De andere kant van het bedrog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:06

Robijntjah schreef:
Dat is wat anders, zie mijn andere posts...

Ik heb het hele topic doorgelezen dus ook jou posts! :)
Ik kan er gewoon echt niet bij, en begrijp niet waarom men niet eerst praat. En als dat niet werkt niet "de ballen heeft" om eerst de relatie beëindigen zodat je niemand kwetst. Dat is wat ik probeer te zeggen en waar ik met mijn hoofd gewoon niet bij kan :)

Anoniem

Re: De andere kant van het bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:07

Dat is Helderder :+

Kan ik me goed voorstellen.
Ik kan er enige begrip voor opbrengen, ik zal het zelf nooit zo aanpakken.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:09

Medelijden nee,
Dat je in therapie gaat is alleen maar goed,
Mocht dit mijn kerel gebeuren door een vrouw zoals jij,
Ik kan je verzekeren dat ik je kop van je romp had gerukt ,
Een gezin uit elkaar rukken voor je eigen lusten en pleziertjes,
Mijn kerel ik had er persoonlijk voor gezorgd dat hij onder een brug in een kartonnen doos zou belanden.
Beiden is absoluut niet goed te praten.
Gelukkig is het mij nooit gebeurd maar heb wel een achterbuurvrouw die achter mijn kerel aan zat nadat ze uit elkaar was met 1 kind en zwanger van de 2e .
Ik heb haar voor de hele buurt te kakken gezet , Heb haar de huid vol gescholden.
Liefst had ik haar volop op haar bek geramd maar dat doe je niet bij een zwangere vrouw .
Ze is inmiddels verhuist en gelukkig had mijn kerel een ruggengraat.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:15

marjoleinft schreef:
Medelijden nee,
Mijn kerel ik had er persoonlijk voor gezorgd dat hij onder een brug in een kartonnen doos zou belanden.
Gelukkig is het mij nooit gebeurd maar heb wel een achterbuurvrouw die achter mijn kerel aan zat nadat ze uit elkaar was met 1 kind en zwanger van de 2e .
Ik heb haar voor de hele buurt te kakken gezet , Heb haar de huid vol gescholden.
Liefst had ik haar volop op haar bek geramd maar dat doe je niet bij een zwangere vrouw .

Wauw ok... dat is nou ook niet iets om trots op te zijn. Er is toch niets gebeurd? Uiteindelijk blijf ik er bij dat je samen bent met je vriend, niet met die vrouw. Hij moet een verantwoording afleggen aan in dit geval jou, zij niet.

Je kan het ook anders bekijken; ik heb een leuke vent en die valt in de smaak maar hij ligt toch weer iedere avond bij mij :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:17

marjoleinft schreef:
Medelijden nee,

Hu? Maar als jou man er op in gaat is hij toch degene die vreemd gaat? Waarom dan die vrouw "aanpakken"?
Dat een ander achter jou vent aan zit kan hij en jij niks aan doen, wat hij daarmee doet is waar het om gaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:18

Superstoer!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:19

marjoleinft schreef:
Medelijden nee,

Proportionele reactie, dit.... :roll:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:20

Er zit een maar aan zoiets. Als de dame in kwestie maar lang genoeg manipuleert wordt het heel lastig om daar tegenin te gaan. Hier ervaring mee. 3 jaar, onschuldig beginnen kleine leugentjes hier en daar. Mij zwart maken enz en steeds een stapje verder iemand binnen hengelen. Zoeken waar iemands zwakke plek zit en daarop door peuteren. Steeds een stukje verder iemand wegduwen. Was ik in het begin meteen erboven op geklapt na haar mededeling ik wil je vent hebben maar hij is nog bezet :roll: had het me mogelijk drie rampzalige jaren gescheelt en minder pijn en ellende.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:25

Vreemd gaan is voor mij het absolute teken van disrespect tegenover je partner. Ik heb zelf ooit op het punt gestaan waarbij ik vreemd wou gaan met m'n dronken kop. Heb mezelf tegen gehouden, ben de volgende dag naar mijn partner gegaan en heb de relatie over laten gaan. Was er zelf goed kapot van dat de relatie over was, maar merkte dat mijn gevoelens om iets nieuws te ontdekken sterker werden dan mijn liefde. Op dat moment realiseerde ik me dat liefde soms los laten is. Liever een paar maanden flinke liefdesverdriet, dan iemand anders vertrouwen kapot maken.

