Goof schreef:Dat is wellicht ook wel leeftijd-gerelateerd en heeft zo te lezen voor velen ook met praktische zaken zoals bijvoorbeeld afstand te maken.
Bij ons beiden inderdaad.
Ik ben 36, mijn vriend 52 en we woonden 150km bij elkaar vandaan.
Dus het gebeurde gewoon omdat het praktisch was. Woonden we dichter bij elkaar, had het waarschijnlijk langer geduurd. Van mijn kant in ieder geval.
Ben je er nog niet aan toe is dat ook helemaal prima. Van samenwonen leer je elkaar wel gewoon nog beter kennen en is het in de meeste gevallen ook alleen maar positief voor je relatie in mijn optiek - je hebt dan ook snel door of je een toekomst met iemand ziet of niet. Samenwonen is natuurlijk best een impact op je relatie ook al is je relatie steengoed vooraf. Want je kunt alsnog van een koude kermis thuiskomen als je bv. wel jarenlang wacht om samen te gaan wonen en als je dan samenwoont, klikt het opeens niet meer als je zoveel bij elkaar bent en samen een huishouden runt wat voor frustraties onderling kan zorgen die je eerder niet had bv. Maar dat zijn allemaal dingen wat je gewoon moet ondergaan en uitzoeken als je het doet. Voor mij voelde het toen gewoon al van begin af aan goed en wij waren er beide gewoon echt aan toe kan ik wel zeggen 
)
. Toen mijn vriend het hierover had met mijn schoonzusje maakte zij echter de opmerking; 'Waarom kopen jullie niet samen wat?'