Shadow0 schreef:Anoniem schreef:Bedenken jullie, diegenen met de meest bizarre ideeën, eigenlijk wel dat je met mensen te maken hebt? Mensen die waarschijnlijk niet veel andere keus hadden dan datgene doen wat bijna iedereen haat?
Ik ben van mening dat mensen wel een keuze hebben, zeker omdat het hier gaat om zaken die niet echt legaal zijn. (Ze voldoen niet aan de regels door zich niet aan het recht van verzet / belmeniet te houden.)
Hoe lastig het ook is als je graag werk wilt: dat werk moet je niet willen doen. En simpelweg beleefd nee blijven zeggen is duidelijk niet genoeg.
Liever heb ik dat het juridisch aangepakt wordt en dat die bedrijven met een fikse boete ontmanteld worden. En ik ben ook niet echt voor het kwaad doen van mensen. Maar... die mensen werken mee aan iets dat absoluut niet in de haak is. Dat hoeven we ook niet alleen maar ontzettend beleefd en vriendelijk af te handelen. Zij maken inbreuk op iemands leven door ongevraagd te bellen, en doen dat om geld aan jou te verdienen.
Verspillen van tijd vind ik bv echt prima: hoe langer ze bezig zijn, hoe minder kans ze hebben om anderen lastig te vallen, en hoe minder lucratief het wordt.
Even heel simpel. Er is sollicitatieplicht en je mag geen nee zeggen. Zeg je nee tegen een baan of iets wat verwacht word van jouw werkgever, dan zegt de overheid pruts jou dus je hebt je gewoon aan de richtlijnen van het bedrijf te houden tot het onderuit gaat.
Of het wel of niet binnen de regeltjes valt van wat gedaan mag worden als bedrijf komt pas veel later omhoog.
Kan me ook echt niet voorstellen dat veel mensen dit beroep met plezier uitvoeren. Het is meer overleven dan wat anders...