Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:18

MelissaV schreef:
Goh ik ben nog een beetje aan het zoeken achter een avondopleiding/thuisstudie wat me aan staat.
Ik heb zelf nu echt zoiets van: val dood, ik ben er echt helemaal klaar mee met hem.

Hij denkt dat er iets aan de hand is met mij omdat ik wat stiller was als gewoonlijk (lees: een dikke kater had van nieuwjaar en gewoon moest werken). Ik heb hem gezegd dat er niks is/was, hij blijft aandringen dat er wel iets is en dat ik hem negeer. Nu gaat hij mij negeren tot ik zeg wat er aan de hand is :+ maar er valt niks te zeggen want er is niks haha :+

Lekker laten negeren. Zolang hij jou negeert heb je ook geen last van hem.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:26

MelissaV schreef:
Nu gaat hij mij negeren tot ik zeg wat er aan de hand is

Daar moet je hem echt aan houden! :')

MelissaV

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:27

Eigenlijk wel, alleen lastig als ik iets moet weten ivm werk maar daar verzin ik wel iets op :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:31

Als je iets moet weten zou ik dat via via proberen te doen. :+

Lekker rustig als hij je negeert.
Toch zou ik wel proberen er over te praten met een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 22:37

Ja inderdaad, laat m maar lekker negeren, ben er echt klaar mee.
Hij vermeldde ook nog ff dat ik in de winkel wel lach en op de andere afdeling niet. Dus ik zeg: omdat er in de winkel klanten zijn, kan daar moeilijk met een chagrijnige kop rondlopen. En op de andere afdeling zijn geen klanten dus kan ik mijn resting bitch face weer zijn gang laten gaan :+

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:57

Wat ik ff niet begrijp, neem me niet kwalijk, maar je komt nu erg naïef over.Waarom blijf je reageren ? Ik weet dat het een collega is, maar zodra het persoonlijk (over jou dus of over hem) is moet je niet reageren. Ook niet voor één keer.
Geen laatste berichtje, geen laatste gesprek. Je bent duidelijk geweest en nu stoppen.

Je stelt je op als slachtoffer. Terwijl je bazen je steunde. Hallo ! Weet je wel hoe fijn dat is. Ga rechtop staan en kijk om je heen. Kijk of je niet te veel/vaak in zijn buurt moet komen en moet dat, kijk of er iemand in de buurt kan zijn.
Hou je bazen op de hoogte en negeer de rest. (berichtjes en tel nummer blokkeren als dat kan en gesprek met hem niet opzoeken)
Hou je een beetje in, hoe banketstaaf ook en hier zullen vast mensen op reageren, je mag plezier hebben op je werk, maar doe alles met beleid.
Hoe vervelend ook, het is werk, geen feestje. Als je met (veel) mannen werkt is het risico altijd aanwezig dat signalen verkeerd begrepen worden. Flirten is ook veel lachen bijvoorbeeld.

Dat wil niet zeggen dat iemand je mag dwingen om iets te doen wat je niet wil. Maar kijk ook naar je eigen grenzen. Hou er rekening mee dat dingen verkeerd begrepen kunnen worden.
Heel veel plezier en lol maken, lachen, huilen en praten doe je met je vrienden. Dat kan best een collega , maar dan doe je dat niet op het werk, maar thuis.
Vertel je bazen hoe de zaken er nu voor staan, recht je schouders en geef je baan (als je die graag wil houden) niet zomaar op.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:18

Irritant dat hij nog zo doet... maar waar chanteert hij je nu mee?
Zeiken over dat hij je stiller vindt? Of dat je niet vrolijk kijkt?

Misschien toch even weer langs je baas lopen dat hij zich weer niet normaal kan gedragen...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 23:31

WendyLotte schreef:
Wat ik ff niet begrijp, neem me niet kwalijk, maar je komt nu erg naïef over.Waarom blijf je reageren ? Ik weet dat het een collega is, maar zodra het persoonlijk (over jou dus of over hem) is moet je niet reageren. Ook niet voor één keer.
Geen laatste berichtje, geen laatste gesprek. Je bent duidelijk geweest en nu stoppen.

