Probleem buurtbewoner hond uitlaten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:04

Goed dat je het geprobeerd hebt :j Heeft je wat betreft het incident weinig opgeleverd maar aangezien je het wel gestaan hebt ( al was het met knikkende knieën) wel goed voor je eigen ontwikkeling. Volgende keer stap je misschien makkelijker naar iemand toe?

Nu overschakelen naar de volgende stap, de wijkagent.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:07

Netjes van je!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:54

Zij is inderdaad in een staat van ontkenning, jammer want dit kan heel verkeerd uitpakken. Je hebt het geprobeerd, dit kan je ook meenemen in het gesprek met de wijkagent en bij eventuele volgende meldingen.
Voor nu zolang het niet is opgelost koos ik er toch voor om op een ander tijdstip te gaan wandelen als dat mogelijk is en anders toch een andere route te pakken, veiligheid staat dan toch voorop.
Heb er misschien overheen gelezen maar heb je al meer eigenaren van andere honden gehoord die ook wat is overkomen door dit duo?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:00

Jammer dat de dame in kwestie niet op bokt zit. Ben wel heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:35

Jennyj01 schreef:
Jammer dat de dame in kwestie niet op bokt zit. Ben wel heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Zulke reacties heb ik bijzonder weinig aan Jenny. Waar ben je op uit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Probleem buurtbewoner hond uitlaten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:51

Wat een raar sfeertje in dit topic. Volgens mij heeft TS heel netjes gehandeld.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:03

Jennyj01 schreef:

Eerst is ts kinderachtig, en vervolgens wil je de andere kant horen? Terwijl ts navraag is gaan doen en verteld hoe het gegaan is?

Rare reacties geef jij... ken jij de mw in kwestie soms?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:39

Ts stoer dat je hebt aangebeld.
Jammer dat mevrouw van niks zegt te weten.

Heb je al iets gehoord van de wijkagent?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:47

Cayenne schreef:
Wat een raar sfeertje in dit topic. Volgens mij heeft TS heel netjes gehandeld.

Inderdaad! Ik had ook direct een wijkagent ingeschakeld. Hoe de mevrouw gehandeld heeft is of gewoon vreselijk asociaal of e ris inderdaad meer aan de hand en ze beseft het zich niet goed. Ik had ook zelf geen gesprek aangegaan want als het op m'n beesten aankomt ben ik ook heel beschermend. De wijkagent is er juist voor dit soort dingen en het is helemaal geen schande! Ts je hebt prima gehandeld.

En 'de andere kant van het verhaal'? Er hoort geen andere kant te zijn. Je hond hoort daar vast. Als allebei die honden vastzitten dan kan er niks gebeuren. Die hond hoort daar gewoon niet los. Zelfs al had ts een enorm vals beest als die stafford gewoon aan de lijn zit zoals het hoort dan kan er niks gebeuren. Het is gewoon enorm asociaal om in een een aangelijnd gebied je hons los te laten lopen, dat hoort niet. Hij hoort aan de lijn, en anders in ieder geval naast de baas als je een andere hond tegenkomt.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:45

TS, netjes gehandeld. Nu zal ik dus wel de wijkagent inschakelen. Je hebt het zelf geprobeerd wat geen effect had, en dan is het nu tijd voor vervolgstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:11

Even een update.. Vanmorgen kwam ik mevrouw per ongeluk tegen (ik wandelde vrij laat dus had haar niet echt verwacht, maar kan gebeuren). Ze stond op het punt om over te steken, mijn straat weer in. Ik vroeg op vriendelijke toon of ze haar hond misschien wilde aanlijnen. Ze antwoordde met 'nee, hij doet niks hoor', waarop ik antwoordde dat ze dat de vorige keer ook zei en haar hond toen mijn hond aan heeft gevallen. Ze wilde aanstalten maken om over te steken, dus ik zei op een iets minder vriendelijke toon 'mevrouw, ik wil graag dat u uw hond aanlijnt!'. Ze mompelde nog wat, pakte de lijn uit haar rollator en wilde deze vastmaken aan de halsband van de hond. Ik schrok nogal, want de hond liet zijn tanden zien en begon te grommen tegen mevrouw. Ik dacht eigenlijk dat ze zelf die hond wel onder appel had, dit verbaast me dan ook enorm. Omdat aanlijnen niet lukte, wilde ze wederom over gaan steken. Ik zei 'mevrouw, dit is gevaarlijk, u moet de hond gewoon aanlijnen!'. Toen heeft ze de lijn als een soort lus om zijn nek gehangen, hond kon nog steeds alle kanten op. Ze is overgestoken, ik ben aan de kant gegaan. Wederom kreeg ik het idee, ook nadien, dat ze helemaal niet reageert op wat ik zeg. Alsof het niet doorkomt.

