Ianthe schreef:Joolien schreef:Ik vind dit altijd topics die mij als toekomstig psycholoog triggeren. Vanuit onze biologische kern is de mens gewoon op de wereld gezet om een partner te zoeken. Sterker nog, als je samen bent, wordt je lichaam daar duidelijk gelukkiger van, dat bewijst bijv het knuffelhormoon oxytocide. Als iemand zeg 'joh, van mij hoeft dat allemaal niet', dan kun je denken prima, lekker single is niks mis mee. Maar, toch verteld onze biologisch systeem iets anders. We zijn ingesteld om een partner te vinden, om met iemand samen te leven. (uitzonderingen zoals aseksueel of aromantisch daar gelaten)
Ik ga je niet vertellen dat je nu maar direct moet gaan zoeken, maar ik maak me dan juist zorgen. Wat maakt dat je anderen niet vertrouwd, dat je niemand toe kunt laten(omdat je niet van jezelf houdt ) of dat je alleen maar negatieve kanten ziet van een relatie. Dat is zo eeuwig zonde, want een relatie heeft zoveel te bieden en hoeft niet een blok aan je been te zijn.
Dus vooral zorgelijk, niet dat ik je meteen een zielig persoon vind, maar ik ben dan zo benieuwd wat er achter deze coping zit.
![]()
![]()
![]()
Dat is eigenlijk de enige juiste reactie