Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:38

LiannePuthzy schreef:
Hij wil zo lang mogelijk thuis blijven wonen, anders moet ie zelf zen was doen, schoonmaken en brood smeren voor naar werk ect

Run Lianne! Run!

Ja jeetje.. Ik vind dit zo een instelling... :')

Hopelijk komen jullie toch overeen! Niet leuk voor je

Maflinger_S
Berichten: 12185
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:42

Aha, dan heb je geen makkelijke eerste uitgezocht :D.

Bespreek dan inderdaad hoe jij het voor je ziet en of hij daarin mee kan gaan. Jullie zijn allebei zoekende, probleem daarbij is vaak dat op jouw leeftijd de dames al wat verder kijken dan hun neus lang is, het al beter snappen, dan de heren.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:43

Huh? Ja echt zoals ik sommige boeren ken hoor, maar de moeder de vrouw is dan net zo erg....de mannen in huis Mogen niks, Kunnen niks...
Dus als je mams moet evenaren, rennen... :)F

BigOne
Berichten: 38619
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:21

Uitmaken is nergens voor nodig, een goed gesprek wel. Probeer vanaf nu heel duidelijk te zijn, geef niet elke keer toe en volg maar een poos de raad van je moeder op. Jouw ouders en zijn ouders geven aan dat hij verkeerd bezig is en dat het niet alleen van jou uit moet gaan. Wat gebeurt er wanneer je even niets doet, komt er dan reactie van zijn kant?? Laat hem maar even wezen en wanneer hij contact opneemt dan geef je gewoon aan dat je goed aan het nadenken bent wat jij van een partner verwacht en of hij daar de juiste persoon voor is. Of hij schrikt zich het apezuur of hij laat je in je sop gaarkoken. Anyway dan weet je hoe het er voor staat. Probeer vooral helder en duidelijk te zijn dat je zijn kinderachtige gedrag(want dat is het) niet meer pikt, betekend niet dat je niet heel gek met hem bent, alleen niet met zijn gedrag en dat kan hij veranderen.

Hutcherson

Berichten: 7484
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:42

Erachter komen of hij ECHT vind dat er niets te doen is bij jullie.
Kan me voorstellen dat je soms je schoonfamilie niet zo leuk vind of gewoon liever thuis bent.

LiannePuthzy

Berichten: 7010
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 20:42

bigone schreef:
Uitmaken is nergens voor nodig, een goed gesprek wel. Probeer vanaf nu heel duidelijk te zijn, geef niet elke keer toe en volg maar een poos de raad van je moeder op. Jouw ouders en zijn ouders geven aan dat hij verkeerd bezig is en dat het niet alleen van jou uit moet gaan. Wat gebeurt er wanneer je even niets doet, komt er dan reactie van zijn kant?? Laat hem maar even wezen en wanneer hij contact opneemt dan geef je gewoon aan dat je goed aan het nadenken bent wat jij van een partner verwacht en of hij daar de juiste persoon voor is. Of hij schrikt zich het apezuur of hij laat je in je sop gaarkoken. Anyway dan weet je hoe het er voor staat. Probeer vooral helder en duidelijk te zijn dat je zijn kinderachtige gedrag(want dat is het) niet meer pikt, betekend niet dat je niet heel gek met hem bent, alleen niet met zijn gedrag en dat kan hij veranderen.


Als ik niets doe dan wilt hij mij t liefst komen halen en naar de bios of uiteten gaan ofzo (al eens eerder geprobeerd

Maflinger_S
Berichten: 12185
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:45

Da's nog niet zo gek toch? Naar de bios of uit eten.

Het klinkt voor mij steeds meer als iemand die nog geen raad weet met een nieuwe situatie (een relatie) en de daarbij behorende nieuwe mogelijkheden (samen dingen doen op plaatsen waar je nog niet eerder je op je gemak voelde). Niet altijd iets "hoeven".

