naaktheid binnen gezin?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:59

Ik heb 4 dochters ( jongste 2 oudste 15) en hun hebben vroeger wel met hun vader gedoucht. Maar rond de leeftijd van 4 a 5 jaar kregen ze het allemaal een beetje door en vond papa het niet meer fijn.

Mijn twee oudste dochters 13/15 die lopen wel naakt rond boven als ze gaan douchen enz. Maar niet als papa in de buurt is, hij loopt ook niet zomaar de douche in. Hij vraagt dan eerst of ze aangekleed zijn. Ik ben wel heel open, ik slaap naakt ik loop boven naakt rond en dat zien ze allemaal, soms als ik aan het douche ben dan komen ze in de douche zitten en zetten ze een muziekje aan of zijn we aan het kletsen.

ilayda

Re: naaktheid binnen gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:06

Ik noem de vagina trouwens een puni of punani

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:17

Van huis uit is naaktheid normaal. Toen ik nog bij mijn ouders woonde ging eigenlijk nooit de deur dicht als ie.and zich omkleedde of stond te douchen. Ik kon gerust mijn tanden poetsen als mijn vader, moeder of zusje stond te douchen. Zou nog steeds kunnen alleen woon ik niet meer bij mijn ouders. Nu samen met mijn vriend en hier is naakt ook gewoon. Lopen gerust naakt door het huis van de badkamer naar de slaapkamer. Wel opletten dat de gordijnen dicht zijn xD Ik had wel moeite met sauna bezoeken maar sinds een jaartje doe ik dat regelmatig en heb ik er geen moeite meer mee. Op mijn werk als woonbegeleider zie ik ook weleens cliënten naakt. Hoewel ik ze alleen begeleid en in principe niet verzorg komt het weleens voor.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:21

Hier 3 kinderen van 8, 10 en 12. Met de 2 oudste nog samen in bad gezeten, maar eens de jongste er bij kwam werd het bad vanzelf te klein :P. Dus de oudste tot 4-5 jaar, kinderen gaan overigens wel nog alle drie samen in bad, 2 jongens en een meisje (in die volgorde van leeftijd). Naakt rondlopen doe ik niet echt, al valt het voor dat ze binnenvallen (om iets te vragen) als ik in de douche sta bv, maar daar wordt allemaal niks van gemaakt. Als ze zelf aangeven liever privacy te willen merk ik dat wel. Tijd voor binnendeuren dan, op dit moment ontbreken die nog haha.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:22

Mijn zoontje van 4 vraagt zelfs vaak of we samen gaan douchen. Vindt ie gezellig :) snap niet dat ouders er moeite mee hebben om met hun eigen jonge kind te douchen.

Ik ben niet preuts opgevoed, maar liep thuis niet naakt rond, wel in ondergoed. Na mijn bevallingen hebben mijn ouders mijn bovenkant naakt gezien en dat interesseert mij helemaal niks. Sauna heb ik ook geen problemen mee en topless zonnen ook niet. Maar dat doe ik zelf niet zo snel, ooit wel gedaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 21:25

vind het enorm interessant te lezen,maar wel opvallend dat er toch meer papa's moeite hebben om zich bloot te tonen aan zijn kinderen of zijn kinderen(vooral dochters dan) bloot te zien als ze wat ouder worden.

zou dat komen door alle misbruik verhalen enzo?
want jongens tov moeders is geen probleem maar dochters-vaders toch wel vaker.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:26

Ik ben zelf 30, mijn dochter is 11.
Wij hebben haar opgevoed met het idee dat naakt heel gewoon is,maar dat het niet voor iedereen is om je naakt te zien.
Zo vind zij het helemaal niet erg of gek als ik haar naakt aantref in de badkamer -of zij mij.
Ze begint lichamelijk al te veranderen en vind het erg fijn om daar vragen over te stellen/te vergelijken met mijn lichaam. Dat stelt haar gerust, zo weet ze een beetje wat ze kan verwachten aan haar veranderende lichaam.

