Ik kom uit dezelfde tijd als MiReRe, en zo te zien ook Suzanne F en miccamaaike
- Een telefoonnummer bestond uit 4 cijfers (zonder netnummer), later werden dat er 6.
- Liedjes opnemen van de radio op je cassettebandje en dan precies timen wanneer je 'record' moest indrukken.
- Mensen uit deze tijd weten ook nog waar een potlood goed voor is 
- Computers met een zwart scherm en lichtblauwe letters, en programma's die op drie floppy's stonden. Daarna kwamen de diskettes die je eerst zelf moest formatteren.
- Knikkeren en elastieken in de pauze
- Maakte mijn vader van vakantiefoto's dia's, die dan na de vakantie aan de familie getoond werden.
- Gewone foto's maakte je met een camera waar een fotorolletje in zat. Over iedere foto dacht je na, want er zaten maar weinig foto's op zo'n rolletje (36 was al veel).
- Op school leren schrijven met een vulpen.
MiReRe schreef:Toen ik klein was, geboren 1977,
Leek mijn leven op dat van Suzanne F. hierboven.
-We kregen de eerste My Little Pony's en die waren nog koddig en mollig en leken nog op paardjes!
-Cap was nog nergens verplicht, op de manege wel gewenst, maar je mocht best je elastiekje over je cap dragen.
-We hadden chocoladesigaretten rond Sinterklaas en zwarte zwarte Pieten.
-We hadden nog guldens en na een tijdje werden de briefjes va 5 gulden vervangen door munten. Dat was leuk bij de snoepautomaten, want die voelden in het begin het verschil niet tussen een 5 gulden munt en 2 op elkaar geplakte stuivers. Dus voor 10 cent je hele tas vol snoep!
-Mijn grootste kattenkwaad bestond uit het verkeerd wegzetten van bibliotheekboeken
-We hadden geen mobiele telefoons en ook geen internet
-Je ging gewoon naar iemand toe om te kijken of het uit kwam om te kletsen/ spelen en zo niet dan pech
-Ik ging als kind zelf overal heen op de fiets, ook door de regen
-Er lag bijna elke winter ijs op de sloten om te schaatsen
-Autogordels waren niet verplicht op de achterbank
-Strippenkaarten voor het OV
-Betalen met cheques
-In de rij staan bij het postkantoor of de bank om geld op te nemen
-Pinautomaten waren er nog niet, met pin betalen in winkels al helemaal niet
-Brommerrijbewijs was er nog niet, werd ingevoerd in mijn jeugd.
-Bier en wijn mocht met 16, sterke drank met 18
-Overal werd gerookt. Disco, cafe, restaurant, bij iedereen thuis en ook op het werk.
-Casettebandjes in je walkman en dat het bandje dan vastliep.
-Computerspelletjes met maar één spelletje er op
-De eerste gameboy met zwart-wit scherm
-TV met grote houten kast en 12 zenders
-De soundmixshow waar nog gewoon de bakker en de slager en mensen die echt niet konden zingen aan mee mochten doen
-De miniplaybackshow, daar hoefden kinderen zelfs helemaal niet bij te zingen
-Kinderen voor kinderen met liedjes die ik nog kon verstaan, ik weet niet wat er inmiddels met de spraakevolutie is gebeurd, maar het wil niet meer zo lukken helaas.
-M'n mama was thuis met thee en koekjes als ik uit school kwam, dat was bij bijna alle kinderen zo.
-Ik kreeg een kwartje zakgeld in de week om wat lekkers te kopen bij de SRV wagen.