Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:24

Ergens snap ik de broer ook wel. Als ik dit zo hoor is zijn relatie naar de gallemiezen, werkt de moeder van zijn dochter niet echt lekker mee aan het vinden van een goede werkbare manier van leven. Daarnaast zit hij ineens weer bij zijn mama thuis waar iedereen een mening heeft over de opvoeding van de kleine dame, die hij waarschijnlijk niet nóg meer stress aan wil doen (hence het "slechte opvoeden"). Hij heeft tijd en ruimte nodig om uit te vogelen wat hij met zijn leven wil gaan doen, hoe het ingericht moet gaan worden en wat de volgende stappen zijn.

Zijn kleine zusje heeft heel lief haar kamer aangeboden zodat hij rustig kan slapen. Na een week komt ze ineens dat ze haar kamer weer terug wil.

De kans is groot dat hij al zo druk is mentaal, dat er weinig ruimte meer is om ook nog rekening te houden met andermans gevoelens. Dat praat het niet goed, maar is wel een verklaring.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:28

Dat denk ik ook.

hagelslag
Berichten: 9270
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:29

Wat zoubhet voor oplossing zijn dat je broer alleen in jou kamer slaapt wanneer zijn dochtertje er is?

En als zn dochtertje er niet is in de kleine kamer slaapt?
Dan heb je slechts deels dat je je slaapkamer afstaat

truus1970

Berichten: 1261
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:29

Het is wel jou toekomst die op het spel staat.
Desnoods trek jij die kamer leeg en maak van de kleine kamer een rommelhok. Het is even werk, maar dan heb je je kamer ook weer en je broer gespaard voor wat dan ook misschien wel of niet nodig is. Maar jij hebt je plek weer.
Broer en kind kan prima op 1 kamer. Go Girl.
Ik heb na mn scheiding ook een jaar met mn zoon op 1 kamer geslapen bij mn ouders.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:34

serieus...mijn bloeddruk vliegt hiervan tegen het plafond...flikker zijn spullen uit je kamer, neem hem terug, en zeg tegen hem dat hij alles op zijn gemakkie mag doen, maar niet vanuit jouw kamer..is ie nou helemaal gek geworden!!
En ook geen datum meer afspreken. Jouw kamer is jouw kamer. Jij woont daar. Jij kunt geen kant op. Als het hem niet zint gaat ie maar in een chalet zitten, of hij geeft die grote bek die hij aan jou geeft maar aan zijn vrouw.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:37

Freggle_Edge schreef:
Als hij die kamer niet wil opruimen, dan deed ik het.
En dan zou ik mijn eigen spullen naar die rommelkamer brengen en gezellig alles installeren.
Dan heb jij je eigen plekje terug, alleen in een andere kamer.
En heeft hij nog altijd jou kamer, maar dan zonder bed.
Maar goed, dat moet die dan zelf maar eventjes oplossen.

Ik ben normaal erg vrede-gezind maar er zijn grenzen.
Zeker als dit nog maanden kan duren.
Dan is het toch juist in zijn eigen belang dat die de boel op orde brengt zodat het voor iedereen goed te doen is de aankomende maanden?


Hahaha No way dat ik MIJN spullen zou verplaatsen naar die kamer. Ok zou Mn broers spullen erin zetten. Dikke doei hoor. Mijn kamer. :+

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:38

IHN schreef:
serieus...mijn bloeddruk vliegt hiervan tegen het plafond...flikker zijn spullen uit je kamer, neem hem terug, en zeg tegen hem dat hij alles op zijn gemakkie mag doen, maar niet vanuit jouw kamer..is ie nou helemaal gek geworden!!
En ook geen datum meer afspreken. Jouw kamer is jouw kamer. Jij woont daar. Jij kunt geen kant op. Als het hem niet zint gaat ie maar in een chalet zitten, of hij geeft die grote bek die hij aan jou geeft maar aan zijn vrouw.


Ze heeft zelf tegen hem gezegd dat het oké is, dan is het op gang op "flikkeren" van zijn spullen niet echt een optie.

Ik denk dat het beste idee is om met zijn 3en om tafel te gaan zitten, en te overleggen hoe hij zo snel mogelijk (met nadruk op 'mogelijk' niet alleen op 'snel') zijn oude kamer kan betrekken en wat hij daarbij aan hulp nodig heeft.