Ik was het spuugzat, heb de politie hier gesproken en die gaan het intern uitzetten (wijkagent dus).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:14

Goed gehandeld ts. Het is niet de vraag of dit verkeerd gaat lopen maar wanneer.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:15

Super actie TS.
Dit kun je verder gewoon melden, want nu staat het op het punt dat het wel een groot probleem kan vormen voor andere mensen met honden, zelfs voor het hondenbaasje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:20

Goed van je. Het moge duidelijk zijn dat je hier niet in je eentje uit gaat komen met haar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:20

Hoezo reageert ze niet op wat je zegt... Ze doet de hond toch aan de lijn? Niet zo snel en handig als jij wilt, maar ze doet het wel. Ik. Moet zeggen dat ik minder meegaand zou zijn als mw als ik door een bange betweter zo benaderd werd. Hoewel, als het allemaal echt zo bedreigend was was ik niet rustig met mijn hond blijven staan... Klinkt echt een beetje alsof het allemaal wel meevalt maar je vastbesloten bent om haar die hond af te laten pakken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:31

Jeutje Billy, het is voor jou ook niet snel goed he!
Eerste bericht geef je aan: ga met mw in gesprek, als je er niet uit komt schakel je hulp in. En alles viel wel mee.
Nu heeft ts gesprek aangegaan, heeft mw er nu weer op aangesproken, hond misdraagt zich weer, ts schakelt hulp in want dit loopt op niks uit en nog is het niet goed?

Ik sta werkelijk versteld van sommige mensen hier. Hoe ver moet er gegaan worden voordat hond weer aan zou vallen? En het volgende bericht van TS hier is: mijn hond is vandaag weer gepakt en nu moest ik naar de dierenarts want hij is bijna dood gegaan? Moet er dan nog steeds maar een diep gesprek aangegaan worden? Stelt TS zich dan nog steeds aan?

Ts ik vind dat je heel netjes handelt, en veel coulanter bent dan ik zou zijn in jouw situatie. Bij mij had vanaf moment 1 de wijkagent er al op gezeten, of misschien zelfs al direct de politie..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:31

Ik snap de ts heel goed hoor. Haar hond is al eens gepakt door die hond. En blijkbaar heeft mevrouw 0 overwicht op de hond en blijft ze los met het dier wandelen terwijl de ts al aan de deur is geweest om te vragen om dat niet meer te doen waar het niet mag. Dan mag je best even wat duidelijker zijn.

Onze hond is ook weleens gepakt door een paar herders die los liepen.
Eigenaar deed ook weinig en toen mijn vriend hem aansprak dat ze daar niet los mogen lopen deed hij er heel nonchalant over (meer mensen die slechte ervaring hadden met dezelfde meneer overigens). Ik liep met een grote boog om zijn caravan heen maar als ik hem onverwachts zou tegen komen dan weet ik niet of ik zo rustig als de ts zou kunnen blijven. Onze hond is na dat incident heel fel geworden op die herders van hem terwijl ze normaal echt heel sociaal is. En dan krijgt zij het straks op haar bordje als ze flink van zich af zou bijten zeker. Gelukkig is hij weg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:45

Als de hond gromt naar de baas bij aanlijnen is de verhouding wel verstoort. Wellicht is mevrouw al eens gebeten door haar eigen hond dat ze daarom er voor kiest om de hond dan maar los te laten.
Geen gehoor geven vind ik een groot woord, uiteindelijk heeft ze wel een poging gedaan, dat het veilig was niet echt, maar ik denk dat als ze de hond wel had weten aan te lijnen er niet meer veiligheid was geweest, een sterke hond trekt een oude dame die niet lekker ter been is zo omver en dan loopt deze alsnog los met een wapperende riem er aan.

