WendyLotte schreef:Wat ik ff niet begrijp, neem me niet kwalijk, maar je komt nu erg naïef over.Waarom blijf je reageren ? Ik weet dat het een collega is, maar zodra het persoonlijk (over jou dus of over hem) is moet je niet reageren. Ook niet voor één keer.
Geen laatste berichtje, geen laatste gesprek. Je bent duidelijk geweest en nu stoppen.
Je stelt je op als slachtoffer. Terwijl je bazen je steunde. Hallo ! Weet je wel hoe fijn dat is. Ga rechtop staan en kijk om je heen. Kijk of je niet te veel/vaak in zijn buurt moet komen en moet dat, kijk of er iemand in de buurt kan zijn.
Hou je bazen op de hoogte en negeer de rest. (berichtjes en tel nummer blokkeren als dat kan en gesprek met hem niet opzoeken)
Hou je een beetje in, hoe banketstaaf ook en hier zullen vast mensen op reageren, je mag plezier hebben op je werk, maar doe alles met beleid.
Hoe vervelend ook, het is werk, geen feestje. Als je met (veel) mannen werkt is het risico altijd aanwezig dat signalen verkeerd begrepen worden. Flirten is ook veel lachen bijvoorbeeld.
Dat wil niet zeggen dat iemand je mag dwingen om iets te doen wat je niet wil. Maar kijk ook naar je eigen grenzen. Hou er rekening mee dat dingen verkeerd begrepen kunnen worden.
Heel veel plezier en lol maken, lachen, huilen en praten doe je met je vrienden. Dat kan best een collega , maar dan doe je dat niet op het werk, maar thuis.
Vertel je bazen hoe de zaken er nu voor staan, recht je schouders en geef je baan (als je die graag wil houden) niet zomaar op.
Ho ik antwoord niet op zijn berichten oid hij is geblokkeerd op social media. Hij vraagt dit op het werk, ik heb gewoon aangegeven dat er niks aan de hand is en dat hij moet stoppen met zich bemoeien. Gesprekken opzoeken doe ik al helemaal niet want ik praat niet tegen hem tenzij hij iets vraagt of ik echt iets moet weten in het belang van de klant.
Ik voel me geen slachtoffer, ben gewoon klaar met het hele gezeik en wil een normale werksfeer.
Flirten is ook lachen? Ja dat klopt naar die persoon in kwestie toe. Maar ik lach met een andere collega op een andere afdeling of met een klant, lijkt me dat ik op dat moment niet met hem flirt ofwel?
Hij valt over het feit dat ik in gesprek/lichaamstaal naar andere (klanten en collega’s van de winkel) wel lach en op de andere afdeling (geen klanten) minder/amper lach. Hij voelt zich genegeerd en wordt dan pissig omdat ik zeg dat hij zich niet moet aanstellen en dat ik gewoon een zware nacht heb gehad op stap. Maar hij vindt dat ik lieg en dat er wel iets persoonlijks aan de hand is.
Hij heeft nu gezegd dat hij niet meer tegen me praat op het werk, maar goed daar lig ik niet zo heel erg wakker van. Hij doet maar ik vraag het wel gewoon aan een andere collega