De TS heeft veel aan haar hoofd, maar haar broer ook.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:39

IHN schreef:
serieus...mijn bloeddruk vliegt hiervan tegen het plafond...flikker zijn spullen uit je kamer, neem hem terug, en zeg tegen hem dat hij alles op zijn gemakkie mag doen, maar niet vanuit jouw kamer..is ie nou helemaal gek geworden!!
En ook geen datum meer afspreken. Jouw kamer is jouw kamer. Jij woont daar. Jij kunt geen kant op. Als het hem niet zint gaat ie maar in een chalet zitten, of hij geeft die grote bek die hij aan jou geeft maar aan zijn vrouw.


Hoewel ik deze neiging ook zou krijgen zou ik dat pas doen als andere dingen niet blijken te lukken :+

CharleyT
Berichten: 4021
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:40

IHN schreef:
serieus...mijn bloeddruk vliegt hiervan tegen het plafond...flikker zijn spullen uit je kamer, neem hem terug, en zeg tegen hem dat hij alles op zijn gemakkie mag doen, maar niet vanuit jouw kamer..is ie nou helemaal gek geworden!!
En ook geen datum meer afspreken. Jouw kamer is jouw kamer. Jij woont daar. Jij kunt geen kant op. Als het hem niet zint gaat ie maar in een chalet zitten, of hij geeft die grote bek die hij aan jou geeft maar aan zijn vrouw.


Met deze liefdevolle reactie zal de hele familie wel uit de voeten kunnen, zo helder en helemaal in de Kerstgedachte.
Ja, hier heb je wat aan....... ahum.

idylle
Berichten: 5842
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:41

Vjestagirl schreef:
IHN schreef:
serieus...mijn bloeddruk vliegt hiervan tegen het plafond...flikker zijn spullen uit je kamer, neem hem terug, en zeg tegen hem dat hij alles op zijn gemakkie mag doen, maar niet vanuit jouw kamer..is ie nou helemaal gek geworden!!
En ook geen datum meer afspreken. Jouw kamer is jouw kamer. Jij woont daar. Jij kunt geen kant op. Als het hem niet zint gaat ie maar in een chalet zitten, of hij geeft die grote bek die hij aan jou geeft maar aan zijn vrouw.


Ze heeft zelf tegen hem gezegd dat het oké is, dan is het op gang op "flikkeren" van zijn spullen niet echt een optie.

Ik denk dat het beste idee is om met zijn 3en om tafel te gaan zitten, en te overleggen hoe hij zo snel mogelijk (met nadruk op 'mogelijk' niet alleen op 'snel') zijn oude kamer kan betrekken en wat hij daarbij aan hulp nodig heeft.

De TS heeft veel aan haar hoofd, maar haar broer ook.


Ben bang dat dit te vaag blijft. Zou toch echt een datum afspreken. Genoeg andere opties die hij tijdelijk kan gebruiken. Dat hij dat niet wil, hoeft niet het probleem van ts te zijn, maar dat is het nu wel en dat moet afgelopen zijn

senna21

Berichten: 11969
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:55

Broer is niet zielig, maar een volwassen man. Dat zijn relatie op de klippen is gelopen, is spijtig maar zijn probleem.
TS zit voor haar examen en is vervolgens haar plek kwijt in haar eigen huis.
De wereld omgekeerd.
Kom op TS. Je bent lief voor iedereen, behalve jezelf.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:08

Evelijn schreef:
Bespreekbaar maken met je broer. Dus ten eerste aangeven dat je gek op je nichtje bent maar dat je dus niet steeds ingezet kan worden voor zorgtaken. Dat jij echt moet gaan studeren komende weken en dat jij ook al genoeg heb ingeleverd voor hem en zijn dochtertje.


belangrijk ,blijf met elkaar in gesprek maar kom ook voor jezelf op!

cissy

Berichten: 19885
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:10

Moeten we met een paar bokkers even komen helpen die kamer opruimen?
Is toch zo gebeurd?
Met een paar man heb je een heel huishouden in een dag verhuisd. Hoe lang moet je over 1 kamer doen dan? Paar uurtjes werk en klaar. Desnoods als meneer broer er zelf niet bij is. Schiet je sneller op waarschijnlijk.

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:10

senna21 schreef:
Broer is niet zielig, maar een volwassen man. Dat zijn relatie op de klippen is gelopen, is spijtig maar zijn probleem.
TS zit voor haar examen en is vervolgens haar plek kwijt in haar eigen huis.
De wereld omgekeerd.
Kom op TS. Je bent lief voor iedereen, behalve jezelf.