Ik had het nu ook gemeld bij de politie, ze blijft eigenwijs haar eigen idee volgen en dat gaat niet lang goed. Dan voorkom je dat liever lijkt mij.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:53

Nare sfeer en reacties in dit topic zeg. Naar mijn mening heb je goed gehandeld ts!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:10

Ik heb al veel bijzondere reacties gezien op Bokt, maar de reacties in dit topic, echt wauw zeg... :')

Mevrouw doet een 'poging' om haar hond aan te lijnen maar wilt gewoon verder lopen van zodra dit niet lukt. TS moet drie keer herhalen dat ze haar hond aanlijnt. Volgens mevrouw is de hond niet gevaarlijk terwijl hij letterlijk de hond van TS aangevallen heeft en zelf naar zijn eigenaar staat te grommen.
En trouwens 'waarom blijf je staan en loop je niet gewoon door', je weet dat doorlopen die hond net kan triggeren? Als ik met mijn wandelhonden wandelde en ik kwam een loslopende hond tegen (die al dan niet potentieel gevaarlijk was) bleef ik ook altijd rustig op afstand staan tot ik zag dat de eigenaar even moeite deed om zijn hond gewoon even naast zich te laten lopen. Als jij gaat verder wandelen is de kans net groter dat de hond op je afkomt. Dus ja, TS heeft hier gewoon het juiste ding gedaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:24

Wij zien de hond als gevaarlijk/niet prettig of geef het een naam.
Voor de oudere dame is het een gezelschap, mocht ze inderdaad een vorm van dementie hebben kan ze alles vergeten zijn wat er is voorgevallen. Heeft ze geen vorm van dementie is ze gewoon bar eigenwijs en hardnekkig in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:29

Ik begrijp ook niet zo goed waarom ik zo als kop van jut word gebruikt. Naar mijn idee heb ik juist naar jullie meningen gehandeld, want ik had meteen de wijkagent willen bellen.
Ik ben tegen m'n zin in bij haar langsgegaan om het gesprek aan te gaan en heb haar daarnaast ook op straat nog aangesproken voordat ik de wijkagent op de hoogte heb gebracht. En inderdaad, als ik welke kant dan op ga lopen, wil die hond toch juist achter mij aan lijkt me. Er zat voldoende afstand tussen hoor.
Tot slot. Ik heb niets tegen honden, ook niet tegen bijv. Staffords of welk ras dan ook, die kunnen ook super lief zijn. En het laatste wat ik wil is dat die mevrouw haar hond in moet leveren oid, want het is alleen maar goed dat ze op haar leeftijd een soort stok achter de deur heeft om te wandelen.
Dat wil ik haar allerminst afnemen. Maar het moet wel veilig gebeuren. Dus sowieso aangelijnd en eventueel met wandelen even een muilkorfje om. Meer niet.
Houd alsjeblieft op met die banketstaaf reacties, ik doe echt m'n best om naar jullie adviezen te luisteren en kalm en respectvol met mevrouw om te gaan.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:35

Ik vind dat je goed gehandeld hebt TS. Je hebt geprobeerd met haar in gesprek te gaan en daar is niets uit gekomen, dan is het inderdaad aan het wijkteam om deze kwestie op te nemen.
De lijn als een losse lus om de nek is gewoon niet veilig genoeg, klaar.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:54

Ook ik vind dat je goed gehandeld hebt ts, ik hoop dan ook dat er een oplossing komt. Het lijkt mij voor deze mevrouw zelf ook niet niet echt veilig met een hond zoals zij heeft. Als hij al naar haar durft te grommen is het een kwestie van tijd voor hij toehapt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:55

Beste stuurlui staan aan kant.

TS je hebt het prima gedaan.
Zelfs op straat weer aangesproken.
Je moet ook aan je veiligheid en die van jouw hond denken.

Hopelijk gaat de wijkagent snel eens langs om te polsen hoe het zit.