Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:@Huertecilla,ik weet dat jij over sex wat anders denkt dan ik. Maar het reeele probleem ermee is toch dat het als gezelschapsspel erg risicovol is,vanwege ongewenste zwangerschappen en ernstige soa's die er uit voort kunnen komen.En je kunt je daar geen 1000% tegen beveiligen.Ook zit er nog een emotionele kant aan.Je bent toch geen robot,dat je je daar helemaal voor kunt afschermen?
enzino schreef:Volgens mij lopen de mannen daar nog wel het grootste risico: ze zijn steenrijk en worden omringt door gewillige dames. Ik hoop dat ze alle 30 veilig van het eiland af komen zonder gevoelens te hebben ontwikkeld voor een van de dames die bereid zijn een hoop te doen voor geld.
Beetje omgekeerde wereld zo.
lekker laten doen vind ik. BarbaLala schreef:Als het niet om prostitutie zou gaan, geen probleem. Maar commerciële uitbuiting van vrouwen is een no go.
Huertecilla schreef:anjali schreef:@Huertecilla,ik weet dat jij over sex wat anders denkt dan ik. Maar het reeele probleem ermee is toch dat het als gezelschapsspel erg risicovol is,vanwege ongewenste zwangerschappen en ernstige soa's die er uit voort kunnen komen.En je kunt je daar geen 1000% tegen beveiligen.Ook zit er nog een emotionele kant aan.Je bent toch geen robot,dat je je daar helemaal voor kunt afschermen?
´Erg risicovol??´
Ik neem aan dat je het ´erg´ kwantitatief kan onderbouwen?
In míjn perceptie zijn zowel het risco op zwangerschap als dat op SOAs heel klein indien je de daarvoor laagdrempelig beschikbare maatregelen tegen neemt.
Als recreatieve lol is het imo minder risicovol dan menig andere hobby.
Kijk een persoonlijke ervaring is geen absolute norm; zie levenslang rokers die niet aan kanker sterven, maar ter referentie:
Ik leef al >35 jaar liberaal. HEEL liberaal. Geen ongewenste zwangerschap noch soa in mijn directe kring van mezelf en vaste relaties.
Ik heb verschillende levensbedrijgende ongevallen gehad bij andere hobbies om van de haast routinematige bezoeken aan de ehbo niet te spreken. Heb mij grote liefde aan een hobby-ongeval verloren zelfs.
Dit is een paardrijforum. Dat betreft ook een potentieel levensbedrijgende hobby.
Leven ís risico nemen![]()
Wat betreft de emoties. Dat is individueel verschillend en maar net wat je hoe met wie doet en met welk doel.
Prostituees (m/v) worden niet verliefd op elke klant bv.
Imo is het met name voor vrouwen sex aan liefde koppelen in onze maatschappelijke normen en waardes nu net dé grote oorzaak van handel in sex/vrouwen.
Zahlina schreef:Eigenlijk doe ik niets anders.
Mijn partner werkt, ik niet. Hij onderhoudt ons financieel, in ruil daarvoor zorg ik voor het gezin, doe het huis en geef mijn partner sex.
Ik ben al ruim 5 jaar financieel compleet afhankelijk van mijn partner.
Als je die liefde even weg laat hebben wij gewoon een zakelijke afspraak. hij betaalt en ik verzorg.
Oke dit is heel zwart wit en het voelt ook niet dat ik mijzelf verkocht heb maar heel eerlijk, kleed het uit, en ik ben volgens mij niet anders bezig dan de dames die deze heren voor een aantal dagen betaalt vermaken.
anjali schreef:Dat laatste snap ik niet,dat sex aan liefde koppelen de oorzaak zou zijn van handel in sex etc.? Want liefde is niet te koop. Kun je dit uitleggen?
Zahlina schreef:Eigenlijk doe ik niets anders.
Mijn partner werkt, ik niet. Hij onderhoudt ons financieel, in ruil daarvoor zorg ik voor het gezin, doe het huis en geef mijn partner sex.
Als je die liefde even weg laat hebben wij gewoon een zakelijke afspraak. hij betaalt en ik verzorg.
Oke dit is heel zwart wit en het voelt ook niet dat ik mijzelf verkocht heb maar heel eerlijk, kleed het uit, en ik ben volgens mij niet anders bezig dan de dames die deze heren voor een aantal dagen betaalt vermaken.
verootjoo schreef:Je ziet het verschil niet tussen een thuisblijfmoeder en een prostituée die betaald wordt om het de mannen op alle vlakken naar de zin te maken?
Huertecilla schreef:verootjoo schreef:Je ziet het verschil niet tussen een thuisblijfmoeder en een prostituée die betaald wordt om het de mannen op alle vlakken naar de zin te maken?