Ik vind het heel dapper van jouw vriend dat hij met je door gaat TS. Ik zou het niet kunnen in zijn plaats. Je mag in je handjes knijpen dat hij zo begripvol is, want ik denk dat 99% van de keren dit einde relatie betekend.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:26

Ik heb het hele topic gelezen en TS ik vind dit wel lef van je, je weet dat je hier gewoon dikke oliebol mee over je heen krijgt en toch doe je het. Ik hoop dat je door je therapie de 'oorzaak' gaat vinden en je snel weer wat beter voelt. :-)

Ik vind het wel vreemd om te lezen dat iedereen hier zo tegen de vrouwen is waarmee het is gebeurd.. Mijn relatie bleek ook op leugens gebasseerd te zijn en als er maar 1x vreemd gegaan was had ik er misschien nog overna gedacht, dat was nu allang geen optie meer. Dit heeft echt zo intens veel pijn gedaan en ik merk ook dat het lastig is om nieuwe relaties aan te gaan.
MAAR ik ben nooit boos op de andere partij geweest, tuurlijk als ik die meiden zag deed het me pijn. Maar als mijn vriend zo tegen mij kan liegen hierover, wat zegt hij dan wel tegen hun? Vind dat altijd een beetje slappe hap.
Je vent kan gewoon ter aller tijden zeggen, Jo.. ik heb een relatie ik moet je niet.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:28

karuna schreef:
Er zit een maar aan zoiets. Als de dame in kwestie maar lang genoeg manipuleert wordt het heel lastig om daar tegenin te gaan. Hier ervaring mee. 3 jaar, onschuldig beginnen kleine leugentjes hier en daar. Mij zwart maken enz en steeds een stapje verder iemand binnen hengelen. Zoeken waar iemands zwakke plek zit en daarop door peuteren. Steeds een stukje verder iemand wegduwen. Was ik in het begin meteen erboven op geklapt na haar mededeling ik wil je vent hebben maar hij is nog bezet :roll: had het me mogelijk drie rampzalige jaren gescheelt en minder pijn en ellende.

Dit dus zo ging het bij ons ook ,
Wat me vriend ook zei ze bleef doorgaan,
Toen heb ik ingegrepen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:28

karuna schreef:

Maar als jouw partner écht voor jou gaat laat hij jouw toch niet zwart maken? Dan gelooft hij dat toch ook niet? Hij kent jou dan toch?

@Marjolein: doe even gewoon zeg, wat een drama om niets, in jouw geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:29

Daar sluit ik mij bij aan Anouk.
Tuurlijk, ikzelf zou nooit achter een vent aan gaan als ik weet dat hij bezet is.
Maar degene in de relatie is fout. Want als zij vrijgezel is, tja... Nogmaals ik zou het niet doen en sta er ook niet achter, maar wat houdt d'r tegen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:35

marjoleinft schreef:
karuna schreef:

Dit dus zo ging het bij ons ook ,
Wat me vriend ook zei ze bleef doorgaan,
Toen heb ik ingegrepen.

Lekker gênant als je vent het niet zelf af kan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:40

lieveli schreef:

Of je partner besluit dat je het zelf niet aan kan en zich er tegenaan gaat bemoeien......

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:47

Cowboy55 schreef:
lieveli schreef:

Of je partner besluit dat je het zelf niet aan kan en zich er tegenaan gaat bemoeien......

Tijd om je in de armen van een ander te storten, dus. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:48

:')

Ik blijf erbij dat ik het bijzonder vind dat er altijd maar één schuldige aangewezen wordt en dat dat altijd maar de vrouw in kwestie moet zijn. Terwijl manlief 'm er toch zelf in moet proppen, dus zeker geen heilig boontje is.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-10-18 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

RedA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-18 11:49

Bijzondere wending in dit topic..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:51

