Carnaval 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:37

borstnoot schreef:
Pandameisje schreef:
hier is het echte carnaval hoor :p ook optocht en verkleed en drank

Boerenbruiloft? Liedjesavond? Sleuteloverdracht? Zittingsavond? Alle prinsenrecepties af gaan? Op dinsdagavond met z'n allen (zelfs de stoerste kerels) jankend in de kroeg staan?

Ik wil echt niet gaan discussiëren of moeilijk doen, maar carnaval in het zuiden is toch echt heel anders en gaat voor mijn gevoel ''dieper'' dan in het noorden. Maakt niets uit verder, het is ook logisch omdat het ''hier'' ontstaan is en al generaties doorgegeven wordt door (groot)ouders. Lang niet iedereen viert het zo fanatiek zoals ik dat zelf doe hoor. Carnaval is voor mij persoonlijk veel meer dan zuipen, de optocht en verkleed gaan (al vind ik dat ook leuk hoor, daar niet van). Het is een gevoel van broederschap met vrienden, familie maar ook met mensen waar je de rest van het jaar niet heel veel mee van doen hebt ofzo? Enfin, moeilijk om uit te leggen.

Back to the point, ik vier dus ook! *\o/*
Ik ben dansmarietje dus eigenlijk ben ik al ieder weekend aan het vieren, maar het begint nu echt wel te kriebelen hoor!

Ik wil wel even inhaken op je eerste alinea, wij vieren hier in de Achterhoek namelijk ook carnaval, en hier is het toch ook wel “echt” carnaval. De tradities die jij noemt hebben wij hier namelijk ongeveer ook allemaal, en ook die emotie die je beschrijft zie ik hier terug. Ik geloof zeker dat hier carnaval wel anders is dan in Brabant, net zoals dat het in Brabant weer heel anders is dan in Limburg. Hier leeft carnaval echt, het hele jaar door.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:29

borstnoot schreef:
Pandameisje schreef:
hier is het echte carnaval hoor :p ook optocht en verkleed en drank

Boerenbruiloft? Liedjesavond? Sleuteloverdracht? Zittingsavond? Alle prinsenrecepties af gaan? Op dinsdagavond met z'n allen (zelfs de stoerste kerels) jankend in de kroeg staan?

Ik wil echt niet gaan discussiëren of moeilijk doen, maar carnaval in het zuiden is toch echt heel anders en gaat voor mijn gevoel ''dieper'' dan in het noorden. Maakt niets uit verder, het is ook logisch omdat het ''hier'' ontstaan is en al generaties doorgegeven wordt door (groot)ouders. Lang niet iedereen viert het zo fanatiek zoals ik dat zelf doe hoor. Carnaval is voor mij persoonlijk veel meer dan zuipen, de optocht en verkleed gaan (al vind ik dat ook leuk hoor, daar niet van). Het is een gevoel van broederschap met vrienden, familie maar ook met mensen waar je de rest van het jaar niet heel veel mee van doen hebt ofzo? Enfin, moeilijk om uit te leggen.

Back to the point, ik vier dus ook! *\o/*
Ik ben dansmarietje dus eigenlijk ben ik al ieder weekend aan het vieren, maar het begint nu echt wel te kriebelen hoor!

Hier zijn al die tradities ook hoor

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:45

Poek schreef:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst carnaval vieren! We gaan vrijdag naar Breda en zondag naar Eindhoven. Alleen vragen we ons af of er vrijdag al wel iets van carnaval is in Breda, weet iemand dat?

Je kunt in ieder geval savonds al carnaval vieren in de stad en stappen

Anoniem

Re: Carnaval 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:15

Ik heb werkelijk niets met carnaval. Niet met dat gehos en gezuip in je raarste verkleedpakje en niets met de tradities en al. Maar dat gekissebis van "nee wij hebben pas echt carnaval, nee wij, nee dat van ons is pas echt met emoties" vind ik echt TE grappig.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:24

Hier is het halve bedrijf leeg aangezien de meeste al aan het vieren zijn. Maandag en dinsdag is het bedrijf gewoon dicht vanwege carnaval. :D

Ik heb er zo'n zin in. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:29

Ik ben niet zo´n fanatiek carnavalster meer maar ga morgen met vriend en kind optocht kijken in ons dorp en zondag met vriend en een vriendin naar een feestje op het stadshuisplein in Eindhoven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:55

Jaaaaa we mogen!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:35

Iemand vroeg nog om een foto van mijn outfit een tijdje terug.

