PZB video over “bokthaat”

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:14

Van welk geld dan? De gemiddelde Nederlander heeft echt niet ff 1000 euro voor onzin spulletjes

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 18:20

Cinnepin schreef:
Ik snap idd wel dat als je zulke filmpjes maakt, je donateurs kwijt raakt...als ik een donateur zou zijn zou ik ook geen cent meer geven, maar dan nog kunnen wij niet zien of dit geld wat ze hebben uitgegeven van donaties afkomstig is. Je kan zoiets vermoeden, maar nooit hardmaken.

Hierop had ik net ook al gereageerd: als het geld niet van donaties is, en dus hun eigen geld, hebben ze de donaties ook NIET nodig!! als jij continu merkspullen voor de leuk koopt, mag je ook niet zeuren om donaties.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:22

n_love_qwert schreef:
Cinnepin schreef:
Ik snap idd wel dat als je zulke filmpjes maakt, je donateurs kwijt raakt...als ik een donateur zou zijn zou ik ook geen cent meer geven, maar dan nog kunnen wij niet zien of dit geld wat ze hebben uitgegeven van donaties afkomstig is. Je kan zoiets vermoeden, maar nooit hardmaken.

Hierop had ik net ook al gereageerd: als het geld niet van donaties is, en dus hun eigen geld, hebben ze de donaties ook NIET nodig!! als jij continu merkspullen voor de leuk koopt, mag je ook niet zeuren om donaties.

Dat is ook waar..dat zeg ik ook niet. Maar hoe krijg je roddels de wereld in? Juist dingen gaan roepen waarvan je niet zeker bent. En dat geldt niet alleen hiervoor..

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:27

Er zijn inderdaad paarden in de filmpjes waarvan ik denk...…...waarom zijn jullie er niet eerder mee naar de dierenarts geweest. Of ook gewoon een vliegendekentje van ruim 60 euro voor een shet kopen omdat die zomereczeem heeft....Dan koop je toch een eczeem deken!? En dan nog durven ze te zeggen dat ze verstand hebben van paarden.
Ook wordt er gezegd dat mensen niet moeten zeuren over de 1000 euro die ze uitgeven aan spullen. Want dit hebben ze zelf verdiend. Hoe dan?? Ze hebben naast school en pzb toch geen tijd voor andere dingen? Zoals werken en geld verdienen? Of geven ze zichzelf geld als ze bij hun eigen stichting werken?

Ook vind ik het belachelijk dat er een meisje van 10? jaar in een vlog zegt dat ze een ander meisje gaat lesgeven. Ze brachten ook een paard weg naar een van haar beste vriendinnen en later kwam dat paard terug als gevaarlijk. Nou die zijn ook al geen vrienden meer. Beetje jammer dat ze dit allemaal ook in de filmpjes terug laten komen en die personen belachelijk maken. Nee, dan ben je niet professioneel bezig...

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:32

_Dominique schreef:
Cinnepin schreef:
Ik vind de constructie ook best scheef. Vrij hoge prijzen voor een adoptiepaard.

.

op zich vind ik dat nog meevallen, onderhoud etc. moet wel bekostigd worden. Er zijn best wat paardjes die daar een maand tot paar maanden staan. Hoe wil je dit bekostigen in jou ogen? Alleen met donaties gaat dat niet lukken hoor. -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:33

Wat Eskadron meuk verkopen. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:35

Donkydonkje schreef:
op zich vind ik dat nog meevallen, onderhoud etc. moet wel bekostigd worden. Er zijn best wat paardjes die daar een maand tot paar maanden staan. Hoe wil je dit bekostigen in jou ogen? Alleen met donaties gaat dat niet lukken hoor. -O-

Met die 1000 euro kun je best leuke dingen doen :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:35

Of nou ja, nu niet meer.

Maar hogere adoptieprijzen snap ik ook wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:39

Donkydonkje schreef:
Hoe dan?? Ze hebben naast school en pzb toch geen tijd voor andere dingen? Zoals werken en geld verdienen? Of geven ze zichzelf geld als ze bij hun eigen stichting werken?

Citaat:
Wat is een stichting?
Een stichting is een organisatievorm die gericht is op een immaterieel doel. Dit in tegenstelling tot organisatievormen als nv's en bv's, die commercieel van aard zijn. Het immateriële doel van een stichting kan van charitatieve, ideële, kunstzinnige of levensbeschouwelijke aard zijn. Dat een stichting geen commercieel doel nastreeft, betekent niet dat een stichting geen winst mag maken. Het betekent wel dat gemaakte winst niet mag worden uitgekeerd aan bij de stichting betrokken personen. De winst mag uitsluitend worden gebruikt ter verwezenlijking van het doel van de stichting.

https://www.justitia.nl/stichtingsrecht.html

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:40

Brainless schreef:
Donkydonkje schreef:
Hoe dan?? Ze hebben naast school en pzb toch geen tijd voor andere dingen? Zoals werken en geld verdienen? Of geven ze zichzelf geld als ze bij hun eigen stichting werken?

