Achterhalen door wie ik gebeld word

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sasqiua

Re: Achterhalen door wie ik gebeld word

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:24

Ik ben eens dagen lang gestalkt door een onbekend nummer. In eerste instantie nam ik ook niet op, tot ik er echt helemaal gek van werd. Bleek het een verkoper te zijn van een tijdschrift waar ik ooit een abonnement op heb gehad. Ze belden mij zo vaak, omdat de computer automatisch uitbelt, neemt er dan iemand op, dan wordt diegene doorgeschakeld naar de beschikbare telefonist. Met één keer opnemen was het probleem dus verholpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:28

Ik vraag me nog iets af, hoor van steeds meer vooral jongere mensen dat ze belangst hebben, niet op durven nemen enz, waar zijn jullie dan bang voor? En wat is het probleem van opnemen en tegen verkoper nee zeggen en je telefoonnummer achterlaten in bel me niet register. En als je niet durft te bellen waarom dan een telefoon hebben? :? Of hebben de meesten nu hun mobiele telefoon voor alkes behalve belken?

Hier wordt vaak anoniem gebeld, mijn zus, artsen, verzekeraars vaak ook en van de week het pension van de honden met een vraag over hun inplanning

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:51

karuna schreef:
Ik vraag me nog iets af, hoor van steeds meer vooral jongere mensen dat ze belangst hebben, niet op durven nemen enz, waar zijn jullie dan bang voor? En wat is het probleem van opnemen en tegen verkoper nee zeggen en je telefoonnummer achterlaten in bel me niet register. En als je niet durft te bellen waarom dan een telefoon hebben? :? Of hebben de meesten nu hun mobiele telefoon voor alkes behalve belken?

Hier wordt vaak anoniem gebeld, mijn zus, artsen, verzekeraars vaak ook en van de week het pension van de honden met een vraag over hun inplanning

Ik ben van mijzelf vrij stil en durf sowieso weinig te zeggen. Zodra ik onverwachts gebeld wordt door een onbekende en opneem dan klap ik dicht. Ik hoor niet wat er gezegd wordt maar blijkbaar kunnen mensen mij vanalles aansmeren en daardoor al aantal keer ongewenste abonnementen gehad. Uit bescherming van mijzelf neem ik dus niet op.
Als vrienden of familie bellen is het geen probleem.

Het is niet zozeer een angst, maar meer volledig dichtklappen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik daarnaast snel last heb van pamiekaanvallen en al vaak voor dit alles in behandeling ben geweest.

Zodra het niet te onverwacht is dan neem ik gewoon op ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:34

Ik ben vroeger, in de tijd van de ouderwetse huistelefoon, een tijdje gestalkt door een hijger. Die kreunde mijn naam en zei dat hij ****kwam. Ik dacht om zoiets te kunnen lachen, maar vond het dus echt vreselijk. Als mijn man de telefoon opnam, gebeurde het echt nooit.

Het was ook op ons zakelijke nummer. De truc met de scheidsrechtersfluit maakte er echt een einde aan, dat weet blijkbaar echt. Na twee keer was het over.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:43

Haha herkenbaar ja.
Als kind hadden wij ook iemand die steeds naar onze huistelefoon belde.
Voorste stuk van een blokfluit gepakt en hard blazen :wave:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:57

linnie050 schreef:
Haha herkenbaar ja.
Als kind hadden wij ook iemand die steeds naar onze huistelefoon belde.
Voorste stuk van een blokfluit gepakt en hard blazen :wave:

Schijnt echt zo pijnlijk te zijn :-)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:27

Jaar of 1-2 ben ik ineens gebeld en bleef bellen en iedere keer dat ik opnam en hallo zei werd er niks gezegd.
Heb ook gehad dat hij/zij mijn voicemail in gehijgd had. :')

Denk dat hij/zij in een week tijd meer dan 20 keer had gebeld, en na 2x opgenomen te hebben en geen reactie kreeg ben ik der mee opgehouden.

En na dat mijn voicemail in gehijgd was neem ik nooit meer Onbekende nummers op.

Belangrijk? Dan spreken ze maar mijn voicemail in of sturen dan maar een appje/smsje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:25

Naast de fluit heb ik ook wel
Is gewoon neergelegd en ben ik de afwas gaan doen. Hijg maar raak hoor ik luister toch niet meer...
Ook leuk bij zo’n verkoper die niet luistert naar mijn eerste nee en blijft doorgaan. Dan zeg ik: ogenblik alsjeblieft en leg de telefoon neer en ga wat anders doen :z

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:37

Ik kreeg toen sterk het idee dat het een bekende was en voelde me echt ´vies´. Hij kwam te dicht in mijn zone, zeg maar.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:04

Ik zou gewoon een keer opnemen. Je kan toch zo weer ophangen? Zoveel instanties bellen anoniem.

"Vroeger" bestond nummerherkenning nog niet eens. Ik ben nog maar 28 maar wat dit betreft misschien toch van een oudere generatie :+