Je beste vriendin pikt spullen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:27

Djilna schreef:
TS, hoe had je evt zelf bedacht het te willen oplossen?

Haarspray ga ik niks ver zeggen, maar als het gaat over hoe vrij je je 'beweegt' in andermans huis kun je dat toch bespreekbaar maken en een afspraak over maken? Dat je het vervelend vond dat ze alle Milkyways opgegeten heeft zonder het even te melden. Dat je graag hebt dat ze even vraagt of iig meldt dat ze zin heeft in een bepaald iets. Lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk.

Dus of jij zegt niks en laat haar haar gang gaan terwijl ondertussen jouw irritatie maar blijft groeien, of je geeft aan wat je wel en niet prettig vindt dat ze doet in je huis. Als jij jouw grenzen niet aangeeft en zij heeft van huis uit andere gewoontes blijft dit een ding zolang je niks uitspreekt.

En als je dat wel doet en ze negeert je, dan is het ook snel genoeg duidelijk toch?

Als dit niet bespreekbaar is, is ze ook geen beste vriendin. In mijn optiek..

De Bokkers diehier reageren zijn kennelijk allemaal assertief genoeg om direct hun grenzen aan te geven. Ik heb daar meer moeite mee,omdat ik volkomen verbouwereerd raak als mensen zo vrijpostig blijken.Ik weet dan niet wat ik er mee moet.Maar het gaat dan wel knagen.Ik probeer dan afstand te gaan nemen.Want ik wil geen vrienden tegenover wie ik mezelf steeds moet verdedigen of afschermen. En als je direct iets zegt ervan,dan krijg je een slechte sfeer en dat is ook niet de bedoeling van vriendschap.

Goof

Re: Je beste vriendin pikt spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:30

Als ik bij iemand thuis kom die een pot snoep heeft staan dan zie ik dat als een uitnodiging, een 'welkom, neem lekker wat'. Als je niets wil delen met een ander, zet het dan achter slot en grendel.
Enne... ze wil dominant zijn in joiw huis? We hebben het niet over honden toch?
Wat een gek topic.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:31

Als je een slechte sfeer krijgt van iets zeggen, is imo de vriendschap niet goed anjali :) bij goede vrienden moet je dat gewoon kunnen doen, en als mensen er een probleem mee hebben dat je grenzen aangeeft, zijn ze misschien ook niet zo goed voor je.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:31

anjali schreef:
Djilna schreef:

Haarspray ga ik niks ver zeggen, maar als het gaat over hoe vrij je je 'beweegt' in andermans huis kun je dat toch bespreekbaar maken en een afspraak over maken? Dat je het vervelend vond dat ze alle Milkyways opgegeten heeft zonder het even te melden. Dat je graag hebt dat ze even vraagt of iig meldt dat ze zin heeft in een bepaald iets. Lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk.

Dus of jij zegt niks en laat haar haar gang gaan terwijl ondertussen jouw irritatie maar blijft groeien, of je geeft aan wat je wel en niet prettig vindt dat ze doet in je huis. Als jij jouw grenzen niet aangeeft en zij heeft van huis uit andere gewoontes blijft dit een ding zolang je niks uitspreekt.

En als je dat wel doet en ze negeert je, dan is het ook snel genoeg duidelijk toch?

De Bokkers diehier reageren zijn kennelijk allemaal assertief genoeg om direct hun grenzen aan te geven. Ik heb daar meer moeite mee,omdat ik volkomen verbouwereerd raak als mensen zo vrijpostig blijken.Ik weet dan niet wat ik er mee moet.Maar het gaat dan wel knagen.Ik probeer dan afstand te gaan nemen.Want ik wil geen vrienden tegenover wie ik mezelf steeds moet verdedigen of afschermen. En als je direct iets zegt ervan,dan krijg je een slechte sfeer en dat is ook niet de bedoeling van vriendschap.

Hoezo slechte sfeer? Je kan er toch gewoon over praten :?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:34

Als je echte vrienden bent anjali kan je alles zeggen/bespreken, het is maar net hoe je het verpakt :)

Ik leef bij mijn allerbeste vrienden ook vrijpostig en zij ook bij mij, net zoals een partner, daarvan accepteer je dat gewoon :D

Als je jezelf al irriteert aan mensen, is er al iets mis....zeker om de dingen waar TS zich druk over maakt.
De irritatie zit volgens mij dieper, het lijkt mij dan ook verstandig, om het of te bespreken of er mee te stoppen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:36

Het eerste begrijp ik van de spray, tweede niet, als ik honger heb eet ik ook mijn beste rviendins voedsel op hahah daar zijn beste vriendinnen voor die teasen elkaar gewoon. En als je echt goede vrienden bent mag je je volgends mij ook thuis voelen bij diegene... Maar weet niet of je nou beste vriendinnen bent of vriendinnen..

Maar uit dit bericht krijg ik niet het "beste vriendin" idee, meer het idee van twee vrouwen die gewoon met elkaar omgaan maar niet echt vriendinnen zijn, als mijn spray weg was en ik had ook maar 1% het vermoeden dat zij het kon zijn zou ik meteen naar dr huis fietsen of als het ver weg is r opbellen en zeggen wat die fooeeek.

