inhoud kledingkast van jouw kind!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:54

Wat een nette kasten... Die van de jongste (3,4) is nog netjes omdat ik alles zelf erin doe en pak. Maar DL (7) ruimt haar eigen kast in en uit, en het opvouwen gaat niet zo goed. En ZL(5) pak zijn eigen kleding.

Mijn kinderen krijgen veel kleding van opa's en oma's. Verder kom ik graag bij de KIK (ca 5-10 euro voor nieuwe kleding iig die ik koop) en aldi. Ik let helemaal niet op merken en vind merken ook niet belangrijk (alleen voor duurzaamheid). Mijn duurste aankoop was 30 euro voor een jurkje voor een speciale gelegenheid. Ik vind schoenen veel belangrijker en daar geef ik dan ook relatief veel geld aan uit en koop deze ook niet 2e hands. Veel kleding gaat va nr 1 naar 2 en 3, al wordt het steeds lastiger aangezien het steeds rozer wordt (tja meisje meisje) en de meeste broeken overleven nr 2 niet. Maar zolang iets schoon en bruikbaar is schuift het gewoon een kind omlaag als het niet meer past.

Dl vind zo ongeveer alles wel leuk als het maar meisjesachtig is. Ze heeft een tijd gehad had ze absoluut geen broeken aan wilde, maar dat is gelukkig over (ze ziet er zo stoer uit in een broek) Maar ze kiest zelf uit wat ze draagt, maar heb nog nooit gehad dat ze een kledingstuk niet wilde dragen.

ZL 1 is een stuk lastiger. Hij is heel erg onzeker en zolang ik in bepaalde patronen blijf vind hij het goed. Vooral leger/camo kleding doet het goed en verder draagt hij graag kleding van zijn helden en dino's.

ZL 2 heeft geen mening, hij moet het niet koud hebben en dan vind hij het prima.

Ik heb denk ik niet weinig kleding, maar ik ben geen held met de was, dus heb een buffer nodig :Y) Als ik 100 euro k/j uitgeef is dat veel (schoenen niet meegenomen) Maar dat is een pure gok. Maar zo ongeveer alles wat in de kast ligt wordt gedragen. Alleen toen de jongste nog erg klein was had ik kleding die onderop lag en nieuw weer weg ging.

Ik heb heel veel in kledingcontainers gedaan, maar nu gaat alles naar zusje die zwanger is (wat ik nog heb in kleine maten)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:01

Kast van de jongste van 4.

Onderste is alvast maatje groter.
Plank met t shirt en korte broeken.
Dan longsleeves en wat truien.
Bovenste zijn jeans en joggings.

Jassen vesten en knappe truien hangen links.

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:26

Wij gebruiken die kleine zijn kast nu eigenlijk nog alleen voor voorraad. Hier vorig jaar toen ik hem net gekocht en ingericht had toen hij 2 was, maar zoveel is er niet veranderd voor het eerste gezicht:

Afbeelding

Bovenaan de categorie schoenen / laarzen / wollen inlegzooltjes.
Dan wat tassen spul en "normale" kleding van katoen...dat zijn alleen wat shirtjes en korte broekjes / zwembroekjes eigenlijk :P Daaronder wat strandhanddoeken.

En daaronder bakken. Per kledingsoort een bak met verschillende maten en kleuren.
Broekjes, longsleeves, shortsleeves per materiaalsoort. Geen betere raad dan voorraad vind ik altijd maar :P

De rechterkant staat ook vol met van die kunststof bakken van de Action, en in het midden is dan nog een open stuk met planken en 2 laatjes en daar staan en liggen de dingen op die we 's nachts voor het grijpen willen hebben. Luiertjes, reserve-slaapzakken / pyjama's en flesjes en doeken enzo.

Als ik iets vind dat ik echt fijn vind, dan koop ik er graag meerdere van en ook alvast in de volgende maten, ik grijp niet graag mis namelijk :P

Nu al heel blij mee want de super fijne schoentjes die ik had gevonden daarvan heb ik meteen meerdere maten gekocht en maar goed ook want die worden nu niet meer gemaakt. In de bakken zit voornamelijk kleding van wol, wol-zijde, katoen-wol-zijde en pure zijde. Alles in bakken zodat het netjes blijft en beschermd tegen motten.

