Toen ik klein was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:50

enjoymyhorse schreef:
Dan zie ik 2001 staan en denk ik aan
Toen (inmiddels niet meer klein was) de millennium wisseling meegemaakt waar in beweerd werd dat de de computers op hol gingen slaan want die konden die telling niet aan.

Ohh ja, dat was ik bijna alweer vergeten. Je kon als huishouden ook een survivalkit halen voor het geval alle elektriciteit uit zou vallen, enz.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 13:54

Cubone schreef:
Kairos schreef:
Geboren in 2002
Toen ik klein was, was de strippenkaart er nog
Toen ik klein was, was de ketchupsong in.
Toen ik klein was, was de Blackberry in
Toen ik klein was, was Vivaldi nog een puppypaard
Toen ik klein was, schaamde mensen zich nog niet als ze met een Nokia over straat liepen
Toen ik klein was, keken we ook nog ik mik loreland op school

Het is toch juist hip om een ouderwetse Nokia te hebben? Ik dacht dat ze vorig jaar juist weer DE oude Nokia van de jaren 90 opnieuw hadden gelanceerd..

Dat is het hele ding nou juist. Toen Kairos klein was, schaamden mensen zich nog niet. Nu schamen ze zich niet meer om met een Nokia te lopen. :D

Erg blij trouwens dat mijn topic leeft. Vooral ook omdat inderdaad iedereen wel wat te vertellen heeft, of hij nou uit 1950 of uit 2000 komt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:56

Rocamor schreef:
- waren Rubik's kubussen, loloballen, jojo's en die halve tennisballen (hoe heten die ook weer) in de mode.

Manenschijven. :D

Volgens mij ben ik zo'n beetje uit hetzelfde bouwjaar als jij.

- Sommige meesters rookten in de klas, en stuurden leerlingen met een briefje naar de sigarenboer onder schooltijd. Dat werd wel tijdens mijn schooltijd verboden.
- Mijn eerste TV-programma, uiteraard zwart-wit, zag ik toen ik 4 jaar was: de intocht van Sinterklaas. Mijn ouders hadden daarvoor speciaal de TV uit de kast gehaald, want die stond niet standaard in de kamer.
- In de rij voor de slager in de supermarkt. Het was geen zelfbediening en je moest overal om vragen en dan werd het voor je gesneden en verpakt.
- Alles schreef je eerst 'in het klad', en dan pas 'in het net'.
- Ik ging van de eerste klas van de lagere school naar groep 4 van de basisschool. Mijn opa en oma snapten er niks van.
- Het 'documentatiecentrum' op school was een hoekje met boekjes. Kon je het daar niet vinden dan bestond het niet. Op de middelbare school werd dat de bieb.
- Tijdens mijn eerste jaar op de Uni waren en welgeteld 5 computers met internet op de hele Uni. Ze stonden openbaar in de Universiteitsbibliotheek. Ik wist dat en ging er af en toe naartoe, maar meestal waren ze leeg. Wat moest je ook met internet, er stond nog haast niks op. Later had iedereen wel e-mail, maar moest je ook weer op je fietsje naar de Uni om die te checken.

Ik hou van die termen die je nu nooit meer hoort omdat ze niet meer bestaan, maar toen heel normaal waren. 'Zure regen', is er ook zoeentje.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:00

1988

- konden we hele winters schaatsen op natuurijs
- hadden we een telefoon met draaischijf
- keek ik 'de droomshow' en wilde ik daar heul graag aan meedoen
- had school een tv op een kar, zo kon nieuws uit de natuur gekeken worden
- betaalden we met guldens en kon je snoep kopen voor 5ct per stuk
- belde je bij een vriendje/vriendinnetje vandaan om te vragen of je mocht spelen en hoe laat je thuis moest zijn
- was de eerste mobiel van mijn ouders een enorme met uitschuifbare antenne

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:03

LindyH schreef:
Ik hou van die termen die je nu nooit meer hoort omdat ze niet meer bestaan, maar toen heel normaal waren. 'Zure regen', is er ook zoeentje.

