goed plaatsen in de tijd qua medische wetenschappen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:12

Janine1990 schreef:
Xyris schreef:

Maar ik vraag me af of we deze gedachtengangen in deze tijd zo moeten veroordelen, zover was de wetenschap toch nog niet?
Niet dat het ook maar iets goed praat natuurlijk. Maar ik kan het gewoon niet zo goed plaatsen in de tijd qua medische wetenschappen.

Ik vraag mij vooral af of er resultaten uit deze testen zijn, die in de hedendaagse geneeskunde gebruikt worden..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:12

sanso schreef:
Offline schreef:

Daar lagen mummies waarbij ze vroeger de hersenen via de neus eruit haalde %)

Wat?????

Ben ik serieus een van de weinige die dit vroeger met geschiedenislessen op school heb gehad?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:13

Janine1990 schreef:
thirteenn schreef:

Zag ik laatst iemand over bij de DWDD... dit zijn dingen die ik niet graag zie, die MH17 lichamen kan ik wel mee dealen. Maar dit soort dingen echt niet... Net als pedofilie... Walgelijk...
Ik vind het ontzettend knap en heb ontzettend veel respect voor de mensen die die taak op zich nemen. Wel afschuwelijk dat Facebook zo zo slecht behandelt.

Ik vind het vooral erg voor nabestaanden. Die worden daar dus tegen wil en dank mee geconfronteerd. Evenals de identiteit van de slachtoffers die op deze manier overal staat. Respectloos vind ik het.

Mijn leerlingen hebben (of hadden, die hype is gelukkig voorbij) er een sport van gemaakt elkaar conpilaties van inthoofdingen te sturen... Pak je een keer een telefoon af, zie je dat... blugh :r

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:13

Marjoow schreef:
Janine1990 schreef:

Ik vraag mij vooral af of er resultaten uit deze testen zijn, die in de hedendaagse geneeskunde gebruikt worden..

Ja onder andere tranplantaties.
Google maar een beetje rond, zijn genoeg voorbeelden te vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:14

Marjoow schreef:
Janine1990 schreef:

Vraag ik mij ook af, meen er laatst nog iets over te hebben gelezen, maar wat? Ik weet het niet meer...
Daarna kwam een stukje van een helft van een Mengele twin (beide hadden het overleefd) die Mengele heeft vergeven. Heel bijzonder stuk, erg ontroerend om te zien hoe die oude mevrouw haar levensgeluk terug heeft gevonden.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:14

Ik ben in Auschwitz geweest en dus ook bij de "ziekenboeg" van dokter Mengele. Al die verhalen :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:16

Er worden erg veel resultaten gebruikt naar mijn weten, maar dat doe ik ook niet exact.

@Janine1990: haar zus was gestorven en toen bleek dat haar nieren waren gestopt met groeien. Iets in die trant :brr:

blokje

Ik denk dat er echt wel kennis uit de experimenten wordt gebruikt tegenwoordig of dat ze er wijzer van zijn geworden..

Heb ook wel eens gehoord of gelezen dat ze de borsten van een vrouw er af sneden. Die vrouw had dan een (pas geboren) baby en dan gingen ze kijken hoelang het duurde voor de baby overleed.

(Ook in de tweede wereld oorlog. Maar of dit echt gebeurd is weet ik niet zou ik ff moeten googlen ofzo)

eenitraM

Onali schreef:
sanso schreef:

Wat?????

Ben ik serieus een van de weinige die dit vroeger met geschiedenislessen op school heb gehad?

Nee hier ook hoor. Deden ze middels haken. Via de neus hersenen trekken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:17

Ik kan het niet meer vinden, maar van hetzelfde kaliber als de wereldberoemde beautiful suïcide foto die Ailill postte is er een oude lugubere, maar fascinerende foto van een dame die een auto ongeluk heeft gehad. Een actrice volgens mij.
Weet iemand toevallig welke ik bedoel?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:18

Van die hersens via de neus er uit wist ik ook wel.denk idd van school.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:20

(Oude, originele) docu’s van WWII..
Laatst nog een gezien en het is onbegrijpelijk.
Lijken die met bulldozers worden weggereden omdat het er te veel waren om te slepen naar de massagraven.. vlak na de ‘bevrijding’

Ik vondt dat zo inmens heftig. Ben er nog steeds van ontdaan. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn..

Edit;
En beelden van het ‘testen’ van kernwapens. Klinkt misschien heel gek maar dit vindt ik ook een beetje luguber..

En de film The Human Centipede
Laatst bijgewerkt door sanso op 14-01-19 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:22

het verhaal van het meisje van nulde maakte ook veel indruk op mij. ik vond het bizar, schokkend maar ook ergens heel indrukwekkend.

stom eigenlijk dat je zo gefacineerd kunt zijn van bepaalde zaken, moordzaken.nl (of .com , even googlen..) staan ook hele interessante zaken op!