Beneden hebben we een kapstok speciaal voor die kleine en daar hangen diverse jassen en buitenkleding, truitjes en vesten enzo op, zijn rugzakje en zijn schoenen / laarzen staan er bovenop.

In de badkamer boven de verschoontafel hebben we een eenvoudig wasrekje aan de radiator hangen, en met kleerhangertjes hangen daar zijn rompers, shirtjes en sokken op zodat we die makkelijk voor het grijpen hebben. Dat bevalt prima zo :)

Boven zijn bed hebben we nog een overstek gemaakt waar van die bakken op kunnen die je onder je bed kan rollen. In die bakken zitten wollen winterjassen in verschillende maten (omdat ik die zo super leuk en fijn vond ook meteen maar op voorraad gelegd), winterpak en regenjas in huidige maat en 1 maatje groter, wollen winterbroeken in huidige maat en 1 maat groter, en wat dekens en ander beddengoed.

Wij zijn gek op (katoen-)wol-zijde en de basis is van Cosilana. Dat is behoorlijk verantwoord uit Duitsland. Voor de rest nog een aantal leuke jeans broek en tuinbroeken die in de aanbieding waren van BonPrix en H&M, en die heb ik ook meteen flink op voorraad gelegd dus dan vult een kast snel op :P

En nog wat andere merken, merk maakt mij geen flaus aus verder. Ik zoek in principe eerst op functionaliteit, dan op hoe mooi ik het vind en de prijs vind ik minder belangrijk maar die moet gevoelsmatig wel overeen komen met wat ik koop. Voor korte broekjes heb ik echt niet meer over dan een tientje tenzij het wel héél bijzonder leuk is of bijzonder mooi materiaal. Voor een shirtje 20 euro als het echt goed spul is.

Truien breidt oma met liefde van merinowol in een model met heerlijke kraag dus die kopen we niet want truien in de winkel hálen het er niet bij.

Ik vind het wel een sport om zoveel mogelijk echt goede, eerlijke kwaliteit te kopen voor zo min mogelijk geld en als je vooruit koopt dan kan je bijna alles wel met korting inslaan. Op die paar dingen na dan die wat zeldzamer zijn en die je echt graag wilt, daarvoor wil ik dan wel een uitzondering maken en het normale bedrag betalen want daar baal ik anders te hard van als ik er niet meer aan kan komen :P

En soms een super mazzeltje zoals exact de spijkerbroekjes die ik zocht, die met dubbele korting voor minder dan 5 euro per stuk weggingen ipv 20 euro....dan sla ik toe want zie precies dat model nog maar eens te vinden later. Dan liever een poosje in de kast liggen en daar geen "zorgen" meer over hebben +:)+

Heb voorheen ook veel gekocht van Marktplaats. Daar verkoop ik ook weer veel op. Voorheen ook veel geruild via KrijgDeKleertjes.nl.... totdat ik de wol en zijde ontdekte.

Nu is er volgende maand een kledingbeurs hier in het dorp en de standaard dingen die ik dan nog niet verkocht heb, breng ik daarheen en die komt dan niet meer terug.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-09-18 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:28

Ik ben echt super gek op kleding en natuurlijk op shoppen.
Heb een tweeling van zes jaar.
Beide veel kleding. Ik koop altijd alles nieuw. Verkoop het wel altijd weer via o.a marktplaats.
Zeeman en wibra kom ik nooit, omdat ik de kwaliteit niet heel goed vind.
H&M, takko, hema (ondergoed) komt wat kleding vandaan en ze hebben wat merkkleding o.a vingino, z8, name it enz
Kwaliteit is vaak beter en ik koop ook veel met korting.
Belangrijkste zijn de schoenen en jassen daar bezuinigen we niet op.

