Kerst alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: Kerst alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:25

Zo kerstavond weer overleefd. Was eventjes vliegen maar zit nu lekker thuis een chippie te vreten.
Morgenochtend lekker engels ontbijtje en een filmpje opzetten. Daarna fftjes in huis rommelen om te kijken of ik nog dingen mee wil nemen naar nieuwe huisje en daarna naar mijn werk. Heb al enkele knuffels gekregen van collega's die blij waren dat ik alle avonddiensten wel wilde draaien zodat hun lekker met familie en vrienden kunnen doorbrengen. Ook enkele aanboden gekregen om nog eens gezellig met hun te gaan eten tussen kerst en oud en nieuw. Maar ben veel te druk hahahaah

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:34

Mijn plan was vandaag lekker te gaan wandelen met mijn hond maar gisteren had ik weer zo stomme actie en liet ik stekker op mijn teen vallen nou lopen kan ik amper dus ja dan maar thuis blijven wie weet nog leuke films die ik kan kijken??

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:32

Thioro schreef:
Oef dat is wel heel vervelend. Sterkte.

Ik ben ook alleen voor kerst. Heb eigenlijk niet veel met kerst en de afgelopen 10 jaar heb ik het hooguit 2 keer echt gevierd op kerst zelf.
Alle andere keren was ik aan het werk od.
We doen in de familie wel jaarlijks een kerstdiner ergens rond de feestdagen maar dus niet persé op kerst zelf, dit ivm wijd uitgewaaierde familie waarbij het puzzelen is om een gezamenlijke datum te vinden.

Het alleen zijn stoort me niet. Vrienden vinden me dan wel eens zielig en willen me dan uitnodigen maar ik vier kerst met familie of niet.
En eigenlijk liever alleen dan gespannen gezellig samen zijn veinzen of erger nog familieruzies die boven komen.
Niet dat ik mag klagen, ons jaarlijks familiekerstfeest is wel altijd gezellig.

Enige waar ik wel op sta is dat ik lekker eet. Ook als ik alleen ben en ook als ik aan het werk ben.
Vind kerst een uitgelezen gelegenheid om bvb wild te eten.

Tja dat Kerst dan voor velen een aanleiding is om wild en ander vlees te gaan eten, is dus voor mij als vegetarier en dierenvriend de reden om,na de religieuze feestelijkheden,de rest van de feestdagen zonder mensen,maar met mijn dieren door te brengen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:37

want andere mensen zijn geen dierenvrienden dan?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:40

Dat is jouw keuze.

Ik ben geen vegetariër en eet ook buiten kerst vlees. Alleen met een feestdag mag het dan eens specialer zijn.

Er zijn trouwens genoeg topics om over al dan niet vlees eten te discussiëren.

Dit topic gaat over kerst alleen vieren, al dan niet gewenst.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:55

De top2000 staat aan, de varkensrollade (1kg := ) staat op het vuur, een bak Ben&Jerry ligt in de vriezer.. En ALLES is voor mij alleen. <3 Heerlijk zo'n Eerste Kerstdag alleen. <3

Morgen en overmorgen vier ik het bij familie trouwens, maar veel mensen vinden het toch vreemd dat ik nu alleen ben blijkbaar.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:58

Pandameisje schreef:
Mijn plan was vandaag lekker te gaan wandelen met mijn hond maar gisteren had ik weer zo stomme actie en liet ik stekker op mijn teen vallen nou lopen kan ik amper dus ja dan maar thuis blijven wie weet nog leuke films die ik kan kijken??

Balen zeg! Van wat voor films houd je?

Die Netflix kerstfilms komen me wel de strot uit inmiddels. :=

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:03

topsylover schreef:
De top2000 staat aan, de varkensrollade (1kg := ) staat op het vuur, een bak Ben&Jerry ligt in de vriezer.. En ALLES is voor mij alleen. <3 Heerlijk zo'n Eerste Kerstdag alleen. <3

Morgen en overmorgen vier ik het bij familie trouwens, maar veel mensen vinden het toch vreemd dat ik nu alleen ben blijkbaar.

Ja ijs... dat was ik vergeten. Gelukkig is morgen de supermarkt open, ik heb kerstijs nodig :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:59

Onverwachts ben ik ook alleen, dus heb ik maar Harry Potter opgezet en chocolade chips erbij gepakt :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:47

Ik heb lekker gegeten, Netflix kijken en straks word lekker eten door een vriend gebracht :) en dan weer verder Netflix hihi

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:10

Ik zit nu lekker op de bank met 3 honden, dadelijk uitgebreid in bad en dan weer op de bank Netflixen, heerlijk die rust!
Ik zou mezelf pas zielig vinden als ik verplicht kerst moest vieren. :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:04

Bankhangen is hier ook de hoofdbezigheid :') .

Zit nu te wachten tot m'n peertjes gestoofd zijn, trakteer mezelf vanavond op chocoladefondue :9 .

