eclair98 schreef:Ik verzorgde mijn eigen huisdieren en ik probeerde altijd mijn eigen zooi op te ruimen en mijn eigen kamer. Met nadruk op proberen: ik heb zo mijn problemen waardoor ik opruimen ed erg lastig vind. Dit klinkt heel erg stom, maar het is wel zo.
Hier ook hoor. Ik heb ADHD waardoor ik het heel moeilijk vind om mijn leefruimte netjes te houden. Nu ik samenwoon met mijn vriend gaat het iets makkelijker omdat het ook echt 'ons' huis is dat netjes moet blijven, maar ik heb nog steeds dagen dat mijn hoofd op hol slaat als ik rommel zie liggen en het liefst gewoon de hele dag wegkijk. Maar juist daarom had ik eigenlijk wel graag gewild dat mijn ouders me op jongere leeftijd al wat meer hadden laten doen in huis. Uiteindelijk gaat het (bij mij dan he) om routine ontwikkelen en toen ik voor het eerst op mezelf ging had ik die totaal niet, waardoor mijn leefruimte ook echt in een letterlijke zwijnenstal veranderde. Was echt niets grappigs meer aan zo'n zooi was het in mijn studentenkamers altijd.