Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Booooo schreef:Mijn advies is dus: vertellen. Ja het kan heftig zijn/worden. Maar als ze het niet accepteren zijn ze hun dochter kwijt. Lijkt me dat ze daar toch ook wel over nadenken?
Nee, daar wordt niet over nagedacht, het is gewoon taboe. Zoals bij de Jehova's wanneer je eruit stapt je familie ook niet meer ziet, zo gaat dat ook in andere religies. De zonde is groter dan de liefde.
ilayda schreef:Indd vind ik ook dat je vriend een beetje meer respect kan tonen naar jou toe. Je bent nog jong, en volgens het geloof hoor je ook als maagd het huwelijk in te gaan. En je bent wel eens bij hem gaan slapen dus weet niet in hoeverre dat nog zo is. Maar weet wel dat dat voor moslim meisjes vaak ook heel erg mee telt. Want er zijn heel veel meiden die denken de liefde van hun leven gevonden te hebben en laten zich voor die tijd ontmaagden. En dan gaat het uiteindelijk fout en dan hebben ze heel veel spijt
Je weet nooit of de liefde van je leven dat blijft en de eerste keer is zo geweldig niet hoor voor de meesten. Oefening baart kunst.
miesnaom schreef:Ik zou voor je ouders kiezen ts. Klinkt beetje raar maar het heeft te grote gevolgen. Je ben niet oud genoeg en je wil ook niet op een eilandje alleen te komen staan. Als je vriend hier al geen rekening mee wilt houden, is hij waarschijnlijk na paar jaar ook bij je weg. En het is nog maar de vraag of je dan terug naar je ouders mag (je ben tenslotte dan ook ontmaagd enz enz)
Er zwemmen nog meer vissen in de zee. Het voelt nu onoverkomelijk, weet ik, maar het komt echt goed.
Deze situatie gaat NOOIT geaccepteerd worden. Ik kan je dit uit ervaring zeggen. Pb staat open.
Daarbij alleen een moslim man mag met een niet moslim vrouw gaan maar ze MOET dan wel gelovig zijn.
Deze situatie is helemaal uitzichtloos.
Aan je opmerkingen te horen waren wij het zelfde op die leeftijd. En geloof me je kan beter bij je ouders blijven... als ik het zo hoor.
Meeste adviezen hier zijn heel lief, maar hou goed ingedachte de meeste hebben niks met het moslim geloof te maken en laat staan de cultuur niet mee gemaakt.
Sterkte ts. Kies wat voor jou in de toekomst het beste is! Niet nu
karuna schreef:Missnaom. Daarmee dwing je ts dus min of meer alleen een relatie te gaan krijgen met een moslim. Terwijl je denk ik toch zelf zou mogen bepalen op wie je verliefd wordt. En je ouders die je niet terug willen omdat je geen maagd meer bent? Ts is toch een gebruikte uitgewoonde auto die naar de sloop moet? En niet elke man gaat bij een vrouw weg na een paar jaar
Ts een vraag, wat is de reden dat je ouders alleen een moslim willen voor je? En hoe heb je het ooit eens ter sprake gebracht? En wat zou denk je de actie zijn waarvoor je bang bent dat er gebeurt bij bijvoorbeeld die lieve kennis? Ben je enig kind?
Je zult toch eens op eigen benen moeten gaan staan. Of je ouders dat leuk vinden of niet.
Ik zou eens goed gaan praten met de ouders van je vriend en daar eerlijk tegen zijn. Met ik denk dat of misschien dat ze. Vul je hun mening in zelf.
Prrrr schreef:Een moslima kan helemaal niet voor een niet-moslim kiezen. Zou ze dat doen, dan is ze acuut geen moslim meer. Er zitten wat meer haken en ogen aan vast dan je vanuit een andere cultuur kan bedenken. De keuze voor een niet-moslim houdt in dat je nogal wat deuren achter je dichttrekt, dan moet je op eigen benen kunnen staan. En dat kan TS nog niet.