Dit speelde al ruim 2 maanden ,
Mij proberen zwart te maken etc .
Hij heeft haar meerdere malen verzocht om op te houden maar mevrouw bleef doorgaan.
Ze woonde pal achter ons dus contact vermijden zat er niet in.
Ik zat toen die tijd in een flinke depressie en had net een nieuwe baan ,
Ik was zelf ook niet altijd op mijn best en daar speelde ze lekker op in ,
Toen ik in die depressie kwam was ik 3 maanden zwanger ,
En dat werd afgedaan met hormonen etc.
Ze wist er goed op in te spelen.
Mijn partner en ik hebben geen geheimen voor elkaar dus ik wist hier vanaf.
Maar als ze blijft doorgaan ben je het een keer zat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:51

TS, wat had je eigenlijk verwacht van dit topic vraag ik me nu oprecht af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:53

Sassy schreef:

Idem.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:56

Yv_ schreef:
:')

Ik blijf erbij dat ik het bijzonder vind dat er altijd maar één schuldige aangewezen wordt en dat dat altijd maar de vrouw in kwestie moet zijn. Terwijl manlief 'm er toch zelf in moet proppen, dus zeker geen heilig boontje is.

Dat snap ik als man zijnde ook niet. Nee is toch gewoon nee? En dan heb ik als man meestal ook nog een fysiek voordeel waardoor ik mijn 'nee' desnoods kracht bij kan zetten.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:01

_Dominique schreef:
Sassy schreef:

Idem.

Ik ook.
Ik denk dat als je zoiets op bokt zet dat je weet dat er veel diverse reacties komen...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:03

Nu je eigenlijk toch je verhaal wil doen, vraag ik me een ding echt serieus af,en dat is niet om banketstaaf of sarcastisch te doen. En hoop dat je er ook een serieus antwoord op kunt geven.

Besprak je ook wel eens met je scharrel hoe de partners hier over zouden denken, en voelde jullie je dan schuldig? Of werd het weggelachen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:16

Ik ga even een reactie plaatsen, daarna zal ik het topic verder doorlezen.

Ik heb met name mijn ex de schuld gegeven. Niet zozeer de andere vrouw. Ook zij was schuldig, zonder meer, maar hij is degene die mij een belofte heeft gedaan. Hij heeft me beloofd goed voor me te zijn, te steunen, trouw en eerlijk te zijn. Die belofte heeft hij gebroken.

Zij heeft hem niet gedwongen om met haar naar bed te gaan. Dat was zijn keuze, dat heeft hij willens en wetens gedaan. Dat heb ik hem zeer kwalijk genomen. Ik kan leven met een relatie waar afspraken zijn gemaakt dat de partners ook met anderen mogen daten en slapen. Maar, dat is niet iets voor mij, ik ben monogaam, ik ben altijd trouw geweest, en als ik een belofte krijg dat de ander trouw zal zijn aan mij houd ik hem daaraan.

Voor mij was er niets meer, waarvoor ik nog verder wilde gaan. Mijn vertrouwen in hem was onherstelbaar kapot. Ik voelde niets meer voor hem. Voor mij is vreemdgaan echt klaar.
Ik ben er wel klaar mee, en ik heb het hem vergeven. Zonder dat ik het begrijp, overigens. Vergiffenis voor mij wilde niet zeggen dat ik hem nog een kans gaf. Ik ben er achter gekomen dat hij mij meerdere keren bedrogen heeft.

Bij jou lees ik spijt, en in de reactie op kiomiamigo ook verdriet over wat je anderen hebt aangedaan, en dat vind ik anders. Jij wilt anders, denk ik. Jij bent je bewust van je fouten, en je hebt berouw. Dat geeft ruimte voor verandering, en daarin heb je mijn steun. Ik denk dat als je aan je eigen issues gaat werken, dat er dan zeker een verandering kan plaatsvinden, en jij daar beter van wordt.
Vergeef jezelf daarin. Je lief heeft je vergeven, en dat vind ik groots. Hij wil ook met je verder. Mijn respect daarvoor. Wees lief voor jezelf.

Zij zal ongetwijfeld een sterke vrouw zijn, en hij...... een zwakkeling. Ik hoop dat je dat ook gezien hebt. Vreemdgaan is geen oplossing voor problemen, en soms is het weglopen voor een confrontatie met jezelf, en ik denk dat dat aan de hand was bij jou. Loop niet weg. Ga het aan. Je zult er beter, en sterker van worden.