Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:14

lieveli schreef:
Mandy_89 schreef:
Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.

En dit ook. Wat is je punt.

:= Sorry hoor.
Laat maar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:17

Ik ben me er dankzij dit topic in ieder geval weer van bewust waarom ik ook al weer niet wil samenwonen. ;)

Concessies moeten doen op mijn grootste liefde zou bij mij een doodsteek voor de relatie zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:19

Palmera schreef:
Ik ben me er dankzij dit topic in ieder geval weer van bewust waarom ik ook al weer niet wil samenwonen. ;)

Concessies moeten doen op mijn grootste liefde zou bij mij een doodsteek voor de relatie zijn.

Nou ja volgens mij gaat het vaker wel dan niet goed. Mijn man is net zo gek op mijn katten als ik en hij krijgt straks zijn felbegeerde hond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:29

Palmera schreef:

Bij echte liefde en je partner weet dat je dieren hoog in de rangorde staan kan het prima. Zolang mensen maar weten waar ze aan toe zijn.

Tink89

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:30

Ik ben zo'n partner die zegt 'er komt geen hond, nooit'. En mijn man heeft zich daar naar te voegen. En dat klinkt heel hard, maar ik vind dat bij beslissingen die serieus veel invloed hebben op je leven (huisdieren, kinderen, huis kopen, noem maar op) je het er samen over eens moet zijn. Als ik geen hond wil, dan is het toch een belabberde basis om zo'n dier toch in huis te nemen? Dan kun je wel zeggen 'Maar ik laat hem uit, stofzuig de bank elke dag, geef hem eten...enz.', maar het blijft zo dat je als partner rekening moet houden met het huisdier. Je kunt niet zomaar lang wegblijven, je ergert je toch aan die gore haren overal, je lief is toch een paar keer per dag op wandeling, enzovoorts.

Draai het eens om: als ts geen hond zou willen en haar vriend per se wel, zouden jullie dan ook met z'n allen roepen dat zijn liefde voor een nieuwe hond (en dus niet eens eentje die hij al jaren kent en waar hij aan al gehecht is) belangrijker moet zijn dan hun relatie? Ik denk van niet...

Of als het om kinderen zou gaan? Is er ook maar iemand die zegt 'Nee joh, als je er niet achter staat en je partner wil wel een kind, doe het dan maar gewoon'? Nee toch?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:35

Dat is dan duidelijk een relatiebreker Tink89. Ik houd er niet van als mij dingen worden opgelegd/verboden. Gelukkig heb ik een man die mij graag gelukkig ziet en weet dat dieren hier een onderdeel van zijn. Wij gunnen elkaar veel. Wel zo fijn.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:36

Tink89
Dat recht heb je om te zeggen.
Voor mij zou dat wel einde relatie zijn.
Iemand die geen dieren wil in huis daar pas ik niet bij.
Die persoon kan dan beter een relatie zoeken met iemand die ook geen dieren wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:45

Tink89 schreef:
Ik ben zo'n partner die zegt 'er komt geen hond, nooit'. En mijn man heeft zich daar naar te voegen. En dat klinkt heel hard, maar ik vind dat bij beslissingen die serieus veel invloed hebben op je leven (huisdieren, kinderen, huis kopen, noem maar op) je het er samen over eens moet zijn. Als ik geen hond wil, dan is het toch een belabberde basis om zo'n dier toch in huis te nemen? Dan kun je wel zeggen 'Maar ik laat hem uit, stofzuig de bank elke dag, geef hem eten...enz.', maar het blijft zo dat je als partner rekening moet houden met het huisdier. Je kunt niet zomaar lang wegblijven, je ergert je toch aan die gore haren overal, je lief is toch een paar keer per dag op wandeling, enzovoorts.

Draai het eens om: als ts geen hond zou willen en haar vriend per se wel, zouden jullie dan ook met z'n allen roepen dat zijn liefde voor een nieuwe hond (en dus niet eens eentje die hij al jaren kent en waar hij aan al gehecht is) belangrijker moet zijn dan hun relatie? Ik denk van niet...

Of als het om kinderen zou gaan? Is er ook maar iemand die zegt 'Nee joh, als je er niet achter staat en je partner wil wel een kind, doe het dan maar gewoon'? Nee toch?