Leuk :D even denken want het is lang geleden, maar ik kan mij ook nog van die discussies en stripverhalen herinneren over het poldermodel en het gat in de ozonlaag

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:13

Ik kom uit dezelfde tijd als MiReRe, en zo te zien ook Suzanne F en miccamaaike :j

- Een telefoonnummer bestond uit 4 cijfers (zonder netnummer), later werden dat er 6.
- Liedjes opnemen van de radio op je cassettebandje en dan precies timen wanneer je 'record' moest indrukken.
- Mensen uit deze tijd weten ook nog waar een potlood goed voor is :Y)
- Computers met een zwart scherm en lichtblauwe letters, en programma's die op drie floppy's stonden. Daarna kwamen de diskettes die je eerst zelf moest formatteren.
- Knikkeren en elastieken in de pauze
- Maakte mijn vader van vakantiefoto's dia's, die dan na de vakantie aan de familie getoond werden.
- Gewone foto's maakte je met een camera waar een fotorolletje in zat. Over iedere foto dacht je na, want er zaten maar weinig foto's op zo'n rolletje (36 was al veel).
- Op school leren schrijven met een vulpen.

MiReRe schreef:
Toen ik klein was, geboren 1977,
Leek mijn leven op dat van Suzanne F. hierboven.

-We kregen de eerste My Little Pony's en die waren nog koddig en mollig en leken nog op paardjes!
-Cap was nog nergens verplicht, op de manege wel gewenst, maar je mocht best je elastiekje over je cap dragen.
-We hadden chocoladesigaretten rond Sinterklaas en zwarte zwarte Pieten.
-We hadden nog guldens en na een tijdje werden de briefjes va 5 gulden vervangen door munten. Dat was leuk bij de snoepautomaten, want die voelden in het begin het verschil niet tussen een 5 gulden munt en 2 op elkaar geplakte stuivers. Dus voor 10 cent je hele tas vol snoep!
-Mijn grootste kattenkwaad bestond uit het verkeerd wegzetten van bibliotheekboeken
-We hadden geen mobiele telefoons en ook geen internet
-Je ging gewoon naar iemand toe om te kijken of het uit kwam om te kletsen/ spelen en zo niet dan pech
-Ik ging als kind zelf overal heen op de fiets, ook door de regen
-Er lag bijna elke winter ijs op de sloten om te schaatsen
-Autogordels waren niet verplicht op de achterbank
-Strippenkaarten voor het OV
-Betalen met cheques
-In de rij staan bij het postkantoor of de bank om geld op te nemen
-Pinautomaten waren er nog niet, met pin betalen in winkels al helemaal niet
-Brommerrijbewijs was er nog niet, werd ingevoerd in mijn jeugd.
-Bier en wijn mocht met 16, sterke drank met 18
-Overal werd gerookt. Disco, cafe, restaurant, bij iedereen thuis en ook op het werk.
-Casettebandjes in je walkman en dat het bandje dan vastliep.
-Computerspelletjes met maar één spelletje er op
-De eerste gameboy met zwart-wit scherm
-TV met grote houten kast en 12 zenders
-De soundmixshow waar nog gewoon de bakker en de slager en mensen die echt niet konden zingen aan mee mochten doen
-De miniplaybackshow, daar hoefden kinderen zelfs helemaal niet bij te zingen
-Kinderen voor kinderen met liedjes die ik nog kon verstaan, ik weet niet wat er inmiddels met de spraakevolutie is gebeurd, maar het wil niet meer zo lukken helaas.
-M'n mama was thuis met thee en koekjes als ik uit school kwam, dat was bij bijna alle kinderen zo.
-Ik kreeg een kwartje zakgeld in de week om wat lekkers te kopen bij de SRV wagen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:23

Toen ik klein was;

- Werd er gerookt in het vliegtuig (en zaten wij als kleine kinderen er midden in :') Heerlijk!)
- Waren er nog guldens
- Grote/Dikke televisies en computers
- Gameboy met alleen tetris
- Nintendo 64 was echt de bom 8-)
- Playstation 1 was ook super hip
- Sprak je de leraar aan met juffrouw *naam* of meneer *naam*
- Toen de telefoons uitkwamen met internet moest je verbinding maken en dat ging met een hoop herrie en kostte vooral veel geld dus dat wilde je niet
- Keken we TikTak, Teletubbies, Boelie, Mimi Kraka, BoesBoes, en dat helikoptertje waar ik de naam even van ben vergeten.
- Speelden we met flippo's en knippers op het schoolplein, vooral de flippo's waren gewéldig!
- Oh en dit was echt mijn favoriete speelgoed;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 24-10-18 14:28, in het totaal 6 keer bewerkt