Maar ik snap niet waarom je denkt dat zij het is....
En die milky ways, ach stuur gewoon een appje met iets van "Volgende keer je eigen milky ways kopen? :9 ;) "

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:41

anjali schreef:
Djilna schreef:

Maar dat is, uiteindelijk, toch enorm jammer? Blijkbaar voelen die mensen zich thuis bij, of ze hebben geen enkel fatsoen, lol. Kun je niet proberen het alsnog te bespreken, desnoods achteraf? Het lijkt me vooral voor jouzelf frustrerend, iets is vervelend maar je doet/kunt er niets mee doen, zonde :(

Inhoudelijk vind ik het wat lastig, TS, zo'n spray bus zou verre van chique zijn, maar heeft die vriendin dan dezelfde kleur haar en ook dezelfde 'klachten' als jij?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:41

xPareltje schreef:
Gooiske schreef:
Om Milky Ways? Serieus? Ben je daar zo kwaad over?

Nee, als je de hele tekst heb gelezen ben ik niet eens kwaad over de milky ways. :) Ik vind het gewoon niet netjes, als ze het gewoon even had gevraagd mocht ze van mij die hele pot eten. En het zijn nu een paar milky ways maar wat is het volgende wat ze meeneemt? Make-up, mijn glazen, borden, sieraden. Daar gaat het mij gewoon even om.

Ja maar.. "Netjes", het hele principe van beste vriendinnen is dat je je daar als een slons bij mag gedragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:42

xPareltje schreef:
ZoZenn schreef:
Hmmm ja, ik eet vaak al m'n beste vriend zijn kitkats op en hij al mijn nachos. Is dat raar? :'). Je bent toch beste vrienden? Soms drink je elkaars drinken op, so what?

Nee ik vind dat niet raar hoor, maar er speelt dominantie. Ze neemt hier gewoon de leiding in mijn eigen huis en dat vind ik gewoon compleet abnormaal. Ik vraag altijd heel netjes als ik ergens ben mag ik eentje nemen zelfs bij familie want zo ben ik opgevoed.

Pas maar op! Straks piest ze nog tegen je meubels, over je make-up en je nieuwe voorraad Milkyways!! }>
"Zo, ook van mij"

Als ik je reacties leest vind ik je best wel een sucky vriendin. En dat noemt zich beste vriendin? Ik had je eerst nog wel redelijk advies gegeven maar als ik zie hoe je overal op reageert en gewoon hoopt dat wij allemaal aan jouw kant gaan staan. Ik vind het maar kansloos allemaal. -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:44

Ik snap echt niet waarom er niet gewoon gecommuniceerd kan worden. Als je dat al niet kan met je beste vriendin, met wie dan wel?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:48

Ik ga het wel ontstippen, mensen lezen de reacties niet door dus TS moet zich constant verdedigen en steeds hetzelfde herhalen. Vat niet echt een discussie te voeren of tips te geven zo.

Als je van elkaar weet dat het oké is om elkaars vreten weg te werken is dat oké, is hier niet zo. Accepteer dat jullie niet zoals TS denken. :=
Ik ga verder ook niet zeggen wat TS al heeft gezegd want wil niet per ongeluk iets anders zeggen dan dat ze bedoelt, lol.

@xTitanic, mee eens. :j
TS heeft wél verteld dat ze geprobeerd heeft tot redenen te komen wat niet lukte omdat die vriendin dus zegt dat het niet waar is en er verder niets over loslaat. Snap wel dat het dan een vreemde indruk geeft als alle wegen naar haar leiden. Of het nou over tien Milky Way's of een haarspray gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:51

AlwaysH schreef:
TS heeft wél verteld dat ze geprobeerd heeft tot redenen te komen wat niet lukte omdat die vriendin dus zegt dat het niet waar is en er verder niets over loslaat. Snap wel dat het dan een vreemde indruk geeft als alle wegen naar haar leiden. Of het nou over tien Milky Way's of een haarspray gaat.

Zoals ik het las, doet TS de aanname dat er niet over gepraat kan worden en welke reactie gegeven zal worden. Ze denkt in angst, 10 stappen vooruit en ze denkt voor haar vriendin.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:55

Karma schreef:
AlwaysH schreef:

Zoals ik het las, doet TS de aanname dat er niet over gepraat kan worden en welke reactie gegeven zal worden. Ze denkt in angst, 10 stappen vooruit en ze denkt voor haar vriendin.

Zo heb ik het ook vernomen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:57

AlwaysH ik lees denk ik iets anders dan jij?

Als een beste vriendin zo is dat er niet mee te communiceren valt, dan is ze toch geen beste vriendin? Je moet toch in je eigen huis kunnen aangeven wat de grenzen zijn? Punt a, moet je dat dan wel doen en punt B, als BF zich er dan niets van aantrekt weet je genoeg. maar je moet wel eerst de grenzen trekken voor je erover kan vallen..