Wanneer er nooit een hond is geweest dan kan ik daar nog inkomen, echter, in dit geval is de hond overleden dus wel degelijk aanwezig geweest. De partner heeft blijkbaar geaccepteerd dat ts met hem en hond samen ging wonen. Nu is de hond dood en is het zo dat er geen nieuwe mag komen, wel over twee jaar wanneer het geplande kind er is en ts dus die zorg toch heeft en nu niet, ik vind dat bullshit vooral wanneer je partner gelukkiger is met hond , ook al kost het dan enig planwerk om de hort op te gaan want dat is de enigste reden die deze partner aangeeft. Wil je niet gebonden zijn dan moet je vrijgezel blijven.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:39

Selka schreef:
Dat is dan duidelijk een relatiebreker Tink89. Ik houd er niet van als mij dingen worden opgelegd/verboden. Gelukkig heb ik een man die mij graag gelukkig ziet en weet dat dieren hier een onderdeel van zijn. Wij gunnen elkaar veel. Wel zo fijn.

Maar draai het dan eens om? Mag die hond je dan wel opgelegd worden? Of is het dan ineens geen opleggen meer?

En het is niet alsof ts geen dieren heeft, ze heeft ook cavia's en een paard...

bigone schreef:
Wanneer er nooit een hond is geweest dan kan ik daar nog inkomen, echter, in dit geval is de hond overleden dus wel degelijk aanwezig geweest. De partner heeft blijkbaar geaccepteerd dat ts met hem en hond samen ging wonen. Nu is de hond dood en is het zo dat er geen nieuwe mag komen, wel over twee jaar wanneer het geplande kind er is en ts dus die zorg toch heeft en nu niet, ik vind dat bullshit vooral wanneer je partner gelukkiger is met hond , ook al kost het dan enig planwerk om de hort op te gaan want dat is de enigste reden die deze partner aangeeft. Wil je niet gebonden zijn dan moet je vrijgezel blijven.

Jouw redenatie kan ik ook wel volgen hoor, maar vind je dan dat de partner van de ts aan een nieuw hond moet beginnen als hij daar helemaal niet achter staat?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:44

Nee maar Tink, die persoon past dan gewoon niet bij mij. Dus dat is einde relatie. Ik wil dat niet moeten opdringen.
Paarden zijn mijn ding, maar mijn man weet hoe belangrijk ze voor mij zijn. Zelf hoeft hij geen paard, maar nu ik uitgeschakeld ben, doet hij wel zo veel mogelijk... dat is geweldig.
Dat hebben we uiteraard voor paard kwam besproken (en voor hond kwam en voor de katten ook). Als hij toen nee had gezegd, zonder goede reden (financieel vind ik goede reden bijvoorbeeld), maar gewoon omdat hij niet wou. Dan was onze relatie daar opgehouden...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:45

Het gaat hier helemaal niet over iets wel of niet opleggen. Het gaat er over of je met de consessie wil leven. In mijn geval zou het zijn. Vriend wil geen nieuwe hond? Dan houd het hier op. Dat vind ik een te groot offer. Hetzelfde met kinderen. Ik wil ze niet. Wil of heeft een ander ze wel? Gaat het hem niet worden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:46

Palmera schreef:

Dit haha, maar goed ik ben ook geen samenwoon type. Bij mij schrikken ze altijd al als ik zeg dat ik er 3 heb...dan hebben ze nog geen idee hoeveel tijd erin gaat zitten qua shows, wandelingen, trainingen etc.. Er zullen bij mij altijd minstens 2 honden zijn, heb je daar problemen mee, doei doei!

enjoymyhorse

Nee die hond mag net zo min opgelegd worden.
Maar daardoor zeggen meerdere, inclusief ik dan ook dat het een relatiebreker zou zijn.
Een persoon die daar niet achter zou staan, wat mag uiteraard, zou niet bij mij passen.
Ik zou namelijk diep ongelukkig zijn zonder mijn hondje. Dat is geen kerel me waard hoor.
Gelukkig hoef ik me daar dan ook niet druk om te maken en weet hij dat. Overigens kan hij ook niet zonder dus komt dat goed uit.
Op elk potje past een dekseltje. Een huisdier loos dekseltje past niet bij dit potje :)

BigOne

Tink89 schreef:
Selka schreef:

Maar draai het dan eens om? Mag die hond je dan wel opgelegd worden? Of is het dan ineens geen opleggen meer?