Mystic_Dawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:23

Leuk topic dit! Kom zelf uit 2000 (dat is nog niet zo lang geleden), maar kom al zoveel tegen :D
- Ik mik Loreland heb ik ook gekeken (geen trauma aan Karbonkel, gelukkig), maar dat stond toen op videoband omdat het niet meer gewoon uitgezonden werd op televisie vanwege alle trauma's :')
- Ik had geen Nintendo maar de meerderheid van de klas wel op de basisschool, en op van die spelletjesdagen mocht je die altijd meenemen en dan had ik er geen, dat is mijn jeugdtrauma
- Hyves was echt een ding (heel blij dat dat uit de lucht is, wil niet weten wat ik er allemaal op gezet heb... :') )
- MSN op de computer
- En tot de eerste van de middelbare school nog krijtbord (maar misschien ligt dat wel aan mijn middelbare school :+ )

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:26

Oh ja, bij mij in de klas, en misschien wel op de hele school (kleine school), waren er geen gescheiden ouders. En inderdaad, moeders waren altijd thuis. Eén meisje uit mijn klas had een moeder met een andere achternaam, en daarom durfde ik haar niet zo goed te bellen want ik raakte dan helemaal in de war als die moeder opnam en haar naam zei.

Een ander meisje uit mijn klas haar moeder was overleden, en daarom hadden zij een 'gezinsverzorgster', ook zo'n archaïsch woord. Dat was een jonge vrouw die gewoon de hele dag in huis was om de rol van de moeder over te nemen.

En, kennen jullie deze nog: 'Dat is heus niet leuk hoor!' met de nadruk op heus.
Dat was gewoon een normale zin die kleine kinderen uitspraken. Ik snap niet hoe ik het uit mijn bek heb kunnen krijgen, maar als ik naar oude afleveringen van Pipi Langkous kijk, dan praatten we in die tijd blijkbaar zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:27

Geboren in 78. Toen ik klein was speelde ik met Fisher Price en was de Bereboot mijn favoriete tv programma. Wat groter was buskruit mijn favoriete spel. Ik had als 1 van de eersten een skippy bal. En ik ging ook geregeld op rolschaatsen de straat op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:28

LindyH schreef:
Oh ja, bij mij in de klas, en misschien wel op de hele school (kleine school), waren er geen gescheiden ouders. En inderdaad, moeder was altijd thuis. Eén meisje uit mijn klas had een moeder met een andere achternaam, en daarom durfde ik haar niet zo goed te bellen want ik raakte dan helemaal in de war als die moeder opnam en haar naam zei.

Wel grappig dat dit zo veel genoemd wordt. Hoewel het natuurlijk rot is dat er tegenwoordig zo veel kinderen uit 'gebroken gezinnen' (wat een rottige term) komen vind ik het ergens juist wel een positieve ontwikkeling dat mensen niet meer bij elkaar blijven in een liefdeloos huwelijk omdat het zo hoort of omdat het beter zou zijn voor de kinderen (wat lang niet altijd zo is). Dat vrouwen geëmancipeerd zijn en zelf werken lijkt me al helemaal positief :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:34

Ibbel schreef:
Toen ik klein was, leefden John F. Kennedy en Martin Luther King nog.
Toen ik klein was, heb ik live de maanlanding op zwart-wit TV gezien.
Ik heb Betamax en Video2000 nog meegemaakt, voordat VHS de standaard werd.
Ik schreef mijn schoolwerkstukken met de hand, en later op een typemachine - met carbondoorslag.
Toen de muur viel, werkte ik al lang en breed - met computers met 5 1/4 floppy disks.

