Welk cadeau geven aan moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:01

Birdie60 schreef:
Het is jammer dat het winter is Molenhoek, anders had je een mooi bosje voor haar kunnen plukken langs de slootkant.
Ik zou gewoon een lege enveloppe geven met een kaart erin met daar op: Kado heb je al gehad.

Kan alsnog...maar dan worden het grassprietjes...of riet :P
En dan geef je het als zijnde winterboeketje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:11

Bij van Cranenbroek is het speelgoeduitverkoop, dus ook de puzzels. Ik stond bij Jan van Haasteren en ik twijfelde of mijn moeder die nu graag deed of niet... Dus ik bel en vraag het. Ja, die doet ze supergraag en wil ze altijd wel krijgen! Dus ik zeg: Dat is goed, dan krijg je ze voor jou verjaardag. Nou toen wou ze die opeens niet meer hoor. Zo extra is wel ok maar voor haar verjaardag niet.

Raad eens wat ze krijgt :+ Wat een kul. Als extra cadeau is ze super enthousiast maar als het niet de verwachte cadeaubon is is het niet goed. Nou pech hoor.

k_m

Re: Welk cadeau geven aan moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:13

haha wat vaag! wel goed van jou hoor heb je toch een goed cadeau dus kan ze je niets kwalijk nemen in principe maar toch niet haar zin gegeven!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:17

Jeetje, dat je nog die moeite doet zeg! Ik had het allang opgegeven :')
Van Haasteren is trouwens superleuk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:19

Oh god nee. Ik vind ze verschrikkelijk. Ik puzzel fantasy en disney :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:02

Nou het was op zijn minst apart te noemen. Kom ik toe, waren mijn grootouders er niet. Enkel mijn moeder >;) Heb dan maar gezegd dat ze hun maar moest bellen want dat was niet de afspraak. Zijn die dan alsnog afgekomen. Helemaal verrast dat ik op bezoek kwam. Euhm ja, dank jullie voor de acteerprestatie maar stop er nu maar mee. Haar de puzzels gegeven en ze leek er wel blij mee. Daarna een hoop gezeik dat ze geen geld had, dat de rest haar wel financieel ondersteunde, bla bla bla. Oh, ik zou nu een postnatale depressie hebben volgens haar. Had ik die nog niet moest ik toch maar heel hard oppassen. 8)7 Oh en ze ging nog wat rommelmarkten doen. Of wij de helft van het inschrijvingsgeld wouden betalen? Ahum :+ Uiteraard moeten wij heel snel weer langskomen met bepaalde spullen uit ons huis. Ze had die zien staan en ze wou die heel graag. Sure, uiteraard gaan wij onze inboedel gaan uitdelen :evaw: Nou goed, heb gezegd dat ze ons niet snel moet verwachten want ja. We moeten wel wat op ons centjes letten en de diesel staat duur O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:04

Pfff wat een poppenkast. Hoeveel energie kost het jou?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:05

ik krijg echt een heel raar beeld bij jouw familie DeMolenhoek.
Ik nam aan dat je naar het huis van je grootouders ging?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:05

Dat is inderdaad nogal...apart...

Maar spelen je grootouders het spelletje echt mee? Je hebt het in ieder geval weer achter de rug ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:08

Heel eerlijk?

Als je je grootouders nog wilt zien, direct met hen een afspraak maken en die ook met hen bevestigen. (Hoewel ik uit eerdere berichten had begrepen dat je dat had gedaan. Toch raar dat ze er dan niet zijn op de afgesproken tijd.)

Wat je moeder betreft: alle contact afkappen. Als je nog geen postnatale depressie hebt, krijg je die van haar wel. O nee, dat heet dan anders ...

Je hebt zo te lezen wel goed kunnen oefenen met "nee" zeggen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:08

Kinke schreef:
ik krijg echt een heel raar beeld bij jouw familie DeMolenhoek.
Ik nam aan dat je naar het huis van je grootouders ging?

DeMolenhoek schreef:
Ik ging op bezoek bij mijn grootouders. Mijn moeder heeft besloten ook te komen en haar verjaardag te vieren. Ik verzet mijn grootouders dus niet vanwege de afstand omdat mijn moeder heeft besloten ook te komen.

Klopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:11

Te veel. Veel stress op voorhand. Dus nu gaan wij gewoon even niet meer. Ik ga zwelgen in zelfmedelijde omtrend mijn postnatale depressie die ze in 15 minuten tijd heeft gediagnotiseerd. :+

Kinke: Klopt :j

Siesjuh: Heb er 2 jaar geen contact mee gehad omdat ze mij zwaar veroordeelden dat ik in de scheiding mijn moeder haar kant niet koos. Sinds een dik jaar is dat weer hersteld, maar krijg bv geen verjaardagscadeau’s meer en dergelijke. Normaal doen ze wel vrij normaal als ik er ben maar nu deden ze ook vrij apart. Gingen volledig in mijn moeder haar verhaal mee. Of ik het normaal vond dat zij haar medicatie moesten betalen. Mijn vader zwart maken etc. Dus wij nemen nu gewoon van beiden even afstand. Ik wil gerust helpen maar dat op mijn geld azen, daar moet ik niet van weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:20

DeMolenhoek schreef:
Te veel. Veel stress op voorhand. Dus nu gaan wij gewoon even niet meer. Ik ga zwelgen in zelfmedelijde omtrend mijn postnatale depressie die ze in 15 minuten tijd heeft gediagnotiseerd. :+

Kinke: Klopt :j

Siesjuh: Heb er 2 jaar geen contact mee gehad omdat ze mij zwaar veroordeelden dat ik in de scheiding mijn moeder haar kant niet koos. Sinds een dik jaar is dat weer hersteld, maar krijg bv geen verjaardagscadeau’s meer en dergelijke. Normaal doen ze wel vrij normaal als ik er ben maar nu deden ze ook vrij apart. Gingen volledig in mijn moeder haar verhaal mee. Of ik het normaal vond dat zij haar medicatie moesten betalen. Mijn vader zwart maken etc. Dus wij nemen nu gewoon van beiden even afstand. Ik wil gerust helpen maar dat op mijn geld azen, daar moet ik niet van weten.