Heerlijk hoe de meeste vrouwen dit niet wíllen zien. Dat het sexclusief monogame huwelijk met de man als kostwinnaar defacto een deel prostitutie inhoudt.
De ´echtelijke plicht´ is slechts recent uit de huwelijkswet verwijderd. Dat is blijkbaar nog niet tot het culturele besef van mannen doorgedrongen; anders zouden ze niet huwen![]()
In onze westerse samenleving met taboe op vrije sexlol door de vrouw kan je het met koemelk vergelijken met een grote vraag naar melk.
Bij prostitutie betaalt de man voor een portie melk.
Bij huwelijk koopt de man de koe met niet eens recht op melk maar wel met neringplicht; hij mag het niet elders halen.
Huertecilla schreef:verootjoo schreef:Je ziet het verschil niet tussen een thuisblijfmoeder en een prostituée die betaald wordt om het de mannen op alle vlakken naar de zin te maken?
Heerlijk hoe de meeste vrouwen dit niet wíllen zien. Dat het sexclusief monogame huwelijk met de man als kostwinnaar defacto een deel prostitutie inhoudt.
De ´echtelijke plicht´ is slechts recent uit de huwelijkswet verwijderd. Dat is blijkbaar nog niet tot het culturele besef van mannen doorgedrongen; anders zouden ze niet huwen![]()
In onze westerse samenleving met taboe op vrije sexlol door de vrouw kan je het met koemelk vergelijken met een grote vraag naar melk.
Bij prostitutie betaalt de man voor een portie melk.
Bij huwelijk koopt de man de koe met niet eens recht op melk maar wel met neringplicht; hij mag het niet elders halen.

Suzanne F. schreef:Zahlina schreef:Eigenlijk doe ik niets anders.
Niet? Jij laat je ook overal nemen en wanneer jouw man dat wil?
verootjoo schreef:Zahlina schreef:Eigenlijk doe ik niets anders.
Je ziet het verschil niet tussen een thuisblijfmoeder en een prostituée die betaald wordt om het de mannen op alle vlakken naar de zin te maken?
Of sta jij ook op elk moment paraat wanneer je man met z’n vingers knipt en heb je verder zelf geen eigen leven/hobby’s?
Zahlina schreef:Nu hebben wij hier een afspraak gemaakt vanuit liefde, liefde voor elkaar. In het zwart/witte plaatje zit geen liefde.
Maar haal de liefde weg en volgens mij ie het echt niet anders.
karuna schreef:Boot en eiland en huis zijn van de eigenaar die ook de reis organiseert.stel de dames krijgen 500 dollar voor 4 dagen dat is toch een leuk salaris als je het omrekent naar bv een maand werken. Maar ergens heb ik gevonden dat ze minstens 1000 dollar krijgen voor de vier dagen en ze allemaal op die manier een beterinkomen hebben dan hun normale prostitutie werkzaamheden. Geen pooier die hun inkomen deels wil hebben zo.
Huertecilla schreef:Zahlina schreef:Nu hebben wij hier een afspraak gemaakt vanuit liefde, liefde voor elkaar. In het zwart/witte plaatje zit geen liefde.
Maar haal de liefde weg en volgens mij ie het echt niet anders.
´Liefde´ is een veel misbruikt en met andere aspecten verward begrip op bovendien een set glijdende schalen.
Neem genegenheid, gewoonte, veiligheid, bewondering, geborgenheid, gemak en zelfs het bekende ´Stockholm syndroom´ of wat te denken van comfort uit omdat het zo nu eenmaal hoort?!
Zahlina schreef:Ben ik niet met je eens.
Ondanks dat ik mij realiseer dat mijn huidige partner keuze is die met mijn hart en mijn hoofd gemaakt is. Een keuze die ik halsverkop genomen heb. De hart keuze is gebaseerd op het gevoel: het is goed, deze man geeft mij rust, dit is een balans die ongekend is (nu ruim 8 jaar later is dit gevoel er nog steeds). ik begrijp dat het discutabel is of deze gevoelens liefde zijn of niet. Voor mij meer dan voldoende.
Mijn hoofd keuze is gebaseerd op: Met deze man zou zelf ik wel kinderen willen krijgen, hij kan ze een stabiel leven geven, genetisch gezien een goed materiaal.
Voorgaande relaties ben ik zonder na te denken ingerolt, al snel verdween het hart en was daar alleen nog maar het hoofd en bovenstaande dingen die jij noemt. Resultaat was dat ik het hart ergens anders ging zoeken maar met mijn hoofd in de relatie bleef.
Ik weet niet hoe andere een relatie gestart zijn maar hier zijn we het er het beide er over eens, dit is de manier dat we allebei, onafhankelijk van elkaar voor elkaar gekozen hebben.