Je stelt je op als slachtoffer. Terwijl je bazen je steunde. Hallo ! Weet je wel hoe fijn dat is. Ga rechtop staan en kijk om je heen. Kijk of je niet te veel/vaak in zijn buurt moet komen en moet dat, kijk of er iemand in de buurt kan zijn.
Hou je bazen op de hoogte en negeer de rest. (berichtjes en tel nummer blokkeren als dat kan en gesprek met hem niet opzoeken)
Hou je een beetje in, hoe banketstaaf ook en hier zullen vast mensen op reageren, je mag plezier hebben op je werk, maar doe alles met beleid.
Hoe vervelend ook, het is werk, geen feestje. Als je met (veel) mannen werkt is het risico altijd aanwezig dat signalen verkeerd begrepen worden. Flirten is ook veel lachen bijvoorbeeld.

Dat wil niet zeggen dat iemand je mag dwingen om iets te doen wat je niet wil. Maar kijk ook naar je eigen grenzen. Hou er rekening mee dat dingen verkeerd begrepen kunnen worden.
Heel veel plezier en lol maken, lachen, huilen en praten doe je met je vrienden. Dat kan best een collega , maar dan doe je dat niet op het werk, maar thuis.
Vertel je bazen hoe de zaken er nu voor staan, recht je schouders en geef je baan (als je die graag wil houden) niet zomaar op.

Ho ik antwoord niet op zijn berichten oid hij is geblokkeerd op social media. Hij vraagt dit op het werk, ik heb gewoon aangegeven dat er niks aan de hand is en dat hij moet stoppen met zich bemoeien. Gesprekken opzoeken doe ik al helemaal niet want ik praat niet tegen hem tenzij hij iets vraagt of ik echt iets moet weten in het belang van de klant.
Ik voel me geen slachtoffer, ben gewoon klaar met het hele gezeik en wil een normale werksfeer.

Flirten is ook lachen? Ja dat klopt naar die persoon in kwestie toe. Maar ik lach met een andere collega op een andere afdeling of met een klant, lijkt me dat ik op dat moment niet met hem flirt ofwel?
Hij valt over het feit dat ik in gesprek/lichaamstaal naar andere (klanten en collega’s van de winkel) wel lach en op de andere afdeling (geen klanten) minder/amper lach. Hij voelt zich genegeerd en wordt dan pissig omdat ik zeg dat hij zich niet moet aanstellen en dat ik gewoon een zware nacht heb gehad op stap. Maar hij vindt dat ik lieg en dat er wel iets persoonlijks aan de hand is.

Hij heeft nu gezegd dat hij niet meer tegen me praat op het werk, maar goed daar lig ik niet zo heel erg wakker van. Hij doet maar ik vraag het wel gewoon aan een andere collega

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:45

Juist... en wel even je bazen op de hoogte stellen dat hij zich weer met dingen bemoeit waar die niks mee te maken heeft... want al zou er wat persoonlijks zijn dat hoef je dan je collega niet te vertellen.
Al zie ik nog niks wat die met chantage te maken heeft. Hij valt je lastig en reageert niet professioneel... en dat kan je beter wel even laten weten voordat je weer weken verder bent.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 01:10

Ik zou dit werkelijk negeren, in de zin van niet reageren (ook geen bitching face o.i.d.). Blijf professioneel. Als dit niet lukt door zijn gedrag, bespreek het dan met je leidinggevende.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 07:32

Senna21 ik trek niet met opzet een bitchface :D als ik geconcentreerd bezig ben is mijn gezicht nu eenmaal zo, is tijdens het paardrijden ook zo :+
Krijg vaker de vraag van mensen: ben je kwaad? En dan lach ik wel naar ze want ik ben niet kwaad maar was gewoon geconcentreerd bezig