LiannePuthzy

Berichten: 7010
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 21:00

Ik vind t ook hardstikke leuk als hij me mee neemt naar de bios of uiteten

BigOne
Berichten: 38619
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:00

LiannePuthzy schreef:
Ik vind t ook hardstikke leuk als hij me mee neemt naar de bios of uiteten

Maar niet de reden ervoor, lost niets op.

chanicha

Berichten: 12216
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:05

Mijn toen vriend, nu man, kwam ook niet graag bij mij thuis en toendertijd zag ik het probleem niet zo omdat je het gewend bent maar na verloop van tijd ging ik het ook opmerken dat mijn ouders niet gastvrij waren, erg op de regels en streng.
Hij heeft er nooit iets over gezegd want hij vindt dat je respect moet hebben voor je ouders maar moest hem toch gelijk geven en heb hem nooit gedwongen.
Door de jaren word je en ook hij wat mondiger en is het best nog redelijk goed gekomen.
Maw TS misschien moet je proberen om het van een afstandje te bekijken, misschien heeft hij een punt maar misschien ook niet.
In ieder geval succes.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:11

TS, wat is voor jouzelf de ideale oplossing? Ongeacht of hij er wel of geen moeite in zou steken? :)

Deni11

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:20

Ik heb het idee dat hij maar een loopje met je neemt en totaal geen moeite/rekening met je houdt. Hoe zie jij jullie over 5 jaar? Nog steeds zo en jij als bediende achter m aanlopen terwijl hij/zijn moeder commandeert?

LiannePuthzy

Berichten: 7010
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 21:46

Shaggy09 schreef:
TS, wat is voor jouzelf de ideale oplossing? Ongeacht of hij er wel of geen moeite in zou steken? :)


Toch meer bij mij eten/slapen hoeft gerust niet elk weekend of een standaard dag in de week maar wel meer als nu gebeurt

Keell94

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:46

LiannePuthzy schreef:
Wat mijn moeder zegt ga ik uiteraard ook niet doen. Hij woont op een boerderij (melkvee, werkt verder niet echt op de boerderij) en ik op een voormalig boerderij en daarom is het saai bij mij thuis. Ik kaart t best vaak aan dat ik t echt niet leuk vind dat we alsmaar bij hem zitten maar hij blijft bij zijn standpunt dat het bij mij thuis saai is, hij wil graag onkruid wieden, heg snoeien, kippen voeren (ook die hebben wij thuis)of bollen planten als er maar wat te doen is( kan bij mij ook, tuin is groot zat maar dat wil ie dan weer niet, hij verwacht wel dat als ik bij hem ben dat ik m hiermee help)
Verder vind hij dat we bij mij thuis “raar” eten (dingen die hij niet kent) heb al tegen hem gezegd dat hij dan gewoon moet zeggen wat hij dan wel wilt eten (bijv. Spaghetti bolognese)


Sorry maar jij moet wel maar meedoen aan zijn 'activiteiten' en daar altijd zijn maar andersom ho maar, klinkt best egoïstisch van zijn kant eigenlijk. Er zal denk ik ook wel meer achter zitten dan zijn 'het is bij jou gewoon saai' reden. Maar praat er wel met hem over want het breekt je op.

Ik ben nu 6,5 jaar samen met mijn vriend en zat voorheen ook vaker bij hem dan andersom maar ook toen aangegeven dat ik het fijn vond als hij eens mee ging naar mijn huis, bleef slapen of mee ging naar verjaardagen. Mijn vriend is niet heel sociaal en mijn vader is nogal een erg aanwezig persoon dus hij voelde zich bij mij soms wat ongemakkelijk, bij mijn moeder had hij dat dan weer minder (gescheiden ouders), Nu wonen wij alweer 2 jaar samen dus hebben we dat gedoe niet echt meer maar gaat nog steeds niet van harte mee naar verjaardagen en kerst etv :P maar doet het dan voor mij.

Jouw vriend zal toch echt moeten leren dat het niet altijd maar nemen is in een relatie maar jou soms ook best eens iets terug mag geven door bv gewoon eens mee te gaan naar jou en daar zonder te zeuren te eten en of te slapen. Want als dat nu al begint hoe zie je je jezelf dan over aan aantal jaar met hem?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:59

Ik zou gewoon eens zeggen dat je dit weekend de tuin winterklaar moet maken (en dat hij van harte welkom is om te helpen) en kijken wat er gebeurd. :o

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:06

Jaaaa blaadjes graag handmatig oprapen en in zak doen :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:54

LiannePuthzy schreef:
Shaggy09 schreef:
TS, wat is voor jouzelf de ideale oplossing? Ongeacht of hij er wel of geen moeite in zou steken? :)


Toch meer bij mij eten/slapen hoeft gerust niet elk weekend of een standaard dag in de week maar wel meer als nu gebeurt


Misschien een goed gesprek met hem houden en uitleggen waarom je ook graag bij jou thuis bent met hem en dat het geven en nemen is. Ik weet dat het raar klinkt, maar als je een keer duidelijk laat merken dat je weggaat bij hem als er geen verandering in komt dan zal hij echt wel effe schrikken en beseffen dat hij ook naar jou wensen moet luisteren. Hij wilt jou ook niet zomaar kwijt.

