Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 21:50

Ianthe schreef:
Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit. :)

:') :') :') :')

Dat is eigenlijk de enige juiste reactie :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 22:04

@Joolien;Dan heb jij een kanjer van een vent gevonden.
Je kunt toch niet zomaar iedereen aan elkaar koppelen omdat dat volgens de maatschappij zo moet?
Dit is een oprechte vraag.
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 26-10-18 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:09

maria1990 schreef:
Je kunt toch niet zomaar iedereen aan elkaar koppelen omdat dat volgens de maatschappij zo moet?

Nee, maar dat zeg ik ook helemaal niet. :) Ik wil zelf ook geen kinderen, terwijl dat in de maatschappij ook nog heel vanzelfsprekend is dat je ze wel neemt. Moet er niet aan denken zeg.
Met een relatie zie ik het zo, voor mij en veel mensen om mij heen, is een relatie een verrijking. Geen beperking, en die verrijking, dat voelt zo heerlijk, dat gun ik gewoon iedereen. Ook jij kunt een fijne relatie krijgen, met een man die je lief heeft voor wie je bent, met je pluspunten en je minpunten, op je mooist en op je lelijkst. En dat vind ik niet omdat het zo hoort, maar omdat ik iedereen gewoon liefde gun :)

Tiggs

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:15

Joolien, realiseer je je dat je nu precies hetzelfde doet als wat sommige moeders in het kinderlozen topic doen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:16

Volgens mij verwar je een aspect van onze sóórt met een aspect van elk individu Jolien.
Niet iedereen voelt die drang. En wat betreft contacten is, als ik het zo lees, niemand in dit topic echt alleen: we hebben dieren, vrienden, familie. En zijn gewoon tevreden zo.
Ik zie zelf ook niet alleen negatieve aspecten van een relatie, als ik echt een goeie tegenkom krijgt die een kans. Ik vertrouw mensen, ik hou van mezelf en laat makkelijk mensen toe in mijn leven als vrienden. Een psycholoog op een feestje heeft me weleens verteld dat ik gedeeltelijk aseksueel ben, misschien dat je dat helpt. Het maakt mij niet uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:16

Tiggs schreef:
Joolien, realiseer je je dat je nu precies hetzelfde doet als wat sommige moeders in het kinderlozen topic doen?

Ja dat realiseer ik me, en daarom zei ik al ik doe een stapje terug. Ik wilde het nog in mn vorige post zetten, maar dat vergat ik.
Maar je krijgt er zoveel voor terug, echt..! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:17

Joolien schreef:
maria1990 schreef:

Nee, maar dat zeg ik ook helemaal niet. :) Ik wil zelf ook geen kinderen, terwijl dat in de maatschappij ook nog heel vanzelfsprekend is dat je ze wel neemt. Moet er niet aan denken zeg.
Met een relatie zie ik het zo, voor mij en veel mensen om mij heen, is een relatie een verrijking. Geen beperking, en die verrijking, dat voelt zo heerlijk, dat gun ik gewoon iedereen. Ook jij kunt een fijne relatie krijgen, met een man die je lief heeft voor wie je bent, met je pluspunten en je minpunten, op je mooist en op je lelijkst. En dat vind ik niet omdat het zo hoort, maar omdat ik iedereen gewoon liefde gun :)

Maar kinderen zijn ook voor veel mensen een verrijking, geen beperking. Er is niets mooiers! (Zegt men :') ) Ook jij kunt fijne kinderen krijgen, met die geweldige man van je. Zodat jullie als gezin van elkaar kunnen houden, op je mooist en op je lelijkst. Niet omdat het zo hoort, maar omdat ik iedereen die liefde gun. :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:17

Goof schreef:
Ik krijg de indruk dat men hier echt een hele slechte kijk op relaties heeft, alsof het een gruwelijke opoffering is waar je jezelf in kwijt raakt en moet weg cijferen voor een ander.
Relaties kunnen ook toevoegingen zijn en een hele fijne aanvulling op het leven dat je nu al hebt.

Inderdaad. Meedere bokkers al vriendelijk proberen uit te leggen dat je een relatie zelf kan invullen hoe je dit zelf wil.

maria1990 schreef:
Voor een ander wil ik niet op mijn tenen moeten lopen en mij zorgen moeten maken of ik aan zijn eisen voldoe of dat vriendlief de benen neemt met een andere vrouw.

Lieve TS, het is duidelijk dat iemand je heel hard heeft gekwetst. Wees zeker dat de relatie die jij beschrijft (Op je tenen moeten lopen, je vrijheid opofferen, zorgen maken, gezeur, ....) gewoon niet ok is. Voor niemand, en dat zou de meerderheid gewoon niet accepteren. Dat is geen fijne relatie, en dan heb ik echt niet over de ware vinden ofzo, maar gewoon een leuke relatie.