Echter, vind zij het bijvoorbeeld niet prettig om naakt door het huis te lopen omdat papa en mama nu allebei een nieuwe relatie hebben.
Mijn vriend hoeft haar bijvoorbeeld niet naakt te zien,en hij op zijn beurt loopt ook niet naakt rond als zij bij ons is.
Wij hebben haar altijd geleerd dat ze zélf mag kiezen wie haar wel of niet naakt ziet.
Inmiddels doucht zij bij haar vader thuis dan ook uit eigen beweging niet meer zichtbaar naakt voor haar vader of haar stiefmoeder.

Mijn vriend en ik zijn bij elkaar heel erg makkelijk. Wij schamen ons nergens voor bij elkaar,steken vaak gekscherend de draak met wat flubberende of bouncende onderdelen :))
Ik sta ook rustig in de slaapkamer te huppen en zeg dan:
‘kijk! Boobies zijn blij om je te zien! *\o/*
We slapen ook naakt,en ‘s nachts loop ik ook gewoon naakt naar de wc.
Hoewel ik niet preuts of onzeker ben, vind ik mijn naakte lichaam namelijk wel voor mij en mijn partner, dat hoef ik niet met iedereen te delen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:45

piemel noemen wij plasser of piellie, vagina is spleetje

Ik heb mijn ouders nooit naakt gezien, schrok mij vroeger dood toen ik met een vriendinnetje bij haar thuis de badkamer inliep en de moeder in bad lag en gewoon een gesprekje aankaartte. Ik was dat niet gewend en wist niet waar ik moest kijken

Mijn kinderen zijn 8 en 4 en ik loop gewoon naakt van de douche naar slaapkamer en ook als ik op het toilet plas komen ze gewoon de wc of badkamer op. nu is het normaal. Hun schamen zich ook niet al hoop ik wel dat mijn 8 jarige zoon eens gaat stoppen om constant naakt te willen rondlopen, echt een nudistje is dat. Ik ben bij anderen wel preuts, sauna ga ik alleen met een bikini, Nu al 2 keer zo geprobeerd maar ik voel mij er niet makkelijk bij

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:52

Bloot bij mijn man en kinderen (een baby en een peuter) vind ik hartstikke normaal. Er lopen hier zeer regelmatig blote mensen door huis :')

Ik zal nooit en te nimmer bloot zijn bij mensen buiten mijn gezin. Voel ik me niet prettig bij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:59

Naakt was vroeger bij ons thuis geen enkel probleem. Iedereen liet de deur van slot en als ik in bad lag, ging mijn vader rustig staan douchen. Zelfs toen ik al een jaar of 16 was.

Mijn vriend en ik lopen rustig naakt door het huis, klieren en pesten elkaar, douchen samen en gaan ook samen naar de sauna.
Ben erg makkelijk daar in. Maar hier kijken de buren niet naar binnen.

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:04

Mijn ouders heb ik eigenlijk nooit naakt gezien, op hele jonge leeftijd na natuurlijk maar dat herinner ik me verder niet. Vind dit ook wel prima, zou mijn ouders of broertje ook niet naakt willen zien eigenlijk. De badkamerdeur van slot houden hangt er dan bij mij ook vanaf of er een niet-doorzichtig douchegordijn aanwezig is. :+

Woon inmiddels een paar jaar samen met mijn vriend, dat vind ik weer iets heel anders omdat je ook intiem met elkaar bent. Dus slaapkamer, hal, badkamer kan allemaal. Woonkamer doe ik dan weer niet i.v.m. grote ramen en overburen. :P

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:10

Hier is naakt ook alternatief is heel gewoon geweest. Douchedeur ging bij mijn ouders nooit op slot en we liepen altijd bij elkaar binnen voor vragen of tandenpoetsen oid. Toen mijn broertje ging puberen wilde hij wel de deur op slot en dat was ook prima.

Ik heb ook tijdens de pubertijd met een aantal vrienden nog gewoon samen gedoucht en in bad gezeten en ook nu doe ik dat rustig met vrienden.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:28

Wij lopen hier gewoon maakt door het huis, Nouja niet de hele dag, maar wel na het douchen ect.
Ons zoontje doucht ook heel vaak met ons mee, super gezellig juist!