En het is niet alsof ts geen dieren heeft, ze heeft ook cavia's en een paard...

bigone schreef:

Jouw redenatie kan ik ook wel volgen hoor, maar vind je dan dat de partner van de ts aan een nieuw hond moet beginnen als hij daar helemaal niet achter staat?
Ik vind de redenen die hij aangeeft gewoon nonredenen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:57

Tink89, ja dat mag en als ik er echt niet achter kan staan dan gaan we uit elkaar. Dus als hij morgen komt met “ik wil een kind”. Dan is het over en uit. Er zijn nu eenmaal onderwerpen in een relatie waarover je geen compromissen kunt/wilt sluiten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:02

Ik snap niet waarom je je partner niet iets mag opleggen of verbieden.
Mijn man wil een giraffe in de tuin die hij dan kan voeren vanuit de slaapkamer boven. Dat gaat dus nooit gebeuren, jammer voor hem.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:08

Goof schreef:
Ik snap niet waarom je je partner niet iets mag opleggen of verbieden.
Mijn man wil een giraffe in de tuin die hij dan kan voeren vanuit de slaapkamer boven. Dat gaat dus nooit gebeuren, jammer voor hem.

Flauw.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:14

Het hele topic is flauw. Je mag kennelijk niet iemand iets ontzeggen, maar een huisdier opdringen of opgedrongen krijgen moet maar ok zijn.
Raar is dat.

Overigens; mijn man wil sinds ik hem ken al een chihuahua. Vreselijk vind ik die. Toen hij zei:"Ik ga voor een chihuahua sparen" was mijn reactie:"Ok spaar je dan meteen door voor je eigen huis?".
Resultaat: 9 maanden geleden heb ik hem verrast met een chihuahua en hij is nog steeds als een klein kind zo blij <3

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:19

Ianthe schreef:
Palmera schreef:

Dit haha, maar goed ik ben ook geen samenwoon type. Bij mij schrikken ze altijd al als ik zeg dat ik er 3 heb...dan hebben ze nog geen idee hoeveel tijd erin gaat zitten qua shows, wandelingen, trainingen etc.. Er zullen bij mij altijd minstens 2 honden zijn, heb je daar problemen mee, doei doei!

Hier hetzelfde maar ik zit ook niet in een relatie.

De beste tip die gegeven kan worden aan TS is om eerst zelf stil te staan bij hoe graag je echt een nieuwe hond wilt en welke impact dat kan hebben om daarna met je man om tafel te gaan en er een echt gesprek over te hebben.
Is het voor jou echt noodzakelijk? Of kan je he eenzaamheid ook anders invullen door bv een oppashond, meer tijd bij je paard of bij je vriend tijdens het sleutelen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:23

Goof schreef:
Het hele topic is flauw. Je mag kennelijk niet iemand iets ontzeggen, maar een huisdier opdringen of opgedrongen krijgen moet maar ok zijn.
Raar is dat.

Overigens; mijn man wil sinds ik hem ken al een chihuahua. Vreselijk vind ik die. Toen hij zei:"Ik ga voor een chihuahua sparen" was mijn reactie:"Ok spaar je dan meteen door voor je eigen huis?".
Resultaat: 9 maanden geleden heb ik hem verrast met een chihuahua en hij is nog steeds als een klein kind zo blij <3

Ik ken maar weinig mannen die een chihuahua willen :P

Ben blij dat wij allebei geen dieren in huis hoeven. Ik zou nog wel een hond willen, maar ja ik wil hem alleen uitlaten met mooi weer :') en al helemaal niet 4x per dag. Dus ja, houdt op dan.

In een relatie is het concessies doen :) je vriend is er nog niet aan toe.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:14

Een relatie is inderdaad geven en nemen, concessies doen, elkaar wat gunnen en niet alles zal mogelijk zijn.
Máár: ik vind wel dat iets inleveren voor de ander terwijl je daar doodongelukkig van word ook niet oké is.

Heel vaak is een redelijke middenweg wel mogelijk. In dit geval is het lastiger. Iemand trekt aan het korste eind en word daar echt niet blij van.
Dit is geen concessies meer doen, dit is inleveren op het eigeñ geluk. Maar uiteraard mag de vriend ook niet gedwongen worden.