Ik wil je dan aanraden om voor jezelf te kiezen. En een manier te vinden om daarmee om te gaan. Want dit trekt je leeg. En als ze dan weer komt, dan is het aan jou hoe je die grens aan geeft.
Maakt niet dat dit heel verdrietig is allemaal, want dit zijn de mensen die je eigenlijk liefde horen te geven, en ook al ben je al zelfstandig, ze horen toch voor je te zorgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:25

wat heb je geantwoord: tuurlijk is het niet normaal dat jullie haar medicatie moeten betalen, dat moet ze zelf doen" ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:31

Ik heb het genegeerd. Ze begonnen toen over een factuur van het ziekenhuis dat dringend moest betaald worden voor er toeslagen op komen. Heb dat ook genegeerd. Ze heeft haar hele leven niet meer dan 18 uur per week willen werken, tja. Kom dan nu niet af dat er niet veel geld is. Ze heeft dus niets van ons gehad en gaat ook niet snel wat krijgen qua geld. Ze heeft genoeg loon van mij achterover gedrukt, inclusief een factuur van haar aan mij van €6500 ivm opvoedingskosten. Uiteraard niet betaald.

Nu is er nog wat naar boven gekomen. Ik heb de trailer overgekocht van hun. Nu beweerd mijn vader aan haar dat hij die heeft geschonken. Nu wil zij daar dus geld van mij voor zien. Laat het hun maar uitvechten met hun 2’en. Ik heb betaald.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:33

DeMolenhoek schreef:
Ze heeft genoeg loon van mij achterover gedrukt, inclusief een factuur van haar aan mij van €6500 ivm opvoedingskosten.

Is dit serieus??? :')
Als dit waar is spoort jouw moeder echt niet. Heeft ze psychische hulp?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:34

Welke reden heb jij om contact met haar te houden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:34

wacht ff... ze heeft jou een factuur gestuurd voor opvoedingskosten? van jouw opvoeding?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:37

en beweert jouw vader nu dat jij die trailer van hem hebt gekregen? waarom zegt hij dat dan?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:39

HorseTopShop schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ze heeft genoeg loon van mij achterover gedrukt, inclusief een factuur van haar aan mij van €6500 ivm opvoedingskosten.

Opvoedingskosten? Ze kiest er toch zelf voor om een kind te nemen. Wauw ik sta hier echt versteld van -O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:40

Wat een poppenkast..
Daar wil je toch zo snel mogelijk vanaf, gatsie.

Hoe staat jouw vent er tegenover? Die kan ook niet meer met zin naar jouw familie gaan toch?

Waarom doen jullie t jezelf nog aan.. Lijkt mij ontzettend stressvol en compleet nutteloos, want je doet het toch nooit goed!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:47

_Nancy schreef:
Wat een poppenkast..
Daar wil je toch zo snel mogelijk vanaf, gatsie.

Hoe staat jouw vent er tegenover? Die kan ook niet meer met zin naar jouw familie gaan toch?

Waarom doen jullie t jezelf nog aan.. Lijkt mij ontzettend stressvol en compleet nutteloos, want je doet het toch nooit goed!

Dat dus. Ik zit dit echt met verbazing te lezen.

Ook "dat ze weer een paar rommelmarkten wil doen" en verwacht dat jullie haar stageld betalen en spullen doneren die zij wel wil verkopen. Daar zit echt een draadje los hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:50

HorseTopShop schreef:
DeMolenhoek schreef:

Is dit serieus??? :')
Als dit waar is spoort jouw moeder echt niet. Heeft ze psychische hulp?

Ze is een jaar opgenomen geweest maar voelt haarzelf genezen. Dus nu heeft ze geen hulp meer.

Mijn vader beweerd dat ik die heb gekregen om het geld achterover te drukken dat hij heeft gehad van mij. Heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen bewijs dat ik die heb betaald.

Mijn vriend is van mijn mening dat het mijn moeder blijft en er een minimum aan contact moet zijn. Hier begint hij wel meer en meer op terug te komen en noemde haar onlangs een luie doos die leeft op het geld van een ander. Sindsdien is mijn moeder ‘zwaar teleurgesteld’ in hem. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:51

Je kan dit zo insturen naar de tekstschrijvers van GTST.

Heel knap dat je weerstand hebt kunnen bieden.
Als jouw grootouders meewerken aan dit gedoe, zou ik bezoeken afzeggen.
Bel je een keer dan spreek je ze ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:53

lekkere vader ook dan zeg. Geen tijd en woorden aan vuil maken, laat ze het maar lekker uitvechten met z'n tweeën. Ik zou iedere opmerking/vraag mbt tot geld direct afkappen. Als jij gewoon dingen negeert blijf je dat gezeik houden. Gewoon duidelijk zijn en je grenzen aangeven. Laat je ook niet verleiden tot discussies.