Hier is een vagina gewoon een vagina en een piemel gewoon een piemel.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:35

Hier drie meisjes van 18 - 22 jaar en ouders. Iedereen loopt hier gewoon naakt in en uit de badkamer, moeder/vader/zus in de buurt maakt helemaal niet uit. Mijn ouders zijn altijd heel open geweest over naaktheid en hebben eigenlijk vooral de reactie van mijn oudere zus afgewacht toen zij begon te puberen. Zij maakte er geen probleem van en daardoor heb ik er ook nooit moeite mee gehad want het was gewoon normaal :) Gingen ook in bad met papa of mama vroeger en ik ben laatst nog met mijn beste vriendin in bad geweest :')

Met mijn vriend doe ik niets liever dan naakt lopen (niet thuis dan, maar op kamers), ik zou niet weten waarom je preuts moet zijn tegenover de persoon waar je intiem mee bent :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:44

Hier is er ook niks gek aan om bij elkaar naar binnen te lopen terwijl er iemand doucht ofzo. Ik ben 21 en mijn zus 24 en dan mijn ouders nog. Wij hebben dit nooit raar gevonden, hoor wel van veel vrienden dat ze dit raar vinden, dan vooral dat ik het niet erg vind dat mijn vader me naakt ziet, maar komaan het is toch je vader?? Vooral ik en mijn zus zitten soms gewoon gezellig te praten nog in de badkamer.

Ik vind het vooral handig dat je niet elke ochtend een eeuw moet wachten tot het eens jouw beurt is. haha

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:47

Gigixponys schreef:
Hier is er ook niks gek aan om bij elkaar naar binnen te lopen terwijl er iemand doucht ofzo. Ik ben 21 en mijn zus 24 en dan mijn ouders nog. Wij hebben dit nooit raar gevonden, hoor wel van veel vrienden dat ze dit raar vinden, dan vooral dat ik het niet erg vind dat mijn vader me naakt ziet, maar komaan het is toch je vader?? Vooral ik en mijn zus zitten soms gewoon gezellig te praten nog in de badkamer.

Ik vind het vooral handig dat je niet elke ochtend een eeuw moet wachten tot het eens jouw beurt is. haha

Hier inderdaad ook hele gesprekken samen in de badkamer, meestal terwijl er iemand op de wc zit :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:07

TrIjNiE__ schreef:
Gigixponys schreef:

Hier inderdaad ook hele gesprekken samen in de badkamer, meestal terwijl er iemand op de wc zit :')

Ik dacht dat detail zal ik er maar uit laten, maar idd is hier ook zo. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:09

Ik lees met bijlezen dat mensen het niet willen en kinderen je voor gek zetten met wat ze hebben gezien.

Dat is echt ieders goed recht hoor. Maar imo maak je het dan eerder raar of groter. Kinderen die het heel normaal vinden zullen er vast niet over beginnen. En al had mn zoon, me uitgetekend hoe ik eruit zie, so what? Degene tegen wie hij dat verteld is ook naakt onder de kleren.

En echt, ieder moet het zelf weten, maar door er een taboe van te maken helpt denk ik niet bij de ontwikkeling.

Als je open bent en overal over kunt praten, benoemen en laten zien, komt een kind ook naar je toe met dingen denk ik altijd.
Het is wel heel belangrijk om te doseren of uit te leggen wanneer en waar iets wel of niet kan.
Tot een bepaalde leeftijd vind iedereen veel leuk van kinderen en wordt veel geaccepteerd. Leg een kind maar uit dat je tot je 3e in je nakie of onderbroekje mag rondlopen en later dat niet mag. Want bloot is eng? of vies? of raar?
Er moeten grenzen zijn aan het bloot showen, maar wel om de goede redenen. Niet omdat je je schaamt of bang gemaakt wordt, het raar vindt etc.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:11

Net terug met ons gezin van een naturistencamping, zegt genoeg denk ik :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 01:06