Citaat:
Wat is een stichting?
Een stichting is een organisatievorm die gericht is op een immaterieel doel. Dit in tegenstelling tot organisatievormen als nv's en bv's, die commercieel van aard zijn. Het immateriële doel van een stichting kan van charitatieve, ideële, kunstzinnige of levensbeschouwelijke aard zijn. Dat een stichting geen commercieel doel nastreeft, betekent niet dat een stichting geen winst mag maken. Het betekent wel dat gemaakte winst niet mag worden uitgekeerd aan bij de stichting betrokken personen. De winst mag uitsluitend worden gebruikt ter verwezenlijking van het doel van de stichting.

https://www.justitia.nl/stichtingsrecht.html

hoef je mij niet uit te leggen hoor :+ Maar ik heb het idee dat ze hun zelf wel geld geven vanuit de stichting. Want er wordt in hun vlogs gezegd dat ze hard voor hun geld werken wat ze aan nieuwe spullen uitgeven......

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:42

n_love_qwert schreef:
Overigens vragen ze niet alleen donaties van geld, maar ook spullen. Dus al die jonge meiden geven hen halsters, dekjes, vanalles, terwijl ze dat duidelijk niet nodig hebben!! Want als je zulke dure spullen koopt, lijkt het me dat je ook wel genoeg geld hebt voor wat goedkope halsters en dekjes.

Nou, mijn dochter van 12 heeft vorig jaar dus idd wat spullen opgestuurd die niet meer passen op haar pony en vond het toch een beetje raar die shoplog video inderdaad.

Vorig jaar op PYLE heeft ze een halster van PZB gekocht van haar eigen geld. Ding binnen een week kapot. 2 keer een berichtje gedaan maar ze krijgt er gewoon niet eens antwoord op :-(
Een beetje apart gevoel kreeg ik er wel bij hoor. Je kunt toch minstens even een berichtje terug sturen.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:44

En er wordt ook nog gezegd dat ze halsters en dekens etc nodig hebben en dat het handig is als een opvangpaard het past want dan kan het eventueel mee naar het nieuwe baasje. Echt die krijgen niks van mij!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:47

Die site bevat ook zoveel fouten, niet normaal :=
Ze zoeken trouwens nog voor 75.000 aan donaties.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:49

Nathalie18x schreef:

Ja dat is ongelofelijk, en zo onoverzichtelijk allemaal. pff waar hebben ze zoveel geld voor nodig?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:53

Nathalie18x schreef:

Nu je het zegt. :=
Elke maand is 31 dagen, weer wat geleerd!! :D

Bij de adoptiepaarden staat ook niet heel overzichtelijk wat het paard is en biedt.

edit;
Vind dit dus bijvoorbeeld niet professioneel overkomen, en daar kunnen ze echt wel iet aan veranderen.

Blog; Neem een hobbelpaard
Citaat:
Bepaalde mensen moeten geen paard adopteren, maar een hobbelpaard kopen.
Word er een beetje moe van.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:18

En een pony"kamp" organiseren voor de kleine fans van 1 overnachting en daar 150 euro voor vragen...
Dit is niet hoe je met mensen om gaat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:20

_Tristan schreef:
En een pony"kamp" organiseren voor de kleine fans van 1 overnachting en daar 150 euro voor vragen...

whut??? :=

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:22

Nathalie18x

Ja die zag ik ook voorbijkomen ja :')

Trui

Zag het inderdaad ook.

Volgensmij heb ik er iets over gezegd in de Trent van misbruik maken van je fans. Zoek mijn reactie :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:23

Is ook heel verstandig hoor, deze probleempaarden en pony's naar buiten sturen met beginnende ruitertjes (dat is hun doelgroep) op hun rug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:25

Dat dacht ik dus ook , zijn niet zomaar paarden . Maar ze hebben ook privé paarden dus daar kunnen ze wel op gok ik , 150 euro jeetje :') .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:26

_Tristan schreef:

Ja en ze dan ook de stallen laten mesten 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:26

Op de filmpjes zie je ze ook gewoon flink springen met opvangpaarden die ze nog maar kort op stal hebben.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:28

Krijg een beetje t idee dat ze t heel leuk vinden om opvangplaatsen te hebben zodat ze zelf ekker kunnen springen en rijden