Helemaal prima als jij alleen wil zijn, maar zorg ervoor dat je dit echt zelf wil en niet omdat je bang bent om gekwetst te worden. Ik ben de laatste die je gaat vertellen dat je moet trouwen en kinderen krijgen, want dat beeld geeft mij ook hart kloppingen ;)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 22:22

Thanks voor het lezen en de toelichting :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 22:27

Joolien schreef:
maria1990 schreef:

Oh god, dit klinkt echt vreselijk allemaal. :')

En voor niet iedereen is het een beperking hoor, sommige mensen hebben er gewoon totaal geen behoefte aan en vinden het helemaal geen verrijking.

Dat jij dat vind, betekend niet dat iedereen er zo over denkt? Jij hebt blijkbaar iemand nodig om je compleet te voelen.

Liefde kan je ook ervaren zonder partner hoor :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:14

De relaties met een man zoals jullie ze hier beschrijven wil ik ook niet. Maar zulke vriendschappen hoef ik ook niet.

Ik kan me overigens levendig de “Ben JIJ vrijgezel?!?” reacties voorstellen... gezien wij bewust kinderloos zijn, na 17 jaar relatie en getrouwd te zijn (blijkbaar hoor je dat ook alleen maar te doen als je gespuis wil hebben, anders niet).

Ik hoop voor een ieder dat ze zich fijn voelen in hun eigen leven, met of zonder partner, met of zonder veel vriendschappen.
Ik hou zelf ook niet van dat ontzettend kleffe sociale gebeuren. Brrrrr, laat mij maar gewoon lekker. Ik vind het heerlijk na een dag werken om hersenloos poep te scheppen en paard te snuiven. Mijn man weet dat ook, dus die doet lekker iets voor zichzelf. Heeeerlijk!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:18

Hier nog iemand die heel bewust vrijgezel is :))
Ik heb totáál GEEN behoefte aan een relatie en ik vind het heerlijk zo.

Tot grote ergernis van mijn omgeving lijkt het soms wel :') die hebben er volgens mij meer moeite mee dan ik.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:26

Partner liet mij liet kiezen tussen een leven naar zijn regels en maatstaven of mijn paard.

Morgen lekker trainen in de buitenbaan :') .

Eerst weer eens gaan leren genieten van mijn eigen leven, van mij zelf gaan houden en zorgen voordat ik überhaupt weer open sta voor een relatie.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:41

Ik denk dat de partners van paardenvrouwen/mannen het best wel zwaar hebben. Altijd die stinkzooi in je huis of in je auto, elk weekend staat in het teken van wedstrijden/buitenritten, je kan nooit spontaan weg omdat je partner zijn/haar knol moet verzorgen en daarbij de eeuwige zorgen en kosten om het dier. :')

Ode aan de partners! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:44

ual_95 schreef:
Ik denk dat de partners van paardenvrouwen/mannen het best wel zwaar hebben. Altijd die stinkzooi in je huis of in je auto, elk weekend staat in het teken van wedstrijden/buitenritten, je kan nooit spontaan weg omdat je partner zijn/haar knol moet verzorgen en daarbij de eeuwige zorgen en kosten om het dier. :')

Ode aan de partners! _/-\o_

Ja echt :')

Andersom wil ik om die reden geen partner met kinderen :n

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:47

Goof schreef:
Ik krijg de indruk dat men hier echt een hele slechte kijk op relaties heeft, alsof het een gruwelijke opoffering is waar je jezelf in kwijt raakt en moet weg cijferen voor een ander.
Relaties kunnen ook toevoegingen zijn en een hele fijne aanvulling op het leven dat je nu al hebt.

Ik heb ook echt een slechte kijk op relaties, maar dat komt door mijn persoonlijke ervaringen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:48

Goof schreef:

Als je de juiste persoon tegen komt zal dat vast een toevoeging zijn.

Maar dat zie ik bij mezelf niet snel gebeuren. Ja ik ben vrij egoïstisch. Hou niet van verplichtingen en trek graag me eigen plan. Moet er ook niet aandenken dat er nog iemand is die ook nog (veel) aandacht nodig heeft. Maar uitsluiten is wel lastig je weet natuurlijk nooit wat je tegen komt. Dus of het nu helemaal bewust is dat kan ik ook niet direct zeggen.
Er zijn vast ook mensen die wel bewust voor een relatie kiezen alleen maar op iemand te hebben en niet om de persoon zelf. Vraag me af of je daar dan gelukkig van wordt.
Sommige mensen kunnen niet alleen zijn en moeten een relatie hebben. Prima toch als mensen wel gelukkig zijn met zichzelf en hun leven en niet perse een wederhelft moeten hebben om gelukkig te zijn.