Ylana

Re: inhoud kledingkast van jouw kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:16

Mijn kinderen hebben allemaal niet veel kleding, maar genoeg.
Voor de zomer 3 korte jurkjes, 2 lange jurken, 1 korte broek.
Voor de winter 4 a 5 (spijker) broeken, 4 truien, 6 shirtjes en 2 setjes nette kleren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:54

conejo schreef:
Snap wel dat moeders veel kopen moet mij ook echt inhouden omdat we het niet kunnen. Maar vind het jammer dat er moeders zijn die er mee te koop lopen zij wel dure kleding voor hun kinderen kopen en dus neerkijken op die het niet doen (en dan doel ik niet op mensen hier).

Dat heb ik dus ook wel ervaren , dat blijft altijd jammer. Toen ik zelf iets gemaakt had wat echt heel leuk gelukt was hoorde ik er een zeggen dat is een leuk jurkje,een ander zei dat heeft vast oma gekocht.
nog diezelfde week vroeg moeder x aan oma waar ze dat gekocht had.Oma antwoordde dat ik dat zelf gemaakt had. Dus een paar weken later had een ander het er over en hoorde ik haar zeggen alsof ze dat zelf kan. Toen ben ik echt uit mijn slof geschoten, en heb daar echt even op ingehaakt. Het is sinds dien gewapende vrede...tot de kerst musical. je voelt het al aankomen er moesten kostuumpjes komen. ik bedankte voor de eer. maar via 3 mensen is het gevraagd....toen heb ik alle kostuumpjes gemaakt behalve die van haar koters. En geloof het of niet ik vond het zelf niet leuk, maar iedereen gaf me gelijk.
( en het mooiste die van haar hadden geen costuum want mama kon dat niet, en deden ander werk).
Maar nooit is er vanaf dat moment meer op school getolereerd dat er ouders neerkijken op anderen, en dat is echt het werk van 1 juf die daar dus een heus regelement voor heeft genoteerd.Natuurlijk is dat niet te stoppen ,maar ze heeft het goed weten te sturen en ik vind dat heel knap!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:17

Ik vind dat sneu voor de kinderen. Alsof die iets kunnen doen aan het type ouders wat ze hebben.

In Duitsland draait het veel om uiterlijk vertoon. Maar ik kan me er echt niet druk om maken. Zolang ze mijn kinderen maar buiten hun spelletjes houden.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 10-09-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:17

kwita schreef:
conejo schreef:
Snap wel dat moeders veel kopen moet mij ook echt inhouden omdat we het niet kunnen. Maar vind het jammer dat er moeders zijn die er mee te koop lopen zij wel dure kleding voor hun kinderen kopen en dus neerkijken op die het niet doen (en dan doel ik niet op mensen hier).

Dat heb ik dus ook wel ervaren , dat blijft altijd jammer. Toen ik zelf iets gemaakt had wat echt heel leuk gelukt was hoorde ik er een zeggen dat is een leuk jurkje,een ander zei dat heeft vast oma gekocht.
nog diezelfde week vroeg moeder x aan oma waar ze dat gekocht had.Oma antwoordde dat ik dat zelf gemaakt had. Dus een paar weken later had een ander het er over en hoorde ik haar zeggen alsof ze dat zelf kan. Toen ben ik echt uit mijn slof geschoten, en heb daar echt even op ingehaakt. Het is sinds dien gewapende vrede...tot de kerst musical. je voelt het al aankomen er moesten kostuumpjes komen. ik bedankte voor de eer. maar via 3 mensen is het gevraagd....toen heb ik alle kostuumpjes gemaakt behalve die van haar koters. En geloof het of niet ik vond het zelf niet leuk, maar iedereen gaf me gelijk.
( en het mooiste die van haar hadden geen costuum want mama kon dat niet, en deden ander werk).
Maar nooit is er vanaf dat moment meer op school getolereerd dat er ouders neerkijken op anderen, en dat is echt het werk van 1 juf die daar dus een heus regelement voor heeft genoteerd.Natuurlijk is dat niet te stoppen ,maar ze heeft het goed weten te sturen en ik vind dat heel knap!

