Djilna schreef:TS, hoe had je evt zelf bedacht het te willen oplossen?
Haarspray ga ik niks ver zeggen, maar als het gaat over hoe vrij je je 'beweegt' in andermans huis kun je dat toch bespreekbaar maken en een afspraak over maken? Dat je het vervelend vond dat ze alle Milkyways opgegeten heeft zonder het even te melden. Dat je graag hebt dat ze even vraagt of iig meldt dat ze zin heeft in een bepaald iets. Lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk.
Dus of jij zegt niks en laat haar haar gang gaan terwijl ondertussen jouw irritatie maar blijft groeien, of je geeft aan wat je wel en niet prettig vindt dat ze doet in je huis. Als jij jouw grenzen niet aangeeft en zij heeft van huis uit andere gewoontes blijft dit een ding zolang je niks uitspreekt.
En als je dat wel doet en ze negeert je, dan is het ook snel genoeg duidelijk toch?
Als dit niet bespreekbaar is, is ze ook geen beste vriendin. In mijn optiek..
De Bokkers diehier reageren zijn kennelijk allemaal assertief genoeg om direct hun grenzen aan te geven. Ik heb daar meer moeite mee,omdat ik volkomen verbouwereerd raak als mensen zo vrijpostig blijken.Ik weet dan niet wat ik er mee moet.Maar het gaat dan wel knagen.Ik probeer dan afstand te gaan nemen.Want ik wil geen vrienden tegenover wie ik mezelf steeds moet verdedigen of afschermen. En als je direct iets zegt ervan,dan krijg je een slechte sfeer en dat is ook niet de bedoeling van vriendschap.