Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thioro schreef:Oef dat is wel heel vervelend. Sterkte.
Ik ben ook alleen voor kerst. Heb eigenlijk niet veel met kerst en de afgelopen 10 jaar heb ik het hooguit 2 keer echt gevierd op kerst zelf.
Alle andere keren was ik aan het werk od.
We doen in de familie wel jaarlijks een kerstdiner ergens rond de feestdagen maar dus niet persé op kerst zelf, dit ivm wijd uitgewaaierde familie waarbij het puzzelen is om een gezamenlijke datum te vinden.
Het alleen zijn stoort me niet. Vrienden vinden me dan wel eens zielig en willen me dan uitnodigen maar ik vier kerst met familie of niet.
En eigenlijk liever alleen dan gespannen gezellig samen zijn veinzen of erger nog familieruzies die boven komen.
Niet dat ik mag klagen, ons jaarlijks familiekerstfeest is wel altijd gezellig.
Enige waar ik wel op sta is dat ik lekker eet. Ook als ik alleen ben en ook als ik aan het werk ben.
Vind kerst een uitgelezen gelegenheid om bvb wild te eten.
Pandameisje schreef:Mijn plan was vandaag lekker te gaan wandelen met mijn hond maar gisteren had ik weer zo stomme actie en liet ik stekker op mijn teen vallen nou lopen kan ik amper dus ja dan maar thuis blijven wie weet nog leuke films die ik kan kijken??
topsylover schreef:De top2000 staat aan, de varkensrollade (1kg) staat op het vuur, een bak Ben&Jerry ligt in de vriezer.. En ALLES is voor mij alleen.
Heerlijk zo'n Eerste Kerstdag alleen.
![]()
Morgen en overmorgen vier ik het bij familie trouwens, maar veel mensen vinden het toch vreemd dat ik nu alleen ben blijkbaar.
en dan weer verder Netflix hihi

Pandameisje schreef:Ik zou vanmorgen bij mijn schoon ouders ontbijten nou dat ging niet door omdat mijn vriend om 07.45 pas thuis was dus zouden we koffie drinken daar. Nou kan ik zeggen als die schoonvader thuis is ben ik niet echt welkom. Ik kom binnen en krijg al boze blik van die man ik dacht zo oké laat maar mijn vriend vraagt om wat eten ik zeg zo eet niet te veel want we hebben vanavond een diner. In 1x begint die vader mij boos aan te kijken en zegt moet die toch zelf weten bepaal jij niet ik zo ik zeg het gewoon tegen hem. En heb toen ook gezegd ik ga weg heb hier geen zin in.
Goof schreef:Pandameisje schreef:Ik zou vanmorgen bij mijn schoon ouders ontbijten nou dat ging niet door omdat mijn vriend om 07.45 pas thuis was dus zouden we koffie drinken daar. Nou kan ik zeggen als die schoonvader thuis is ben ik niet echt welkom. Ik kom binnen en krijg al boze blik van die man ik dacht zo oké laat maar mijn vriend vraagt om wat eten ik zeg zo eet niet te veel want we hebben vanavond een diner. In 1x begint die vader mij boos aan te kijken en zegt moet die toch zelf weten bepaal jij niet ik zo ik zeg het gewoon tegen hem. En heb toen ook gezegd ik ga weg heb hier geen zin in.
Maar.... je vriend moet toch ook gewoon lekker zelf weten hoeveel hij wil eten, daar ga jij toch niet over?