Dus bij deze ! Het jasje is zelf gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen nog andere sokken, die zaten op dat moment in de was dus ik had even mijn paardrijsokken aangedaan voor het idee

Ik plak mezelf ook nog vol met nep tattoo’s

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:34

Wow die vind ik echt super super gaaf gedaan! <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:01

Ik overweeg dit weekend mijn huis te verlaten om eens te gaan kijken wat er aan de gang is maar ik kom uit omgeving Eindhoven en de carnaval hier is niet echt iets wat mij aan trekt.
Ben benieuwd, heb ook echt geen carnavalskleding want ben al 5 jaar niet meer gegaan :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:11

Ik ben er ook klaar voor.
Als de vaantjes hangen doe ik mijn das om en handschoenen aan
Afbeelding

M’n jeske hangt al klaar
Afbeelding

En d’n draok ok
Afbeelding

Hier is het wat gemengd. Je hebt ‘echt’ Bossche kroegen waar je in een apenpak niet welkom bent en kroegen met meer apres-ski muziek waar iedereen kan uitgaan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:17

Luxorvalkje schreef:
Ik ben er ook klaar voor.
Als de vaantjes hangen doe ik mijn das om en handschoenen aan
[ [url=m/G1cxyC.jpg]Afbeelding[/url] ]

M’n jeske hangt al klaar
[ [url=m/CLeIdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En d’n draok ok
[ [url=m/Y0stau.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier is het wat gemengd. Je hebt ‘echt’ Bossche kroegen waar je in een apenpak niet welkom bent en kroegen met meer apres-ski muziek waar iedereen kan uitgaan.

Waar ga je heen? wellicht dat ik wel tegen kom vanavond :))

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:38

Ashleytjuhh schreef:
Waar ga je heen? wellicht dat ik wel tegen kom vanavond :))

Geen idee. Ik ga solo vanavond.

Kom onderweg altijd wel mensen tegen ( en raak er weer een paar kwijt). Meestal start in de Uilenburg of korte put

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:45

Ik ben geboren en getogen in een echt carnavalsdorp, de May. Ben er járen weg geweest en ook nu wonen we het grootste deel van het jaar in Spanje. Maar wel hebben wel een appartement nu, middenin het dorp en daar zijn we dus op dit moment. Speciaal gebleven voor carnaval.

We gaan niet stappen, die tijd hebben we gehad, maar wel zullen morgen wel even bij de kinderoptocht gaan kijken: En zondag is het huis hier vol, volop aanloop met een grote pan erwtensoep, worstenbroodjes, ik maak morgen nog een berg carnavalscupcakes en we versieren de tent hier.

Maandag opruimen, inpakken en terug naar Spanje! Hier staat nu trouwens wel Omroep Brabant aan met gezellige carnavalsmuziek :-) Betty, van het Fijnfisjeniecafé is een kennisje en daar zijn we twee jaar geleden ook te gast geweest. Was superleuk!

Ik heb twee jaar in een soort koeienoutfit gelopen. Nu word ik van ellende een bloemetjesgordijn: Heb pas een jurk gekocht die echt veel te ruim is uitgevallen en wel erg bont ook. Wat bloemslingers erop en bloemen in mijn haar en ik ben er klaar voor.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:03

MoniqueT schreef:
En zondag is het huis hier vol, volop aanloop met een grote pan erwtensoep, worstenbroodjes, ik maak morgen nog een berg carnavalscupcakes en we versieren de tent hier.

