Reïncarnatie?, vrije keus!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30569
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:30

Ja dat mag maar ik wil het alleen in een PB vertellen. Die krijg je zo.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:35

Koper ik vind dat ook zeer interessant. Mag ik ook pb?

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:40

Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Koper

Berichten: 30569
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:43

Ik wil het best sturen maar verwacht niet dat ik je vertel wie de misdadiger of de andere persoon met de zelfde ziel geweest zijn :) Van de misdadiger weet ik dat niet, van de andere persoon wel maar dat houd ik voor mijzelf.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:55

Karakter en intelligentie is voor een groot deel genetisch bepaald. Dus als de ziel in een genetisch minder geslaagd exemplaar beland, dan heb je niet zoveel aan je vorige levens.

Koper

Berichten: 30569
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:08

De ziel kiest de bestemming. Als de ziel iemand met een laag IQ kiest is daar een reden voor.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:22

Dan hij heb jij dus een totaal andere visie dan Art_

Dit topic is super leerzaam aangezien blijkbaar echt ieder individu een andere kijk heeft op hoe reincarnatie zou moeten gebeuren.
Als er een actief keuze mechanisme is dan is dat alweer behoorlijk richting een ‚hogere macht‘ die de boel een beetje stuurt en blijkbaar een lijstje met regels bij houdt.

Koper

Berichten: 30569
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:30

"Actief keuzemechanisme" is jouw interpretatie. Hoe kom je zo bij die term?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:34

Koper schreef:
"Actief keuzemechanisme" is jouw interpretatie. Hoe kom je zo bij die term?


Jij zegt immers dat de ziel iets uitkiest.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:40

Er zit wat van een paradox achter omwille van visiterende voorouders etc maar ik vind het boeiende materie. Ergens wil ik er ook wel echt in geloven.
Mijn levenspad heeft ook echt de ruimte om me er in te verdiepen, dus langzaam komt dat wel.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:46

De mens is als hij dood gaat een paar gram lichter dan toen hij leefde.
Er is geen wetenschappelijke verklaring voor.

Zelfs artsen gaan er toe over dat het de ziel is die uit het lichaam gaat.

Zelf had ik toen ik mijn vader was overleden en hem zag zoiets van, dit is "hem" niet meer.
En zitten peinzen wat dat "hem" dan is.

Wat is dat, wat iemand iemand maakt?

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:03

Waarom groeit de wereldbevolking als de ziel reïncarneert? Dan zou er toch geen groei zijn?

Maar aan de andere kant, ik ben wel eens ergens geweest waar ik nooit eerder geweest was en ik wist gewoon de weg. Hoe kan dat dan? We hadden vanuit de kerk elk jaar een dropping in Drenthe, en ik was een jaar of 10. Ik weet nog dat we ergens gedropt werden en dat ik zei van he, hier loopt een ruiterpad. Als we dan daar die kant op gaan, dan rechtsaf, en dan weer daar links, dan zijn we zo terug. En dat deden we en we waren als eerste terug. Ik was daar nooit geweest en wist exact de weg.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:05

germie schreef:
Waarom groeit de wereldbevolking als de ziel reïncarneert? Dan zou er toch geen groei zijn?

Maar aan de andere kant, ik ben wel eens ergens geweest waar ik nooit eerder geweest was en ik wist gewoon de weg. Hoe kan dat dan? We hadden vanuit de kerk elk jaar een dropping in Drenthe, en ik was een jaar of 10. Ik weet nog dat we ergens gedropt werden en dat ik zei van he, hier loopt een ruiterpad. Als we dan daar die kant op gaan, dan rechtsaf, en dan weer daar links, dan zijn we zo terug. En dat deden we en we waren als eerste terug. Ik was daar nooit geweest en wist exact de weg.

Er zijn niet alleen oude zielen maar ook nieuwe.

Wie weet leren we ooit nog echt hoe het werkt met leven en dood, of misschien moeten we dat helemaal niet willen :Y)

Koper

Berichten: 30569
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:16

Sizzle schreef:
Koper schreef:
"Actief keuzemechanisme" is jouw interpretatie. Hoe kom je zo bij die term?


Jij zegt immers dat de ziel iets uitkiest.