Wat ik me ook nog afvroeg. Als je je kind zonder naakt opvoed, hoe bereid je het dan voor op het wel naakt in de maatschappij? Bij vriendjes slapen zoals al eens is genoemd waar ouders wel naakt of half naakt door huis lopen. De reclame's en muziekvideo's die veel laten zien. Maar zelfs een naakte paspop in een kledingzaak kan voor een kind heel grappig zijn.
En wat denk je dat kinderen allemaal in de klas zeggen of tegen elkaar?
En bij sport later? En douchen na gym op school? Zwemles? Een deel naakt zijn, moet toch normaal zijn.

Ik heb al 100x in het ziekenhuis gelegen, onderzoeken en operaties gehad waar ik bloot moest. Heel vervelend, maar je moet ook leren dat artsen je lichaam niet zien als lustobject en bloot ook normaal of noodzaak kan zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 02:15

Ik ben kei preuts opgevoed maar mijn vriend en ik lopen gerust naakt door het huis hoor, soms staan de gordijnen zelfs open (zoveel volk loopt er toch niet langs, en anders moeten ze maar niet naar binnen kijken). En we gaan ook graag naar de sauna.
Op het toilet is wel weer prive, dat vind ik dan toch raarder ofzo. Gelukkig is die apart. :)

De kinderen van mijn vriendin zie ik ook wel eens naakt, die hebben er nooit vragen bij gehad als ik ze ging douchen oid

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 02:29

Ik ging vroeger zelfs gewoon met mijn oom onder de douche, als ik bij hen logeerde. Tot het moment dat ik zijn piemel ontdekte en daar aan begon te trekken, daarna vond ie het niet meer zo leuk, haha!

Hier ook totaal geen problemen met naakt. Ga gewoon in een sauna, loop in mijn blote kont door het huis en maak mij dan ook niet druk als ik toevallig even snel door een kamer loop waar de gordijnen niet van dicht zijn, de badkamer gaat niet op slot. Zelfs op vakantie met vriendinnen liepen we naakt door de kamer, stond de een haar tanden te poetsen terwijl de ander stond te douchen in de inloop douche.

Ook toen ik nog thuis woonde totaal geen problemen met naakt. Ik zag mijn vader en moeder ook wel eens naakt.
Alleen mijn broer is super preuts, die kom nog niet eens in alleen zijn onderbroek de slaapkamer uit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:24

Bij mij thuis vroeger werd er heel spastisch gedaan als bv mijn vader in de douche stond en ik trok per ongeluk de deur open ofzo. Mijn man en ik zijn er altijd heel makkelijk mee omgegaan ook qua douchen enzo.
Ik zei altijd poenie bij een meisje en tollie bij een jongen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:26

MissToseland schreef:
Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen :))

Hoeft niet! Bij ons is het niet op slot beleid van de badkamerdeur nog steeds van toepassing en staan wij gewoon te douchen als een ander staat te tandenpoetsen :')
(leeftijden zijn 21, 19, 17, 13, 11)

Overigens kom je nooit aan de beurt in de badkamer als de deur op slot moet. Want het gebeurt altijd dat iemand de badkamer in komt als ik aan het douchen ben.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:37

daphne_xxx schreef:
MissToseland schreef:
Wij zijn hier thuis erg makkelijk. Naaktheid is bij ons normaal. We douchen ook gewoon met de kinderen. Zijn nu bijna 6 en 4.
Zal in de puberteit wel veranderen :))

Hoeft niet! Bij ons is het niet op slot beleid van de badkamerdeur nog steeds van toepassing en staan wij gewoon te douchen als een ander staat te tandenpoetsen :')
(leeftijden zijn 21, 19, 17, 13, 11)

Wij mochten hier thuis eigenlijk nooit de deur op slot doen, van geen enkele kamer. Er werd vanaf pubertijd uiteraard altijd geklopt op deuren, zowel van slaapkamer als badkamer, maar ivm veiligheid hadden we zelfs geen sleutels op de deuren, enkel op het toilet voor eventuele gasten ;)