1kg varkensrollade? Kan je een hele week feestelijk van eten in je uppie :+ .

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:26

Nou het valt me hier ook alles mee. De honden naast me op de bank, Netflix erbij.... alleen jammer dat ik de chocola al op heb :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:43

Ik heb teveel.
Nu moet ik morgen ijs gaan halen om de chocoladesaus op te krijgen :+ .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:58

Ik lig op de bank onder een dekbed, hond op schoot, Love Actually op tv, cola en een chocoladepuddingkje erbij. <3
Vanaf 17u heerlijk gegourmet en intussen Insurgent gekeken op Netflix. *\o/*

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 22:25

Klinkt allemaal heerlijk mensen!!!

Ik ben weer terug van werk (bijna 30 minuten al) en zit heerlijk onder mijn dekbedje op de bank met RTLZ op staan (geschiedenis van comedy) Met binnen hand bereik een heerlijk wijntje en een kaasplankje. Heerlijk.

Vanochtend ontbijten met verse broodjes en engels ontbijtje. Morgen lekker luxe ontbijten met diverse broodjes, luxer beleg dan anders en een gekookt eitje.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 15:58

Mijn 2de kerstdag gaat al goed nope...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:04

ik woon bewust alleen en ga echt niet met kerst ergens heen omdat ik dan niet alleen wil zitten. of mensen uitnodigen.
ik werk vaak gewoon. soms nog even uit eten met familie als hun en ik tijd en zin hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:12

lekker 2e kerstdag thuis. Lijf werk al weken niet mee dus ik vind het niet erg om nu lekker voor de tv te hangen.

Vanmorgen op de fiets naar stal en daar lekker wat gedaan en en wandelingetje met paard.

Vind het wel prima zo vandaag. Met oud jaar zie ik de fam wel weer :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:18

Ik zou vanmorgen bij mijn schoon ouders ontbijten nou dat ging niet door omdat mijn vriend om 07.45 pas thuis was dus zouden we koffie drinken daar. Nou kan ik zeggen als die schoonvader thuis is ben ik niet echt welkom. Ik kom binnen en krijg al boze blik van die man ik dacht zo oké laat maar mijn vriend vraagt om wat eten ik zeg zo eet niet te veel want we hebben vanavond een diner. In 1x begint die vader mij boos aan te kijken en zegt moet die toch zelf weten bepaal jij niet ik zo ik zeg het gewoon tegen hem. En heb toen ook gezegd ik ga weg heb hier geen zin in.

Even hij mag best weten hoeveel die mag eten enzo maar soms moet ik hem wel even op wijzen dat die niet zich vol kan stoppen voor een diner en ja als je om 14. 45 vol gaat proppen terwijl je om 17.00 diner hebt lijkt mij niet zo handig. Ik verplicht hem niks enzo maar wijs hem er op
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 26-12-18 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:19

Ik ben niet alleen maar voel me wel alleen, mag dat ook?
Sinds mijn vader overleden is, is de familie uit elkaar gevallen en heb ik sinds mijn 7e geen normale kerst gehad.
Vorig jaar had ik het met mijn beste vriend gevierd maar dat is helaas uit één gelopen dit jaar dus dat zit en niet meer in.
Mijn moeder, zus en ik gaan vanavond wel gourmetten maar een leuke feestdag word het nooit
Misschien moet ik mezelf ook niet in een slachtoffer rol gaan stoppen maar het gevoel neemt met zulke dagen de leiding.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:21

Pandameisje schreef:
Ik zou vanmorgen bij mijn schoon ouders ontbijten nou dat ging niet door omdat mijn vriend om 07.45 pas thuis was dus zouden we koffie drinken daar. Nou kan ik zeggen als die schoonvader thuis is ben ik niet echt welkom. Ik kom binnen en krijg al boze blik van die man ik dacht zo oké laat maar mijn vriend vraagt om wat eten ik zeg zo eet niet te veel want we hebben vanavond een diner. In 1x begint die vader mij boos aan te kijken en zegt moet die toch zelf weten bepaal jij niet ik zo ik zeg het gewoon tegen hem. En heb toen ook gezegd ik ga weg heb hier geen zin in.

Maar.... je vriend moet toch ook gewoon lekker zelf weten hoeveel hij wil eten, daar ga jij toch niet over? :o

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 16:23

Goof schreef:
Pandameisje schreef:

Maar.... je vriend moet toch ook gewoon lekker zelf weten hoeveel hij wil eten, daar ga jij toch niet over? :o

Ik ken mijn vriend hij mag van mij best eten maar als die nu veel gaat eten eet die vanavond bijna niks en ja hij vergeet makkelijk dat we vanavond nog dine hebben

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:25

En wat ia dan het probleem als hij vanavond niet zoveel zou eten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:25

Ik ga ervanuit dat het een grote jongen is die zelf wel weet wat hij wel en niet kan eten.