Ja, wat zou hij anders moeten doen? Een ziel wil terug naar aarde om verder te leren. In een daarvoor geschikte omgeving.

Jouw ziel heeft jou en jouw leven uitgekozen. Vraag je je dan nooit af waarom?

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:22

Nee, dat vraag ik me nooit af. Ik herken me heel goed in de genen van mijn ouders :P
Ik zie echt niet in hoe een ziel zou moeten werken. Als er zoiets is als een bewustzijn dan vind ik het niet perse logisch dat het met je wezen gekoppeld is. Meer een soort boordcomputer.
Waarom zou het überhaupt de aarde verlaten en niet gewoon met het eerste beste graszaadje versmelten?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:33

Sizzle schreef:
Nee, dat vraag ik me nooit af. Ik herken me heel goed in de genen van mijn ouders :P
Ik zie echt niet in hoe een ziel zou moeten werken. Als er zoiets is als een bewustzijn dan vind ik het niet perse logisch dat het met je wezen gekoppeld is. Meer een soort boordcomputer.
Waarom zou het überhaupt de aarde verlaten en niet gewoon met het eerste beste graszaadje versmelten?

Ik heb de looks van mijn moeder en de ogen van grootmoeder maar helemaal niet het karakter ofzo van familieleden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:38

Hier helemaal geen geloof in reïncarnatie. Vind het ook niet erg of zo hoor :)

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:53

A3a1 schreef:
De mens is als hij dood gaat een paar gram lichter dan toen hij leefde.
Er is geen wetenschappelijke verklaring voor.

Zelfs artsen gaan er toe over dat het de ziel is die uit het lichaam gaat.

Zelf had ik toen ik mijn vader was overleden en hem zag zoiets van, dit is "hem" niet meer.
En zitten peinzen wat dat "hem" dan is.

Wat is dat, wat iemand iemand maakt?


Jaaa dat is een populair sprookje maar ook niet meer dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 08:51

Bizar hoe sommige mensen die in reïncarnatie geloven overtuigd zijn van hun waarheid zeg. Niemand heeft enig bewijs tenslotte.

Ik geloof zelf dat net zoals het lichaam na de dood vergaat en weer opgaat in het groter geheel, dat de ziel/energie ook zo weer opgaat in de rest.
Ik zag laatst een programma van de BBC met een natuurkunde professor, Forces of nature, over hoe de basis ingrediënten van de aarde ook de bouwstenen van het leven zijn. Uiteindelijk komt alles uit dezelfde bron en keert het daar ook weer naar terug, denk ik.

Ik vind dat zelf wel een mooi idee, dat we uiteindelijk toch allemaal één geheel zijn. :o

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:09

Koper schreef:
Ja dat mag maar ik wil het alleen in een PB vertellen. Die krijg je zo.

Ik ben ook erg benieuwd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:16

SusanH schreef:
Boeddhisme is een levensbeschouwing. Atheïsme staat daar haaks op omdat je als atheïst alle geloven en levensbeschouwingen verwerpt. Een boeddhist kan dus nooit atheïst zijn en andersom.


Atheisten hebben weldegelijk een levensbeschouwing. Deze is alleen niet gebasseerd op iets goddelijks of boven natuurlijks.

Vjestagirl schreef:
Avalanche81 schreef:
Bedankt. Door dit topic begrijp ik atheïsten een heel stuk beter :)


Is dit sarcastisch bedoeld? Want làng niet alle atheïsten geloven in reïncarnatie


Ik denk eerlijk gezegt dat de meeste Atheisten niet in reincarnatie geloven. Want het valt mijn inziens toch echt onder boven natuurlijke zaken.

Ik geloof in ieder geval zeker niet in reincarnatie.