Volwassen mannen kunnen ook zielig zijn, just saying. Het loont niemand om zo keihard te zijn.

De TS heeft zelf haar plek in haar eigen huis aan haar broer aangeboden. Dat blijkt nu geen handige keuze te zijn geweest. Prima, dat kan, mensen mogen fouten maken, maar ze kan niet verwachten dat haar broer nu staat te springen om de rommelkamer (vol spullen die daar pas gekomen zijn nadat hij weggegaan is) op te gaan ruimen.

Bied aan dat je het met z'n allen doet, bied aan om op je nichtje te passen terwijl hij en moeders het doen, of doe het samen met je moeder terwijl hij je nichtje meeneemt naar de (indoor)speeltuin. Klinkt als een goede besteding voor 2de of 3de kerstdag, toch? Het hoeft niet helemaal leeg, maar leeg genoeg zodat er een bed en een nachtkastje in kunnen. Verplaats het bed vanuit de kleine kamer (heeft het nichtje direct ook wat meer ruimte om te spelen), zorg dat er lekker fris gewassen lakens op liggen en verplaats zijn spullen. Dit kan echt in een dag gedaan zijn

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:29

ja liefdevol was mijn reactie niet en het is natuurlijk bij wijze van spreken. in eerste instantie was ts niet duidelijk en geef ik iedereen gelijk. maar als je dan je broer zegt datje er last van hebt en broerlief reageert:doe ik op mijn gemakkie.... vind ik een totaal respectloze reactie naar iemand die haar kamer en privacy afstaat en ook nog eens op je kind past. voor ts is het sowieso al niet gezellig nu... moet die dan alles slikken om de lieve vrede? die rommelkamer kan binnen een uur leeg zij.. iig genoeg ruimte voor een matras.. dat hoeft geen dagen te duren.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:49

Sorry maar ik krijg hier ook kriebels van.

Moet je ook even nagaan wat voor gevolgen dit voor ts kan hebben als ze door de stress en het niet kunnen leren haar examens niet haalt.

Ik zou inderdaad met hem praten, op een normale manier dat je je kamer terug wilt omdat je moet leren. Als hij daar toch alleen maar slaapt kan al die rommel eerst ook wel even in de hoek opgestapeld worden. Niet over je heen laten lopen hoor ts, het is niet hij roept jij draait. Jij hebt examens en wilt je privacy. Hij heeft een probleem en mag al hartstikke blij zijn dat hij een dak boven z'n hoofd heeft nu

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:02

Jeetje echt balen.
Ik zou als hij het niet deed zelf die kamer legen, kan die er mooi zelf weer in.

Britta31

Berichten: 13224
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:16

Moet ts dan voor haar examen slechte punten halen en waar ze in de toekomst mee verder wil alleen omdat haar broer zijn eigen zin wil doen.

Vjestagirl

Berichten: 26677
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:17

Britta31 schreef:
Moet ts dan voor haar examen slechte punten halen en waar ze in de toekomst mee verder wil alleen omdat haar broer zijn eigen zin wil doen.


De TS heeft dit zelf aangeboden. Dan kan ze niet nu verwachten dat haar broer staat te springen om die rommelkamer (vol met andermans rommel) op te ruimen. Daar zal ze dan zelf even aan mee moeten helpen...

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:26

IHN schreef:
die rommelkamer kan binnen een uur leeg zij.. iig genoeg ruimte voor een matras.. dat hoeft geen dagen te duren.


Ik zou dit doen ts +:)+
Even kamertje opruimen/rotzooi verplaatsen matras erin douwen en eventjes zijn nieuwe slaapplek laten zien :) Kan je daarna rustig studeren op je kamer.

Hannanas
Berichten: 13050
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:31

Wat een drol die broer.
Hup zorg voor je eigen leven ts: dan maar ff met je vriend samen die oude kamer van je broer zo aan kant maken dat hij een bed heeft en daar op ene of andere manier in kan komen en dat de deur open en dicht kan. Meer niet.

Je eerste reactie was heel lief, en ik begrijp je volkomen nu de houding van je broer niet echt is wat je verwacht had, dus hop in actie.
Hij niet dan jij wel. De vrije dagen staan meestal voor de deur nu, en het was weekend. Dan maar sjouwen op de kerstdagen hoor, kom op volwassen kerel, absoluut niets positiefs over te zeggen als hij dat niet gaat doen.

tengeltje11
Berichten: 7180
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:38

Ik zou zoeken naar tijdelijke,andere oplossingen.

