Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Linde99 schreef:Amber_anne schreef:Maar waarom na het douchen steeds een nieuwe handdoek?
https://wibnet.nl/mens/gezondheid/je-ha ... -bacterien hierom
MizzMontana schreef:Linde99 schreef:
Even geqoute uit het artikel:
Als je je handdoek na elk gebruik helemaal droog laat worden, hoef je hem volgens Philip Tierno slechts na drie keer afdrogen te wassen.
Linde99 schreef:Amber_anne schreef:Maar waarom na het douchen steeds een nieuwe handdoek?
https://wibnet.nl/mens/gezondheid/je-ha ... -bacterien hierom
Amber_anne schreef:Linde99 schreef:
Maar er staat dat als je je handdoek alleen zelf gebruikt het en eigen bacteriën zijn en die in principe onschadelijk voor je zijn
Linde99 schreef:Amber_anne schreef:
Maar er staat dat als je je handdoek alleen zelf gebruikt het en eigen bacteriën zijn en die in principe onschadelijk voor je zijn
Ja dan moet je hem helemaal op laten drogen. En dat is misschien niet altijd mogelijk. Bij ons thuis iig niet. Lees mijn reactie hierboven
Dat staat er nergens? Zijn aparte kopjes en heeft dus geen verband
Ja dan moet je hem helemaal op laten drogen. En dat is misschien niet altijd mogelijk. Bij ons thuis iig niet. Lees mijn reactie hierboven
Dat staat er nergens? Zijn aparte kopjes en heeft dus geen verband
MizzMontana schreef:Maar dan moet je die badjas toch ook na iedere keer wassen?
Linde99 schreef:@Amber_anne; ik denk dat het niet eens zozeer er om gaat of je ziek er van wordt, maar gewoon het idee. Ik vind het persoonlijk nogal goor om me meerdere malen af te drogen met dezelfde handdoek. Het artikel bevestigd dat een handdoek inderdaad veel bacteriën bevat en dat vind ik geen fijn idee.
Jouw vraag was: waarom niet vaker met dezelfde handdoek afdrogen? Het bovenstaande is wat ik denk.
magda_90 schreef:Linde99 schreef:@Amber_anne; ik denk dat het niet eens zozeer er om gaat of je ziek er van wordt, maar gewoon het idee. Ik vind het persoonlijk nogal goor om me meerdere malen af te drogen met dezelfde handdoek. Het artikel bevestigd dat een handdoek inderdaad veel bacteriën bevat en dat vind ik geen fijn idee.
Jouw vraag was: waarom niet vaker met dezelfde handdoek afdrogen? Het bovenstaande is wat ik denk.
Het leven bestaat uit bacteriën, je zou maar een goed immuunsysteem krijgen door de dagelijkse blootstelling.
Amber_anne schreef:Het lijkt me gewoon zoveel onnodige water verspilling om de wasmachine zovaak te laten draaien.
Ik was ook alleen als die echt vol zit en anders dan wachten we nog maar even.