Tink89 schreef:Ik ben zo'n partner die zegt 'er komt geen hond, nooit'. En mijn man heeft zich daar naar te voegen. En dat klinkt heel hard, maar ik vind dat bij beslissingen die serieus veel invloed hebben op je leven (huisdieren, kinderen, huis kopen, noem maar op) je het er samen over eens moet zijn. Als ik geen hond wil, dan is het toch een belabberde basis om zo'n dier toch in huis te nemen? Dan kun je wel zeggen 'Maar ik laat hem uit, stofzuig de bank elke dag, geef hem eten...enz.', maar het blijft zo dat je als partner rekening moet houden met het huisdier. Je kunt niet zomaar lang wegblijven, je ergert je toch aan die gore haren overal, je lief is toch een paar keer per dag op wandeling, enzovoorts.
Draai het eens om: als ts geen hond zou willen en haar vriend per se wel, zouden jullie dan ook met z'n allen roepen dat zijn liefde voor een nieuwe hond (en dus niet eens eentje die hij al jaren kent en waar hij aan al gehecht is) belangrijker moet zijn dan hun relatie? Ik denk van niet...
Of als het om kinderen zou gaan? Is er ook maar iemand die zegt 'Nee joh, als je er niet achter staat en je partner wil wel een kind, doe het dan maar gewoon'? Nee toch?
Wanneer er nooit een hond is geweest dan kan ik daar nog inkomen, echter, in dit geval is de hond overleden dus wel degelijk aanwezig geweest. De partner heeft blijkbaar geaccepteerd dat ts met hem en hond samen ging wonen. Nu is de hond dood en is het zo dat er geen nieuwe mag komen, wel over twee jaar wanneer het geplande kind er is en ts dus die zorg toch heeft en nu niet, ik vind dat bullshit vooral wanneer je partner gelukkiger is met hond , ook al kost het dan enig planwerk om de hort op te gaan want dat is de enigste reden die deze partner aangeeft. Wil je niet gebonden zijn dan moet je vrijgezel blijven.