(En ga nu maar raden hoe antiek ik ben :)) )

ik herken dit!
Wij leerden schoonschrijven op de lagere school, eerst met potlood daarna met kroontjespen.
de meesters rookten gewoon in de klas en iedere maandag moest je een "versje" opzeggen (uit de bijbel uiteraard) Ik had dan ook altijd een 10 op mijn rapport, voor versje :+

Wij hadden als enige in de straat televisie, zwart wit. Rikkie en Slingertje en later Paulus de Boskabouter.

Ik had 2 setjes zomerkleren en 2 setjes winterkleren: 1 setje voor de zondag en 1 setje voor school. Het setje voor de zondag werd het jaar erop een setje voor school. De zoom van de jurk werd dan uitgelegd als je gegroeid was. Lange broeken werden door meisjes nog niet gedragen.

Mijn vader had een auto, dat was heel bijzonder. Een kever, iedere keer weer een andere na 3 jaar......

Ik ben behoorlijk antiek geloof ik... :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:37

Emmaa_ schreef:
LindyH schreef:
Oh ja, bij mij in de klas, en misschien wel op de hele school (kleine school), waren er geen gescheiden ouders. En inderdaad, moeder was altijd thuis. Eén meisje uit mijn klas had een moeder met een andere achternaam, en daarom durfde ik haar niet zo goed te bellen want ik raakte dan helemaal in de war als die moeder opnam en haar naam zei.

Wel grappig dat dit zo veel genoemd wordt. Hoewel het natuurlijk rot is dat er tegenwoordig zo veel kinderen uit 'gebroken gezinnen' (wat een rottige term) komen vind ik het ergens juist wel een positieve ontwikkeling dat mensen niet meer bij elkaar blijven in een liefdeloos huwelijk omdat het zo hoort of omdat het beter zou zijn voor de kinderen (wat lang niet altijd zo is). Dat vrouwen geëmancipeerd zijn en zelf werken lijkt me al helemaal positief :))

Ik vind het ook niet per se goed dat dat vroeger zo was. Als ik zie hoe afhankelijk mijn moeder is... Ze heeft nooit echt gewerkt en weet eigenlijk nergens iets van. Alles wat ze kan en weet; autorijden, met een computer omgaan, kan ze omdat mijn vader haar gepusht heeft om het te leren. Maar belastingaangifte doen heeft ze bijvoorbeeld nog nooit gedaan. Ik houd mijn hart vast voor als mijn vader er niet meer is.

Ik moet wel zeggen dat ik het over de basisschoolleeftijd heb. Volgens mij gingen veel moeders wel weer werken als de kinderen groter werden, maar heel veel ook niet. Wat moest je ook als je alleen huishoudschool had...

theadora99

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:53

Toen ik net geboren was werd Feyenoord eredivisie kampioen en is mijn vader toen ik paar weken oud was naar de huldiging gegaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:09

Morrie schreef:
Ibbel schreef:
Toen ik klein was, leefden John F. Kennedy en Martin Luther King nog.
Toen ik klein was, heb ik live de maanlanding op zwart-wit TV gezien.
Ik heb Betamax en Video2000 nog meegemaakt, voordat VHS de standaard werd.
Ik schreef mijn schoolwerkstukken met de hand, en later op een typemachine - met carbondoorslag.
Toen de muur viel, werkte ik al lang en breed - met computers met 5 1/4 floppy disks.

(En ga nu maar raden hoe antiek ik ben :)) )

ik herken dit!
Wij leerden schoonschrijven op de lagere school, eerst met potlood daarna met kroontjespen.
de meesters rookten gewoon in de klas en iedere maandag moest je een "versje" opzeggen (uit de bijbel uiteraard) Ik had dan ook altijd een 10 op mijn rapport, voor versje :+

Wij hadden als enige in de straat televisie, zwart wit. Rikkie en Slingertje en later Paulus de Boskabouter.

Ik had 2 setjes zomerkleren en 2 setjes winterkleren: 1 setje voor de zondag en 1 setje voor school. Het setje voor de zondag werd het jaar erop een setje voor school. De zoom van de jurk werd dan uitgelegd als je gegroeid was. Lange broeken werden door meisjes nog niet gedragen.

Mijn vader had een auto, dat was heel bijzonder. Een kever, iedere keer weer een andere na 3 jaar......