Ja, ik zal het wel geweten hebben. Ik ga niemand dwingen, maar mijn recht op een hond lever ik niet in.
Het is nu gewoon aan TS en haar vriend te bepalen wat wijsheid is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:17

Palmera schreef:
Een relatie is inderdaad geven en nemen, concessies doen, elkaar wat gunnen en niet alles zal mogelijk zijn.
Máár: ik vind wel dat iets inleveren voor de ander terwijl je daar doodongelukkig van word ook niet oké is.

Heel vaak is een redelijke middenweg wel mogelijk. In dit geval is het lastiger. Iemand trekt aan het korste eind en word daar echt niet blij van.
Dit is geen concessies meer doen, dit is inleveren op het eigeñ geluk. Maar uiteraard mag de vriend ook niet gedwongen worden.

Ja, ik zal het wel geweten hebben. Ik ga niemand dwingen, maar mijn recht op een hond lever ik niet in.
Het is nu gewoon aan TS en haar vriend te bepalen wat wijsheid is.

Maar het blijft lastig, want iemand een hond opdringen terwijl diegene daar ongelukkig van wordt is ook niet oké...

Lastige kwestie. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:29

Hier was het ook van in het begin héél duidelijk dat een leven met mij, een leven met (een) hond(en) betekende. Mijn hond was mee op de eerste date en bij vele dates die volgden :+ voor mij is dat dus ook iets wat einde relatie zou betekenen. Eisen dat we géén hond(en) meer zouden hebben? Dan mag hij zijn biezen pakken. Maar aangezien dat van in het begin duidelijk gemaakt is, is dat ook geen issue dat hier 'plots' op kan komen. Hij wist als hij voor mij koos, dat hij dus ook voor hond(en) koos.

Maar niet iedereen is zo. Voor sommigen is het houden van een hond/ huisdier niet zo hoog in waarde als voor mij natuurlijk. Mijn papa wilt al z'n hele leven een hond. Hij had dan na 2 mislukte pogingen (gedragsproblemen) nooit meer toegekregen. Een beetje zijn eigen schuld vind ik dan, hij had maar gedragstrainers moeten inschakelend als hij het écht wou. Dus de enige tijd dat hij langdurig hond in huis heeft gehad (naast zijn kindertijd en die mislukte tijdelijke pogingen) was toen ik mijn eerste hond in huis haalde wanneer ik nog thuis woonde. Maar dat was dan ook weer mijn hond en mijn verantwoordelijkheid. En dat vond mijn mama helemaal prima. Ze zien onze honden doodgraag. Dus ik zie daar in dat mijn pa het tòch niet zo graag wou als hij al z'n hele leven verkondigde. En ik wel :+

Ik denk dus dat TS vooral dat moet gaan uitmaken, in welke mate het leven met/zonder hond haar (on)gelukkiger maakt, en dan zien hoe zeer zij op haar strepen wil gaan staan, of dat ze het 't risico van strubbelingen in de relatie wel of niet waard vind...

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:39

Tja, ik vind het allemaal best wel harde reacties tov van ts haar vriend. Zo te horen heb je een paard en ook nog cavia's, het is dus niet dat je helemaal geen dieren hebt. Je zou meer tijd kunnen steken in je paard, je zou bij een dierenasiel vrijwilligerswerk kunnen doen oid..

Het is nog maar 3 maanden, en het is ontzettend verdrietig natuurlijk als je je maatje bent verloren en ik begrijp heus dat je je eenzaam voelt.. Maar, hij heeft wel zijn prioriteiten goed. Jullie willen graag met 2 jaar een kindje, dus dan zou je tegen die tijd een hond hebben van +-2. Weet je wat er vaak met honden gebeurd wanneer er een baby in huis komt? .. Zeker niet in alle gevallen en ik zeg ook niet dat dat bij ts zou gebeuren, maar een baby kost ook veel tijd.. Ik begrijp je vriend heel goed

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:16

Goof schreef:
Raar is dat.

En chihuahua s zijn zo leuk .
Echt niet die moet altijd gedragen worden in een gucci tas dingen.
Gewoon leuke kleine hond die denkt dat ie zo groot als een doberman is