Kijk bv of de gemeente geen dagactiviteiten of opvang voorziet voor je nichtje,daar kan ze deze vakantie dan bv enkele dagen heen,heb je al enkele dagen overdag rust.

Zijn er geen medestudenten die nu bv een leeg kot hebben omdat ze thuis studeren?
De gemeente die een rustige studeerplek aanbiedt?je school?de bib desnoods?

Er zijn eigelijk altijd wel opties om een rustige studeerplek te vinden.

Ik zou nu vooral zo'n dingen uitzoeken,dat zal voor nu even wat adermruimte geven.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:41

Vjestagirl schreef:
Britta31 schreef:
Moet ts dan voor haar examen slechte punten halen en waar ze in de toekomst mee verder wil alleen omdat haar broer zijn eigen zin wil doen.


De TS heeft dit zelf aangeboden. Dan kan ze niet nu verwachten dat haar broer staat te springen om die rommelkamer (vol met andermans rommel) op te ruimen. Daar zal ze dan zelf even aan mee moeten helpen...


Volgens mij is dat ook geen probleem om mee te helpen? Volgens mij is Ts een ontzettend behulpzaam type

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 19:49

Oke, ben nu juist thuis van een dagje studeren bij mijn vriend die een extra bureautje heeft geregeld voor mij in zijn kamer. Heb goed kunnen doorwerken.

Over dat zolder gedoe: Ons huis is verdeeld in drie verdiepingen, beneden een keuken, living en eetkamer, boven nog een living en bureau, en bovenste verdieping zijn de slaapkamers. Maar zoals ik zei is eigenlijk alles volledig open gebouwd, dus hoor ik alles tot in het detail op de tweede verdieping wat er beneden gebeurt. De slaapkamers en de badkamer zijn eigenlijk de enige ruimtes die volledig afgesloten zijn van de rest van de ruimtes.

Ik ga toegeven dat mijn broer wel heel gemakzuchtig is, maar door de omstandigheden met zijn ex is hij momenteel ook echt op, zowel mentaal als fysiek, en dat neemt niet weg dat inderdaad zijn ex enorm tegenzit, voor degene die dit misschien wat beter willen begrijpen mogen mij gerust een pb doen. Zijn reactie heeft mij ook verbaasd en ik stond er een beetje met mijn mond vol tanden. Ik vond dit uiteraard helemaal niet fijn. Ik heb daarnet wat onvolwassen terug gesnauwd dat ik vandaag bij mijn vriend wel goed heb kunnen studeren in tegenstelling tot hier. Hij zei meteen 'morgen kan je zorgeloos studeren zonder kind, maar ik begrijp je.'

Mijn moeder is inderdaad ook iemand die snel over haar heen laat lopen, ik heb het van geen vreemde. Maar zij weigert wel meteen als mijn broer vraagt om iets te doen voor het kind. Gisteren wou mijn broer bijvoorbeeld vertrekken met vrienden voor het kindje in haar bed lag en heeft mijn moeder meteen gezegd dat zij ze niet in bed gaat leggen, hij dat zelf dus mag doen. Ze zei vandaag ook tegen mij dat het allemaal niet te gemakkelijk mag worden en ik ook nee moet zeggen als hij vraagt om even op het kindje te passen.

Natuurlijk heeft het geen zin om in alle woede mijn broer uit mijn kamer te schoppen, aangezien ik niet genoeg gecommuniceerd heb en niet genoeg op mijn strepen sta zou dit voor mijn broer natuurlijk ook onverwachts komen aangezien hij geen idee heeft hoe ik me er werkelijk over voel, natuurlijk maakt dat zijn reactie van vandaag niet minder erg. Want daar kan ik ook niet omheen dat dat heel egoïstisch was.

Rennie89
Berichten: 37314
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:55

Hwt is zijn dochter, zijn verantwoordelijkheid, dit moet ook zo blijven ook als hij bij jullie woont. Als jij een keertje wil oppassen prima maar een kind meenemen naar stal is niet te doen... zij is niet van jou.... praat even met hem vandaag, leg hem uit dat jij indirect door hem nu niet samen met je vriend kan slapen, thuis niet kan studeren of jezelf kan terugtrekken.... heel simpel... er zijn 4 slaapkamers, genoeg ruimte en dat mag hij zelf oplossen, dit hoef jij niet te doen! Hij mag blij zijn dat jij zoveel voor hem en zijn dochter hebt gedaan...