Ik kan me er ook weinig bij voorstellen. Net als met kinderen. Vele vinden ze schattig en knap. En ik zie meer aliëns. Wat ik schattig vindt is zowat alle baby dieren. Maar mensen baby's nee totaal niet. En dat heb ik met relaties net zo. Ik zie het niet en ik voel het niet.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:12

Je wordt kieskeuriger naarmate je ouder wordt. Zeker na vervelende ervaringen in relaties. Liever de vrijheid dan problemen. Een relatie sluit ik zeker niet uit, maar ik moet hem nog tegen komen denk ik..
Ook ik vermaak me prima en verveel me nooit. Heb fijne vrienden waar ik naast de paarden ook veel leuke dingen mee doe.
In december wel naar de Boer Zoekt Vrouw afterparty, voor de lol, dat wel. Maar wie weet. ;-)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:41

@Joolien, er zijn heel veel onderzoeken gedaan naar hoe mensen matchen. En gemiddeld kiezen vrouwen voor een man die iets ouder is dan zij en met een hogere opleiding. Andersom hebben mannen een voorkeur voor een wat jongere vrouw die een wat lagere opleiding heeft. Het gevolg hiervan is dat er 2 groepen heel lastig te matchen zijn: hoog opgeleide vrouwen en laag opgeleide mannen.

En ik krijg de indruk dat hier veel hoog opgeleide vrouwen zitten. Ik wel in elk geval (TU).

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 00:46

maria1990 schreef:
Zijn er nog meer mensen die bewust partner loos zijn en hoe bevalt dat jullie?
Vaak krijg ik de vraag waar zowel mijn kinderen als partner zijn, nou die heb ik niet en het bevalt prima :D
Als tegenargument geef ik; dat ik met mijn paarden getrouwd ben om maar van het gezeur en gezeur af te zijn }>
Dus zit jij in het zelfde schuitje of maak je dingen mee die erop lijken. Dan kun je in dit topic je hart komen luchten.

Prachtig dit. Dit is je OP en binnen 3 reacties wordt je bewust partnerloos al in twijfel getrokken.
En het overgrote deel van de reacties gaat van minimaal twijfelen aan je bewuste keuze tot medelijden met je. Bijzonder.

Ik ben heel gelukkig single al 8 jaar. Heerlijk. Als ik s nachts wil eten doe ik dat. Als ik niet naar bed wil doe ik dat. Als ik de hele dag in bed wil liggen doe ik dat. Als ik nu bedenk dat ik een week weg wil met mn honden doe ik dat. Niemand die vraagt hoe wat waar en waarom. Genieten met hoofdletters.
Goede Vrienden voor het leven genoeg. Ik verveel me nooit, drukke baan, veel leuke collega's en super fijne dieren om me heen. Ik kan alles zelf en doe alles zelf.
Als ik verdrietig ben pf behoefte heb aan gezelschap sta ik bij een vriend of vriendin op de stoep. Janken we samen, en rollen aan t eind van de avond weer lachend vd bank. Waarna ik voldaan en getroost naar huis ga om weer volledig mijn eigen gang te kunnen gaan. Alle leuke mannen die voor mij vallen of contact zoeken waarschuw ik ook meteen, we kunnen samen veel plezier maken ,maar ik ben GEEN relatie materiaal, echt 100% niet, dus als je dat niet ziet zitten moet je nu weggaan.
Ik hoor t mensen vaak zeggen. Relatie is een werkwoord :evaw: Mij niet gezien, ik heb al werk genoeg. En daarnaast wil en kan ik dus volledig in mijn eigen behoeften voorzien. Ik kan het werkelijk iedereen aanraden. O en voor de goede orde ik ben 51 dus dat gaat vast niet meer veranderen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 01:18

Joolien schreef:
Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit. :)

Is dat zo? Een (monogame) relatie zoals we dat vandaag de dag kennen is toch helemaal niet zo oorspronkelijk? Ik ben er niet bij geweest hoor, maar herinner me toch wel tekeningen van holbewoners en denk dan bijvoorbeeld ook aan de inheemse stammen die we nog hebben. Ook in de dierenwereld zijn er niet zo heel veel zoogdieren die langdurige relaties met elkaar aangaan volgens mij. Ja natuurlijk is er behoefte aan lichamelijk contact en voortplanting, maar nogmaals, dat staat volgens mij los van het hebben van een vaste partner. Daarbij is niet gezegd dat de single mens nooit sex heeft. Het heeft bewust of onbewust geen vriend(in).