(Stille meelezer kan haar mond hierover even niet houden)

Ik vind het jammer dat de kinderen daar dan de dupe van zijn geworden. Hoe vervelend die moeder ook heeftgedaan tegen je, die kinderen kunnen daar niets aan doen maar zijn er nu wel voor "gestraft". Ik vind dat jammer, laat die kinderen buiten jullie ruzie.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:21

foxy80 schreef:
Oh en waar gaat het heen als het niet meer gedragen wordt:
Hier geen tweede kind om aan door te geven.
Kapotte kleding gaat naar H&M in ruil voor een kortingsbon (&other stories doet dat ook denk ik)
Nog draagbare merkkleding breng ik naar een zelfstandige tweedehandswinkel (vaak niet veel)
Wil die het niet gaat het naar een goed doel of kringwinkel (hoewel er ook winkels inzamelacties houden in ruil voor korting bv schoenen bij Brantano, BH' s bij lingeriewinkels, binnenkort ook weer actie bij E5 mode etc)
Ik stop niks in kledingcontainers, want die zijn van bedrijven en dat heeft niks met liefdadigheid te maken.

Kapotte kleren naar h&m voor kortingsbon? Dat ken ik niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:30

Hier nog niet meegemaakt dat er wordt neergekeken op andere kinderen. Eerlijk gezegd valt het mij vaak niet eens op of andere kinderen wibra of zeeman dragen. Ik vind iets leuk of niet leuk.
En het valt mij vaak op bij het krijspaleis dat ik veel niet leuk vindt :Y)
En vaak zijn kinderen van moeders waarvan ik weet dat ze geld uitgeven aan kleding. Maar sorry van mij hoeven kinderen niet enkel in neon roze met panterprint te lopen :)

Oefen shirt met Gucci of Burberry er groot op geschreven.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:55

Hier in het krijspaleis valt het wel mee.

Hier voornamelijk kids die half bloot rond rennen wat ik dan weer niet nodig vind.

En ik kijk eigenlijk automatisch naar kleding als ik daar in de rondte zit te kijken of bij mijn kids in de klas rond kijk. Is een gewoonte denk ik. :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:57

Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?
Die van 14 kiest zelf, al geef ik hem soms wel wat tips.
Die van 6 kiest ook vaak zelf, dat gaat prima.
Die van 16 maanden kies ik uiteraard :D

hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?
Ik koop denk ik voor de meeste hier de wat duurdere merken, 60-80 euro voor een trui/vest, 35 euro voor longsleeves is wel gewoon. Merken als Gucci of Moschino zitten daar ruim boven maar dat vind ik dan weer te duur.

En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding.
Die verkoop ik of ik leg het apart voor de volgende. Ook gaan er regelmatig tassen naar een lokale hulpbank, dan komt het ook zeker op de goede plaats terecht.

En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.
Nee. Ik koop wel van het laatste seizoen maar ik koop wat ik mooi vind.

Ik vraag mij dit oprecht af omdat ik dus echt een van de weinige was die gewoon zijn eigen plan trekt, nee niets mis mee en mijn kinderen lopen niet voor spot. Maar het valt mij persoonlijk op dat er een soort van schaamte hing om dat te bekennen en dat ouders zich daar ongemakkelijk bij voelen.
Het is toch niet erg om daar voor uit te komen?

Ik heb schijt aan wat andere mensen uitgeven aan kleding voor hun kinderen, kan sowieso niet in een ander z'n portemonnee kijken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:08

Snuffie dat heb ik ook overwogen, maar deze moeder heeft zichzelf hoog zitten er heeft zich tussen ons al veel meer afgespeeld. Daarom wilde ik eerst geen enkel kostuum maken, dan zijn alle kinderen gelijk....maar de anderen sprongen daar ook niet op in (geen enkele van de 24 en ze heeft heel wat gepushed) . Juist om deze kwestie,ze sluit wel vaker kinderen uit en helaas deze keer kon ze niet winnen.
Zonde van haar kinderen, maar dit is niets met de streken die ze de andere ouders leverden!
dus ja ...je mag er je mening over hebben maar je kent het hele verhaal niet!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:27

blokje schreef:
foxy80 schreef:
Oh en waar gaat het heen als het niet meer gedragen wordt:
Hier geen tweede kind om aan door te geven.
Kapotte kleding gaat naar H&M in ruil voor een kortingsbon (&other stories doet dat ook denk ik)
Nog draagbare merkkleding breng ik naar een zelfstandige tweedehandswinkel (vaak niet veel)
Wil die het niet gaat het naar een goed doel of kringwinkel (hoewel er ook winkels inzamelacties houden in ruil voor korting bv schoenen bij Brantano, BH' s bij lingeriewinkels, binnenkort ook weer actie bij E5 mode etc)
Ik stop niks in kledingcontainers, want die zijn van bedrijven en dat heeft niks met liefdadigheid te maken.