LiannePuthzy

Berichten: 7010
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 19:53

Indestal schreef:
Jaaaa blaadjes graag handmatig oprapen en in zak doen :D

:')
Dat zal ie vast geweldig vinden :')

Maflinger_S
Berichten: 12185
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:45

Ja, en dan zorg jij ervoor dat jullie samen 1 zak hebben waar die blaadjes in moeten. Team work makes the dream work ...

mika11

Berichten: 11137
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:03

LiannePuthzy schreef:
Het is ook zeker de bedoeling om meer samen te gaan doen, wil hij ook
Hijzelf zei laatst dat hij t idee heeft niet zen best de doen in de relatie


Is je vriend wel echt geïnteresseerd in jou?
Zoals jij hem beschrijft, is hij (onbewust) op zoek naar een vrouw die later voor hem kookt, zijn vuile sokken wast en 's nachts bij hem in bed ligt.
Dan maakt het op zich niet veel uit welke vrouw het is, als ze zich maar aanpast aan wat hij wil.
Zorg dat jullie relatie gelijkwaardig wordt/blijft, dat hij zich niet gaat verbeelden dat hij meer rechten heeft of zo , of dat jij er alleen maar bent om zijn leven aangenamer en makkelijker te maken.

LiannePuthzy

Berichten: 7010
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 21:53

Barbet schreef:
LiannePuthzy schreef:
Het is ook zeker de bedoeling om meer samen te gaan doen, wil hij ook
Hijzelf zei laatst dat hij t idee heeft niet zen best de doen in de relatie


Is je vriend wel echt geïnteresseerd in jou?
Zoals jij hem beschrijft, is hij (onbewust) op zoek naar een vrouw die later voor hem kookt, zijn vuile sokken wast en 's nachts bij hem in bed ligt.
Dan maakt het op zich niet veel uit welke vrouw het is, als ze zich maar aanpast aan wat hij wil.
Zorg dat jullie relatie gelijkwaardig wordt/blijft, dat hij zich niet gaat verbeelden dat hij meer rechten heeft of zo , of dat jij er alleen maar bent om zijn leven aangenamer en makkelijker te maken.


Hij is naar mijn idee zeker geïnteresseerd in mij, hij heeft heel veel voor mij over behalve het bij mij zijn in t huis waar ik woon (en “aparte” dingen eten maar dat vind ik geen probleem)

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:08

Dit heb ik ook een tijd gehad. Het had er o.a. mee te maken dat er bij mij thuis niet binnen gerookt mag worden.

Ik heb inderdaad gewoon gezegd, als jij niet naar mij komt, kom ik ook niet naar jou. Klinkt super kinderachtig maar lief vragen hielp niet. Tegenwoordig slaapt hij een stuk vaker bij mij. Nog steeds ben ik vaker bij hem, maar dat vind ik niet zo’n probleem.

Ik vind het trouwens ook heerlijk om lekker alleen te slapen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:32

Remark schreef:
Dit heb ik ook een tijd gehad. Het had er o.a. mee te maken dat er bij mij thuis niet binnen gerookt mag worden.

Ik heb inderdaad gewoon gezegd, als jij niet naar mij komt, kom ik ook niet naar jou. Klinkt super kinderachtig maar lief vragen hielp niet. Tegenwoordig slaapt hij een stuk vaker bij mij. Nog steeds ben ik vaker bij hem, maar dat vind ik niet zo’n probleem.

Ik vind het trouwens ook heerlijk om lekker alleen te slapen.


Wow dat hij serieus denkt dat het normaal is dat er binnen gerookt mag worden anno nu vind ik echt apart. :+
Maar inderdaad wat jij zegt is wel een goede.
En dat je dan uiteindelijk toch vaker bij hem bent is het probleem niet, het is al goed genoeg als hij gewoon af en toe bij jou thuis komt en dat hij weet dat het geen eenrichtingsverkeer is. :)

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Vriend wil niet bij mij thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:29

Ik heb zelf bij een ex gehad dat ik daar liever niet kwam. Zonder goede reden. Hij was graag bij mij, omdat wij een boerderij hadden en gek met dieren was, en eigenlijk groeide het zo dat hij altijd bij mij was.