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 08:07

Probeer je toch professioneel op te stellen op je werk. Zet jezelf erboven en laat het je niet teveel beïnvloeden. Gezien je goed overweg kan met je baas zou ik hem hier zeker verder in betrekken. Laat hem weten hoe jij je voelt bij de situatie en ook dat je collega je blijft lastig vallen/intimideren. Dit gedrag is namelijk niet normaal!
Als gelach gelijk onder flirten valt zou je iedereen proberen te versieren dus dat vind ik onzin. Betrek collega's echter niet te fel bij je privé leven tenzij het ook buiten werk vrienden van je zijn. Mss is je mannelijke collega in kwestie inderdaad een heel jaloers type die mss niet alles ziet zoals wij en hij dus wel echt het idee had dat jij meer wou.. echter. Neen is neen! Stel je grenzen en blijf alles met je baas bespreken. Waar kom je vandaan in belgie? Bij ons staat nog een vacature regio Leuven .

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:48

MelissaV schreef:
Flirten is ook lachen? Ja dat klopt naar die persoon in kwestie toe. Maar ik lach met een andere collega op een andere afdeling of met een klant, lijkt me dat ik op dat moment niet met hem flirt ofwel?
Hij valt over het feit dat ik in gesprek/lichaamstaal naar andere (klanten en collega’s van de winkel) wel lach en op de andere afdeling (geen klanten) minder/amper lach. Hij voelt zich genegeerd en wordt dan pissig omdat ik zeg dat hij zich niet moet aanstellen en dat ik gewoon een zware nacht heb gehad op stap. Maar hij vindt dat ik lieg en dat er wel iets persoonlijks aan de hand is.

Hij heeft nu gezegd dat hij niet meer tegen me praat op het werk, maar goed daar lig ik niet zo heel erg wakker van. Hij doet maar ik vraag het wel gewoon aan een andere collega

Waarom lieg je dan?
Want de reden dat je anders tegen hem doet heeft niet te maken met een zware nacht....
Zeg gewoon dat je hem na al dit gedoe echt niet leuk vind en je geen pokerface hoeft op te zetten naar hem.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:01

Eens met bovenstaande.
Je moet echt zelf duidelijker zijn pas dan bereik he iets.
Nu veroorzaak je zelf spanningen die niet nodig zijn.
Uiteindelijk klapt het weer en wie is er dan verantwoordelijk ?
Ho, ik snap je houding maar even doorbijten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:54

De TS doet het prima, en hij wil gewoon invloed blijven houden. (Wat dat betreft: als hij jou negeert lijkt me dat prima, alleen ben ik bang dat hij het niet lang vol gaat houden als blijkt dat jij het wel lekker rustig vindt.)

Maar zullen we ophouden met vinden wat TS allemaal fout doet en waarom het allemaal haar schuld is? Sneeuwpop: ze hoeft helemaal niets uit te leggen. Ze hoeft niets te verantwoorden. Ze liegt niet als ze een of ander onbelangrijk excuus geeft. En ze is heel duidelijk (en hij weet dat ook) dat zij geen zin heeft in meer / ander contact. Het probleem is niet dat het niet duidelijk is, het probleem is dat hij geen zin heeft dat te respecteren, en nu zoekt naar alle mogelijke sluipweggetjes om toch nog van invloed te kunnen zijn.
Daar hoeft TS niets aan te doen en daar hoeft ze zeker niet in mee te spelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:59

Shadow0 schreef:
De TS doet het prima, en hij wil gewoon invloed blijven houden. (Wat dat betreft: als hij jou negeert lijkt me dat prima, alleen ben ik bang dat hij het niet lang vol gaat houden als blijkt dat jij het wel lekker rustig vindt.)

