Kerstpakket? oh nee, toch niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:07

sureido schreef:
Ik vind het belachelijk om te kijken naar aantal gewerkte uren. Krijg je alleen maar geruzie onder elkaar. Houd het lekker hetzelfde voor iedereen.

Sorry maar hoe onvolwassen ben je als je om een kerstpakket gaat ruzien? :') Ik vind het hartstikke logisch dat er word gekeken naar het gewerkte uren.

verootjoo

Re: Kerstpakket? oh nee, toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:51

Ik vind dat niet logisch. Het is een cadeau, een waardering, dat geef je of dat geef je niet. Je kan toch niet de een wel een cadeau geven en de ander niet? :+
Of geef jij je vrienden ook pas een verjaardagscadeau als je ze genoeg uren gezien hebt afgelopen jaar? :Y) Je geeft cadeaus toch om je waardering te uiten lijkt me, dat hoef je niet te verdienen. Je salaris moet je verdienen door te werken, cadeaus niet imo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:02

verootjoo schreef:
Ik vind dat niet logisch. Het is een cadeau, een waardering, dat geef je of dat geef je niet. Je kan toch niet de een wel een cadeau geven en de ander niet? :+
Of geef jij je vrienden ook pas een verjaardagscadeau als je ze genoeg uren gezien hebt afgelopen jaar? :Y) Je geeft cadeaus toch om je waardering te uiten lijkt me, dat hoef je niet te verdienen. Je salaris moet je verdienen door te werken, cadeaus niet imo.

Maar een goede vriendin krijgt wel degelijk een duurder cadeau dan een of ander vaag nichtje. Of geef jij iedereen hetzelfde cadeau?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:07

Een werknemer is niet een of ander vaag nichtje natuurlijk. Dus die vergelijking kan je mi niet trekken. Een werknemer is een werknemer. Dus staan allemaal gelijk aan elkaar. Of dat nu een parttimer is of een fulltimer of een oproepkracht. Ze zetten zich in voor je bedrijf.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:31

Bij ons krijgen gepensioneerde mensen ook een pakket en bij ons wordt er gelukkig ook geen verschil gemaakt tussen parttime en fulltime. Iedereen doet toch zijn best lijkt mij.
Gedeelte van ons pakket gaat naar goede doelen waar je er ook zelf 1 kan aandragen.
Van mij mag het gehele bedrag naar het goede doel, want meestal zit niet zoveel in wat ik lust en het is elk jaar hetzelfde type pakket.
Zonde van het geld, want ik denk dat veel dingen die er naast het eten bij zitten gewoon in de prullenbak belanden.
Is leuk om iets te krijgen dat wel, maar jammer dat het pakket niet wat meer varieert per jaar.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:14

Ipv vuilnisbak is de voedselbank ook ern optie over ondankbaar/danbaar gesproken. Weiger anders je pakket.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:16

Vuilnisbak is idd echt zonde. Er zijn ook veel initiatieven waar je je ongewenste kerstpakket aan kan geven en die maken we dan nieuwe pakketten van voor minimagezinnen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:24

Ineke2 schreef:
Jeetje waar is de kerstgedachte gebleven...
Echt bizar...

Inderdaad... Dat mensen zitten te loeren naar wat hun parttime collega's krijgen. De mensen die minder uren maken krijgen sowieso al minder loon, en dan zijn er blijkbaar nóg collega's die het niet kunnen hebben dat die mensen ook een fatsoenlijk kerstpakket krijgen... Leuke collega ben je dan. Not...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:28

rumay schreef:
Ipv vuilnisbak is de voedselbank ook ern optie over ondankbaar/danbaar gesproken. Weiger anders je pakket.

Precies, genoeg mensen die graag ook eens een kerstpakket zouden krijgen maar geen betaald werk kunnen krijgen. Hoeveel mensen gaan er in dit land ook al weer naar de voedselbank?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:32

Ik ben managementassistent bij een uitzendbureau en bij ons krijgen de meeste uitzendmedewerkers die afgelopen jaar in dienst zijn geweest een pakket (en uitnodiging voor onze kerstborrel op het uitzendbureau). Er wordt bij ons wel een beetje gekeken naar de duur van de werkzaamheden en ook de reden dat iemand niet meer of minder werkt. Als iemand zelf opgestapt is eerder dit jaar, krijgen ze geen pakket meer. Maar als ze voor ons gewerkt hebben maar het werk is gestopt doordat het seizoensgebonden was of het werk gewoon terug loopt, krijgen ze alsnog een pakket. Zij kunnen er niks aan doen dat wij ze niet meer uren kunnen bieden, ondanks dat ze wel meer uren zouden willen draaien bv. Als iemand begin dit jaar een paar weken gewerkt heeft en ook wist dat het maar een paar weekjes zouden zijn, krijgen ze geen pakket. Ergens moet wel een grens getrokken worden want we hebben te maken met veel ad-hoc opdrachten die vaak van korte duur zijn. Maar ook genoeg full- en parttimers die al lange tijd voor 1 opdrachtgever werken. Ik werk bij een wat kleiner regionaal uitzendbureau, daar kunnen we gelukkig nog naar de personen kijken, ze een kerstborrel aanbieden en een nog best leuk en fatsoenlijk gevuld pakket bieden. Eerder werkte ik voor een groot landelijk uitzendbureau, en schaamde ik me eigenlijk kapot als ik zag wat we de medewerkers mochten aanbieden als presentje voor kerst. Het stelde meestal niks voor, en dat moesten we dan vol vrolijkheid geven aan iemand waarvan we wisten dat 'ie keihard en veel werkte voor een minimumloontje. Ben blij dat ik geswitched ben van werkgever en dit jaar oprecht de oh zo belangrijke uitzendmedewerkers een blijk van dank en waardering kon geven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:36

KimD schreef:
verootjoo schreef:

Maar een goede vriendin krijgt wel degelijk een duurder cadeau dan een of ander vaag nichtje. Of geef jij iedereen hetzelfde cadeau?

