Zou je tegen je ouders durven zeggen......#16+

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Zou je tegen je ouders durven zeggen......#16+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 04:02

Mijn moeder zou het niet eens willen weten haha... Maar ik zie het nog wel eens gebeuren dat het te spreken komt bij moeder van vriend :') daar word alles eerlijk besproken hahahaha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 04:03

98xsophiex98 schreef:
Mijn ouders zouden het niet vragen, en zeker ook niet hoeven weten.

Dit ja := Zie de meerwaarde er niet van in. Heb genoeg vriendinnen met wie ik die zaken kan bespreken.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 07:04

Als m'n moeder 't zou vragen zou ik eerlijk antwoord geven, maar vragen doet ze 't niet. M'n moeder weet ongeveer wel hoe of wat ik heb uitgespookt...

Mijn schoonouders daaraan tegen, die zijn veel meer privé in dat soort zaken, en hebben ook wel regelmatig laten vallen dat ze 't raar vinden als je voor je 18de al een relatie hebt gehad if meerdere (bed) partners. Misschien ook omdat hun eigen zoon/dochters allemaal erg braaf daarin waren, maar die weten dus ook niet wat ik heb uitgespookt.. Gaat ze overigens ook niks aan :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:07

Mijn ouders zullen dat waarschijnlijk nooit vragen :) Mijn moeder vertel ik soms wel eens iets over mijn seks/dating leven, maar over one night stands vertel ik haar toch liever niet :p

Waarschijnlijk zou ik gewoon antwoorden '3, als ik enkel diegenen tel die de moeite waard waren' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:34

Mijn ouders vragen het niet en ik zou ook niet weten waarom ik het zou zeggen :+ Hoef het van hun ook niet te weten :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:47

Ik zou het niet vragen. En ik zou het ook niet willen weten hoor. Ik hoef het ook niet te weten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:51

Dit topic doet me denken aan een ex zijn nichtje..
Haar moeder (mijn ex' tante dus) was altijd heel erg te spreken over dat haar jongste dochter nog totaaaaal niet bezig was met seks (ze was 15 en had al ruim een halfjaar een vriendje). Ze sliepen apart (ook bij hem, dat moest) en aan de pil mocht ze ook niet.
Zij heeft me echter wel eens toevertrouwd dat ze om deze reden dus veroordeeld waren tot momenten dat hun ouders niet thuis waren :o Leuk dan.
Haar oudere zus is linea recta uit huis gegaan en lid geworden van een corps in de stad waar ze ging studeren, en ik maakte me dan ook geen illusies over haar seksleven :')

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:58

Mijn ouders vragen me dit niet en als ze het wel zouden vragen, krijgen ze geen antwoord van mij. Gaat ze echt niks aan. Niet dat het er heel veel zijn, maar ik wil dat soort info niet met hun delen. Vriendinnen mogen dat uiteraard wel weten ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:39

Relaxed schreef:
Mijn ouders vragen het niet en ik zou ook niet weten waarom ik het zou zeggen :+ Hoef het van hun ook niet te weten :')

Dit, waarom zou je dat van elkaar willen weten?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 22:10

Margrathea en juist zulke meiden hebben ook kans op tienerzwangerschappen
Jammer als je ouder zo denken.. dan kan je beter toch open zijn met je kinderen en eventueel advies geven

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:14

shilady schreef:
Margrathea en juist zulke meiden hebben ook kans op tienerzwangerschappen
Jammer als je ouder zo denken.. dan kan je beter toch open zijn met je kinderen en eventueel advies geven

Ja, als ik haar een beetje ken is ze verstandig genoeg om zelf op te passen.
Maar vervelend was het wel. Je huis moet toch een veilige plek zijn om te experimenteren.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:15

Ik heb 2 stiefdochters en een stiefzoon.
Zou het niet in mijn hoofd halen dat te vragen en ik weet zeker dat mijn vrouw dat ook niet aan haar kinderen zal vragen.

Grote woorden als privacy en integriteit spelen door mijn hoofd.
( en ja ik heb inderdaad ook gesprekken op mijn werk met jongeren, niet zozeer over hoe vaak, maar wel over, hoe zorg je dat je niet zwanger wordt, geen soa oploopt en ook om alert te blijven op misbruik, mishandeling ed )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:01

A3a1 schreef:
Zou het niet in mijn hoofd halen dat te vragen en ik weet zeker dat mijn vrouw dat ook niet aan haar kinderen zal vragen.