Vandaar dat ik aan TS vraag hoe ze zelf had bedacht dit te willen oplossen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:58

listiglistje schreef:
Als je echte vrienden bent anjali kan je alles zeggen/bespreken, het is maar net hoe je het verpakt :)

Ik leef bij mijn allerbeste vrienden ook vrijpostig en zij ook bij mij, net zoals een partner, daarvan accepteer je dat gewoon :D

Als je jezelf al irriteert aan mensen, is er al iets mis....zeker om de dingen waar TS zich druk over maakt.
De irritatie zit volgens mij dieper, het lijkt mij dan ook verstandig, om het of te bespreken of er mee te stoppen.

Ik weet meestal niet de juiste toon te vinden om iets te zeggen. Ook al omdat ik met een ergernis zo lang wacht tot het explodeert.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:59

xPareltje schreef:
ZoZenn schreef:
Hmmm ja, ik eet vaak al m'n beste vriend zijn kitkats op en hij al mijn nachos. Is dat raar? :'). Je bent toch beste vrienden? Soms drink je elkaars drinken op, so what?

Nee ik vind dat niet raar hoor, maar er speelt dominantie. Ze neemt hier gewoon de leiding in mijn eigen huis en dat vind ik gewoon compleet abnormaal. Ik vraag altijd heel netjes als ik ergens ben mag ik eentje nemen zelfs bij familie want zo ben ik opgevoed.

Dominantie serieus?

Ga of het gesprek aan en zeg eerlijk dat jij wil dat bezoek eerst vraagt of ze iets te eten of drinken mogen pakken of zet er een punt achter.

Ik gok optie 2 want volgens mij ben jij er al klaar mee.
Laatst bijgewerkt door simongek op 29-10-18 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:59

TS zei dat ze het wegwuift. Onder het mom van zoiets doe ik nooit joh! En dat wil ze juist niet.
Waarom moet je niet aan mij vragen, ik ben erg direct en kan vaak véél beter met jongens opschieten. :')

Edit; als ze er klaar mee was zou ze er geen topic over openen neem ik aan? :') :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:00

Misschien Anjali moet je daar iets mee doen, want dat is niet gezond. Ook jij mag gehoord en gezien worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:00

anjali schreef:
listiglistje schreef:

Ik weet meestal niet de juiste toon te vinden om iets te zeggen. Ook al omdat ik met een ergernis zo lang wacht tot het explodeert.

Dan moet je aan jezelf werken, alles valt te leren :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:29

Karma schreef:
Misschien Anjali moet je daar iets mee doen, want dat is niet gezond. Ook jij mag gehoord en gezien worden.

Klopt helemaal,maar ik vind dat een vriendschap iets leuks moet zijn.Niet iets waarvoor ik een cursus moet gaan volgen om er mee om te kunnen gaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:41

Net als iedere relatie, is ook een vriendschap iets wat je moet onderhouden.
Jij verandert, je vriend(in) verandert. Dat is hoe het leven is, en kan ook heel waardevol zijn.
Het kan zijn dat je uit elkaar groeit, maar ook kan de vriendschap zich verdiepen.
Niet iedere ruzie is het einde van een vriendschap.
Op basis van wat jullie delen en waarderen in elkaar, is het nodig om af en toe te delen over wat jullie belangrijk vinden.
Met zo'n consumptieve houding t.o.v. vrienden ('moet leuk zijn'), houd je er niet zoveel over.
Vriendschap is: Moeite doen voor elkaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:43

anjali schreef:
Klopt helemaal,maar ik vind dat een vriendschap iets leuks moet zijn.Niet iets waarvoor ik een cursus moet gaan volgen om er mee om te kunnen gaan.

ik neem aan dat als je in een vriendschap niet de juiste toon vindt om iets te zeggen, dit in andere situaties toch ook wel voor zal komen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:30

Kinke schreef:
anjali schreef:

ik neem aan dat als je in een vriendschap niet de juiste toon vindt om iets te zeggen, dit in andere situaties toch ook wel voor zal komen?

Tja, ik ben er snel klaar mee hoor, als iemand alles opkropt en dan alles er ineens uitgooit. Als er iets is kan je het zeggen, en anders maar niet, maar dan vind ik het ook niet redelijk om boos te worden. Ik kan niet ruiken wat mensen wel en niet leuk vinden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:47

Als ik het zo lees, komen jullie niet over als beste vriendinnen eerlijk gezegd.

Want over iets als opgegeten Milky Ways zou je toch gewoon moeten kunnen praten?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:06

Wouw, ik weet niet hoe ik zou reageren als jij mij er mee zou confronteren. Die pot met haarspul, ja das poedersuiker. Maar je weet maar nooit je hebt het ook niet op camera staan dus dat vind ik wel heftig.
Die choclade, ik zou daar niet eens moeilijk om doen. Bij mijn vriendinnen is het heel normaal dat je zelf iets pakt, en dan heb ik het echt over goede vriendinnen die zich echt thuis voelen hier.
Zou het juist rot vinden als ze me alles zou vragen.

En dit zijn 2 dingen vind dit best wel een beetje overdreven.