Als laatste een tip, als toekomstig psycholoog zou het je sieren niet direct een mening te hebben over hoe iemand in elkaar hoort te zitten. Het is zeker interessant om er achter te komen hoe iemand denkt en tot een bepaalde keuze komt, maar stop het niet direct in een hokje. Jouw laatste zin zou mij echt afschrikken als ik een hulpverlener zou zoeken. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 01:35

Roodvos schreef:
@Joolien, er zijn heel veel onderzoeken gedaan naar hoe mensen matchen. En gemiddeld kiezen vrouwen voor een man die iets ouder is dan zij en met een hogere opleiding. Andersom hebben mannen een voorkeur voor een wat jongere vrouw die een wat lagere opleiding heeft. Het gevolg hiervan is dat er 2 groepen heel lastig te matchen zijn: hoog opgeleide vrouwen en laag opgeleide mannen.

En ik krijg de indruk dat hier veel hoog opgeleide vrouwen zitten. Ik wel in elk geval (TU).

Ik niet. Mbo.

Maar ik heb mij wel opgewerkt naar een baan op functie niveau HBO/universiteit.
Daarnaast ben ik echt een zelfstandige vrouw
Ik heb mijn eigen huis. Zorg voor mijn ouders en mijn gehandicapte broer.
Ik red mij wel echt prima alleen. Ben ook echt niet dom. En daarnaast ook nog handig met mijn handen.

Ik heb vaak wel het idee dat mannen dat eerst onwijs interessant vinden. Maar als je dan uit eindelijk niet afhankelijk wordt knijpen ze hem.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:14

Ik als verstokte single moet echt even gniffelen als ik lees dat Jolien (en anderen) ons een relatie "gunnen" :')
Blijkbaar staan ze er niet bij stil dat wij singles onszelf juist van alles gunnen :j
Wij gunnen onszelf alle vrijheid om te gaan en staan waar we willen, we gunnen onszelf de vrijheid om alles zelf te bepalen, te bedenken wat we wanneer willen kopen of dat we zullen sparen, we gunnen onszelf de vrijheid om ...... En vul zelf maar verder in.

Kom ik ooit een passende vent tegen, laat ik hem niet staan, maar ik ben zeker niet bewust op zoek en degene die besluit met mij verder te willen zal stevig in z'n schoenen moeten staan.
Ik heb nu eenmaal een aantal hobby's die niet in het standaard-boekje staan. Verwachten dat ik dagelijks gezellig op de bank kom hangen om het geneuzel van de commerciële zenders te bewonderen zit er ook al niet in. Vakanties vind ik teveel werk voordat ik weg ben. En op een vaste tijd eten ben ik ook al niet goed in :+
Ik heb het ooit geprobeerd hoor, maar nadat hij boos was dat ik het eten niet iedere dag om 5 uur klaar had staan, en voor zijn zin teveel boeken las (die ik volgens hem beter kon verkopen, want huishouden was belangrijker _-:( ), was het daarna rap gedaan met hem }>.

En ja, opleidings- en denk/werkniveau zijn in deze ook zeker belangrijk. Zoals zoveel heb ik ook ontdekt dat veel mannen daar toch moeite mee hebben als je ze voor bent op dat vlak 8-)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:35

Nou inderdaad, er rust nog een groter taboe op het niet willen van een relatie dan op het niet willen van kinderen en daar word ik soms zo gek van.
Mensen wíllen gewoon niet begrijpen dat we er totaal niet op zitten te wachten en komen dan inderdaad aan met dingen als ‘het is een verrijking van je leven’. Hou toch op :').

Zoveel katten adopteren als je wil, op zaterdagavond kunnen kijken op tv wat JIJ wil en kunnen doen wat jij wil, wanneer je dat wil zonder rekening te houden met iemand anders, dát is een verrijking van je leven :)).

En dan ook die misvatting dat mensen denken dat je eenzaam bent als je single bent :') :')

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:36

tagger schreef:
Mijn vrouw is anderhalf jaar geleden gestorven.
Wat ik mis, is de vriendschap, het klankbord, onze gesprekken.
Ik heb geen moeite met alleen zijn.
Ik ben alleen op vakantie geweest en heb genoten. Alleen... niemand om m'n ervaringen mee te delen.
Ik heb een drukke baan, groot huis en de paarden om mijn aandacht aan te geven, maar het leven mist de glans die het vroeger had.

Dat kan ik goed indenken als je zo een klik fijne band met elkaar hebt. Sterkte! Zonder een hele goede vriend van mij; moet er niet aan denken; zou dat vermoedelijk ook zo zijn.