Hoe langer dat duurde, hoe lastiger ik het vond om daar heen te gaan, die stap werd steeds groter. Zonder goede reden. Puur gewoonte.

Dit is jaaaren geleden, relatie heeft geen stand gehouden. Niet hierom, maar als ik het zo lees dan snap ik je vriend wel een beetje.

Van de andere kant, met mijn huidige vriend heb ik dit probleem nooit gehad. Hij kwam bij mij en ik bij hem, maar net hoe het uitkwam maar wel in verhouding. En ik heb me van het begin af aan ook prettig gevoeld bij hem thuis.

Ik denk achteraf, als ik er zo op terug kijk, dat het allemaal wel er mee te maken had dat we echt geen passend stel waren.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:44

TS, kan het niet ook een soort “cultuurshock” zijn? Andere families hebben vaak een heel andere omgangscultuur (veel praten, weinig praten, drukke broertjes, veel grappen maken, intellectuele discussies of juist platte grappen...) en een andere achtergrond in cultuur of sociale klasse kan ook leiden tot heel verschillende ideeen over wat “normaal” is.

Mijn eerste vriendje (19, ik was 16) kwam van een heel andere achtergrond dan ik. Mijn beide ouders waren hoogopgeleid, werkten fulltime, en we woonden in een groot, vrijstaand huis waar eens per week een huishoudster kwam. Hij was alleen opgevoed door z’n moeder in een klein arbeidershuisje, zijn moeder werkte niet, maakte thuis allerlei knutselwerkjes maar had had geen opleiding afgerond en praatte nauwelijks over andere dingen dan haar knutsels (en, beside the point, gedroeg zich jaloers en kinderlijk, waardoor ik me later ging afvragen of ze wellicht zwakbegaafd was).

Hij zei na een paar maanden dat hij het heel ongemakkelijk vond bij mijn ouders. :j Terwijl mijn ouders heel verwelkomend waren! De eerste dagen dat hij er was bleef hij zeggen dat hij de woonkamer zo groot en leeg vond. Hij vond het ook vreemd dat mijn moeder er nooit was op doordeweekse dagen, hij vond het eten raar (geen aardappels-groente-vlees), en vond het gewoon ongemakkelijk dat we allemaal aan tafel aten terwijl we kletsten over onze dag en het nieuws, of pittige discussies voerden. Achteraf gezien denk ik ook dat hij zich dom en/of minderwaardig voelde tijdens gesprekken met mijn ouders, maar dat moeilijk durfde toe te geven. Hij uitte onzekerheid vooral door te zeggen dat mijn ouders raar waren, of door vooral veel grapjes te maken.

Uiteindelijk is het om andere redenen uit gegaan, maar als ik er nu 10 jaar later aan terugdenk, denk ik dat we sowieso niet bij elkaar pasten en ons hier helemaal niet bewust van waren. Hij voelde zich ongemakkelijk op feestjes van mijn familie, als we bv. naar een restaurant gingen, maar ik voelde me ongemakkelijk bij ‘volkse’ feesten van zijn kennisenkring, waar er hard Jan Smit gedraaid werd en vooral veel bier gedronken werd.

Kortom: ik denk dat jouw vriend misschien ook wel onzeker of ongemakkelijk is omdat jouw familie een andere omgangscultuur heeft en/of tot een ander ‘slag’ mensen behoord dan hij gewend is. Dat wil zeggen, een heel andere familiesfeer en andere omgang dan die van zijn ouders of kennissen.

Ik denk dat je daar vooral over moet praten, ik heb spijt dat ik toen niet meer heb gepraat. Je hoeft niet meteen te zeggen “vind je mijn ouders vreemd en voel je je ongemakkelijk?”, want dat geeft niemand graag toe en is hij zich misschien niet eens bewust van, maar je kunt beginnen met iets als “Goh mijn ouders praten wel veel he.” of “Ik merk dat jouw ouders veel stiller /praatgrager/voorzichtiger/strenger/etc. zijn dan de mijne. Merk jij dat ook? Wat vind jij daarvan?” Van daaruit kun je dan een gesprek beginnen over wat de ander “vreemd” vind en hoe de ander meer op zijn/haar gemak zou zijn.