( en ja ik heb inderdaad ook gesprekken op mijn werk met jongeren, niet zozeer over hoe vaak, maar wel over, hoe zorg je dat je niet zwanger wordt, geen soa oploopt en ook om alert te blijven op misbruik, mishandeling ed )

Dit doet mij een beetje denken aan een recente actie van Rutgers. Wat mij betreft zou seksuele veiligheid (dus niet alleen fysiek) ook wel bij de lessen seksuele veiligheid mogen. Nee is nee en geen nee is niet automatisch een nee. De cijfers zijn schokkend van seksueel misbruik. En dan vergeten we nog alle mannen die slachtoffer zijn maar hun mond niet open trekken uit schaamte. Dit is een van mijn angsten als ik een dochter of zoon krijg. Ik ben zelf slachtoffer geweest paar maanden geleden van een verkrachting. Er is een wereld voor mij open gegaan. Hoe vaak ik nu niet merk dat mensen de grens opzoeken bij mij. Hoe geef je dit een persoon mee als de omgeving/maatschappij er ook een bepaalde druk oplegt? Het is zo vreemd dat zoveel personen slachtoffer zijn maar er zo weinig veranderd omdat er een taboe ligt op het praten erover. Ik ben zelf heel open hierover. Ook naar mijn ouders. Maar ik praat er nu liever wel over dan niet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:42

Danique_G schreef:
A3a1 schreef:

Dit doet mij een beetje denken aan een recente actie van Rutgers. Wat mij betreft zou seksuele veiligheid (dus niet alleen fysiek) ook wel bij de lessen seksuele veiligheid mogen. Nee is nee en geen nee is niet automatisch een nee. De cijfers zijn schokkend van seksueel misbruik. En dan vergeten we nog alle mannen die slachtoffer zijn maar hun mond niet open trekken uit schaamte. Dit is een van mijn angsten als ik een dochter of zoon krijg. Ik ben zelf slachtoffer geweest paar maanden geleden van een verkrachting. Er is een wereld voor mij open gegaan. Hoe vaak ik nu niet merk dat mensen de grens opzoeken bij mij. Hoe geef je dit een persoon mee als de omgeving/maatschappij er ook een bepaalde druk oplegt? Het is zo vreemd dat zoveel personen slachtoffer zijn maar er zo weinig veranderd omdat er een taboe ligt op het praten erover. Ik ben zelf heel open hierover. Ook naar mijn ouders. Maar ik praat er nu liever wel over dan niet.

Je hebt wel gelijk dat er een open klimaat moet zijn in je gezin, dus dat dingen bespreekbaar zijn.
Mijn stiefkinderen komen en weten dat de deur altijd openstaat.
( Maar dat is in mijn ogen iets anders dan de openingspost, dat je ongewenst intieme vragen stelt, niet eens met een doel )

Op mijn werk hebben we wel assertiviteitstrainingen maar het is ontzettend lastig om door te dringen, er spelen zoveel dingen mee, wat er in hechtingsfase en jonge jaren al mis is gegaan, verlatings en bindingsangst, mee doen, geen watje willen zijn.....

En dan tegen jou, wat spijt me dat enorm voor jou, zorg dat je een plek hebt waar je kunt praten en dat je je emoties verwerkt.
En ja, grenzen worden gemakkelijk overschreden, door mannen, door vrouwen, door kinderen.
We leven in een wereld waar grenzen totaal opgerekt zijn, waar sex samen met een Magnum te koop is.

Ik kan je alleen aanraden, voel je grenzen, geef ze aan, zeg mensen dat het niet persoonlijk is maar dat je die ruimte nodig hebt.
Blijf communiceren, de mensen die blijven zijn degene die dat kunnen hanteren, degene die dat niet kunnen, verdwijnen uit je leven. En er komen mensen voor in de plaats die wel met je grenzen om kunnen gaan.
Maar je weet in ieder geval waar je grenzen zijn!
Eer ze!

Veel sterkte!