Nu word ik van ellende een bloemetjesgordijn: Heb pas een jurk gekocht die echt veel te ruim is uitgevallen en wel erg bont ook. Wat bloemslingers erop en bloemen in mijn haar en ik ben er klaar voor.

Kijk, dat klinkt gezellig.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:26

sureido schreef:
Ja, heb gister een docu over Tilburg carnaval gezien van begin tot eind, dat gaat echt zoveel verder. Ze beginnen hier ook al in juli met bouwen :+

Sorry, ik kom even bruut binnenvallen... Op welke zender was dit? Mijn man is een echte Kruikenzeiker en zou vast die docu willen zien.(als hij woensdag thuis komt na het Carnavallen...)

Ik heb wel docus gezien over heel Nederland van de week op tv, maar niet alleen over Kruikenstad. Dus mocht je de zender nog weten? Dan maak je me heel blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:45

Ik ben een poging aan het doen mijn haar roze te verven :+
Ben zeer benieuwd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:38

Luxorvalkje schreef:
MoniqueT schreef:
En zondag is het huis hier vol, volop aanloop met een grote pan erwtensoep, worstenbroodjes, ik maak morgen nog een berg carnavalscupcakes en we versieren de tent hier.

Nu word ik van ellende een bloemetjesgordijn: Heb pas een jurk gekocht die echt veel te ruim is uitgevallen en wel erg bont ook. Wat bloemslingers erop en bloemen in mijn haar en ik ben er klaar voor.

Kijk, dat klinkt gezellig.

De grote optocht is prachtig hier en komt langs ons huis. De koukleumen kijken van 1 hoog achter het raam, ik sta dansend met camera op straat :-)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:30

Ik kom even binnenvallen hier, maandag ga ik als niet brabander naar Breda om carnaval te vieren. Wat doen jullie met je trui, waar laten jullie die? Aangezien ik s'nachts nog een keer terug moet is een trui voor dan wel handig :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:43

Er zijn garderobe op verschillende plaatsen.
En tip: in fietsenstalling de barones zijn kluisjes te huur.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:44

CupCakes_ schreef:
Ik kom even binnenvallen hier, maandag ga ik als niet brabander naar Breda om carnaval te vieren. Wat doen jullie met je trui, waar laten jullie die? Aangezien ik s'nachts nog een keer terug moet is een trui voor dan wel handig :=

Toen ik als niet carnavaller maar wel brabander ging carnavallen in breda vorig jaar kon ik mijn jas gewoon ophangen in de kroeg of je hem dan nog terug kan vinden is een ander verhaal

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:16

Gerdjee schreef:
CupCakes_ schreef:

Toen ik als niet carnavaller maar wel brabander ging carnavallen in breda vorig jaar kon ik mijn jas gewoon ophangen in de kroeg of je hem dan nog terug kan vinden is een ander verhaal

Bij ons zijn er langs de muren vaak van de langwerpige bakken/houders voor lege glazen. Hier zitten dan haken voor je jas onder.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:50

ik zou gewoon geen trui aan doen of omknopen :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 02:15

fohadie schreef:
sureido schreef:
Ja, heb gister een docu over Tilburg carnaval gezien van begin tot eind, dat gaat echt zoveel verder. Ze beginnen hier ook al in juli met bouwen :+

Sorry, ik kom even bruut binnenvallen... Op welke zender was dit? Mijn man is een echte Kruikenzeiker en zou vast die docu willen zien.(als hij woensdag thuis komt na het Carnavallen...)

Ik heb wel docus gezien over heel Nederland van de week op tv, maar niet alleen over Kruikenstad. Dus mocht je de zender nog weten? Dan maak je me heel blij.

Je hebt pb!

Dag 2 zit er op, markt in lampengat mee gepakt! Gisteren Tilburg. Moet morgen werken en daarna thuis thuis in mijn dorp vieren, zondag ook en daarna ook naar m’n studentenstad kruikenstad :D

Heel gek om zo vroeg in bed te liggen en het voelt alsof het voorbij is maar het moet allemaal nog beginnen *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:14

Optocht in Lampegat

Afbeelding

Afbeelding