Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
viola schreef:Je geeft zelf aan overprikkeld te raken van je eigen stofzuigen waardoor je niet in de ochtend kan stofzuigen. Dan kan je je vast ook voorstellen dat je buren het ook niet altijd fijn vinden. Of moeten de buren maar wel het geluid accepteren waar je zelf niet goed tegen kan. Niet alleen mensen met een vastgestelde beperking kunnen overprikkeld raken, deze mensen zitten ook een een periode waarin ze misschien wat minder kunnen hebben en minder sociaal uit de hoek kunnen komen.
Wat normaal acceptabel is is ook maar afhankelijk van hoeveel herrie je stofzuiger maakt. Met mijn oude Dyson vond ik zelfs stofzuigen overdag niet prettig voor de buurt, dat ding maakt zoveel herrie dat je denk dat er een vliegtuig opstijgt. Een stille robot stofzuiger zou voor zowel mijzelf als je buren een mooie optie zijn.
Verder is het een kwestie van geven en nemen. Van alle kanten een beetje rekening houden met elkaar en ook weleens wat minder fijne dingen accepteren.
daantjuhhh schreef:viola schreef:Je geeft zelf aan overprikkeld te raken van je eigen stofzuigen waardoor je niet in de ochtend kan stofzuigen. Dan kan je je vast ook voorstellen dat je buren het ook niet altijd fijn vinden. Of moeten de buren maar wel het geluid accepteren waar je zelf niet goed tegen kan. Niet alleen mensen met een vastgestelde beperking kunnen overprikkeld raken, deze mensen zitten ook een een periode waarin ze misschien wat minder kunnen hebben en minder sociaal uit de hoek kunnen komen.
Wat normaal acceptabel is is ook maar afhankelijk van hoeveel herrie je stofzuiger maakt. Met mijn oude Dyson vond ik zelfs stofzuigen overdag niet prettig voor de buurt, dat ding maakt zoveel herrie dat je denk dat er een vliegtuig opstijgt. Een stille robot stofzuiger zou voor zowel mijzelf als je buren een mooie optie zijn.
Verder is het een kwestie van geven en nemen. Van alle kanten een beetje rekening houden met elkaar en ook weleens wat minder fijne dingen accepteren.
Ja. Dan hebben ze pech. Als je in een flat gaat wonen dan weet je van te voren dat je geluiden van buren gaat horen. Stofzuigen valt onder normale leefgeluiden. Dus als dit tussen 8 en 22 uur gebeurt heb je pech. Overigens zijn die regels gewoon in te zien.
Ik heb 1 buurman die begint ook direct te schelden als er een deur dicht waait. Tja, sorry hoor. Als je niet tegen geluiden van een ander kan moet je in een hutje in de wei gaan wonen.
Natuurlijk is er in normaal overleg heel veel mogelijk. Als ik een buurman zou hebben die nachtdienst heeft. En hij komt bij mij met de vraag of ik de wasmachine na 3 uur smiddags wil draaien die week. Geen probleem. Wil ik best rekening mee houden.
daantjuhhh schreef:Nee. In een flat voor oude mensen heb je ook nog het middag uurtje![]()
Bij mijn ouders moet het stil zijn tussen 1 en 3 smiddags.
ChelseaAyLee schreef:Oh en over begeleiding, die heb ik op dit moment niet, omdat ik verder behoorlijk zelfredzaam ben. Heb enkel een bewindvoerder voor het financiële plaatje.
Gesprekken zo heb ik erge moeite mee, via berichten kan ik beter verwerken wat er gezegd wordt en daar passend op reageren. Dat berichten anders van toon opgevat kunnen worden dan werkelijk bedoeld is weet ik ook, dus houd daar ook altijd rekening mee. In een gesprek, vooral met niet vertrouwde mensen kan ik heftiger reageren dan mijn bedoeling was en wil geen echte ruzie met de buren.
Olle schreef:daantjuhhh schreef:Nee. In een flat voor oude mensen heb je ook nog het middag uurtje![]()
Bij mijn ouders moet het stil zijn tussen 1 en 3 smiddags.
ChelseaAyLee schreef:Dat heb ik eerder al uitgelegd, van stofzuigen word ik overprikkeld, daar moet ik een tijd van bijkomen. Daarom doe ik het erna. Ook is het niet fijn voor mij zo de ochtend te beginnen.
Ben wel blij en dankbaar met het begrip van de meesten hier en het medenken. Heb nu ook beter inzicht in wat de meeste mensen redelijk vinden en wat niet. Nogmaals wil graag rekening houden met buren, dat doe ik met heel veel dingen al, maar het moet wel redelijk zijn.
daantjuhhh schreef:viola schreef:Je geeft zelf aan overprikkeld te raken van je eigen stofzuigen waardoor je niet in de ochtend kan stofzuigen. Dan kan je je vast ook voorstellen dat je buren het ook niet altijd fijn vinden. Of moeten de buren maar wel het geluid accepteren waar je zelf niet goed tegen kan. .......
Ja. Dan hebben ze pech. Als je in een flat gaat wonen dan weet je van te voren dat je geluiden van buren gaat horen. Stofzuigen valt onder normale leefgeluiden. Dus als dit tussen 8 en 22 uur gebeurt heb je pech. Overigens zijn die regels gewoon in te zien.
.