Wat te doen in situatie potloodventer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:21

Allemaal hele grappige en creatieve tips, maar als je écht schrikt van een onverwachte confrontatie komt dat natuurlijk niet bij je op...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 00:36

Nah als ik echt schrik kan ik in mijn boodschappentas prima rustig een lege drankfles vinden blijkt.
Een of andere eikel wees ik erop dat de glasbak 80 meter verderop stond.
Dacht weet ie mogelijk niet, bleek een of andere agressieve idioot te zijn waarvan ik me afvraag of hij geestelijk wel 100% is.
Ik dacht ook ach als zoiets gebeurt schrik ik wel, maar ik heb hem doodbedaard toegesproken terwijl ik sneaky een wapen uit mijn tas pakte. :o
En réken maar dat hij me een oplawaai gekregen had als hij met zijn jatten aan me gezeten had.
Die man was echt niet goed snik, wat een bizarre blik in zijn ogen.
Het zou je vader maar zijn was een van mijn eerste gedachtes in mijn hoofd toen ik weg liep. :(:)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 01:28

Mijn oma is er ook ooit eens één tegen gekomen, arme mensje wist niet wat haar overkwam en was helemaal van slag.

Mijn oudtante daarin tegen(ja, oudtante ook oud mensje dus maar nog erg fit/fel voor d'r leeftijd) heeft ooit eens een potloodventer zelf de stuipen op het lijf gejaagd.'
De man stapte van zijn fiets en trok zijn jas open, mijn oudtante reageerde totaal niet en is rustig op die man afgelopen! Die man schrok, sprong op zijn fiets en wilde er vandoor maar mijn oudtante had zijn bagagedrager al te pakken en trok hem van de fiets, trok die jas open, keek nog eens goed en zei toen, "ik vroeg mij al af of ik het daarnet goed gezien had, en inderdaad zelfs van dichtbij is hij nog erg klein!" En toen is ze rustig weer doorgelopen!! :')

En ben er op buitenrit zelf ook een keer één tegen gekomen.Hij zat helemaal gehurkt langs de weg en in het Duits zei dat hij pijn had. Net op het moment dat ik af stapte kwam hij overeind en bleek een potloodventer te zijn. Ik gilde van schrik, mijn paard ging daardoor op de achterbenen maaiend op die man af. Die man wist niet hoe gauw hij met de broek op z'n enkels er vandoor moest. Toen ook aangiften gedaan.

DiantaM

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:19

Ik heb veeeeeeel ervaring met potloodventers. Ok dat klinkt vreemd he?

Maar wij woonden vroeger aan een prachtig park. En daar zat vaak een potloodventer op dezelfde plek. Hij kon daar langs het fietspad zijn gang gaan, maar er zat een sloot tussen zodat hij niet snel gepakt kon worden. Ik heb die jongen tig keer gezien. Hij is meerdere keren door de politie aangehouden. Ik ben hem ook nog eens gevolgd.

Daarnaast kwam ik er in het Kralingse bos ook regelmatig een tegen.

Ik heb alle grapjes wel uitgeprobeerd volgens mij. Maar hoe ziek moet je zijn om plezier hieraan te beleven

Lucia88

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:00

Wat een boel reacties, raar mannelijk volk soms ;)

Ja toen ik 13 was ook tijdens paardrijden in het park, man fietste eerst steeds een stukje mee en stond even later met zijn pielemans te zwiepen. Ik was niet bang van zijn geval want had die van mijn broers ook al s gezien, maar was vooral geschrokken van zijn enge triomfantelijke lachje, dus de manege heeft de politie gebeld. Geen idee of ze m gevonden hebben eigenlijk.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:09

2x meegemaakt. Eerste keer bij de manege. Was ook voor gewaarschuwd. Dus hij staat voor mij, ik kijk hem aan...ja en? Wat moet je? Geen idee waarom mij moeder volledig uit haar plaat ging toen ze op dat moment aan kwam fietsen. Man werd 1,5 week op dezelfde plek gearresteerd.

2de keer was ik een jaar of 25 en ik liep in het bos. Hij vraagt wat ik doe, hondje uitlaten. Ik laat mijn hondje ook uit. BOEM Broek op de enkels. Mha, niet mijn soort hond. Roep mijn hondje erbij.... een boerboel van ruim 90kg.. Hij was weg voordat ik een commando kon geven hahahaha

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:18

Toen ik een jaar of 10 was ben ik ook zon vent tegengekomen. Hij zei: hee meisje heb je dit wel eens gezien.
Daarna kreeg ik ook adviezen om te zeggen Goh wat een kleintje etc. (Een kind van 10..)
Politie zei dat dat helemaal niet slim is, je weet niet van te voren of hij zich alleen showt of dat hij meer kwaads in de zin heeft. Voor t zelfde geld moedig je hem alleen maar aan.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 14:44

Ik ben echt oprecht verbaasd/geschrokken hoeveel meiden/vrouwen hier al mee te maken hebben gehad... bizar eigenlijk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:47

SharonIndezz schreef:
Ik ben echt oprecht verbaasd/geschrokken hoeveel meiden/vrouwen hier al mee te maken hebben gehad... bizar eigenlijk.

Ach ja, je moet gewoon medelijden met die mannen hebben

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:26

DiantaM schreef:
Maar hoe ziek moet je zijn om plezier hieraan te beleven

Ik denk zomaar dat er idd regelmatig sprake is van een stoornis. En wat Westernway zegt is denk ik een belangrijke opmerking; je weet niet hoever iemand zal willen gaan, dus beter blijf je er verre van dan denken grappig te moeten zijn.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:46

Ik heb ook eens een keer toen ik 10(?) was dat ik alleen door het park fietste toen het aan het schemeren was, en er opeens een man aan de overkant van het slootje tussen het fietspad in, uit de bosjes kwam en iets met zijn handen en ding daar aan het doen was. Ik keek ernaar en ben door gefietst. Paar minuten later viel bij mij pas de druppel wat hij aan het doen was.. was er totaal niet mee bezig welke intentie hij had. Ik dacht wie weet kickt hij erop om het een keer ergens aanders dan zijn bed te doen, het enige waar ik bang voor was dat hij mij achter na zou komen.
Ben blij dat ik er nuchter eronder was en niet echt iets liet blijken, maar ik bedenk mij wel altijd wat als.. heb er nooit melding van gemaakt of echt aan iemand verteld