Ik ben behoorlijk antiek geloof ik... :+

Nee hoor er zijn er meer en ik kan mij Kapitein Zeppos nog herinneren. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:12

Bouwjaar '88

Toen ik klein was betaalden we met guldens
Toen ik klein was had ik een walk-men
Toen ik klein was nam ik liedjes op vanaf de radio
Toen ik klein was hadden we een DOScomputer
Toen ik klein was hadden wij op tv alleen maar nl1, nl 2 en nl3.
Toen ik klein was namen we op vakantie een wegenkaart mee omdat we geen TomTom hadden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:15

Toen ik klein was stopte het pesten zodra je in de buurt van je huis kwam,
moesten we opstaan om te zender van de tv te wisselen,
hadden we in eerste instantie drie kanalen,
moest ik na sesamstraat naar bed, later werd dit na het klokhuis en weer later mocht ik ‘opblijven’ om Willem Wever te kijken,
schaatsten we elke winter op natuurijs,
deden we bijna alles op de fiets, naar het strand, vakantie, naar school e.d.
was ik de enige in de klas met een thuisblijf vader,
kreeg ik soms het kliekje van de vorige dag voor het ontbijt,
moest ik, ook al was ik ziek, toch proberen op school. Pas als school belde dat het echt niet ging werd ik opgehaald,
vierden we oud en nieuw met de hele straat,
kwam op woensdag de hele buurt eten want mijn vader maakte dan verse papapatat,
maakte je je werkstukken met de hand, met heelll veel knip en plakwerk van plaatjes,
kreeg je hele spreekbeurtpakketteb thuis gestuurd van bedrijven als look-o-look en de politie,
was een knaak echt heel erg veel geld,
kwam de melkboer aan de deur om de melk te brengen,
even later hadden we ook een eierboer die eieren en kipsnitzels langs bracht,
aten we eens per jaar chinees en dat was al duur genoeg,
En nog wel veel en veel meer. Mooie tijd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:15

musiqolog schreef:
Varekaj schreef:
Bouwjaar 1984:

Toen ik klein was speelden we in de lagere school nog met springtouw. Of met zo een groot stuk elastiek om de benen van 2 anderen en de 3e moest er dan knopen "uitspringen".
Tikkertje en hinkelen was ook gekend tijdverdrijf.
We kregen nog "schoonschrift" op school, dus allemaal netjes schrijven als soort kalligrafie zoals oma en opa vaak nog heerlijk krullend handschrift hebben.
Met pen mocht pas als je letterlijk vlekkeloos kon schrijven ipv inkt uit te vegen :)) en typ-ex, dat was een schande!

Jongens en meisjes zaten nog in aparte gebouwen voor les, pas vanaf de middelbare werden de klassen gemengd.

Katholieke school dus met regelmaat met de hele school naar de misvieringen in de kerk in het dorp.

Floppy's, discettes, allemaal gekend :) Mama die mini-cassettes afspeelde met zo'n pedaal-cassettespeler met hoofdtelefoon. Op die cassettes hadden de artsen al hun verslagen gedicteerd die mama dan zo kon uittypen. Eerst op typemachine, later op de computer.

Je bent even oud als ik, maar als ik dat zo lees was het onderwijs in Vlaanderen wel wat ouderwetser dan hier. :)

Ik ben van bouwjaar 1985 maar hier ging t er idd ook wel ietsje anders aantoe. Gescheiden klassen? Schoonschrift? Voor mijn gevoel is dat ver voor mijn tijd :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:20

Toen ik klein was:

Keek ik Paulus de boskabouter.
Betaalden we nog met guldens.
Hadden we een telefoon met draaischijf en een snoer.
Hing er een touwtje uit de brievenbus.
Moest ik naar binnen als de lantaarns aan gingen.
Internet ging via een inbel verbinding,eenmaal verbonden kon er niet gebeld worden.
Luisterde ik muziek via een casette bandje en nam ook muziek op,op een casette bandje.
Had je telefooncellen daar kon je bellen dmv losgeld in te doen,afhankelijk van het bedrag wat je erin deed kreeg je belminuten ervoor terug.
Kon je collect call bellen vanuit de telefooncellen.
Pinnen koste je extra geld onder een bepaald bedrag ( dacht tot 25 gulden)
Deden we heitje voor karweitje.
Ging je bij je vriendjes en vriendinnetjes aan de deur om te vragen of ze konden spelen.
Hoefde je geen gordel om in de auto.
Maakte ik ruzie met mijn broers over wie er in de kofferbak mocht zitten.