Kapotte kleren naar h&m voor kortingsbon? Dat ken ik niet.

Google maar op H&M textiel inleveren, dan zit je bij de eerste link al op hun site met hele uitleg. Gewoon aan de kassa even melden met winkeltas kleding (ik mik op een 3 kg of volle zak). En dan krijg je bon voor -10% op 1 stuk. Hier gaat nog geen kapotte sok in de kliko!!!

&other stories doet trouwens hetzelfde!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:16

Wat hebben jullie kinderen in de kast hangen en mogen ze zelf kiezen?
Zelf kiezen wordt lastig, hij is pas 11 maanden. Wat er in de kast hangt wisselt snel, omdat hij het afgelopen jaar ook snel van maat wisselde steeds. Ik kan eens een foto maken.

hoe staan jullie tegenover peperdure merken of spotgoedkope kleding en waarom wel of juist niet?
Spotgoedkoop is over het algemeen niet wat ik mooi vind. Ik koop merken als Noppies, nOeser, Z8, Tumble 'n Dry, Huxbaby, CarlijnQ. Niet omdat er een merkje op staat, maar enkel omdat ik het mooi vind. Ik combineer items uit de sale met nieuwe items en tweedehands items. Zo blijft het ook een beetje betaalbaar.

En wat gebeurt er met de te kleine kleding, en wat met de afgedragen kleding.
M'n lievelingsstukken bewaar ik, wie weet komt er ooit een tweede. Verder probeer ik zoveel mogelijk te verkopen via facebook en marktplaats en geeft ik een deel weg. Afgedragen is het nog niet echt geweest, maar dat begint nu met kruipen wel te komen. Als het nog wel een ronde mee kan gaat het in de zak van max. Dingen die echt stuk zijn gooi ik weg.

En mijn laatste vraag doen jullie bewust mee met trends of hebbedingen.
Niet bewust. Ik koop van de merken die ik leuk vind alleen de items die ik leuk vind. Soms probeer ik tweedehands juist aan items van (veel) oudere collecties te komen, omdat die me dan aanspreken. Z8 heeft bijvoorbeeld veel schreeuwerige teksten, daar houd ik niet van. Maar de broekjes en de borgvesten vind ik dan wel weer heel erg mooi!

Ik vraag mij dit oprecht af omdat ik dus echt een van de weinige was die gewoon zijn eigen plan trekt, nee niets mis mee en mijn kinderen lopen niet voor spot. Maar het valt mij persoonlijk op dat er een soort van schaamte hing om dat te bekennen en dat ouders zich daar ongemakkelijk bij voelen.
Het is toch niet erg om daar voor uit te komen?
Ik houd me echt totaal niet bezig met wat anderen doen of vinden van mij.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:22

Hier 1 hele grote kastenwand waar zowel onze kleding als die van de kinderen in ligt. Met 8 kinderen verzamel je wel t een en ander!
99% van de kleding hier in de kast is tweedehands gekocht, wordt doorgegeven van kind op kind en daarna gaat t in de kleding container of ik maak er poetsdoeken van als t niet meer draagbaar is.
Mijn kinderen kiezen (vanaf dat ze t kunnen) zelf hun kleding uit. Twee van mijn dochters dragen enkel jurken/rokken, mijn een na oudste zoon draagt graag roze en glitters, en dat mogen ze helemaal zelf weten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:31

+:)+ Top, je zoon in roze en glitters.Leuk.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:45

