Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:02

Hier op de middelbare school met lootjes. Op een donderdagavond gingen we naar de pizzaria om een pizza te eten en de cadeaus uit te pakken! Die donderdagmiddag, enkele uren voor de pizzaria, riep een klasgenoot door de klas: 'Bubble, wat wil je hebben vanaaf? Anders krijg je speculaas.'.
Ik verbaasd nog 'iets met paarden' geroepen.
Zelf had ik een surprise voor iemand geknutseld. Niet helemaal geslaagd, maar de cadeus waren leuk. (En het gaat om het idee!)

En ja hoor... Die avond een mega-speculaaskoek gekregen. Niets meer niets minder -O-

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:03

Wij moesten altijd een cadeautje kopen als je 3 x tegelijkertijd hetzelfde zei, dan hadden we zo'n knokkel-sla spelletje om te bepalen wie de ander wat gaf.

Omdat ik te vaak won, gaf mijn broer me een keer een kanten BH :D :D :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:04

Ik was 4 toen ik voor mijn verjaardag van mijn oma een broek kreeg :+
Hij was volgens mijn oma heel duur en ik mocht hem alleen aan van haa rvoor speciale gelegenheden, hij was oerlelijk en in een kaki kleur en ik was 4 en ik wilde gewoon speelgoed...
Mijn moeder heeft mij twee keer in die broek geprobeerd te heisen en daarna heeft ze tegen mijn oma gezegd dat ik hem niet aan wil en dat ze in het vervolg maar wat anders moest halen...

Het erge is dat ik nog perfect weet hoe het ging, ze zat in de tuin op het terras naast mijn oom en tante en ik rende blij naar haar toe, kreeg mijn leeftijdsbutton op gespeld zoals elk jaar en kreeg vervolgens die broek die ik per direct aan moest van haar...
Ik heb haar de rest van de dag niet meer aangekeken :') _O-

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:13

Roquen schreef:
Zo'n 20 jaar geleden toen we op vakantie waren en mijn stiefoma langs kwam... Die had voor alle kleinkinderen kadootjes meegenomen, behalve voor mij... Kan me niet meer herinneren wat mijn 3 broertjes kregen, maar mijn 2 stiefzussen kregen allebei een mooie barbie. Wat was ik verdrietig zeg, want vervolgens mocht ik ook nog eens niet mee spelen, want ik had geen nieuwe barbie gekregen.... |( |(

Dat is echt een kl*te streek zeg. Gadverdamme.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:16

Ik weet niet, misschien ben ik te optimistisch maar ik ben nooit ontevreden met cadeaus geweest, ook al is het niet wat ik gehoopt had. Als je iets echt niet leuk vindt geef je het toch terug? Kan de gever iig het geld terugvragen :')

Muisbal

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:17

Een doosje chocolaatjes... Was van de Bijenkorf maar het leek echt op een doosje waar een mooie ketting in zou kunnen zitten, teleurstelling was wel heel groot toen het 10 kleine chocolaatjes bleken...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:18

Heb vorig jaar met kerst ook zo'n fijn moment gehad. Wij spreken altijd af dat je voor de persoon die je trekt voor 15 euro aan dingen haald. Nou goed iedereen doet vaak een beetje extra voor iedereen erbij maargoed.

Met het openmaken had mijn zus een enorme berg cadeautjes en ik van die nagellakjes van de action. Bleek dat ze niets konden vinden voor mij want ja paarden spul is duur, dus hadden ze mij maar verfspullen gegeven want daar had mijn zus dan wat aan :'). Was echt zo raar. En dit is een tante die zelf berekend of ze wel de volle 15 euro heeft gehad, en mij dus iets gaf van nog geen 2 euro.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:20

Mijn eigen surprise -O-
Op de manege was 1 lootje kwijt geraakt dus wij zouden daarvoor een hele neutrale surprise maken met oa een zak drop.
Op de avond zelf bleek het dus mijn lootje te zijn geweest... en ik luste ook geen drop....

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:22

mijn moeder is niet zo creatief met cadeautjes en we hebben jaren gehad dat we samen naar de stad gingen voor de kerstcadeautjes en ik mijn cadeaus zo aan kon wijzen en dan maar net deed of ik niet zag dat ze dat kocht. ik hoopte altijd dat ze nog iets zelf verzon maar helaas.

Ben heel blij met wat ik krijg hoor maar het is een beetje jammer om 2 weken later een doosje te pakken en dan "goh wat zou hier toch inzetten" te spelen. Sinds een paar jaar weiger ik gewoon een verlanglijstje te maken :P
dat resulteerde vorig jaar in een contant bedrag om zelf wat uit te zoeken. Onwijs lief allemaal maar ik vind het juist zo leuk om geen flauw idee te hebben wat er in een pakje zit :P En voor mij is de moeite die iemand steekt in het uitzoeken van iets leuks of bijzonders het meest waardevol.