Dat is toch geen vergelijking? :+
Een werknemer is toch een werknemer? Of is de een jou meer waard als de ander?
Ik krijg geen leuk beeld van jou als werkgever.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:39

Weet je wat ik nog het meest bijzondere vind? Dat wij kibbelen over het wel of niet krijgen van een kerstpakket, en hoe groot het wel of niet moet zijn, terwijl het leven van een andere bokker volledig is ingestort voor kerst.

Waarschijnlijk zou zij alle kerstpakketten ruilen tegen een leven waarin ze haar kinderen groot ziet worden.

Op dat moment vraag ik me af waar ik me eigenlijk druk om maak en eigenlijk moet ik mezelf dan ook tot de orde roepen en eens even voor het hoofd slaan. Waar ben ik mee bezig? 8)7

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:44

Dit topic is nou eenmaal geopend? Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zijn leven is ingestort maar dat vind ik geen reden om het praten over kerstpakketten te verbannen. En als ik het belachelijk vind om werknemers in te delen op rang en dat te uiten in kerstpakketten dan mag ik dat zeker vinden. Want daar steek je voor mij op geen enkele manier een kerstgedachte in. :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:15

Dan kan je de rest van bokt wel opdoeken. Want alle kleine sores valt volledig in het niet bij de ellende die zij en haar gezin nu mee moeten maken.
Misschien maar goed voor ons dat een oneerlijke verdeling van kerstpakketten het enige is waar we ons druk om hoeven te maken. Maar mi mag je dat best oneerlijk vinden :o

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:21

rumay schreef:

Gaat ook niet de vuilnisbak in wees maar niet bang, want daar houdt ik niet van. Maar ik gok dat er zat mensen zijn die de niet eetbare cadeau's in de kast leggen en na een tijd denken wat heb je eraan...
(Er zijn immers genoeg bruikbare dingen die in deze maatschappij ook gewoon weggegooid worden)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:26

verootjoo schreef:
Dan kan je de rest van bokt wel opdoeken. Want alle kleine sores valt volledig in het niet bij de ellende die zij en haar gezin nu mee moeten maken.
Misschien maar goed voor ons dat een oneerlijke verdeling van kerstpakketten het enige is waar we ons druk om hoeven te maken. Maar mi mag je dat best oneerlijk vinden :o

Dat klopt, en het is best geinig om daarover te discussiëren, maar als ik dan zo'n topic open dan vraag ik me af waar ik me in godsnaam druk over maak. Over een kerstpakket... Het drukt me even net de neus op de feiten en ik besef dan voor even in ieder geval dat er ergere dingen in de wereld zijn.

Over een maand ben ik en waarschijnlijk met mij dit alweer lang vergeten, en daar heb ik me dan 'druk' over gemaakt. Nèh!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:31

Je hoeft je niet druk te maken het is gewoon een discussie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 00:33

Goed, dat andere onderwerp sla ik maar even over, doet hier niet ter zake.
Maar eigenlijk komt voor mij verschil in wel/geen/grotere/kleinere kerstpakketten geven over als: werkgever waardeert een fulltimer blijkbaar meer dan een parttimer. Die is, in mijn geval, geen pakket waard.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:36

Bij de supermarkt waar ik werkte was er ook verschil tussen de weekend mensen en de vaste mensen.
Overigens was het een bon van hun eigen supermarkt :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:53

Bij ons is het top geregeld. Tegenwoordig krijgt iedereen het zelfde. Maar er is een tijd geweest dat vast personeel ( of ze nou 5 uur of 40 uur werken) 70€ Kado bon kregen en tijdelijke krachten kregen 20€ Kado bon.
Mijn manager legde dan zelf 50€ bij zodat iedereen het zelfde had.

En terecht dat we nu allemaal het zelfde krijgen.
Een uitzendkracht werkt net zo hard, heeft geen voordeeltjes, werkt in de piek periode, heeft geen vastigheid. En dan worden ze ook nog benadeeld in het kerstpakket.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:58

Precies.
Om de positie zo mooi te laten blijken hebben we een salarisschaal. Om daar nog een kleiner of zelfs geen kerstpakket aan toe te voegen vind ik echt schandalig. Ik kan me ook goed voorstellen dat dat wat kleinerend over kan komen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 02:56

Bij ons op het werk regelt het uitzendbureau de kerstpakketten voor de uitzendkrachten. Dus wat krijgen die.. 4 snoepjes in een zakje. Of 2 blokjes chocola in een doosje. En dat heet dan "kerstpakket". De mensen die voor het bedrijf zelf werken krijgen een heel leuk goedgevuld kerstpakket

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 03:24

Nabster schreef:
Delphi schreef:
Hier altijd een kerstpakket gekregen. Toen ik 40 uur werkte, maar ook toen ik 18 uur (excl. koopzondagen) werkte.
Vond ik eigenlijk best logisch aangezien koopzondagen bij ons ook niet naar ratio verdeeld werden. Ik moest net zo veel koopzondagen draaien als een fulltimer.

Rato denk ik?

Inderdaad naar rato ... typefoutje zie ik. Maar ik denk dat de meeste mensen wel snappen wat ik bedoel ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:26

Hier hebben we een gezegde:
"Wie t kleine niet eert, is t grote nie weerd"

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 09:29

dromertje2 schreef:
Hier hebben we een gezegde:
"Wie t kleine niet eert, is t grote nie weerd"

Dat is nog wel een verschil met NIETS krijgen of een klein pakket ten opzichte van een groter pakket :)