Ik denk dat miesnoam heel goed voor ogen heeft waar voor TS de keuzes en de (on-)mogelijkheden liggen.
miesnaom schreef:Prrrr schreef:Een moslima kan helemaal niet voor een niet-moslim kiezen. Zou ze dat doen, dan is ze acuut geen moslim meer. Er zitten wat meer haken en ogen aan vast dan je vanuit een andere cultuur kan bedenken. De keuze voor een niet-moslim houdt in dat je nogal wat deuren achter je dichttrekt, dan moet je op eigen benen kunnen staan. En dat kan TS nog niet.
Ik denk dat miesnoam heel goed voor ogen heeft waar voor TS de keuzes en de (on-)mogelijkheden liggen.
Ja dat bovenstaande bedoel ik! Misschien wat beter verwoord als mijne haha
Als je me een PB'tje wil sturen mag dat uiteraard. Gillbo schreef:Ga eerst na wat je zelf graag wil Hoe zie jij je leven, zou je al willen samen wonen, wil je studeren, wil je trouw blijven aan je geloof, wil je het geloof loslaten, wil je op kamers, wil je werken, wat is je droombaan?
miesnaom schreef:Ik zou voor je ouders kiezen ts. Klinkt beetje raar maar het heeft te grote gevolgen. Je ben niet oud genoeg en je wil ook niet op een eilandje alleen te komen staan. Als je vriend hier al geen rekening mee wilt houden, is hij waarschijnlijk na paar jaar ook bij je weg. En het is nog maar de vraag of je dan terug naar je ouders mag (je ben tenslotte dan ook ontmaagd enz enz)
Er zwemmen nog meer vissen in de zee. Het voelt nu onoverkomelijk, weet ik, maar het komt echt goed.
Deze situatie gaat NOOIT geaccepteerd worden. Ik kan je dit uit ervaring zeggen. Pb staat open.
Daarbij alleen een moslim man mag met een niet moslim vrouw gaan maar ze MOET dan wel gelovig zijn.
Deze situatie is helemaal uitzichtloos.
Aan je opmerkingen te horen waren wij het zelfde op die leeftijd. En geloof me je kan beter bij je ouders blijven... als ik het zo hoor.
Meeste adviezen hier zijn heel lief, maar hou goed ingedachte de meeste hebben niks met het moslim geloof te maken en laat staan de cultuur niet mee gemaakt.
Sterkte ts. Kies wat voor jou in de toekomst het beste is! Niet nu
Sunnda schreef:ilayda schreef:Indd vind ik ook dat je vriend een beetje meer respect kan tonen naar jou toe. Je bent nog jong, en volgens het geloof hoor je ook als maagd het huwelijk in te gaan. En je bent wel eens bij hem gaan slapen dus weet niet in hoeverre dat nog zo is. Maar weet wel dat dat voor moslim meisjes vaak ook heel erg mee telt. Want er zijn heel veel meiden die denken de liefde van hun leven gevonden te hebben en laten zich voor die tijd ontmaagden. En dan gaat het uiteindelijk fout en dan hebben ze heel veel spijt
Alsof je als je 30 bent je niet kan laten ontmaagden en het dan later fout kan gaan..Je weet nooit of de liefde van je leven dat blijft en de eerste keer is zo geweldig niet hoor voor de meesten. Oefening baart kunst.
![]()
Ts: ik wil je alleen maar sterkte wensen. Dit is zo'n situatie waar wij maar moeilijk in kunnen meedenken.
Ik vind het heel heftig klinken en hoop dat je de juiste weg vindt.
miesnaom schreef:Dan zou ik sowieso terwille van hem geen stappen ondernemen ts. Hij neemt jou en de situatie niet eens serieus.
Je ben nog jong en ik merk ook beetje naïef. Ik was dat ook op die leeftijd! Niks mis mee. Maar blijf gewoon nog lekker thuis. Ga sparen zodat als je wil, je over een tijdje het huis uit kan. Maar niet voor die jongen.
Misschien kan je ergens studeren? En dan daar op kamers. Dat vinden je ouders misschien minder erg.
Zou dit wel overleggen natuurlijk. Evt een studie in de buurt van die kennis, dat je eerst daar kan wonen. Dan is de stap minder groot. Ik wilde op die leeftijd ook uit huis.
Maar ben ZO blij dat ik het niet heb gedaan. Neem de tijd! En maak zeker geen overhaaste beslissingen.