Maar zullen we ophouden met vinden wat TS allemaal fout doet en waarom het allemaal haar schuld is? Sneeuwpop: ze hoeft helemaal niets uit te leggen. Ze hoeft niets te verantwoorden. Ze liegt niet als ze een of ander onbelangrijk excuus geeft. En ze is heel duidelijk (en hij weet dat ook) dat zij geen zin heeft in meer / ander contact. Het probleem is niet dat het niet duidelijk is, het probleem is dat hij geen zin heeft dat te respecteren, en nu zoekt naar alle mogelijke sluipweggetjes om toch nog van invloed te kunnen zijn.
Daar hoeft TS niets aan te doen en daar hoeft ze zeker niet in mee te spelen.

_/-\o_

Ik vind het walgelijk wat er gebeurt, 'lachen is ook flirten'. Die vent is gewoon een lül de behanger met een gekwetst ego en een neerbuigende kijk op vrouwen. Een onprofessionele gluiperd.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 15:08

Ho ff, hoezo zou ik liegen als ik zeg dat ik een zware nacht heb gehad? Dat was gewoon zo, daar is geen woord van gelogen hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:15

En dan zeg je de volgende keer toch gewoon: Man, donder toch eens een keer op met je gezeik, je bent een collega en niet mijn vader, eikel. En dan wel zo hard dat iedereen op de afdeling dit hoort!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:23

MelissaV schreef:
Ho ff, hoezo zou ik liegen als ik zeg dat ik een zware nacht heb gehad? Dat was gewoon zo, daar is geen woord van gelogen hoor.

Jij hebt toch helemaal geen verantwoording naar die man af te leggen?
Hij hoeft helemaal niet te weten hoe jouw nachten zijn of wat je in je vrije tijd doet.

Hij is je collega en niks meer.
Hij probeert aandacht te trekken met z'n opmerkingen en zijn beloning is als jij hem daadwerkelijk aandacht geeft.
Z'n opmerkingen en vragen gewoon afkappen, je bent gewoon aan het werk en dat zou hij ook moeten zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:35

Maar nog steeds doet TS niets fout door kort te antwoorden dat ze een zware nacht gehad heeft. Ze hoeft zich niet te verantwoorden, maar als zij een kort antwoord geeft is dat niet fout. Nogmaals: het probleem hier is niet TS. Het probleem is een collega die alle mogelijkheden uit aan het proberen is om toch maar invloed te houden. Escalatie (zoals Bigone adviseert) werkt daarin waarschijnlijk niet beter dan het gewoon kort houden. Een neutrale, niet zo interessant antwoord is de minste beloning. TS kapte hem al af. Ze doet eigenlijk niet veel verkeerd, ondanks de neiging om alles uit te kammen om te zoeken naar wat ze had moeten doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:37

bigone schreef:
En dan zeg je de volgende keer toch gewoon: Man, donder toch eens een keer op met je gezeik, je bent een collega en niet mijn vader, eikel. En dan wel zo hard dat iedereen op de afdeling dit hoort!!

_/-\o_

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:54

bigone schreef:

Zou het vooral in gehoorafstand van de baas doen. :Y)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:06

ik zou hier met je baas over in gesprek gaan dat hij zich blijft opdringen zodra duidelijk was hij meer wilde jij duidelijk bent geweest dit niet te willen.

het is zeer ongepast, en misschien kan je baas met hem in gesprek gaan.
ander werk zoeken zou zonde zijn als je het verder wel naar je zin hebt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:17

MelissaV schreef:

Sorry, klonk als een smoes.
Zou in het vervolg hem gewoon gelijk afpoeieren en er verder niet op in gaan. Het is zijn zaak niet om dat te weten of naar te vragen.
Hij vraagt het niet uit beleefdheid.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:20

bigone schreef:

Ik zou altijd professioneel blijven. Ookal verdiend die kerel het niet.

Maar idd, ik zou een goed onderstrepen dat jullie collegas zijn, en dat betekend ook dat jij jezelf niet hoeft verantwoorden TS.

Toen ik in vergelijkbare situatie zat heb ik ook wel eens gezegd dat hij anders een klacht moest indienen bij mijn of zijn baas, maar dat ik er niet meer op zou in gaan. Dat werkte ook goed.