Maakt me dan niet eens uit of het duur of nuttig is. heb 2 jaar terug 2 witte Ikea muizen gekregen en die vond ik stiekem het leukste :+

Gelukkig maakt mijn zus het ieder jaar weer meer dan goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:23

Ik ben nooit echt ontevreden over cadeaus, maar het scheelt dat ik een kleine familie heb en dus weinig cadeaus krijg. Het enige waar ik echt teleurgesteld over was dat ik al 2 jaar geen verjaardagscadeau heb gekregen van een bepaald naast familielid, diegene krijgt van mij altijd een mooie bos bloemen en een cadeau voor de verjaardag (hakt er met een studentenbudget nog wel flink in :o ) en ik krijg al twee jaar niks..... Het eerste jaar dacht ik dat ze het vast vergeten waren, maar afgelopen verjaardag ook niks gehad. Dus die krijgt aankomend jaar ook niks van mij. :n

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:32

Een gebreide sjaal.... met lelijke bloemen erop. Natuurlijk zei ik dat ik hem leuk vond. Maar ondertussen kon ik wel janken. Sws krijg ik van mijn schoonfamilie alleen maar oliebol die ik niet leuk vind. Doe mij maar gewoon make up of een cadeaubon. Nee ik krijg dienbladen, chocola, een gebreide sjaal, sieraden die ik nooit draag

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:35

Ik van mijn vriend een paar sokken en een badborstel.....
En ik heb een extreem gevoelige huid..schuurt dus lekker
Lekker persoonlijk
Was zwaar teleurgesteld

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:45

Ik heb er ook nog wel een paar:

Vriendin die zegt dat ze 'echt iets voor mij' heeft gekocht om vervolgens een paar weken later een gevuld envelopje te geven voor mij verjaardag.

Vrienden die om 23:00 nog eens aan komen op je verjaardag met lege handen.

Een Douglas tasje waar vervolgens een doosje goedkope zeevruchten pralinés in zitten. De teleurstelling.

Oh en wat ik toch ook wel een teleurstelling vind: ik koop normaal gesproken altijd de cadeautjes voor de collega's 'want daar ben ik zo goed in'. Ik vind het leuk om daar aandacht aan te besteden. Cadeaubonnen vind ik altijd heel makkelijk om ermee weg te komen dus als het even kan, koop ik die niet. Voor mijn verjaardag wordt er dan altijd iets door één van de andere collega's gekocht. En je raadt het al...hallo cadeaubon. :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:51

Mijn vriend drinkt geen alcohol, en waar kwamen zijn vader + nieuwe boze stiefmoeder mee aan: een drankpakket. |o

Verder heb ik zelf ooit van Sinterklaas "moonboots en handschoenen" gekregen, als kind. Man, wat was ik boos :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:51

Haha geweldig topic dit :')

Ik moest eigenlijk heel hard nadenken want eigenlijk waardeer ik altijd alles wat ik krijg (gaat bij mij ook om het gebaar) :o

Maar ik ben als kind een keer heel erg teleurgesteld geweest :')
Ik kreeg ergens eind Maart een keer een kratje met wat stro en drie paardeneieren.
Ik weet nog dat ik zei 'Ja maar paarden komen toch niet uit een ei!' en dat ze mij hebben moeten overtuigen dat dit wel zo was..
Ik was dus al aan het fantaseren over drie kleine veulentjes in mijn slaapkamer :')
Totdat ik één april inderdaad te horen kreeg dat ze inderdaad niet uit een ei kwamen :+
De eieren waren trouwens kokosnoten, nu kan ik er uiteraard om lachen maar toen was ik wel echt teleurgesteld :')

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:53

Ik heb ooit een prijs gewonnen bij een bedrijf via facebook ofzo. Een workshop voor twee personen, met een heel leuk thema, ik had helemaal zin om er een dagje weg met mijn moeder van te maken (want wel aan de andere kant van het land). Ik contact opgenomen: kon het alleen door de weeks en niet in de vakanties, want ze had kinderen... Tjah, dat schiet niet echt op als je zelf in het onderwijs werkt en er dus helemaal geen gebruik van kunt maken. Ik vond dat zo'n teleurstelling!

Ik hou heel erg van nuttige cadeautjes en ik geef dan ook graag aan wat ik wél wil hebben. Mijn vriend werkt in een winkel en volgens mij heb ik nog nooit een cadeau gehad dat hij niet in díe winkel had gekocht... Het is nooit echt een verrassing daardoor, wat jammer is, maar ik gebruik wel écht alles wat ik van hem heb gekregen en dat vind ik toch wel heel erg fijn.

