Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cinnepin schreef:Ik snap idd wel dat als je zulke filmpjes maakt, je donateurs kwijt raakt...als ik een donateur zou zijn zou ik ook geen cent meer geven, maar dan nog kunnen wij niet zien of dit geld wat ze hebben uitgegeven van donaties afkomstig is. Je kan zoiets vermoeden, maar nooit hardmaken.
n_love_qwert schreef:Cinnepin schreef:Ik snap idd wel dat als je zulke filmpjes maakt, je donateurs kwijt raakt...als ik een donateur zou zijn zou ik ook geen cent meer geven, maar dan nog kunnen wij niet zien of dit geld wat ze hebben uitgegeven van donaties afkomstig is. Je kan zoiets vermoeden, maar nooit hardmaken.
Hierop had ik net ook al gereageerd: als het geld niet van donaties is, en dus hun eigen geld, hebben ze de donaties ook NIET nodig!! als jij continu merkspullen voor de leuk koopt, mag je ook niet zeuren om donaties.
_Dominique schreef:Cinnepin schreef:Ik vind de constructie ook best scheef. Vrij hoge prijzen voor een adoptiepaard.
.
Donkydonkje schreef:op zich vind ik dat nog meevallen, onderhoud etc. moet wel bekostigd worden. Er zijn best wat paardjes die daar een maand tot paar maanden staan. Hoe wil je dit bekostigen in jou ogen? Alleen met donaties gaat dat niet lukken hoor.
Donkydonkje schreef:Hoe dan?? Ze hebben naast school en pzb toch geen tijd voor andere dingen? Zoals werken en geld verdienen? Of geven ze zichzelf geld als ze bij hun eigen stichting werken?
Citaat:Wat is een stichting?
Een stichting is een organisatievorm die gericht is op een immaterieel doel. Dit in tegenstelling tot organisatievormen als nv's en bv's, die commercieel van aard zijn. Het immateriële doel van een stichting kan van charitatieve, ideële, kunstzinnige of levensbeschouwelijke aard zijn. Dat een stichting geen commercieel doel nastreeft, betekent niet dat een stichting geen winst mag maken. Het betekent wel dat gemaakte winst niet mag worden uitgekeerd aan bij de stichting betrokken personen. De winst mag uitsluitend worden gebruikt ter verwezenlijking van het doel van de stichting.
Brainless schreef:Donkydonkje schreef:Hoe dan?? Ze hebben naast school en pzb toch geen tijd voor andere dingen? Zoals werken en geld verdienen? Of geven ze zichzelf geld als ze bij hun eigen stichting werken?Citaat:Wat is een stichting?
Een stichting is een organisatievorm die gericht is op een immaterieel doel. Dit in tegenstelling tot organisatievormen als nv's en bv's, die commercieel van aard zijn. Het immateriële doel van een stichting kan van charitatieve, ideële, kunstzinnige of levensbeschouwelijke aard zijn. Dat een stichting geen commercieel doel nastreeft, betekent niet dat een stichting geen winst mag maken. Het betekent wel dat gemaakte winst niet mag worden uitgekeerd aan bij de stichting betrokken personen. De winst mag uitsluitend worden gebruikt ter verwezenlijking van het doel van de stichting.
https://www.justitia.nl/stichtingsrecht.html
n_love_qwert schreef:Overigens vragen ze niet alleen donaties van geld, maar ook spullen. Dus al die jonge meiden geven hen halsters, dekjes, vanalles, terwijl ze dat duidelijk niet nodig hebben!! Want als je zulke dure spullen koopt, lijkt het me dat je ook wel genoeg geld hebt voor wat goedkope halsters en dekjes.
Nathalie18x schreef:Die site bevat ook zoveel fouten, niet normaal![]()
Ze zoeken trouwens nog voor 75.000 aan donaties.
Citaat:Bepaalde mensen moeten geen paard adopteren, maar een hobbelpaard kopen.
Word er een beetje moe van.