Mijn grootouders ook niet en die zijn niet achter de geraniums gaan zitten. Waren tot op hoge leeftijd actief.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Reïncarnatie?, vrije keus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:32

Ik ben denk ik gewoon een atheïst, maar er zijn wel dingen die niet te verklaren zijn. Dat noem ik geen goddelijke zaken, maar dan boven natuurlijke zaken.
Ik geloof wel van 'is het je tijd, dan is het je tijd'. Reïncarnatie weet ik zo niet direct, hoewel ik dus wel eens ergens geweest ben en de weg wist terwijl dat helemaal niet kon. Maar dat er soms dingen zijn die raar zijn geloof ik wel in.
Waarom was ik 4 januari eerder dan normaal bij mijn ouders om te eten? De reden was dat het busvervoer staakte en ik dus thuis moest werken en niet naar mijn werk kon. Maar als je verder denkt: waarom moest juist op dat moment mijn vader die hartaanval krijgen? En niet op een andere dag of een ander moment, maar juist toen ik er was? Het was in ieder geval gelukkig zijn tijd nog niet. Soms gebeuren dingen omdat het zo moet gebeuren.
Aan de andere kant, waarom worden mensen ziek? Wie wil dat? Niemand natuurlijk. Zit daar dan ook een kracht achter? Dan kun je dus net zo goed doorgaan met roken, niet sporten, alcohol, enz. want je hebt er toch geen invloed op.
Of zal 'the Matrix' toch waar zijn? Dat er gewoon een 'god' een computerspel met de mensheid speelt en denk, nu laat ik die 3 mensen botsen, he, daar kan wel een oma doodgaan en daar een kind met gebreken geboren worden? Ik geloof hier niet in, maar ik ken mensen die dit beweren. Die zeggen ook wij zijn allemaal niet eens echt, dus als we reïncarneren dan is het gewoon een soort 'game over' in het computerspel.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:39

A3a1 schreef:
De mens is als hij dood gaat een paar gram lichter dan toen hij leefde.
Er is geen wetenschappelijke verklaring voor.


Zelfs artsen gaan er toe over dat het de ziel is die uit het lichaam gaat.

Zelf had ik toen ik mijn vader was overleden en hem zag zoiets van, dit is "hem" niet meer.
En zitten peinzen wat dat "hem" dan is.

Wat is dat, wat iemand iemand maakt?


Stille meelezer hier..
Is dat niet omdat wanneer je komt te overlijden ook je sluitspier ontspant en je dus urine/ontlasting laat weglopen?

Verder super interessant topic. Leuk om de zienswijze van iedereen hierover te lezen.
Ik heb hier nog nooit over nagedacht (uit angst voor de dood denk ik)
Dus kan hier verder nog niks over zeggen.

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 11:21

Reïncarnatie aan de ene kant, en het leven met het einde van het leven op aarde aan de andere kant. Dat houdt ons allemaal bezig, maar niemand kan het een noch het ander bewijzen. Misschien is dat wel de bedoeling, dat het een utopie blijft. Het onverklaarbare, als hoopgever, hoort kennelijk bij de mens.

Ik vind het zinloos te beweren een verklaring te hebben, niemand zal je geloven. Ik blijf bij het verklaarbare. Bijvoorbeeld, persoonlijk geloof ik in muziek. Het komt uit de lucht vallen als inspiratie. Het wordt opgepikt en neemt vorm, en maakt mensen gelukkig of verdrietig, of brengt troost. Het geeft heel veel hoop. Kortom, je hebt er wat aan.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:24

Leuke dingen komen hier langs. Dit zijn enkele dingen die ik inmiddels geleerd heb en als waarheid beschouw:
Er zijn oneindig veel zielen, dus die groei van de wereldbevolking is geen probleem. Zelfs alleen de sterkste zielen komen naar aarde om deze ervaring op te doen. Daarbij sluit je voordat je hier komt een 'contract' af waar bepaalde dingen in staan om bijvoorbeeld karma af te lossen of om andere een bepaalde ervaring te geven. Ik snap het niet goed genoeg om in te gaan op wat er dan gebeurd met de Hitlers en of we ook als dieren incarneren. Ik denk van niet, maar weet het echt niet. In het boek dat ik hier over gelezen heb (Many lifes, Many Masters van Brian Weiss) ging het alleen over mensenlevens en daarin wordt de tijd tussen levens in ook verteld.

En ja, de matrix is exact hoe onze wereld in elkaar zit. Ik snap de film alleen nog steeds niet helemaal goed om het goed te snap hoe het exact in elkaar zit, maar ik heb begrepen dat dat wel is hoe onze wereld werkt. :')