Keek ik urenlang naar TMF.
Mocht je werkelijk overal roken ( denk aan openbare ruimtes en het ov.
Gebruikte ik ICQ en MSN.
Speelde ik een spelletje oerum ( weet niet meer precies hoe je het schrijft) op de pc.
Deed ik aan belletje rinkelen en als ik lef genoeg had dan bleef ik staan en zei ik: ik ben Daan de haan en volgens mij ben ik bij het verkeerde kippenhok gaan staan.

Kocht ik snoep al voor 5 cent bij het postkantoor.
Lagen er sigaretten op tafel bij verjaardags feesten.
Kochten mijn ouders stickers die je in een verzamelboek kon sparen ( panini plaatjes ofzoiets?)
Nam mijn moeder mij mee uit eten omdat ik voor het eerst menstrueerde .

En zo zijn er vast nog wel meer dingen,maar ik kan er niet meer op komen.

Ik ben van bouwjaar 86!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:25

Gescheiden klassen hadden wij ook niet, maar we mochten inderdaad wel ook alleen met vulpen schrijven. En dan uiteraard dat donkergroene blaadje erbij tegen het afgeven van de inkt :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:25

musiqolog schreef:
Zelf ben ik van januari 1984. Ik zal meteen het goede voorbeeld geven:
* Toen ik geboren werd, bestond Doe Maar nog.
* Ik weet nog dat Oranje (de mannen wel te verstaan!) Europees kampioen werd.
* Toen ik klein was, kon je nog niet pinnen.

Hebben jullie ook van die dingen die je al dan niet bewust hebt meegemaakt, en die je vol trots aan jongere mensen kunt vertellen?

De eerste pinautomaat is ergens in de jaren 70 gekomen, dus dat klopt niet helemaal.
Ik ben van 1982, en kan me geen moment herinneren dat er niet gepind werd, mn moeder deed dat al toen ik nog heel jong was.

Toen ik klein was nam ik nog muziek op van de radio met cassettebandjes, uren zat ik ernaast om de juiste liedjes er helemaal op te krijgen.

Toen ik klein was hadden we geen computer, laat staan internet.

Toen ik klein was hadden we een spelcomputer met 1 spel erop, namelijk donkey kong.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:31

Ik bedenk mij er nog 1 toen ik klein was had ik een Sega spelcomputer :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:32

Verplicht naar dansles omdat het bij de opvoeding hoorde.Compleet met jurk en damesschoenen.Nog een klein trauma van.En inderdaad 2 keer per maand met de hele school onder schooltijd naar de kerk.Overblijven op school bestond nog niet.1 keer gedaan met toestemming van de school en werden bekeken of we gek waren.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:35

Ah, ik weet nog een archaïsch woord: Tekstverwerker.

Wij hadden die thuis niet en ik heb eigenlijk geen idee hoe die eruit zag of werkte. Maar sommige kinderen op de middelbare school schenen hem te gebruiken.

Inderdaad, dansles, en zo'n lelijke bruine leren schooltas want 'dat was beter voor je boeken'. In mijn tijd op de middelbare school raakten die dingen steeds meer uit. Sommige kinderen deden/hadden ze nog, maar net zo veel ook niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:37

Toen ik klein was...

-betaalden we nog met guldens
-was een spelletje op de computer een hele belevenis (galgje ofzo)
-kon niemand de telefoon gebruiken als je ging internetten en mocht dat 10 minuutjes, op de grond naar het telefoonsnoer :P want het was erg duur
-had niet iedereen een mobieltje
-spaarden mensen flippo's en die plastic dingen aan de binnenkant van flesdoppen, en plaatjes
-lazen we veel tijdschriften
-moest je nog naar de bieb om bv te weten of een pony eikels mocht eten
-zaten er geen gordels achterin de auto
-speelde je heel veel buiten