Ik ben nu ook al aan het nadenken wat ik op het geboortekaartje van mijn buikbaby ga zetten om subtiel, maar toch dwingend (ja sorry) op te roepen om echt alleen duurzame/tweedehands of heel specifieke cadeaus te geven. Ik heb geen zin in 20 rompertjes die gemaakt zijn door zielige aziatische kinderhandjes waar m'n kind uiteindelijk één maand inpast... Klinkt misschien heel onaardig, maar het gaat zo tegen mijn principes is om cadeautjes te geven/krijgen waar je niet achter staat...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:54

Als kind met Sinterklaas , toen ik nog geloofde in hem, een zakje zout gekregen met een gedicht dat ik stout was geweest en misschien wel mee moest naar Spanje. Ik ben huilend naar boven gerend en heb de hele nacht niet durven slapen. Mijn ouders en familie vonden mijn reactie geweldig en hebben me er jaren mee gepest.. *D Heb nu dus nog steeds een pesthekel aan alles wat met Sint te maken heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:57

Zammie schreef:
Als kind met Sinterklaas , toen ik nog geloofde in hem, een zakje zout gekregen met een gedicht dat ik stout was geweest en misschien wel mee moest naar Spanje. Ik ben huilend naar boven gerend en heb de hele nacht niet durven slapen. Mijn ouders en familie vonden mijn reactie geweldig en hebben me er jaren mee gepest.. *D Heb nu dus nog steeds een pesthekel aan alles wat met Sint te maken heeft...

Pff wat een k.u.tactie zeg. Dit is waarom ik Sinterklaas niet leuk vind. Boven het hoofd van je kind houden dat er een man in Spanje woont die in de gaten houdt of jij wel lief bent, en dan ook nog eens daadwerkelijk doen alsof je geen kado verdiend hebt.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:18

Mijn broer kreeg met sinterklaas met lootjes trekken van zijn leraar als surprise een schildpad. En het kado was een stopwatch. Omdat hij een trage leerling was. Ik kan het me nog zo herinneren, mijn moeder was woest op die man! Wat bezielt je.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:19

Zammie schreef:

Ah dat vind ik best gemeen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:20

Met Sniekolaas ben ik nooit echt teleurgesteld geweest denk ik, kan me dat niet herinneren in ieder geval.

Wat ik me wel héél goed kan herinneren is een 'afscheidskadootje' van collega's bij een bedrijf waar ik echt gillend weg ben gegaan, en de eventuele band met de collega's dus ook niet-bestaand was: een theepot in de vorm van een koe. Echt afgrijselijk. Ja, ik drink graag thee en ja, ik woon op een boerderij, maar de combi thee plus koe...?
Ik heb 'm bij thuiskomst ceremonieel te barsten laten vallen op het tuinpad, en de stukken nog verder in puin getrapt. Dat luchtte wel op :+

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:23

Mijn meest recente teleurstellende kado een klok met paarden erop. Nogal een kinderlijke variant. Durf hem gewoon niet op te hangen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:27

Ooooh surprise op de basisschool ja..
Had ik me drie weken zoet gehouden.. Van een fles, verf en papier-maché een prachtige kat geknutseld.

Kreeg ik een schoenendoos met een bij elkaar gefrummelde 'troffee' van aluminiumfolie
Er was onder nog even geschreven op een kaartje met pen: ' Nummer 1 paardrijdster ' :\ Was zeker een heel uur werk in gestoken...
Laatst bijgewerkt door _Tristan op 27-11-18 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:28

Ik kreeg ooit voor kerst van mijn toenmalige vriend een paar dikke kerstsokken, omdat ik altijd koude voeten had. Dat was letterlijk alles |o Heb die sokken nooit aangehad :o Voor hem had ik toen enorm mijn best gedaan en voor ruim 50 euro cadeau's gekocht..

Verder ben ik wel snel tevreden, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Gaat om het gebaar :) Al baal ik toch altijd even stiekem als men wéér aankomt met een Rituals cadeaupakket. Ik gebruik dat spul helemaal niet haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:44

Ik wilde net typen dar ik nog nooit teleurgesteld ben geweest maar bedacht me ineens dat we een karcher hadden gekregen van mijn schoonmoeder als kraamcadeau van onze jongste.

Bij onze kinderen op school moet de surprise 2 dagen van de voren in de klas zijn. Smiddags controleert de juf ze en als ze niet tevreden is bellen ze de ouders. Die mogen de surprise ophalen en afmaken. Dit om teleurstelling bij kinderen te voorkomen.

Ik moet zeggen dat er bij ons op school echt hele mooie surprises worden gemaakt