Ik ben wat dat betreft echt een boer... mijn dochter heeft momenteel drie broeken en 5 t shirts. Twee pyama s en 7 onderbroeken. Vd zomer had ze vier jurkjes en 2 korte broeken Ze heeft drie rijbroeken en een paar slippers en twee paar schoenen. Voor de winter heeft ze nog twee truien en 2 vesten. Ik geef zelf ook niks om kledng en zij ook niet. Wij kunnen zo met zijn tweeen een kast delen en dan is er nog ruimte over. Kleding komt van goedkopere winkels zoas primark zara en h en m.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:15

Ylana schreef:
Mijn kinderen hebben allemaal niet veel kleding, maar genoeg.
Voor de zomer 3 korte jurkjes, 2 lange jurken, 1 korte broek.
Voor de winter 4 a 5 (spijker) broeken, 4 truien, 6 shirtjes en 2 setjes nette kleren.

Maar dan moet je dus bijna dagelijks wassen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:18

lnvdh schreef:
Ik ben wat dat betreft echt een boer... mijn dochter heeft momenteel drie broeken en 5 t shirts. Twee pyama s en 7 onderbroeken. Vd zomer had ze vier jurkjes en 2 korte broeken Ze heeft drie rijbroeken en een paar slippers en twee paar schoenen. Voor de winter heeft ze nog twee truien en 2 vesten. Ik geef zelf ook niks om kledng en zij ook niet. Wij kunnen zo met zijn tweeen een kast delen en dan is er nog ruimte over. Kleding komt van goedkopere winkels zoas primark zara en h en m.

Dan moet je dus continu wassen en droog krijgen als ze iedere dag schone kleding willen hebben.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:21

ik ben woensdag vrij, dan maak ik wel even een foto.. ik weet wel dat de kast van mijn meisje echt overvol is als ik de rest van de foto's eens bekijk :+

moet zeggen dat er nu wel 2 maten in hangen want ze zweeft een beetje tussesn 80 en 86 in. Qua merken hangt er van alles tussen, van Zeeman en Wibra tot Z8 en noppies en nog wel wat uitschieters naar boven. Koop merkkleding eigelijk altijd 2ehands of in de sale.

Heb ondertussen 5 curverbakken met kleding staan die haar al te klein zijn, maar nog niet de moed gevonden dit uit te zoeken. Wat echt favoriet is ga ik bewaren, de rest verkopen of naar het leger des heils oid.. maar dat moet dus allemaal nog :Y)

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:24

simongek schreef:
lnvdh schreef:

Dan moet je dus continu wassen en droog krijgen als ze iedere dag schone kleding willen hebben.

Ik was elke dag zowieso dus merk er niks van.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:29

Even offtopic, ik heb namelijk nog geen kinderen.

Maar dragen jullie kinderen elke dag een schone broek en een schoon shirt? Ik weet dat ik als kind meestal kleding 2 dagen droeg en een broek soms nog een derde dag als die niet vies was. Als een shirt echt een vlek had dan ging die natuurlijk wel de was in, maar als dat niet was deed ik hem gewoon nog een tweede dag aan.

Dus dan kan je met 3 broeken en 5 shirts toch gewoon een week doen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:32

Dat ligt aan de leeftijd van je kind, wat voor soort kind het is en het geslacht...
Mijn dochter kan kleding gerust 2 dagen aan en dan is het nog niet vies, terwijl mijn zoon iedere dag een schone set aan moet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:33

Ik ga eens even uit mijn hoofd bedenken wat ik heb. Dit is wel zijn wintergarderobe.

Broeken:

6 tuinbroeken
1 suspender broekje
1 spijkerbroek
3 leggings
1 joggingpak
1 shirt korte mouw
4 shirts lange mouw
4 truien
4 vesten
5 mooie rompers lange mouw
5 mooie rompers korte mouw
1 keer laarsjes
1 keer schoentjes
3 jassen
1 bodywarmertje, zo'n faux schapenvachtje
3 kruippakjes

Als ondergoed draagt hij de bamboe rompers van HEMA en pyjama's van Zara/Feetje.

Voor volgende maand staan op de lijst:

Dr Martens, Lodger slofjes en wat shirts met lange mouw en print van Sleep no more die trouwens héle leuke sales en bundles hebben iedere week en níet duur. En misschien nog wat meer leggings.

Hier trouwens ook een jongetje in roze en glitter. Maar dat kies ik :=